w210 "röpöttää"

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aahoo86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 26.08.2010 16:46

w210 "röpöttää"

Viesti Kirjoittaja aahoo86 »

Moro! Alkanut tuo meidän väyrynen tollai oudosti röpöttää ja tärisemään. Alkuun vikaa tutkittiin käyntihäiriönä, mutta tuntuisi enempi tulevan jostai muualta tuo väpinä. Eli käyntiin laittaessa paikallaan auto tärisee aikas voimakkaasti ja kiihdyttäessä ravistaa, mutta tasaisessa ajossa ei niin pahasti. Toisinaan ajossa kardaanitunnelista kuuluu autoon sisälle sellaista outoa kolahtelua tai paremminkin tasaista "rolinaa". Vahva epäilys, notta jokin kumityyny siellä on mennyt, mutta auki on, et mikä kun eivät korjaamollakaan mitään poikkeavaa huomanneet. Viittaisko tuo nyt sitten moottorin vai vaihteiston tyynyn pettämiseen? Kiitoksia :D
Niin ja jos sillä oli jtn väliä nii auto on -97 seedan 420 kasikoneella..
W210 420 V8

Ex W124 250TE, 200E, 230TE 260E, 200D & W202 200CDI & W210 220D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 "röpöttää"

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jospa se on kuitenkin kardaanin tukilaakeri ja kumi siinä ympärillä?
Ton röpöttämisen saisit star testerillä selville mikä sieltä tulisi koodia ulos.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
aahoo86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 26.08.2010 16:46

Re: w210 "röpöttää"

Viesti Kirjoittaja aahoo86 »

atlas kirjoitti:Jospa se on kuitenkin kardaanin tukilaakeri ja kumi siinä ympärillä?
Ton röpöttämisen saisit star testerillä selville mikä sieltä tulisi koodia ulos.
Eihän kajaanissa olisi kellään staria, olisin siellä tiistaina mersulla käymässä? Kardaaniin on jotain tukilaakeria ja sellaista hiljattain uusittu ja vaikuttaako kardaani siihen että auto ravistaa just pahiten pysähdyksissä ja tyhmäkäynnillä? Yks mersumies sanoi et moottorin kumityyny on mennyt, toinen että vaihteiston jokin kannatin (?) miten nuo voi tutkia eli testata, näkeekö niistä päällisin puolin onko hajalla? Ja mitähän uudet kumityynyt maksaa ja liekö eroja eri moottorille vai kaikissa malleissa samat?
W210 420 V8

Ex W124 250TE, 200E, 230TE 260E, 200D & W202 200CDI & W210 220D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 "röpöttää"

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta staria ja koneentyynyt on vain väänneltävä ja käänneltävä jollakin tangolla auton alta .
Toisaalta kun nestevaimennettu kumi hajoaa ei siitä välttämättä saa selvää .moottori tyynyissä taisi olla sellainen sääntö jos kone käsin heiluu pehmeästi on kumit loppu ja se pitää olla suht kova tai heilumaton...muistelen näin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
aahoo86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 26.08.2010 16:46

Re: w210 "röpöttää"

Viesti Kirjoittaja aahoo86 »

atlas kirjoitti:http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363

Tuolta staria ja koneentyynyt on vain väänneltävä ja käänneltävä jollakin tangolla auton alta .
Toisaalta kun nestevaimennettu kumi hajoaa ei siitä välttämättä saa selvää .moottori tyynyissä taisi olla sellainen sääntö jos kone käsin heiluu pehmeästi on kumit loppu ja se pitää olla suht kova tai heilumaton...muistelen näin.
Joskus kokeilin käsin moottoria heilutella, mut ei se tainnut paljoa liikahtaa mihinkään. Onko noit kumityynyjä moottorilla ja vaihteistolla miten monessa kohti ja miten lie kalliita jos laittais kaikki vaihtoon? Joskus muuten korjaamolla puhuivat, että jotain runkopuslia/heloja alkaa olla takaa loppu, voisko niistä moinen tärinä aiheutua??
W210 420 V8

Ex W124 250TE, 200E, 230TE 260E, 200D & W202 200CDI & W210 220D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w210 "röpöttää"

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jos v8 kone käy tasaisesti kaikilla pytyillä niin ei se koria ravista vaikka olisi suoraan rautatautaa vasten pultattu koriin.
Eli käyntihäiriöitä hakemaan. Staarilla pääsee jäljille.

Joku puola voi olla pimeä tai vaan huonot tulpat.

Jos kardaani on ehjä kannatinlaakeria ja kumilimppuja myöten niin katse kääntyisi minulla katalysaattoreihin. Sisukset voi olla irti ja tukkivat putken. Samasta syystä voi johtua käyntihäiriö kun pakopuolella on hirveä vastapaine.
ko. tilanteessa kannattaa korjaus tehdä mitä pikimmiten, ennenkuin moottori menee pilalle.
aahoo86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 26.08.2010 16:46

Re: w210 "röpöttää"

Viesti Kirjoittaja aahoo86 »

Onko näin, mitä olen mm suoli24, mese.fi ym. keskusteluja lukenut niin monella näyttää tulleen mersuissa tuo tärinä, kun kumityyny pettänyt? Kone kyllä käy tasaisesti ja kiertää, jostain vain tulee tuo tärinä koriin.. Jokainen pytty on testattu uudella puolalla, tulpat ja tulppien hatut on vaihdettu, bensan sekaan kokeiltu venttiilin puhdistus litkua ym.. ym.. Korjamoon tietokone testerillä ei löytynyt vikakoodeja. Toinen katalisaattori on laitettu uusi muutama vuosi sitten, kun oli sisuskalut irti, täytyy vielä tuo toinen kopistella. tyhjäkäynnilla ja n.2000rpm tietämillä tuo tärinä on pahin, lämpinä ei tunnu enää niin selvästi ja tasaisessa ajossa.. Autotalo Hartikaisella kajaanissa luulisi sellaisen testerin olevan, jolla vika löytyy.
W210 420 V8

Ex W124 250TE, 200E, 230TE 260E, 200D & W202 200CDI & W210 220D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w210 "röpöttää"

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No tuskimpa siinä sitten käyntivikaa on jos nuo kaikki osat on vaihdettu.

Moottorin kumityynyt kannattaa tarkistaa.
aahoo86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 26.08.2010 16:46

Re: w210 "röpöttää"

Viesti Kirjoittaja aahoo86 »

Jep. Kokeilen kysellä Hartikaiselta jos heillä olisi aikaa katsoa vikakoodit. Tekeekö motonetin kumityynyillä mitään ja miten helvetillinen homma lie ne moottoriin vaihtaa? Ja minkäläinen systeemi lienee tolla vaihteistolla?
W210 420 V8

Ex W124 250TE, 200E, 230TE 260E, 200D & W202 200CDI & W210 220D
Vastaa Viestiin