Pitäähän se hajusta huomata, että on dieseli.JP74 kirjoitti:Itse en enää menisi tyhjentämään katteja. Ei mitään tehonlisää ollut ja semmonen vanhan kuorma-auton haju tuli kylkiäisiksi. Auto oli -99 c220cdi.Sergey kirjoitti:Minulla on myös katalysaattori vielä normaali. mutta kunhan saisi aikaan tyhjennyksen niin rock & roll
Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000
Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000
Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000
Pariin 270:iin muuttanut ne auton alla olevat katit vaimentimiksi ja ei ole tuommoisia ongelmia ollut.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000
JP74 kirjoitti:Itse en enää menisi tyhjentämään katteja. Ei mitään tehonlisää ollut ja semmonen vanhan kuorma-auton haju tuli kylkiäisiksi. Auto oli -99 c220cdi.Sergey kirjoitti:Minulla on myös katalysaattori vielä normaali. mutta kunhan saisi aikaan tyhjennyksen niin rock & roll
Ohjelmoiduilla autoilla takana vuodesta -99 n. 300tkm, ilman mitään ongelmia. EGR pitää ohjelmoida helvettiin, huohotuskaasussa on aina öljysumua huolimatta öljylaadusta. Varsinkin hiukkassuodatin autoissa egr-lisää päästöjä ja kulutusta käytännössä, kun pakokaasun seassa menee pienhiukkasta hiukkassuodattimeen ja tyhjennyspoltto tapahtuu useammin.
Tuosta Egr:stä. Periaatteessahan se on ihan toimiva systeemi. Moottori saa ilmaiseksi sieltä täytöstä, ahtimen työ helpottuu kunnei sen tarvitse pumpata kaikkea moottorin läpi menevää ilmaa. Pakopaine laskee kun kovemman paineen puolelta päästetään imusarjaan ilmaa.
Kaasunvastaavuus on parempi kunnei ahdinta aina tarvitse herätellä ennen kun vauhtia lisänään. Moottori lämpeää nopeammin kun vedellä jäähdytetään pakokaasuja ennen kuin ne päästetään imusarjaa jne.
Huono puolihan tuossa Egr systeemissä on että se nokitsee imusarjan ja kaikki paikat aivan tukkoon ajan kanssa. Kaikkein pahimmin tämä umpeen muuraaminen näkyy autoissa joissa ajetaan maantieajoa eikä autolle juurikaan koskaan anneta kaasua tarvittavaa enempää.
Eräässä 290td väyrysessä 270 tkm ajettuna alkoi vikatilaa tulla jatkuvasti kun ilmaa ei tullutkaan Egr kautta kun putki oli aivan tukkeessa eikä puhdastakaan ilmaa tullut kun ilmaläppä oli kiinni. Tämä siis sellaisessa tilanteessa kun ajetaan maantieajoa vakkari päällä. Korjauksena Egr tulppaaminen vaikka kaikenlaiset virityksethän tunnetusti eivät saa kun ennenaikaisen moottorivaurion ja vikatiloja aikaan.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000
Moro, eli oot vaihtanu kattien tilalle vain tavalliset vaimentimet kö?kilander kirjoitti:Pariin 270:iin muuttanut ne auton alla olevat katit vaimentimiksi ja ei ole tuommoisia ongelmia ollut.
Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000
Ei vaan alkup.katit yläpuolelta auki ja tyhjäksi, reikäputkea ja vaimennusvillaa sisään , sitten migillä umpeen
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000
No en mä tehon takia sitä tyhjentäs vaan siks ku se o tukossa ja uutta en ala ostamaan kun ei sil kerran oo mitään väliä. haiseva diesel ny o iha sama, oha tää väyrynen rumakin ku saatana.270w210 kirjoitti:Pitäähän se hajusta huomata, että on dieseli.JP74 kirjoitti:Itse en enää menisi tyhjentämään katteja. Ei mitään tehonlisää ollut ja semmonen vanhan kuorma-auton haju tuli kylkiäisiksi. Auto oli -99 c220cdi.Sergey kirjoitti:Minulla on myös katalysaattori vielä normaali. mutta kunhan saisi aikaan tyhjennyksen niin rock & roll
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000
Mites tuon vaihdelaatikon kanssa kun lastuttaa kestääkö se ? Eikös automaatissa ollut ainakin että se ei kestä kovin paljon lisätä vääntöä ?!
Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000
Niin mua peloteltiin kun tuon w202 200 cdi:n lastutin. Ei ollut mitään ongelmaa laatikon kanssa. Siitä kattien tyhjäämisestä, vaikea sanoa onko siitä hyötyä, mulla oli tosiaan joku 510tkm kun ne tyhjäsin ja mitä niitä 0-100 aikoja nyt tuli kokeiltua nii sellasen sekunnin ne parani. Sellaseen nopeusnäyttöön sai 200m matkalla entisen 91 kmh sijaan muistaakseni 94 tai 96 kmh. Mitähän tuo on tehoissa, taitaa olla jo 10 hp. Ihan ok:lta ne katit näytti mutta kai ne sitten oli tukossa. Jos tuota egr hommaa perustelee sillä että turbo pääsee helpommalla niin sama kai se on nakata koko mutka menemään ja ajella vaparina Voihan siinä perää olla mutta kyllä siinä niitä haittapuolia on huomattavasti enemmän.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000
Tuikku taisi testata että 800 nm.kestää vahvistamatta.SalonenC kirjoitti:Mites tuon vaihdelaatikon kanssa kun lastuttaa kestääkö se ? Eikös automaatissa ollut ainakin että se ei kestä kovin paljon lisätä vääntöä ?!
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000
Miten minä on joskus jostaki täältä lukenut että 200 ja 220cdin automaatti laatikot ei kestäisi kuin joku 380nm ?! Voin olla väärässäkin mutta niin taisi olla ?
Re: Kertokaahan lastutuksesta w210 2.2 cdi vm 2000
Aikoinaan kyselin asiaa kun itsellä oli -98 E220cdi automaatti, laatikkogurun vastaus oli että kyllä kestää sen mitä ohjelmalla voi koneesta ottaa.SalonenC kirjoitti:Mites tuon vaihdelaatikon kanssa kun lastuttaa kestääkö se ? Eikös automaatissa ollut ainakin että se ei kestä kovin paljon lisätä vääntöä ?!
wiimax.fi