Jooh, oli massamittarin jännitteet vaan 0,32 niin varmaan vaikutti käyntiin jonkun verran. Nyt se vaihtelee väliä 0,68-0,70 v. Onko normaalia, että tollai pomppii? Korvakuulolla kuulee, että käynti ei ole täysin tasaista, mutta ei se korjaustakaan enää vaadi, kun auton ostaessanikin se kävi samanlailla. Lisäks löystytin kaasuvaijeria hieman niin auton käynti ei enää jää ylös, kun vetää kytkimen pohjaan. Nyt kierrokset laskevat vähän normi tyhjistä matalammalle, mutta jo parin sekunnin jälkeen se tasaantuu, että taitaa olla enempikin auton ominaisuus?
Ja kun auton sammuttaa ja tarttaa uudestaa niin se jää hetkeksi käymään tuhatta kierrosta, mutta tyhjiiksen saa "kuittaantumaan" heti kun mikrokytkin avautuu (eli hipasee kaasuun, niin että läppä ei kuitenkaan avaudu). Tämäkin varmaan vanhan auton ominaisuus?
Eräs seikka autossa kyllä melkein vaatisi vielä toimenpiteitä, nimittäin kun auton starttaa kylmänä (tarttee olla elohopea miinuksen puolla) niin meinaa sammua , kun taas nostaa kierrokset ja humppaa hetken kunnes lämpiää niin rupee käymään tasaisesti. Eräällä foorumilaisella oli täsmälleen samat oireet ja ne johtuivat viallisesta kaasuläpänasentotunnistimesta + ilmamassamittarin johto oli mennyt jonkun toisen liittimen kanssa ristiin (remontin yhteydessä), mutta minun tenavassani ehjä asentotunnistin ei poistanut tätä ärsyttävää vaivaa. Saisiko ryypytysaikaa säädettyä pidemmäksi jostain? Kun on kumminkin tuontiauto tuolta etelämmästä Saksan maalta niin voisi kuvitella, että ryypytysaikakin olisi pienempi ja ehkä säädettävissä? Tuo nyt tuskin auttaisi mitään, mutta voihan sitä kokeilla jos edes mahdollista
Eli yhteenveto teinitähden käyntiongelmiin: Täysin mykkä kaasuläpänasentotunnistin+toinen kaasuläpän alipaineletku vuosi kuin seula murtuneen liitoskumin takia.
Ps. Näitten vikojen korjaamiseen ja paikantamiseen meni vain kuusi viikkoa
