w201 sähkövikaa (ABS)
w201 sähkövikaa (ABS)
Morjes! Rupes tenava kettuilemaan ABS valon kanssa ja pitäis kohta puoliin auto näyttää katsastus-sedälle. Yritin tossa putsailla renkaitten päästä abs anturit ja sitten myös kolvailin erittäin paskalla ja kylmällä kolvilla yj-releen uudelleen. Abs valo katosi, mutta nyt öljynmäärävalo palaa vaikka kone ui öljyssä. Ja loppujen lopuksi se ABS valokin syttyi, pienellä viiveellä vain
. Kyssärinä vois olla, että onko tuo öljyvalo yhteydessä Yj-releeseen? Entä mitä tehdä/tarkistaa ABS systeemin kanssa?
Auto on vm. 92 ja 1,8l ruisku .
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Kuskin etupyörältä anturin johto poikki tai yj-releessä vikaa 
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Omassa 190E:ssä syttyi ABS-valo, jos akun jännite ja varaustila laski liiaksi. Tarkista akun ja latauksen kunto.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
-
Tähellinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 81
- Liittynyt: To 28.06.2012 23:06
- Paikkakunta: Lahti
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
jos jännite on alle 12.7 v ni muistaakseni sytyttää lampun tulostaulussa
-ex W124 300TE -91
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Tähellinen kirjoitti:jos jännite on alle 12.7 v ni muistaakseni sytyttää lampun tulostaulussa
Eikait sentään 12.7 voltilla vielä? Olen ymmärtäny että tuo lukema tarkoittaisi terveessä akussa noin 3/4 osan varaustilaa?
Lankkurieseleissä noi 4 mitä mulla on niin jälkihehkunaikana akun jännite on himpun alta 12V. Varsinkin talvella jälkihehku on päällä yllättävänkin kauan.
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Ymmärtääkseni yj-releen tehtävä on syöttää tasaista 12 voltin jännitettä sellaisiin piireihin, jotka haluavat vakiojännitettä, esim. mittarit. Kun akun jännite laski riitttävästi alle 12V (en osaa sanoa tarkkaa volttimäärää), ainakin minun autossani (190E vm. 1991) syttyi ABS-valo. Voihan olla, että minun autoni on ainoa vanhempi Mersu maailmassa, jossa kävi näin, mutta niin vain tapahtui.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
-
Tähellinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 81
- Liittynyt: To 28.06.2012 23:06
- Paikkakunta: Lahti
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
juu jotain tällästä
-ex W124 300TE -91
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Noniin. Nyt on vaihdettu YJ-rele ja Abs valo syttyy edelleen, mutta vasta kun on rapiat 100 taulussa. Pienemmissä nopeuksissa ei syty. Autoon tuli uutta vikaa kun kolvailin vanhaa yj-relettä. Auto käy välillä 1200 rpm ja välillä kierrokset tippuu 500 rpm ja nyt kun asentelin uuden yj releen ja tarkistin kaikki liitokset putsailin yms.. niin välillä auto voi käydäkkin normaalisti sitä 650rpm. Mutta aina kun koskee kaasuun niin yleensä lukemat eivät ole sitä mitä pitäs.. En osaa sanoa löysinkö lisäilmaluistin, mutta ainakin löytämäni osa sijaitsi putsarin alla, ylhäältä alaspäin luettuna 1-2 sylinterin imuputkien välissä. Sellaainen alumiinipötkö johon tuli muistaakseni yks letku. Otin siis siitä liittimen irti ja tarkistin niin sinne tuli jännite. Ja kun nappas yj releestä sulakkeen sinne ei tullut jännitettä. Eli ilmeisesti t.käynnin oireilu ei johdu Yj-releestä? Helvetin sähköviat , nimimerkillä sähköasentaja 
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Yj- kyllä tekee käynti vikoja.lisäilmaluisti oli oikea jota kerroit.sulla voi olla ilmavuotoja mutta säädä myös kaasu vaijeri löysälle tai niin että kaasu palautuu kotiin ja tutki onko ruiskun alla toinenkin jousi ehjä kaasuläpällä.
Yj-releen pohjaa tutki että kaikki liittimet on paikallaan relepohjassa ettei ole painuneen ulottumattomiin..aika yleistä.
Kun sähköinen ruisku toimii niin releeltä kun ottaa tyhjäkäynnillä sulakkeen irti tulee käynti muuttua selvästi.
Vaikka tinaisikin yj-releen voi se silti olla entinen..ei aina auta.
Yj-releen pohjaa tutki että kaikki liittimet on paikallaan relepohjassa ettei ole painuneen ulottumattomiin..aika yleistä.
Kun sähköinen ruisku toimii niin releeltä kun ottaa tyhjäkäynnillä sulakkeen irti tulee käynti muuttua selvästi.
Vaikka tinaisikin yj-releen voi se silti olla entinen..ei aina auta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
[quote="atlas"]Yj- kyllä tekee käynti vikoja.lisäilmaluisti oli oikea jota kerroit.sulla voi olla ilmavuotoja mutta säädä myös kaasu vaijeri löysälle tai niin että kaasu palautuu kotiin ja tutki onko ruiskun alla toinenkin jousi ehjä kaasuläpällä.
Yj-releen pohjaa tutki että kaikki liittimet on paikallaan relepohjassa ettei ole painuneen ulottumattomiin..aika yleistä.
Kun sähköinen ruisku toimii niin releeltä kun ottaa tyhjäkäynnillä sulakkeen irti tulee käynti muuttua selvästi.
Vaikka tinaisikin yj-releen voi se silti olla entinen..ei aina auta.[/quote
Palautusjouset ok, ilmavuotoja tutkisteltu sen verran, mitä silmämääräisesti nyt näkee. Yj- rele mielestäni pohjas Ok kun otti liittimen takaosan kannen auki ja sillon asensi releen napoihin. Täytyy vielä testata muuttuuko käynti, kun sen ottaa irti. Bensa haisee huomattavasti enemmän vaikka auto kävisikin alle 1000 rpm. Röpöttää siis suomeks sanottuna ihan helvetisti. Mikä ihme tohon saatto iskeä pelkän Yj releen vaihdon takia...? Voiko olla että ke-jetti on jotenkin nollannut ittensä ku otti B.pumpun releen auki? ABS valo ei enää syty missään nopeuksissa. Ainakaan ei ole kahteen päivään vilkkunut
Yj-releen pohjaa tutki että kaikki liittimet on paikallaan relepohjassa ettei ole painuneen ulottumattomiin..aika yleistä.
Kun sähköinen ruisku toimii niin releeltä kun ottaa tyhjäkäynnillä sulakkeen irti tulee käynti muuttua selvästi.
Vaikka tinaisikin yj-releen voi se silti olla entinen..ei aina auta.[/quote
Palautusjouset ok, ilmavuotoja tutkisteltu sen verran, mitä silmämääräisesti nyt näkee. Yj- rele mielestäni pohjas Ok kun otti liittimen takaosan kannen auki ja sillon asensi releen napoihin. Täytyy vielä testata muuttuuko käynti, kun sen ottaa irti. Bensa haisee huomattavasti enemmän vaikka auto kävisikin alle 1000 rpm. Röpöttää siis suomeks sanottuna ihan helvetisti. Mikä ihme tohon saatto iskeä pelkän Yj releen vaihdon takia...? Voiko olla että ke-jetti on jotenkin nollannut ittensä ku otti B.pumpun releen auki? ABS valo ei enää syty missään nopeuksissa. Ainakaan ei ole kahteen päivään vilkkunut
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Toi yj-rele ohjaa ryyppysuutinta eli olisiko se nyt päällä jos bensa haisee.
otapa pistoke irti ..sininen imusarjan keskeltä.
otapa pistoke irti ..sininen imusarjan keskeltä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
No nyt kun lähti kone kylmänä ajelemaan niin aluksi kävi selvästi ryypyn kanssa niinkuin kuuluukiin , mutta silti käynti heijasi 1300- 1500 väliä ihan kuin ruisku koittaisi säätää itseään. Lämmettyään tyhjäkäynti hävisi kokonaan ja meinasi tukehtua ja nosti äkillisesti kierrokset 1100-1300 ja taas meinas tukehtua. Tätä jatkui kauan. Eli ihan kuin olisi antanut poljinta ja päästänyt. Yj-releestä kun otti sulakkeen käynti voimistui, ja kun laittoi takaisin niin tuskin edes vaikutusta huomasi. Kun lämmöt olivat yli 80 astetta auto kävi yli 1500 ja huusi niin maan perkeleesti. Tarttee vielä tutkia tuo, että tuleeko kova tyhjäkäynti oikeasti vasta yli 80 lämmöillä vai vain miten sattuu.atlas kirjoitti:Toi yj-rele ohjaa ryyppysuutinta eli olisiko se nyt päällä jos bensa haisee.
otapa pistoke irti ..sininen imusarjan keskeltä.
Kaasun mikrokytkimellekkin tulee sähkö, mutta ei ole minkäänlaista vaikutusta onko auto t.käynti asennossa vai kaasuasennossa. Tämä testattu myös hyppylangalla. Seuraavaksi kytken ylijännitereleen liittimet suoraan napoihinsa, jotta varmasti näkee, että on pohjassa
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Tarkistettuna/huollettua: T.käyntimoottori, määräjakajankumikaukalo, ja silmämääräistä tarkistelua. Ei mitään vaikutusta auton käyntiin. Tk moottori lisäks tuntui olevan kunnossa , kun testas 12 voltilla. Määräjakajankumikaukalossa oli sentin mittainen halkeama jonka liimasin, mutta ei vaikutusta. Auto huutaa edelleen tyhjäkäynnillä, tai sitten se sammuu kun lyö kytkimen pohjaan. Nyt käyn tarkistamassa vielä yj-releen , bensapumpun releen ja johdotukset sieltä päästä.
E: tarkistettu ei vaikutusta
E: tarkistettu ei vaikutusta
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Voiko ruiskujärjestelmä seota jos irrottaa bensapumpunreleen käynnissä olevasta autosta? Entä onko mahdollista,että jotain olisi rikkoontunut kun autolla ajettu ilman Yj-relettä? Voisiko ilmamääräpotentiometri olla rikki, kun meinaa välillä sammua ja välillä käy niin helvetisti?
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Ecu ei tykkää tosta irroittelusta käynnissä mutte bensareleestä en tiedä.
Se kun räppää jostain jännite piikin niin hyvä.
Ilman yj-tä ajo ei hajoita mitään...jetti toimii vaan mekaanisella.
Jos vähääkään epäilet potikkaa niin eikun irti ja tutkimaan...ohjeet löytyy täällä kuvien kanssa.
Se kun räppää jostain jännite piikin niin hyvä.
Ilman yj-tä ajo ei hajoita mitään...jetti toimii vaan mekaanisella.
Jos vähääkään epäilet potikkaa niin eikun irti ja tutkimaan...ohjeet löytyy täällä kuvien kanssa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Pitäisikö potikan keskimmäisestä ja reunimmaisesta pinnistä tulla 0,7 volttia? Ja mikäköhän ilmavuoto mahtaa olla kun sihauttaa suuremmilla kierroksilla kaasun päästäessä kuin olisi joku isompikin turbo? ;/ mistä siis kannattaa etsiä imuvuotoa?atlas kirjoitti:Ecu ei tykkää tosta irroittelusta käynnissä mutte bensareleestä en tiedä.
Se kun räppää jostain jännite piikin niin hyvä.
Ilman yj-tä ajo ei hajoita mitään...jetti toimii vaan mekaanisella.
Jos vähääkään epäilet potikkaa niin eikun irti ja tutkimaan...ohjeet löytyy täällä kuvien kanssa.
PÄIVITYSTÄ: Potikkaan tulee n. 5volttia ja kone ei ollut normi lämpötilassa (n. 50 astetta) ja mittaus tulos oli 0.732 eli todennäköisesti potikka toimii ainakin jotenkin. Ostin CRC:n startti suihketta ja kun sitä suihkutteli määräjakajankumikaukaloon ja siis jonnekkin sinnepäin niin käynti koveni huomattavasti, mutta ei paljoa. Toisaalta, kun sitä suihkutti suoraan letkun sisään joka tulee siihen ilmanputsarikoteloon kiinni niin tällöinkin oli sama vaikutus. Huomenna käyn ostamassa uuden kumikaukalon, toivottavasti teinimersu tokenee!
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Nyt on sitten vaihdettu määräjakajan alakumi ja muutosta käyntiin tulikin mutta ei toivotulla tavalla. Kierrokset huutaa 1300- ja tyhjäkäynti palaa hitaasti tuohon lukemaan. Oon suihkutellu startti boosteria sinne kaasuläpän alle ja jossain kohtaa huomaa että kierrokset nousevat aavistuksen. Eli nyt vika muuttui seilailevasta ja sammuvasta tyhjäkäynnistä liisn korkeaksi....
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Potikka voi antaakin sen lukeman mutta miten se sitten kun lautanen painuu..ettei tule katkoksia tällöin ei kyllä oikein pelaa ja voimaakaan ei ole kunnolla.
Sekun kuluu eniten tossa tyhjäkäynti alueelta se liukupinta.
Sekun kuluu eniten tossa tyhjäkäynti alueelta se liukupinta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Voimat on kutakuinkin tallella. Testaan nyt vielä UUDELLA yj releellä ja sitten ei auta kuin viedä mersu lääkäriinatlas kirjoitti:Potikka voi antaakin sen lukeman mutta miten se sitten kun lautanen painuu..ettei tule katkoksia tällöin ei kyllä oikein pelaa ja voimaakaan ei ole kunnolla.
Sekun kuluu eniten tossa tyhjäkäynti alueelta se liukupinta.
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Testattu uudella yj releellä. Ei vaikutusta.
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Hmmm.. Jäin ottamaan autoon parit bisset kunnes kyyti tulisi ja tyhjäkäynti palautui normaaliksi jonkun ajan kuluttua?! Ei humpannut tsi mitään ja kävi ja toimi kuin ihmisen mieli. Mutta kun sitten polkasi kaasua käynti hävisi ja auto oli kuutamolla kuin omistajansa...
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Mahtaako tässä autossa olla jotain kaasuläpän asentotunnustinta? Jos on niin miten tämän vois todeta että olis kunnossa?
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Ilmeisesti löysin tämän liittimen joka menee kaasuläpänasentotunnistimelle. Sijaitsee 1-2 imuputkien välissä ja oli kahdella 8mm kantasilla pulteilla kiinni. Jännitteet olivat jotain 13.8 volttia keskimmäisestä ja reunimmaisesta. Mutta kun auto oli käynnissä ja yritin mitata ohmeilla, niin tulosta tuli 1 MEGAohmina keskimmäisestä ja reunimmaisesta..? kaasupohjassa lukemat oli samat kun koitin mitata keskimmäisen nastan ja reunimmaisten väliltä.. Eikö tämä asentotunnistin ole ihan kytkin eli pitäisi näyttää max pari ohmia? 
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Noniin vika paikannettu kaasuläpän asentotunnistimeeb ja kaasuläppään tulevaan alipaineletkuun jonka kumiliitos oli lähes kokonaa murtunu poikki! Siis sen paksumman letkun liitoskumi. Jos ei uudella asentotunnistimella ja liitoskumilla rupee pelittämään niin kyllä on ihme! Tänää purkaamolta metsästämään osia 
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Se kaasuläppä on muuten oikeasti kallis osa uutena.
Multa löytyy 2.3 koneisen ja luulen että on sama...numerolla kuitenkin se löytyy.
Multa löytyy 2.3 koneisen ja luulen että on sama...numerolla kuitenkin se löytyy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Nyt tuo mersu ohraset teki! Asentelin "uudet" osat eli kaasuläpän+asennontunnistimen ja uuden liitoskumin, starttasin ja vekotin toimi oikein mallikkaasti. Kävi tyhjistä eikä edes tarvinnut startata uutta kertaa. Ajelin n. tunnin ja tein sellaisen diagnoosin, että auto saattoi jäädä käymään yli esim. 800 rpm kun autolla rullasi vapaalla kytkin ylhäällä, mutta sitten kun pysähtyi niin laski kierrokset sinne minne niitten kuuluukiin laskea. Tätä ko. jännittävää oireilua on tehnyt "uudesta" pitäen. eli jos auto liikkuu niin kierrokset jäävät joskus jumimaan kun tällää kytkimen pohjaan, mutta kun auto on pysähtynyt ne laskee normi lukemaan. No tämä ei kuitenkaan ollut tärkein asia. Olin siis tyytyväisenä ajellut tunnin verran ja parkkeerasin kotipihalle ja auto kävi mallikkaasti (no korvakuulolla huomaa pienen heijauksen käynnissä), ja sammutin auton. No sitten ajattelin, kumminkin vielä startata ja auto lähti käymään ja yllätys yllätys kierrokset olivat kuin olivatkin 1100 rpm..
Pumppailin kaasua ja tonnin kohtaalla auto yskäsi ja nosti kierrokset jälleen peruslukemiinsa eli 1100 rpm. Pumppailin muutaman minuutin ja sitten ykskaks kierrokset tippu sinne normilukemiin ja jäivät pysymään siellä. No sammutin tietty auton ja päätin testata mitä kolmas starttauskerta tuo tullessaan ja auto oli taas vikaantunut ja jäi käymään sitä 1100 rpm. ENÄÄN ei auttanut kaasun pumppailu. Mutta autossa on selvä vika. Kun mikrokytkin avautuu kierrokset nousevat. Kaasuläpän ei siis tarvitse liikkua kun nostaa kierroksia, kun tuo mikrokytkin avautuu. Käsittääkseni tuon mikrokytkimen ei pitäs vaikuttaa yhtään mihinkää tyhjäkäynnillä? Ja ei oo kyllä koskaan ennen vaikuttanutkaan... Kellään hyviä vinkkejä mikä saattaisi olla vikana? Hieno peli tämä mercedes, kun antaa omistajalleen mukavia iltapuuhia näin pakkaskeleillä 
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Olisiko se moottori jarrutus ,syötönkatkaisu puoli sitten jotenkin rikki?
Mutta kytke se kytkin kiinni asentoon ja koeta ajella sittten..ja mitä se tekee sen jälkeen moottori jarrutuksella ja miten tyhjis??
Mutta kytke se kytkin kiinni asentoon ja koeta ajella sittten..ja mitä se tekee sen jälkeen moottori jarrutuksella ja miten tyhjis??
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Nyt toi auto toimii siis nii että kun tarttaa ja ei koske kaasuun nii kierrokset jää siihe tonni hujakoille ja pysyy siinä kunnes kaasulla si pumppaa kerran nii kierrokset palautuu normi lukemiin. Ja siltiki toi mikrokytkin vaikuttaa vähä toho tyhjiksee mit ei paljoa. Moottorijarrutus tuntuis pelaava.atlas kirjoitti:Olisiko se moottori jarrutus ,syötönkatkaisu puoli sitten jotenkin rikki?
Mutta kytke se kytkin kiinni asentoon ja koeta ajella sittten..ja mitä se tekee sen jälkeen moottori jarrutuksella ja miten tyhjis??
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Jooh, oli massamittarin jännitteet vaan 0,32 niin varmaan vaikutti käyntiin jonkun verran. Nyt se vaihtelee väliä 0,68-0,70 v. Onko normaalia, että tollai pomppii? Korvakuulolla kuulee, että käynti ei ole täysin tasaista, mutta ei se korjaustakaan enää vaadi, kun auton ostaessanikin se kävi samanlailla. Lisäks löystytin kaasuvaijeria hieman niin auton käynti ei enää jää ylös, kun vetää kytkimen pohjaan. Nyt kierrokset laskevat vähän normi tyhjistä matalammalle, mutta jo parin sekunnin jälkeen se tasaantuu, että taitaa olla enempikin auton ominaisuus?
Ja kun auton sammuttaa ja tarttaa uudestaa niin se jää hetkeksi käymään tuhatta kierrosta, mutta tyhjiiksen saa "kuittaantumaan" heti kun mikrokytkin avautuu (eli hipasee kaasuun, niin että läppä ei kuitenkaan avaudu). Tämäkin varmaan vanhan auton ominaisuus?
Eräs seikka autossa kyllä melkein vaatisi vielä toimenpiteitä, nimittäin kun auton starttaa kylmänä (tarttee olla elohopea miinuksen puolla) niin meinaa sammua , kun taas nostaa kierrokset ja humppaa hetken kunnes lämpiää niin rupee käymään tasaisesti. Eräällä foorumilaisella oli täsmälleen samat oireet ja ne johtuivat viallisesta kaasuläpänasentotunnistimesta + ilmamassamittarin johto oli mennyt jonkun toisen liittimen kanssa ristiin (remontin yhteydessä), mutta minun tenavassani ehjä asentotunnistin ei poistanut tätä ärsyttävää vaivaa. Saisiko ryypytysaikaa säädettyä pidemmäksi jostain? Kun on kumminkin tuontiauto tuolta etelämmästä Saksan maalta niin voisi kuvitella, että ryypytysaikakin olisi pienempi ja ehkä säädettävissä? Tuo nyt tuskin auttaisi mitään, mutta voihan sitä kokeilla jos edes mahdollista
Eli yhteenveto teinitähden käyntiongelmiin: Täysin mykkä kaasuläpänasentotunnistin+toinen kaasuläpän alipaineletku vuosi kuin seula murtuneen liitoskumin takia.
Ps. Näitten vikojen korjaamiseen ja paikantamiseen meni vain kuusi viikkoa

Ja kun auton sammuttaa ja tarttaa uudestaa niin se jää hetkeksi käymään tuhatta kierrosta, mutta tyhjiiksen saa "kuittaantumaan" heti kun mikrokytkin avautuu (eli hipasee kaasuun, niin että läppä ei kuitenkaan avaudu). Tämäkin varmaan vanhan auton ominaisuus?
Eräs seikka autossa kyllä melkein vaatisi vielä toimenpiteitä, nimittäin kun auton starttaa kylmänä (tarttee olla elohopea miinuksen puolla) niin meinaa sammua , kun taas nostaa kierrokset ja humppaa hetken kunnes lämpiää niin rupee käymään tasaisesti. Eräällä foorumilaisella oli täsmälleen samat oireet ja ne johtuivat viallisesta kaasuläpänasentotunnistimesta + ilmamassamittarin johto oli mennyt jonkun toisen liittimen kanssa ristiin (remontin yhteydessä), mutta minun tenavassani ehjä asentotunnistin ei poistanut tätä ärsyttävää vaivaa. Saisiko ryypytysaikaa säädettyä pidemmäksi jostain? Kun on kumminkin tuontiauto tuolta etelämmästä Saksan maalta niin voisi kuvitella, että ryypytysaikakin olisi pienempi ja ehkä säädettävissä? Tuo nyt tuskin auttaisi mitään, mutta voihan sitä kokeilla jos edes mahdollista
Eli yhteenveto teinitähden käyntiongelmiin: Täysin mykkä kaasuläpänasentotunnistin+toinen kaasuläpän alipaineletku vuosi kuin seula murtuneen liitoskumin takia.
Ps. Näitten vikojen korjaamiseen ja paikantamiseen meni vain kuusi viikkoa
Re: w201 sähkövikaa (ABS)
Katselin tuossa säkkipimeässä konepellin alle auto käynnissä ja huomasin kipinöintiä kahdessa tulpanhatussa. Ei sitä helposti nähnyt, mutta kuitenkin riittävän selvästi, että välillä löi läpi. Sama homma virranjakajan kannessa, muutamat johdot löi läpi tai en ole satavarma mistä se kipinöi. Lisäks puolalle menevä johto löi läpi, siinä olikin eriste yhdestä kohtaa hieman kulunut. Kysymyksenä vois olla, että onko normaalia? Kipinöinti ei ollut kuitenkaan mitään valoshown luokkaa, mutta kyllä sen tervesilmäinen ihminen olisi nähnyt 



