No, autohan oli vuoden 1998 SLK 230 Kompressor suht perusvarusteilla, ei mitään erikoista, mustat ehjät nahat sisällä.
Etupuskurin alta hahmottui vauriot. Törmäysrauta painunut sisään, jäähdytin vielä jäänyt kuitenkin ehjäksi sekä runkoaisat onneksi suoraksi kun osuma oli tullut aisojen väliin. Tehottomuuden tuntukin selittyi välijäähdyttimellä, josta oli toinen pää lohjennut irti.
Konepelti sekä rautainen(!) pohjapanssari ehjä, samoin runkoaisat. Mielikuvitusta voi käyttää mihinkähän tällä on oikein osuttu?
Eli tässä vaiheessa näyttäisi että ostoslistalle menisi ainakin:
- Etupuskuri
- Intercooleri
- Maski
No, kun on ollut vähän tapana näitä autoja vielä oman maun suuntaan muokata, niin ajattelinpa tätäkin vähän ulkonäöllisesti jatkojalostaa. Etupuskuriksi tilasin facelift-mallin (vm. 2000-2004) puskurin, sekä eBaystä sivuhelmalevikkeet jotka voi maalata korin väriin, kun nuo mustat helmat eivät satu omaan silmääni laisinkaan. Samaten takapuskurin alaosan ajattelin maalauttaa korin väriin.
Samalla surffailulla tilailin tummaoptiikkaiset ajovaloumpiot, madallussarjan ja vähän LLumarin tummennuskalvoa ettei harrastus loppuisi heti. Mukana tulleilla vanteilla oli jotkun kitkarenkaat, pitänee tuumailla hankkisiko niihin talveksi tuoreemmat renkaat vai toiset vanteet ja jotkun 17"-18" kitkat. No, tätä on vielä pari viikkoa aikaa pohtia.
Mutta itse kolarikorjaukseen: Törmäysrauta on hitsattu runkopalkkeihin kiinni, joten vaihtaminen ei olisi ihan pulttaushomma. Auto olisi huomenna menossa kolarikorjaajalle, joka oli puhelimessa keskustellun perusteella ajatuksessa että hän vetäisi palkin suoraksi. Autossahan ei ollut sinänsä mitään korjausehtoja (alustamittauksia tai 4-pyöräsuuntauksia) Trafin puolelta, joten mälli ei sinänsä ole ollut kovin paha, mutta saahan pellit ja puskurit istumaan alkuperäisellä tavalla kun käyttää auton penkissä.
Samalla purkaessani ehdin havaita muutaman muun korjattavan kohdan jotka eivät (varmaan) liity kolarointiin millään tavoin:
Lämmityslaitteen puhallin ei toimi. Onko arvon lukijoilla tietoa onko näissäkin ollut jotain tyyppivikaa puhaltimessa tai esivastuksessa kuten alkupään W210 Väyrysissä? Ei auttane muu kun etsiä / kaivaa puhallin esiin ja kokeilla toimiiko edes "suoralla sähköllä" kun sulakkeissa ei palaneita löytynyt.
Samaten auton mukana tuli nippu kirjoja ja huoltokirja, mutta tuohon alkuperäiseen radioon ei löytynyt koodia, jota arvatenkin kysyi kun akku oli ollut irti. Osaako kukaan radion ulkonäön perusteella sanoa saisiko tuohon esim. merkkiliikkeestä koodin auton / radion sarjanumeron perusteella?
Jos jollain muuten sattuu olemaan tähän sattuva ehjä välijäähdytin niin voi tarjoilla (R170 230K, käynee myös W202 / C208 230K:sta)