Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Aloitetaanpa pitkästä aikaa jonkinmoinen projektitopicci kun kerrankin on tämänmerkkinen auto, jossa oikeasti tapahtuu jotain projektointia pelkän vahaamisen sijaan. Allekirjoittaneelle iski akuutti kulkuneuvovaje myytyäni toisen Saksalaismerkkisen käyttöauton, ja kun ei noista allekirjoituksen muistakaan autoista oikein talviautoiksi parhaalla tavalla ole, niin aloin hyvin itselleni perustellen katsella jonkinmoista talviautoa.
Erinäisiä autosivustoja seurailtuani tarrasin kiinni AVK:lta löytyneeseen SLK:hon. Sen verran luotettava ilmaston lämpenemiseen että miksipä ei avoauto talviautoksi kävisi. Onhan tuo sentään peltikatolla. No, ei muuta kun laite ostoon ja kotiin.
Ensikuvat pesun jälkeen kotipihalla:
Ensikuvat parhaasta kulmasta, mutta tokihan kolikolla on myös kääntöpuoli, kun kerran ruttutukusta löytyi:
Kolautettu keulasta johonkin, ehkä johonkin pylväsmäiseen, kun puskuri pääpiirteissään ehjä paitsi tuo kohta mistä on napsahtanut, samaten umpiot, lokasuojat ja konepelti olivat säilyneet ehjinä. Muuten auto tuntui olevan ihan ajokunnossa, vähän tehottomalta tuntui tosin.
No, ei muuta kun auto talliin ja tutkimaan ostosta:
...jatkuu...
Erinäisiä autosivustoja seurailtuani tarrasin kiinni AVK:lta löytyneeseen SLK:hon. Sen verran luotettava ilmaston lämpenemiseen että miksipä ei avoauto talviautoksi kävisi. Onhan tuo sentään peltikatolla. No, ei muuta kun laite ostoon ja kotiin.
Ensikuvat pesun jälkeen kotipihalla:
Ensikuvat parhaasta kulmasta, mutta tokihan kolikolla on myös kääntöpuoli, kun kerran ruttutukusta löytyi:
Kolautettu keulasta johonkin, ehkä johonkin pylväsmäiseen, kun puskuri pääpiirteissään ehjä paitsi tuo kohta mistä on napsahtanut, samaten umpiot, lokasuojat ja konepelti olivat säilyneet ehjinä. Muuten auto tuntui olevan ihan ajokunnossa, vähän tehottomalta tuntui tosin.
No, ei muuta kun auto talliin ja tutkimaan ostosta:
...jatkuu...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
No, autohan oli vuoden 1998 SLK 230 Kompressor suht perusvarusteilla, ei mitään erikoista, mustat ehjät nahat sisällä.
Etupuskurin alta hahmottui vauriot. Törmäysrauta painunut sisään, jäähdytin vielä jäänyt kuitenkin ehjäksi sekä runkoaisat onneksi suoraksi kun osuma oli tullut aisojen väliin. Tehottomuuden tuntukin selittyi välijäähdyttimellä, josta oli toinen pää lohjennut irti.
Konepelti sekä rautainen(!) pohjapanssari ehjä, samoin runkoaisat. Mielikuvitusta voi käyttää mihinkähän tällä on oikein osuttu?
Eli tässä vaiheessa näyttäisi että ostoslistalle menisi ainakin:
- Etupuskuri
- Intercooleri
- Maski
No, kun on ollut vähän tapana näitä autoja vielä oman maun suuntaan muokata, niin ajattelinpa tätäkin vähän ulkonäöllisesti jatkojalostaa. Etupuskuriksi tilasin facelift-mallin (vm. 2000-2004) puskurin, sekä eBaystä sivuhelmalevikkeet jotka voi maalata korin väriin, kun nuo mustat helmat eivät satu omaan silmääni laisinkaan. Samaten takapuskurin alaosan ajattelin maalauttaa korin väriin.
Samalla surffailulla tilailin tummaoptiikkaiset ajovaloumpiot, madallussarjan ja vähän LLumarin tummennuskalvoa ettei harrastus loppuisi heti. Mukana tulleilla vanteilla oli jotkun kitkarenkaat, pitänee tuumailla hankkisiko niihin talveksi tuoreemmat renkaat vai toiset vanteet ja jotkun 17"-18" kitkat. No, tätä on vielä pari viikkoa aikaa pohtia.
Mutta itse kolarikorjaukseen: Törmäysrauta on hitsattu runkopalkkeihin kiinni, joten vaihtaminen ei olisi ihan pulttaushomma. Auto olisi huomenna menossa kolarikorjaajalle, joka oli puhelimessa keskustellun perusteella ajatuksessa että hän vetäisi palkin suoraksi. Autossahan ei ollut sinänsä mitään korjausehtoja (alustamittauksia tai 4-pyöräsuuntauksia) Trafin puolelta, joten mälli ei sinänsä ole ollut kovin paha, mutta saahan pellit ja puskurit istumaan alkuperäisellä tavalla kun käyttää auton penkissä.
Samalla purkaessani ehdin havaita muutaman muun korjattavan kohdan jotka eivät (varmaan) liity kolarointiin millään tavoin:
Lämmityslaitteen puhallin ei toimi. Onko arvon lukijoilla tietoa onko näissäkin ollut jotain tyyppivikaa puhaltimessa tai esivastuksessa kuten alkupään W210 Väyrysissä? Ei auttane muu kun etsiä / kaivaa puhallin esiin ja kokeilla toimiiko edes "suoralla sähköllä" kun sulakkeissa ei palaneita löytynyt.
Samaten auton mukana tuli nippu kirjoja ja huoltokirja, mutta tuohon alkuperäiseen radioon ei löytynyt koodia, jota arvatenkin kysyi kun akku oli ollut irti. Osaako kukaan radion ulkonäön perusteella sanoa saisiko tuohon esim. merkkiliikkeestä koodin auton / radion sarjanumeron perusteella?
Jos jollain muuten sattuu olemaan tähän sattuva ehjä välijäähdytin niin voi tarjoilla (R170 230K, käynee myös W202 / C208 230K:sta)
Etupuskurin alta hahmottui vauriot. Törmäysrauta painunut sisään, jäähdytin vielä jäänyt kuitenkin ehjäksi sekä runkoaisat onneksi suoraksi kun osuma oli tullut aisojen väliin. Tehottomuuden tuntukin selittyi välijäähdyttimellä, josta oli toinen pää lohjennut irti.
Konepelti sekä rautainen(!) pohjapanssari ehjä, samoin runkoaisat. Mielikuvitusta voi käyttää mihinkähän tällä on oikein osuttu?
Eli tässä vaiheessa näyttäisi että ostoslistalle menisi ainakin:
- Etupuskuri
- Intercooleri
- Maski
No, kun on ollut vähän tapana näitä autoja vielä oman maun suuntaan muokata, niin ajattelinpa tätäkin vähän ulkonäöllisesti jatkojalostaa. Etupuskuriksi tilasin facelift-mallin (vm. 2000-2004) puskurin, sekä eBaystä sivuhelmalevikkeet jotka voi maalata korin väriin, kun nuo mustat helmat eivät satu omaan silmääni laisinkaan. Samaten takapuskurin alaosan ajattelin maalauttaa korin väriin.
Samalla surffailulla tilailin tummaoptiikkaiset ajovaloumpiot, madallussarjan ja vähän LLumarin tummennuskalvoa ettei harrastus loppuisi heti. Mukana tulleilla vanteilla oli jotkun kitkarenkaat, pitänee tuumailla hankkisiko niihin talveksi tuoreemmat renkaat vai toiset vanteet ja jotkun 17"-18" kitkat. No, tätä on vielä pari viikkoa aikaa pohtia.
Mutta itse kolarikorjaukseen: Törmäysrauta on hitsattu runkopalkkeihin kiinni, joten vaihtaminen ei olisi ihan pulttaushomma. Auto olisi huomenna menossa kolarikorjaajalle, joka oli puhelimessa keskustellun perusteella ajatuksessa että hän vetäisi palkin suoraksi. Autossahan ei ollut sinänsä mitään korjausehtoja (alustamittauksia tai 4-pyöräsuuntauksia) Trafin puolelta, joten mälli ei sinänsä ole ollut kovin paha, mutta saahan pellit ja puskurit istumaan alkuperäisellä tavalla kun käyttää auton penkissä.
Samalla purkaessani ehdin havaita muutaman muun korjattavan kohdan jotka eivät (varmaan) liity kolarointiin millään tavoin:
Lämmityslaitteen puhallin ei toimi. Onko arvon lukijoilla tietoa onko näissäkin ollut jotain tyyppivikaa puhaltimessa tai esivastuksessa kuten alkupään W210 Väyrysissä? Ei auttane muu kun etsiä / kaivaa puhallin esiin ja kokeilla toimiiko edes "suoralla sähköllä" kun sulakkeissa ei palaneita löytynyt.
Samaten auton mukana tuli nippu kirjoja ja huoltokirja, mutta tuohon alkuperäiseen radioon ei löytynyt koodia, jota arvatenkin kysyi kun akku oli ollut irti. Osaako kukaan radion ulkonäön perusteella sanoa saisiko tuohon esim. merkkiliikkeestä koodin auton / radion sarjanumeron perusteella?
Jos jollain muuten sattuu olemaan tähän sattuva ehjä välijäähdytin niin voi tarjoilla (R170 230K, käynee myös W202 / C208 230K:sta)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Saisikohan tuon radiokoodin Veholta? Ainakin Volvoon saa maahantuojalta radiokoodin korvausta vastaan.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Veholta saa joo koodin. Rekisteriotte ja auto mukaan.
Jos joutuvat muualta tonkimaan kuin omilta koneilta niin sitten maksaa kuulemma jotain.
Olihan täällä foorumilla joku topikkikin noita radiokoodeja varten... sitä kautta tavallaan myös omaan rammariin sain koodin yhdeltä foorumin käyttäjistä.
Jos joutuvat muualta tonkimaan kuin omilta koneilta niin sitten maksaa kuulemma jotain.
Olihan täällä foorumilla joku topikkikin noita radiokoodeja varten... sitä kautta tavallaan myös omaan rammariin sain koodin yhdeltä foorumin käyttäjistä.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Voipi olla samaa kategoriaa W210 ja W202 kanssa. R170 ei ole kokemusta, mutta yleispätevästi tarkistusjärjestys vaikka näin: 1. sulake, 2. etuvastus. Jos nuo kokeiltu uusilla osilla eikä vaikutusta niin: 3. puhallin irti ja testaus toimiiko suoralla sähköllä. Jos toimii, niin viimeiseksi jää keskikonsolissa oleva: 4. lämmönsäätöyksikkö. Lähtee R170:ssä irti varmaankin samoin kuin muissakin eli ensin radio pois (muistaakseni kehikko myös), sitten tuo hiilikuitupaneeli, jonka jälkeen muutaman ruuvin voi joutua irrottamaan, jolloin yksikön saa vedettyä sen verran ulos, että sen takana olevat liittimet pääsee ottamaan irti. Lämmönsäätöpaneeli sisältää elektroniikkaa joka voi olla hankala korjata, joten jos vika siinä niin melkeimpä uusi yksikkö tilalle tai toimiva käytetty samanmoinen.Juhis. kirjoitti:Lämmityslaitteen puhallin ei toimi. Onko arvon lukijoilla tietoa onko näissäkin ollut jotain tyyppivikaa puhaltimessa tai esivastuksessa kuten alkupään W210 Väyrysissä? Ei auttane muu kun etsiä / kaivaa puhallin esiin ja kokeilla toimiiko edes "suoralla sähköllä" kun sulakkeissa ei palaneita löytynyt.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Aivanpa. Pitänee jatkaa tutkimista kun saan auton pajalta takasin. Lämmönsäätöpaneelissa tuntuu ainakin lämpötilasäätimet pelaavan kun ilmaa tulee keskiräppänöistä "omalla paineella".Groove kirjoitti: Voipi olla samaa kategoriaa W210 ja W202 kanssa.
Kolaripajan mies katsoi keulaa että "tossahan on ihan selvä vetokoukun pallon jälki". No, niinhän se voi ollakkin kun tarkemmin katseli.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Noniin. Keulan törmäysrauta vedettynä tehtaan mittoihinsa ennen maalausta. Yllättävän pienestä nämä lunastukseen tuntuu menevän.
Facelift-puskurin mallailua paikalleen:
Saksanmaalta tulla tupsahti tänään "tuning" etumaskikin ja umpiot, tässä vain alkuperäisillä kokeiltuna miten osuvat paikalleen. Mersun puskurilistat marmorilla on muuten aika suolaisen hintaisia verrattuna käytettyyn puskuriin. Siis, listat ja ritilät kustantaa 3 x puskurin hinnan.
Madallusjouset tuli jo vaihdettua etupäähän. En vielä pukeilta laskenut, alkuperäisten jousien päissä oli "4" pykälän kumit, mutta kun itse jouset vaikuttivat kuitenkin jonnin verran lyhyemmiltä kun entiset niin kasasin ensihätään noilla kumeilla. Onhan siinä sitten kumien vahdolla vielä sentti pari pudotusvaraa jos stance ei näytä vielä asettuvan kohdilleen.
Seuraavana talli-iltana sitten takapään kimppuun...
Facelift-puskurin mallailua paikalleen:
Saksanmaalta tulla tupsahti tänään "tuning" etumaskikin ja umpiot, tässä vain alkuperäisillä kokeiltuna miten osuvat paikalleen. Mersun puskurilistat marmorilla on muuten aika suolaisen hintaisia verrattuna käytettyyn puskuriin. Siis, listat ja ritilät kustantaa 3 x puskurin hinnan.
Madallusjouset tuli jo vaihdettua etupäähän. En vielä pukeilta laskenut, alkuperäisten jousien päissä oli "4" pykälän kumit, mutta kun itse jouset vaikuttivat kuitenkin jonnin verran lyhyemmiltä kun entiset niin kasasin ensihätään noilla kumeilla. Onhan siinä sitten kumien vahdolla vielä sentti pari pudotusvaraa jos stance ei näytä vielä asettuvan kohdilleen.
Seuraavana talli-iltana sitten takapään kimppuun...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Radion koodin sainkin puskurin listoja hakiessa merkkiliikkeestä, tosin koodin syötön jälkeen radioon tuli lukemaan "Wait", eikä ainakaan tilanne muuttunut kun ajelin muutaman kilometrin tuohon maalarille. Mutta hämärä muistikuva että radio "aukeaisi" vasta jonkun ajan virrat päällä olon jälkeen. Kenellään muulla näppituntumaa?
Auto onkin viime viikosta asti ollut maalarilla eikä sen tiimoilta ole päässyt projektia kummemmin edistämään. Korjailin odotellessa puskurin sisusmuovit kun ei ollut kun yhdestä kohdasta halki ja samaten poistin suurimmat ruosteet rautaisesta pohjapanssarista ja sivelin vähän mustaa päälle.
Muut Saksanpaketit ovatkin tulleet ihan ripeästi mutta sivuhelmat mitkä tilaisin ensimmäisten joukossa ovat edelleen jossain karkuteillä. Olisihan se maalari voinut ne samallakin kertaa maalata jos olisivat tulleet...No, aamusta tuli kuitenkin uusi välijäähdytin, josko kadonneet hevosetkin saataisi takaisin laitumille:
Auto onkin viime viikosta asti ollut maalarilla eikä sen tiimoilta ole päässyt projektia kummemmin edistämään. Korjailin odotellessa puskurin sisusmuovit kun ei ollut kun yhdestä kohdasta halki ja samaten poistin suurimmat ruosteet rautaisesta pohjapanssarista ja sivelin vähän mustaa päälle.
Muut Saksanpaketit ovatkin tulleet ihan ripeästi mutta sivuhelmat mitkä tilaisin ensimmäisten joukossa ovat edelleen jossain karkuteillä. Olisihan se maalari voinut ne samallakin kertaa maalata jos olisivat tulleet...No, aamusta tuli kuitenkin uusi välijäähdytin, josko kadonneet hevosetkin saataisi takaisin laitumille:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Itsellä oli saman näköinen soitin mutta kasetti malli (BECKER). Se lähti päälle kyllä heti kun koodi oli syötetty.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Eihän tuo intercooleri sitten ihan heittämällä paikalleen mennyt, kun vanhassa näyttää olevan 5 "ripaa" ja uudessa yhdeksän ja pituuttakin kymmenisen senttiä uutta vähemmän. No, "viritetäänpä" sitten vähän isommalla coolerilla. Uusia putkia vaille sovitettu:
Törmäyspalkki maalattuna ja lokasuojat passailtuna kohdalleen:
Puskuriinkin tuli saatua jo osa puuttuvista listoista. Puskuri 200e, listat 310e ja vielä parit puuttuu... Sumuvaloihin kokeilin Lamin-X -kalvoa ihan mielenkiinnosta kun ei ole koskaan tullut tutustuttua. Saahan nuo sitten revittyä pois jos ei istu kokonaisuuteen.
Tuossa puskurikin heitettynä valeeksi paikalleen niin näki vähän osuuko edes hehtaareille...
Näissä SLK:issä on ainakin omaan silmääni aina pistänyt auton korkeus. Vaikkei nuo nyt normaalia korkeampia ole, niin ehkä tuo auton pieni koko saa ne näyttämään aina ylihassuilta etenkin vähääkin isommilla vanteilla. No, eipä vaivaa enää , kun sain tänään takapäänkin madallettua ja asennettua helmoihin maalarilta saadut sivuhelmat korin värissä. Kuvia ei nyt tähän hätään vielä saanut otettua, mutta jatkellaan joku ilta taas.
Törmäyspalkki maalattuna ja lokasuojat passailtuna kohdalleen:
Puskuriinkin tuli saatua jo osa puuttuvista listoista. Puskuri 200e, listat 310e ja vielä parit puuttuu... Sumuvaloihin kokeilin Lamin-X -kalvoa ihan mielenkiinnosta kun ei ole koskaan tullut tutustuttua. Saahan nuo sitten revittyä pois jos ei istu kokonaisuuteen.
Tuossa puskurikin heitettynä valeeksi paikalleen niin näki vähän osuuko edes hehtaareille...
Näissä SLK:issä on ainakin omaan silmääni aina pistänyt auton korkeus. Vaikkei nuo nyt normaalia korkeampia ole, niin ehkä tuo auton pieni koko saa ne näyttämään aina ylihassuilta etenkin vähääkin isommilla vanteilla. No, eipä vaivaa enää , kun sain tänään takapäänkin madallettua ja asennettua helmoihin maalarilta saadut sivuhelmat korin värissä. Kuvia ei nyt tähän hätään vielä saanut otettua, mutta jatkellaan joku ilta taas.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Kylläpä passaa hyvin tuo maski
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Tämäkin ehostaminen alkaa olla pikkuhiljaa paketissa vaikkei talvesta ole vielä tietoakaan.
Tuommonen tuosta nyt pääpiirteissään tuli:
Tuossa vielä pari kuvaa pihalta. Sovittelin kevättä odotellessa jo C124:n alla olleita 20":iä, hyvin näyttää mahtuvan madallettunakin alle ja jääpä tasapaksut vanteet takanta vähän sisäänkin visuaalisesti.
Talvirenkaistuksella sen verran ujomman oloinen, että meni katajan taakse piiloon.
Lampunpesurin luukut ei kereneet vielä maalarille samalla reissulla, mutta josko nekin joku päivä.
Tuommonen tuosta nyt pääpiirteissään tuli:
Tuossa vielä pari kuvaa pihalta. Sovittelin kevättä odotellessa jo C124:n alla olleita 20":iä, hyvin näyttää mahtuvan madallettunakin alle ja jääpä tasapaksut vanteet takanta vähän sisäänkin visuaalisesti.
Talvirenkaistuksella sen verran ujomman oloinen, että meni katajan taakse piiloon.
Lampunpesurin luukut ei kereneet vielä maalarille samalla reissulla, mutta josko nekin joku päivä.
Viimeksi muokannut Juhis., Ti 04.03.2014 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
No nyt on tyylikäs !!!
R129 300SL vm-92
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Kehut ja haukut:
Nätti pelihän tuosta tuli, mutta minä olisin ajanut sen katajan taakse piiloon noilla bling-vanteilla. Mitä isompi vanne, sitä paremman näköinen vehjes... vai mitenköhän se nyt menee
Nätti pelihän tuosta tuli, mutta minä olisin ajanut sen katajan taakse piiloon noilla bling-vanteilla. Mitä isompi vanne, sitä paremman näköinen vehjes... vai mitenköhän se nyt menee
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Joo, makuasioitahan noi vanteet ovat.
Pannaan nyt vielä tuo sivuprofiilikuvakin
Pannaan nyt vielä tuo sivuprofiilikuvakin
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Mä oon kyllä RH:n kanssa samoilla linjoilla, toi 20-tuumanen näyttää ehkä liian isolta tuossa korissa.
Mut hienoltahan tuo muuten näyttää ja hyvän projektin olet valinnu AVK:lta. Itse olen kanssa kummastellu autojen lunastusherkkyyttä, mutta sehän on vaan autoharrastajien etu.
Mut hienoltahan tuo muuten näyttää ja hyvän projektin olet valinnu AVK:lta. Itse olen kanssa kummastellu autojen lunastusherkkyyttä, mutta sehän on vaan autoharrastajien etu.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Yksi syy voi olla se, että varaosat ja työ ovat Suomessa niin kalliita, että käytettyä ja kolhittua autoa ei useinkaan ole mielekästä korjata. Vakuutusyhtiön lunastushinta voi riittää autonvaihdon pääomaksi.aziz kirjoitti:...Itse olen kanssa kummastellu autojen lunastusherkkyyttä, mutta sehän on vaan autoharrastajien etu.
Se ei ole autoharrastajien etu, jos se nostaa vakuutusmaksuja. Perimmäinen syy on kuitenkin kuskeissa, jotka eivät hallitse autojaan.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Kunhan itse pitää siitä huolen, että pysyy ojien välissä, niin ei nuo vakuutusmaksut bonuksien kanssa mahottomiksi nouse, ruttaa toiset autojaan miten lystää.tomant kirjoitti: Se ei ole autoharrastajien etu, jos se nostaa vakuutusmaksuja. Perimmäinen syy on kuitenkin kuskeissa, jotka eivät hallitse autojaan.
tomant
Autoharrastajilla tarkoitan ruttutukun asiakkaita, jotka tekee toisinaan lunastetuista autoista naurettavan helpolla priimakuntoisia. Tämä Juhiksen SLK voidaan myös laittaa tuohon "helppoon" kategoriaan. Ja tuskin Juhistakaan harmittaa, vaikka tuon auton vakuutusmaksu olisikin kolarin myötä noussut muutamalla eurolla.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Se, joka ei aiheuta vahinkoja, on juuri se, joka maksaa muiden puolesta ja vakuutusmaksut määräytyvät muiden vahingoista. Jos kukaan ei ruttaisi toisten autoja, olisivat vakuutusmaksutkin eri tasolla. Bonukset helpottavat asiaa, mutta vakuutus on kuitenkin vain vastuun ja kustannusten jakamista vakuutuksenottajien kesken. Onneksi vain liikennevakuutus on lakisääteinen ja muut vakuutukset vapaaehtoisia.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
No näinhän tuo on, mutta kun me ei eletä täydellisessä maailmassa missä ei tapahdu ainuttakaan vahinkoa. Mutta eikö tämä bonuskäytäntö sinusta jaa oikeutta kolarikuskien ja kolaroimattomien kesken? Kolaroimattomat maksaa vähemmän ja kolaroijat enemmän vakuutusmaksuja.tomant kirjoitti:Se, joka ei aiheuta vahinkoja, on juuri se, joka maksaa muiden puolesta ja vakuutusmaksut määräytyvät muiden vahingoista.
No joo...meni pahasti offin puolelle, joten lopetan tähän.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
en muista tiedä mutta slk näyttää omaa silmään talvirengastuksella huomattavasti hienommalta, nuo kromit on liian isot ja silmiinpistävät, vanteet ittessää on kyllä komeet
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Juu ei pieni aiheen laajentaminen haittaa (ainakaan minua) lainkaan, tässähän on nimenomaan kyse vakuutusyhtiöltä ostetusta kulkuneuvosta. Vakuutusasioitakin voi katsoa niin monelta kantilta, ja ihmisetkin kun vielä tuntuvat arvostavan autojaan / omia ajotaitojaan vähän eritavalla. Toinen ottaa täyskaskon muutaman tonnin autolle, kun taas toinen voi pitää sitä rahan haaskauksena vielä 20k autossakin.aziz kirjoitti:No joo...meni pahasti offin puolelle, joten lopetan tähän.
Sinänsä voin yhtyä eräänlaiseen ihmettelyyn lunastukseen menon "helppoudesta", tokihan syyt ovat ilmeiset huomioiden varaosien hinnat merkkiliikkeessä, työn hinnan Suomessa ym. Toki jos noillekin tähän vaihdetuille osille (etupuskuri, valot, maski ja välijäähdytin) alkaa laskea listahintaa merkkiliikkeessä + asentajalle ~80e/h ja omana työnään päälle vielä etupalkin oikominen/mittaaminen robotissa ja 4-pyöräsuuntaus niin tullaankin tämänikäisten autojen kohdalla sellaiseen lukemaan että AVK:lle päätyy. Tokihan tässäkin tuli tehtyä samalla muutakin kun "pakollisia korjauksia" harrastuksen niimissä.
Tietystihän lunastetun auton ostamiseen sisältyy pieni arvoituskerroin mikä nyt jossain määrin tietysti liittyy kaikkiin käytettyjen autojen ostamiseen, eli näissäkin voi olla muitakin vikoja kun itse onnettomuudesta aiheutuneet, eikä aina pääse niinkään helposti edelliseltä omistajalta kysymään, tästä ei nyt onneksi ole ilmennyt sen kummempaa kun tuo ylempänä puitu lämppärin puhallin ja radion kadonnut koodi.
Vanteista vielä: Ajatuksena oli että keväällä ehkä katsoisin tähän jotkun 18" luokkaa olevat vanteet. Toisaalta kun tämä alkaa olla aika "valmis", niin voisin tarjota kyllä seuraavallekin omistajalle autoa kun noita "kesäautoja" jo tuppaa olemaan omaan pihaan tarpeeksi monta.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Mutta eihän tämän ikäisiin autoihin katsella merkkiliikkeen tiskiltä osia, vaan purkuosat ja tarvikkeena saatavillakin mennään, jos niitä löytyy. Tai näin ainakin olen ymmärtänyt?Juhis. kirjoitti:Juu ei pieni aiheen laajentaminen haittaa (ainakaan minua) lainkaan, tässähän on nimenomaan kyse vakuutusyhtiöltä ostetusta kulkuneuvosta. Vakuutusasioitakin voi katsoa niin monelta kantilta, ja ihmisetkin kun vielä tuntuvat arvostavan autojaan / omia ajotaitojaan vähän eritavalla. Toinen ottaa täyskaskon muutaman tonnin autolle, kun taas toinen voi pitää sitä rahan haaskauksena vielä 20k autossakin.aziz kirjoitti:No joo...meni pahasti offin puolelle, joten lopetan tähän.
Sinänsä voin yhtyä eräänlaiseen ihmettelyyn lunastukseen menon "helppoudesta", tokihan syyt ovat ilmeiset huomioiden varaosien hinnat merkkiliikkeessä, työn hinnan Suomessa ym. Toki jos noillekin tähän vaihdetuille osille (etupuskuri, valot, maski ja välijäähdytin) alkaa laskea listahintaa merkkiliikkeessä + asentajalle ~80e/h ja omana työnään päälle vielä etupalkin oikominen/mittaaminen robotissa ja 4-pyöräsuuntaus niin tullaankin tämänikäisten autojen kohdalla sellaiseen lukemaan että AVK:lle päätyy. Tokihan tässäkin tuli tehtyä samalla muutakin kun "pakollisia korjauksia" harrastuksen niimissä.
Kyllähän tämän kohdalla ja muutaman muunkin kohdalla on aika paljon ihmetyttänyt tuon lunastuksen helppous vai onko autoista sitten tarjottu reilusti alle markkinahintojen oleva hinta ja omistajat päässeet murheistaan?
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Nii empäs kyllä tiedä mihin vanhemmat autot viedään korjattavaksi, jos siis vakuutusyhtiön toimesta korjataan eikä lunasteta? Vakuutustarkastaja / -yhtiöhän sen kaiketi maksajan ominaisuudessa päättävät.pt kirjoitti: Mutta eihän tämän ikäisiin autoihin katsella merkkiliikkeen tiskiltä osia, vaan purkuosat ja tarvikkeena saatavillakin mennään, jos niitä löytyy. Tai näin ainakin olen ymmärtänyt?
Jatkoa kahvipöytäkeskustelulle: Mielenkiinnosta Googleteltuna satunnaisen kolarikorjaamon sivuilta: "Auton omistaja tai haltija saa päättää aina itse, missä auto korjataan. Olemme vakuutusyhtiöiden hyväksymä ja suosittelema korjaamo." Kuinkahan vanhoihin autoihin tuo pätee?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Sergeyn ostama lankku lienee yksi helpoimmista tapauksista, kun auto oli lunastettu oikoseen menneen ilmamassamittarin piuhan takia. Kerran muistan nähneeni AVK:n sivuilla Yamahan upouuden traktorimönkijän, mikä oli lunastettu vääntyneen etutukivarren takia. Kaveri taas on hakenut ainakin pari uudehkoa autoa ihan ajamalla pois AVK:n pihasta. Tässä muutamia "helppoja".
Oman auton hain myös aikanaan AVK:lta ja siinä jos missä suomalaisen korjaamisen kalleus tuli esiin. Auton korjausarvio oli ollut 50000€, vaikka yksikään airbagi ei ollut lauennut ja runko oli aisoineen täysin suora.
Oman auton hain myös aikanaan AVK:lta ja siinä jos missä suomalaisen korjaamisen kalleus tuli esiin. Auton korjausarvio oli ollut 50000€, vaikka yksikään airbagi ei ollut lauennut ja runko oli aisoineen täysin suora.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Juhiksen talviautoprojekti // R170 SLK 230K
Juu, saa päättää missä korjataan, mutta tarkastaja saa päättää millä osillaJuhis. kirjoitti:Nii empäs kyllä tiedä mihin vanhemmat autot viedään korjattavaksi, jos siis vakuutusyhtiön toimesta korjataan eikä lunasteta? Vakuutustarkastaja / -yhtiöhän sen kaiketi maksajan ominaisuudessa päättävät.pt kirjoitti: Mutta eihän tämän ikäisiin autoihin katsella merkkiliikkeen tiskiltä osia, vaan purkuosat ja tarvikkeena saatavillakin mennään, jos niitä löytyy. Tai näin ainakin olen ymmärtänyt?
Jatkoa kahvipöytäkeskustelulle: Mielenkiinnosta Googleteltuna satunnaisen kolarikorjaamon sivuilta: "Auton omistaja tai haltija saa päättää aina itse, missä auto korjataan. Olemme vakuutusyhtiöiden hyväksymä ja suosittelema korjaamo." Kuinkahan vanhoihin autoihin tuo pätee?
Kun Väyrysestä meni kylki, niin ihan merkkiliikkeessä tuo tehtiin, mutta ensi alkuun ehdotteli purkuovia ja muita. Kun ovet oli vaihdettu muutama vuosi aikaisemmin, niin totesi, ettei taida ruosteettomia löytyä purettuna..
Hieman aihetta sivuten:
Tässä lähinnä sekin, että että tuon samaisen Väyrysen kohdalle osui toinenkin "kolhu," kun liikenneympyrässä kiireisempi tuli kyljestä sisään ja tuota autoa ei sitten vakuutusyhtiö halunnut mitenkään päin lähteä lunastamaan. Pieni Alfa tuli päin ja sen verran kovaa, että farkku väyrynen pyörähti ympäri (lumella tosin..)
En muista näkikö Juhis tuon kyljen silloin, mutta ihan pienellä siloittelulla ei hyvää olisi saanut.
Tuossa nyt loppujen lopuksi kävi ehkä jopa paremmin, kun maksoivat korvauksen suoraan käteen ja auto jäi itselle. Tuosta kolaristahan ei merkintää otteeseen tule, joten helpohkolla löytyi ottaja lopulle autolle.
Ei vielä riitä vanteita jokaiselle viikonpäivälle omia
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible