w201 1.8->2.3

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
_valde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 06.10.2013 18:29

w201 1.8->2.3

Viesti Kirjoittaja _valde »

Morjens! Frendillä on projektin alla 1.8 tenava johon on menossa 2.3l bensakone. Muutoskatsastukseen joutuu ilmeisesti päivittämään alustan ja jarrut vastaamaan 2.3 mallin osia, joten kysymyshän on mitkä osat alustassa vastaavat toisiaan ja mitkä eivät? Ilmeisesti jouset ainakin ovat erilaiset ja jarrut pitää vaihtaa 2.3 mallista siihen autoon. Onko muilla enemmän kokemusta kyseisestä aiheesta? :P
mesemies67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 16.08.2013 13:30

Re: w201 1.8->2.3

Viesti Kirjoittaja mesemies67 »

_valde kirjoitti:Morjens! Frendillä on projektin alla 1.8 tenava johon on menossa 2.3l bensakone. Muutoskatsastukseen joutuu ilmeisesti päivittämään alustan ja jarrut vastaamaan 2.3 mallin osia, joten kysymyshän on mitkä osat alustassa vastaavat toisiaan ja mitkä eivät? Ilmeisesti jouset ainakin ovat erilaiset ja jarrut pitää vaihtaa 2.3 mallista siihen autoon. Onko muilla enemmän kokemusta kyseisestä aiheesta? :P
onko näissä jarruissakin eroja? itsellä 2,0E ... ja oon laittanu esim 124 kopan jarruosia kun ollu heti satavilla..
_valde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 06.10.2013 18:29

Re: w201 1.8->2.3

Viesti Kirjoittaja _valde »

mesemies67 kirjoitti:
_valde kirjoitti:Morjens! Frendillä on projektin alla 1.8 tenava johon on menossa 2.3l bensakone. Muutoskatsastukseen joutuu ilmeisesti päivittämään alustan ja jarrut vastaamaan 2.3 mallin osia, joten kysymyshän on mitkä osat alustassa vastaavat toisiaan ja mitkä eivät? Ilmeisesti jouset ainakin ovat erilaiset ja jarrut pitää vaihtaa 2.3 mallista siihen autoon. Onko muilla enemmän kokemusta kyseisestä aiheesta? :P
onko näissä jarruissakin eroja? itsellä 2,0E ... ja oon laittanu esim 124 kopan jarruosia kun ollu heti satavilla..
Mun käsittääkseni 2.3 ja 1.8 jarruissa on jotain pieniä eroja mutten oo ihan 100% varma. Pitää vähän mittailla ja kysellä marmorilta... Vastaavuustodistukset ainakin pitää veholta saada tilattua
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: w201 1.8->2.3

Viesti Kirjoittaja JP74 »

2.3:ssa on jäähdytetyt etulevyt, 1.8 tavallisilla.
_valde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 06.10.2013 18:29

Re: w201 1.8->2.3

Viesti Kirjoittaja _valde »

JP74 kirjoitti:2.3:ssa on jäähdytetyt etulevyt, 1.8 tavallisilla.
Kiitos! Muuten jarrut ilmeisesti samat? Onko kellään tietoa esim. kallistuksenvakaajista?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: w201 1.8->2.3

Viesti Kirjoittaja JP74 »

_valde kirjoitti:
JP74 kirjoitti:2.3:ssa on jäähdytetyt etulevyt, 1.8 tavallisilla.
Kiitos! Muuten jarrut ilmeisesti samat? Onko kellään tietoa esim. kallistuksenvakaajista?
Takajarrut on ihan samat, eteen pitää varmaan vaihtaa myös satulat. Tuskin noissa vakaajissakaan mitään eroa on.
mesemies67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 16.08.2013 13:30

Re: w201 1.8->2.3

Viesti Kirjoittaja mesemies67 »

JP74 kirjoitti:
_valde kirjoitti:
JP74 kirjoitti:2.3:ssa on jäähdytetyt etulevyt, 1.8 tavallisilla.
Kiitos! Muuten jarrut ilmeisesti samat? Onko kellään tietoa esim. kallistuksenvakaajista?
Takajarrut on ihan samat, eteen pitää varmaan vaihtaa myös satulat. Tuskin noissa vakaajissakaan mitään eroa on.
jäähylevyt on itelläin tenavassa vaikka on mopomalli 2,0e
_valde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 06.10.2013 18:29

Re: w201 1.8->2.3

Viesti Kirjoittaja _valde »

Johan nyt hämmenetään :D täytyy käskeä kaveria mittaamaan jarrulevyt+satulat+vakaajat+jousen paksuuden ja ottamaan kuvia ja käskeä lähettämään niitä että voi verrata. Saa nähdä...
Pat3
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 10.08.2013 15:08

Re: w201 1.8->2.3

Viesti Kirjoittaja Pat3 »

Itellekkin pitäs vaihtaa 1,8l 190:seen toiset etujouset ja tallista löytyis 2,3l 190:sen etujouset, niin tietääkö kukaan fiksumpi että käykö noi 2,3l jouset 1,8 litraseen vai onko niissö jotain eroa?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201 1.8->2.3

Viesti Kirjoittaja tomant »

Jousen valintaan vaikuttavat tekniikan ja lisävarusteiden paino, ei pelkkä moottorin koko. Samoin jousenkumit valitaan autokohtaisesti. Jouset todennäköisesti sopivat ristiin, mutta niiden jäykkyys ja pituus voi olla erilainen, joten keulan korkeus voi muuttua.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Pat3
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 10.08.2013 15:08

Re: w201 1.8->2.3

Viesti Kirjoittaja Pat3 »

Kiitos vastauksesta! Niin ja aikalailla saman painoisiahan nuo ovat. Otin myös yhden verkkokaupan sivuilta selvää ja vertasin että 1,8l tenavan vakiojousien varaosanumero täsmäsi 2,3l mallin vakiojousien varaosanumeroon, joten samanlaisethan niiden pitäisi olla. :wink:
Avatar
Pekkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 25.05.2012 18:09
Paikkakunta: Lohja

Re: w201 1.8->2.3

Viesti Kirjoittaja Pekkko »

Jouset samat, vakaajat samat. Koneetkin ulkoisesti täysin samat, turha muutoskatsastaa. Ei sillä 23hp tehon lisäyksellä ole oikeastaan vaikutusta, jos jarrut pelaa hyvin niin vanhoilla vaan.. Tää on vaan mun mielipide.
W124 -88 2.6L
mesemies67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 16.08.2013 13:30

Re: w201 1.8->2.3

Viesti Kirjoittaja mesemies67 »

Pekkko kirjoitti:Jouset samat, vakaajat samat. Koneetkin ulkoisesti täysin samat, turha muutoskatsastaa. Ei sillä 23hp tehon lisäyksellä ole oikeastaan vaikutusta, jos jarrut pelaa hyvin niin vanhoilla vaan.. Tää on vaan mun mielipide.
samaa mieltä.valtio trafi ei tarvii turhaa hilloo .. saa sinne toki maksaa jos halluu.. :D
Vastaa Viestiin