
Niin ja jos sillä oli jtn väliä nii auto on -97 seedan 420 kasikoneella..
Eihän kajaanissa olisi kellään staria, olisin siellä tiistaina mersulla käymässä? Kardaaniin on jotain tukilaakeria ja sellaista hiljattain uusittu ja vaikuttaako kardaani siihen että auto ravistaa just pahiten pysähdyksissä ja tyhmäkäynnillä? Yks mersumies sanoi et moottorin kumityyny on mennyt, toinen että vaihteiston jokin kannatin (?) miten nuo voi tutkia eli testata, näkeekö niistä päällisin puolin onko hajalla? Ja mitähän uudet kumityynyt maksaa ja liekö eroja eri moottorille vai kaikissa malleissa samat?atlas kirjoitti:Jospa se on kuitenkin kardaanin tukilaakeri ja kumi siinä ympärillä?
Ton röpöttämisen saisit star testerillä selville mikä sieltä tulisi koodia ulos.
Joskus kokeilin käsin moottoria heilutella, mut ei se tainnut paljoa liikahtaa mihinkään. Onko noit kumityynyjä moottorilla ja vaihteistolla miten monessa kohti ja miten lie kalliita jos laittais kaikki vaihtoon? Joskus muuten korjaamolla puhuivat, että jotain runkopuslia/heloja alkaa olla takaa loppu, voisko niistä moinen tärinä aiheutua??atlas kirjoitti:http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363
Tuolta staria ja koneentyynyt on vain väänneltävä ja käänneltävä jollakin tangolla auton alta .
Toisaalta kun nestevaimennettu kumi hajoaa ei siitä välttämättä saa selvää .moottori tyynyissä taisi olla sellainen sääntö jos kone käsin heiluu pehmeästi on kumit loppu ja se pitää olla suht kova tai heilumaton...muistelen näin.