Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

JP74 kirjoitti:
Sergey kirjoitti:Minulla on myös katalysaattori vielä normaali. mutta kunhan saisi aikaan tyhjennyksen niin rock & roll
Itse en enää menisi tyhjentämään katteja. Ei mitään tehonlisää ollut ja semmonen vanhan kuorma-auton haju tuli kylkiäisiksi. Auto oli -99 c220cdi.
Pitäähän se hajusta huomata, että on dieseli. :lol:
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1046
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja kilander »

Pariin 270:iin muuttanut ne auton alla olevat katit vaimentimiksi ja ei ole tuommoisia ongelmia ollut.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja Jolle »

JP74 kirjoitti:
Sergey kirjoitti:Minulla on myös katalysaattori vielä normaali. mutta kunhan saisi aikaan tyhjennyksen niin rock & roll
Itse en enää menisi tyhjentämään katteja. Ei mitään tehonlisää ollut ja semmonen vanhan kuorma-auton haju tuli kylkiäisiksi. Auto oli -99 c220cdi.

Ohjelmoiduilla autoilla takana vuodesta -99 n. 300tkm, ilman mitään ongelmia. EGR pitää ohjelmoida helvettiin, huohotuskaasussa on aina öljysumua huolimatta öljylaadusta. Varsinkin hiukkassuodatin autoissa egr-lisää päästöjä ja kulutusta käytännössä, kun pakokaasun seassa menee pienhiukkasta hiukkassuodattimeen ja tyhjennyspoltto tapahtuu useammin.

Tuosta Egr:stä. Periaatteessahan se on ihan toimiva systeemi. Moottori saa ilmaiseksi sieltä täytöstä, ahtimen työ helpottuu kunnei sen tarvitse pumpata kaikkea moottorin läpi menevää ilmaa. Pakopaine laskee kun kovemman paineen puolelta päästetään imusarjaan ilmaa.
Kaasunvastaavuus on parempi kunnei ahdinta aina tarvitse herätellä ennen kun vauhtia lisänään. Moottori lämpeää nopeammin kun vedellä jäähdytetään pakokaasuja ennen kuin ne päästetään imusarjaa jne.

Huono puolihan tuossa Egr systeemissä on että se nokitsee imusarjan ja kaikki paikat aivan tukkoon ajan kanssa. Kaikkein pahimmin tämä umpeen muuraaminen näkyy autoissa joissa ajetaan maantieajoa eikä autolle juurikaan koskaan anneta kaasua tarvittavaa enempää.

Eräässä 290td väyrysessä 270 tkm ajettuna alkoi vikatilaa tulla jatkuvasti kun ilmaa ei tullutkaan Egr kautta kun putki oli aivan tukkeessa eikä puhdastakaan ilmaa tullut kun ilmaläppä oli kiinni. Tämä siis sellaisessa tilanteessa kun ajetaan maantieajoa vakkari päällä. Korjauksena Egr tulppaaminen vaikka kaikenlaiset virityksethän tunnetusti eivät saa kun ennenaikaisen moottorivaurion ja vikatiloja aikaan.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
vette79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 24.11.2008 22:04

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja vette79 »

kilander kirjoitti:Pariin 270:iin muuttanut ne auton alla olevat katit vaimentimiksi ja ei ole tuommoisia ongelmia ollut.
Moro, eli oot vaihtanu kattien tilalle vain tavalliset vaimentimet kö?
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1046
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ei vaan alkup.katit yläpuolelta auki ja tyhjäksi, reikäputkea ja vaimennusvillaa sisään , sitten migillä umpeen
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja Sergey »

270w210 kirjoitti:
JP74 kirjoitti:
Sergey kirjoitti:Minulla on myös katalysaattori vielä normaali. mutta kunhan saisi aikaan tyhjennyksen niin rock & roll
Itse en enää menisi tyhjentämään katteja. Ei mitään tehonlisää ollut ja semmonen vanhan kuorma-auton haju tuli kylkiäisiksi. Auto oli -99 c220cdi.
Pitäähän se hajusta huomata, että on dieseli. :lol:
No en mä tehon takia sitä tyhjentäs vaan siks ku se o tukossa ja uutta en ala ostamaan kun ei sil kerran oo mitään väliä. haiseva diesel ny o iha sama, oha tää väyrynen rumakin ku saatana.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
SalonenC
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 13.12.2012 17:06

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja SalonenC »

Mites tuon vaihdelaatikon kanssa kun lastuttaa kestääkö se ? Eikös automaatissa ollut ainakin että se ei kestä kovin paljon lisätä vääntöä ?!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5264
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja S202 »

Niin mua peloteltiin kun tuon w202 200 cdi:n lastutin. Ei ollut mitään ongelmaa laatikon kanssa. Siitä kattien tyhjäämisestä, vaikea sanoa onko siitä hyötyä, mulla oli tosiaan joku 510tkm kun ne tyhjäsin ja mitä niitä 0-100 aikoja nyt tuli kokeiltua nii sellasen sekunnin ne parani. Sellaseen nopeusnäyttöön sai 200m matkalla entisen 91 kmh sijaan muistaakseni 94 tai 96 kmh. Mitähän tuo on tehoissa, taitaa olla jo 10 hp. Ihan ok:lta ne katit näytti mutta kai ne sitten oli tukossa. Jos tuota egr hommaa perustelee sillä että turbo pääsee helpommalla niin sama kai se on nakata koko mutka menemään ja ajella vaparina :lol: Voihan siinä perää olla mutta kyllä siinä niitä haittapuolia on huomattavasti enemmän.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1046
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja kilander »

SalonenC kirjoitti:Mites tuon vaihdelaatikon kanssa kun lastuttaa kestääkö se ? Eikös automaatissa ollut ainakin että se ei kestä kovin paljon lisätä vääntöä ?!
Tuikku taisi testata että 800 nm.kestää vahvistamatta.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
SalonenC
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 13.12.2012 17:06

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja SalonenC »

Miten minä on joskus jostaki täältä lukenut että 200 ja 220cdin automaatti laatikot ei kestäisi kuin joku 380nm ?! Voin olla väärässäkin mutta niin taisi olla ?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17300
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000

Viesti Kirjoittaja dealer »

SalonenC kirjoitti:Mites tuon vaihdelaatikon kanssa kun lastuttaa kestääkö se ? Eikös automaatissa ollut ainakin että se ei kestä kovin paljon lisätä vääntöä ?!
Aikoinaan kyselin asiaa kun itsellä oli -98 E220cdi automaatti, laatikkogurun vastaus oli että kyllä kestää sen mitä ohjelmalla voi koneesta ottaa.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin