Korkeapainepumppu
Re: Korkeapainepumppu
Muistelen että jonkinlaiset 'korokkeet' pintojen välissä olisi olleet, joten rakoa voi jäädä. Ja siksi se saataa joskus ruostuakin niin pirusti sieltä välistä. MUTTA on ollut myös juttua että kansi menisi kieroon (liiasta kiristyksestä vai mistä????) jolloin pinnat pitäisi oikaista... joten varaudu siihenkin vaihtoehtoon varsinkin jos pumppua on jo sepitetty.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Korkeapainepumppu
Rakoa jäi juuri ja juuri silmin nähtävästi, mutta pumppu ei vuoda. Etenkin ne pienet siniset rinkulat olivat hapoilla ja isot mustat "barbababat" kovettuneet ja saaneet ruostetta pintaansa.
Mutta autohan ei starttaa. Kuinka pitkään sitä pitää pyörittää? Keltainen kolmio sekä moottorivalo palavat. Menikö se nyt sitten johonkin vikatilaan? Letkuissa näyttäisi polttoainetta liikkuvan, mutta kone ei lupaakaan. Auto on -02 C220CDI.
Mutta autohan ei starttaa. Kuinka pitkään sitä pitää pyörittää? Keltainen kolmio sekä moottorivalo palavat. Menikö se nyt sitten johonkin vikatilaan? Letkuissa näyttäisi polttoainetta liikkuvan, mutta kone ei lupaakaan. Auto on -02 C220CDI.
Re: Korkeapainepumppu
Joo niin vähän muistelin että rakoo jää. Ei siellä vielä isot paineet oo jossei starttaa...
Mulla lähti muistaakseni kolmannella starttaus'sekvenssillä', mutta oon lukenu että joskus joutuu sahaileen enämpikin... Mitäs muuta sulla oli irti, ei moottorivalon ainakaan pitäis palaa
Edit: tarkista nyt ainakin ruiskujen lliittimet, railiputken molemmpien päästä liitimet ettet oo vahingossa koplannu irti (anturin liitintä tosin vois koittaakin irroittaa koska silloin selkiää onko viallinen anturin mutta painetta kuitenkin piisaa).
Mulla lähti muistaakseni kolmannella starttaus'sekvenssillä', mutta oon lukenu että joskus joutuu sahaileen enämpikin... Mitäs muuta sulla oli irti, ei moottorivalon ainakaan pitäis palaa

Edit: tarkista nyt ainakin ruiskujen lliittimet, railiputken molemmpien päästä liitimet ettet oo vahingossa koplannu irti (anturin liitintä tosin vois koittaakin irroittaa koska silloin selkiää onko viallinen anturin mutta painetta kuitenkin piisaa).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Korkeapainepumppu
Liittimet on paikoillaan ja mistään ei vuoda mitään.
Käpy alkoi tosissaan kärytä, kun vikakoodien lukija lakkasi toimimasta.
Eilen yöllä laitoin ensimmäisellä yrittämällä kootun reilusti vuotavat pumpun kiinni ja silloin valot syttyi. Onko näissä autoissa sellaista startin kokonaan estävää vikatilaa johon se mahdollisesti olisi joutunut?
Käpy alkoi tosissaan kärytä, kun vikakoodien lukija lakkasi toimimasta.
Eilen yöllä laitoin ensimmäisellä yrittämällä kootun reilusti vuotavat pumpun kiinni ja silloin valot syttyi. Onko näissä autoissa sellaista startin kokonaan estävää vikatilaa johon se mahdollisesti olisi joutunut?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Korkeapainepumppu
Joko paine ei nouse, ilmaa vuotaa systeemin, joku johto huonostiHarryB kirjoitti:Liittimet on paikoillaan ja mistään ei vuoda mitään.
Käpy alkoi tosissaan kärytä, kun vikakoodien lukija lakkasi toimimasta.
Eilen yöllä laitoin ensimmäisellä yrittämällä kootun reilusti vuotavat pumpun kiinni ja silloin valot syttyi. Onko näissä autoissa sellaista startin kokonaan estävää vikatilaa johon se mahdollisesti olisi joutunut?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Korkeapainepumppu
No se vuotavan pumpun kokeilu on voinu sytyttää sen moottorivalon ja se poistuu kyllä itsestään kunhan sais ensin muutaman onnistuneen startin päälle.... Melkein pitäis sinne jonkun tulla starin kans ihmetteleen (missä päin auto on), jossei nyt sitä anturijohtokikkaa kokeile (CDI203 sen muistaakseni kertoikin
).
Olisko vuotavan pumpun kokeilu kiskaissut paineensäätimen rajoille ja se on jumahtanut, ootko kattonu sen säätimen o-renkaat (se kun ei vuoda ulos)?
Pumppuhan voi muuten vuotaa sisäisestikin...

Olisko vuotavan pumpun kokeilu kiskaissut paineensäätimen rajoille ja se on jumahtanut, ootko kattonu sen säätimen o-renkaat (se kun ei vuoda ulos)?
Pumppuhan voi muuten vuotaa sisäisestikin...

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Korkeapainepumppu
Pumppua paikalleen laittaessa huomasin, että etummaisen kirkkaan letkun pehmeä valkoinen kaulusrengas oli repeillyt, mutta laitoin kasaan kun ei ollut niitä renkaita saatavilla. Voiko tuo aiheuttaa ihan käynnistymättömyyden? Ajattelin ne heti vaihtaa kun saan, mutta ajattelin kokeilla tuliko pumppu kuntoon.
Pumppua irroitettaessahan irti otettiin vain ne kirkkaat letkut, railille menevä putki ja sitten itse pumppu. Kaikki nämä on laitettu takaisin ja tarkastettu moneen kertaan. Kumpi muuten niistä letkuista tuli etulaitaan ja kumpi taakse? Oli mulla merkkikin siinä, mutta olisi erittäin tyypillistä mulle että ne olisivat menneet väärin päin.
Auto on Jyväskylässä. Yksinään häpeää tuolla lumipeitteen alla.
Pumppua irroitettaessahan irti otettiin vain ne kirkkaat letkut, railille menevä putki ja sitten itse pumppu. Kaikki nämä on laitettu takaisin ja tarkastettu moneen kertaan. Kumpi muuten niistä letkuista tuli etulaitaan ja kumpi taakse? Oli mulla merkkikin siinä, mutta olisi erittäin tyypillistä mulle että ne olisivat menneet väärin päin.
Mistäs tämä ohje löytyy? En onnistunut sitä löytämään.MiHe kirjoitti:...jossei nyt sitä anturijohtokikkaa kokeile (CDI203 sen muistaakseni kertoikin).
Auto on Jyväskylässä. Yksinään häpeää tuolla lumipeitteen alla.
Re: Korkeapainepumppu
Et olis ensimmäinen joka laittaa sammutusventtiilin ja siirtopumpun letkun väärinpäin...!
Siis jos paineanturi on viallinen = uskottelee että painetta ei ole vaikka oikeasti on, irroittamalla anturin piuha moottori saa tiedon riittävästä paineesta. Moottori käynnistyy mutta vikatilaan koska anturilta ei kuitenkaan saada oikeanlaista tietoa.
Mutta tarkista ensin se liittimien järjestys!
http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... a8b3e9df9c" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... d2ae50f1fc" onclick="window.open(this.href);return false;
Siis jos paineanturi on viallinen = uskottelee että painetta ei ole vaikka oikeasti on, irroittamalla anturin piuha moottori saa tiedon riittävästä paineesta. Moottori käynnistyy mutta vikatilaan koska anturilta ei kuitenkaan saada oikeanlaista tietoa.
Mutta tarkista ensin se liittimien järjestys!
http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... a8b3e9df9c" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... d2ae50f1fc" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Korkeapainepumppu
Kiitos neuvoista. Testailen huomenna kun on taas valoisaa.MiHe kirjoitti:Et olis ensimmäinen joka laittaa sammutusventtiilin ja siirtopumpun letkun väärinpäin...!
Siis jos paineanturi on viallinen = uskottelee että painetta ei ole vaikka oikeasti on, irroittamalla anturin piuha moottori saa tiedon riittävästä paineesta. Moottori käynnistyy mutta vikatilaan koska anturilta ei kuitenkaan saada oikeanlaista tietoa.
Mutta tarkista ensin se liittimien järjestys!
http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... a8b3e9df9c" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... d2ae50f1fc" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuo kuvat on vähän epäselvät, kun minulla ei ole tuota erillistä putkiosaa vasemmalla, vaan letkut kiinnitetään ihan vierekkäin. Mutta ymmärsin että railin perästä tuleva letku laitetaan etulaitaan ja siirtopumpulta&sammutusventiililtä(?) tuleva letku sitten takalaitaan? Yhtään en muista miten ne nyt laitoin, mutta huomenna selviää.
Re: Korkeapainepumppu
Letkut oli laitettu ihan oikein päin. Letkujen O-renkaat näyttisivät olevan hyvässä kunnossa, ainoastaan ne valkoiset höttöset kaulusrenkaat on repeilleet, mutta vain reunoilta.
Anturin otin railin etupäästä irti, starttausta -> EPC tila, mutta ei käynnisty. Anturi takaisin, niin EPC on edelleen voimassa.
Otin nyt pumpun vielä kerran irti ja avaan sen, mutta alkaa vähän ideat loppua. Jotenkin olen varma, että se vika on ihan pieni juttu, mutta jos korjaamolle veisin niin pumpunhan ne vaihtaisivat ja ties mitä siitä laskuttaisivat.
Anturin otin railin etupäästä irti, starttausta -> EPC tila, mutta ei käynnisty. Anturi takaisin, niin EPC on edelleen voimassa.
Otin nyt pumpun vielä kerran irti ja avaan sen, mutta alkaa vähän ideat loppua. Jotenkin olen varma, että se vika on ihan pieni juttu, mutta jos korjaamolle veisin niin pumpunhan ne vaihtaisivat ja ties mitä siitä laskuttaisivat.
Re: Korkeapainepumppu
Jatketaan vähän yksinpuhelua:
Pumppu koottu nyt niin siistissä ja tarkkaan kootussa kunnossa ettei mitään rajaa ja laitettuna autoon viimeisen päälle. -> ei starttaa vieläkään.
Nyt sitten odotellaan josko löydän toimivan vikakoodien lukulaitteen jostain.
Pumppu koottu nyt niin siistissä ja tarkkaan kootussa kunnossa ettei mitään rajaa ja laitettuna autoon viimeisen päälle. -> ei starttaa vieläkään.
Nyt sitten odotellaan josko löydän toimivan vikakoodien lukulaitteen jostain.
Re: Korkeapainepumppu
Eli painetta ei tule riittävästi. Katsoitko sen painesäätimen että sielä o-renkaat kunnossa (ja sitä voi kuulemma varovasti jollain naputella, jos on jumissa
). Jos jostain saisit varmasti toimivan elintenluovutuspumpun, olisi se halvempi yritys. Tuolta mistä starit-ketjusta voi käydä katsomassa lähistön * omistajia.

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Korkeapainepumppu
Mikäs se olikaan se paineensäädin tässä autossa? Ei ole nämä dieselautot meikälle ihan peruskauraa...
Ja mikä on tässä kuvassa http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... a8b3e9df9c" onclick="window.open(this.href);return false;
osa/vipu 135 ja missä asennossa sen pitäisi olla?
Ja mikä on tässä kuvassa http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... a8b3e9df9c" onclick="window.open(this.href);return false;
osa/vipu 135 ja missä asennossa sen pitäisi olla?
Re: Korkeapainepumppu
En tiedä vivusta, minulla kummassakaan tuollaista ei ole... olisko joku ilmausjuttu...
Painensäädin on siellä railiputkessa tulipellin puolella.
Painensäädin on siellä railiputkessa tulipellin puolella.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Korkeapainepumppu
Siirto Paineen mittaus liitoksen tulppa,HarryB kirjoitti:Mikäs se olikaan se paineensäädin tässä autossa? Ei ole nämä dieselautot meikälle ihan peruskauraa...
Ja mikä on tässä kuvassa http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... a8b3e9df9c" onclick="window.open(this.href);return false;
osa/vipu 135 ja missä asennossa sen pitäisi olla?
Ei väliä missä asenossa on kunhan on tiivis
(Koko mötikän voi heittä pois kunhan vaan tulpaa t haaran)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Korkeapainepumppu
No mutta kuulkaas tätä: Auto lähti käyntiin!
Tässä käy aina näin, kun on epätoivoissaan kaverille tilittänyt ettei auto toimi. Sehän tulee sitä kattomaan ja auto käynnistyykin ensimmäisellä yrittämällä. Olin aiemmin aamulla sitä paineensäädintä koputellut ja koittanut käynnistellä tuloksetta. Letkuissa näytti liikkuvan aika paljon ilmaa ennen onnistumista, joten ehkä se tarvitsi vain tarpeeksi pyöritystä että kaikki ilmat saatiin pois tieltä.
EPC jäi kuitenkin päälle ja auto käy tyhjäkäynnillä aivan hitusen matalemmilla kierroksilla kuin normaalisti. Melkein voi sanoa että koko auto resonoi tai vatkaa tahdissa. Ottaa kierroksia kuitenkin normaalisti. Muutaman kerran käynti vähän horjahteli kun nosti kaasun nopeasti pois. En lähtenyt koeajolle kun on kesänakit alla ja maa aivan jäässä.
Nyt korkeapainepumpun etummaisessa kirkkaassa letkussa (tulee paineensäätimeltä railin takapäästä) liikkuu selvästi pieni ohut pöräys ilmakuplia noin sekunnin välein. En tiedä tekeekö silmät tepposet vai mikä, mutta ne näyttää vielä liikkuvan reilille päin. Olin ymmärtänyt että siinä letkussa liikutaan pumpun suuntaan...
Voiko tuo matalampi tyhjäkäynti ja pienet käyntihäiriöt johtua niistä pienistä kuplista vai onko syytä etsiä muuta vikaa?
Tässä käy aina näin, kun on epätoivoissaan kaverille tilittänyt ettei auto toimi. Sehän tulee sitä kattomaan ja auto käynnistyykin ensimmäisellä yrittämällä. Olin aiemmin aamulla sitä paineensäädintä koputellut ja koittanut käynnistellä tuloksetta. Letkuissa näytti liikkuvan aika paljon ilmaa ennen onnistumista, joten ehkä se tarvitsi vain tarpeeksi pyöritystä että kaikki ilmat saatiin pois tieltä.
EPC jäi kuitenkin päälle ja auto käy tyhjäkäynnillä aivan hitusen matalemmilla kierroksilla kuin normaalisti. Melkein voi sanoa että koko auto resonoi tai vatkaa tahdissa. Ottaa kierroksia kuitenkin normaalisti. Muutaman kerran käynti vähän horjahteli kun nosti kaasun nopeasti pois. En lähtenyt koeajolle kun on kesänakit alla ja maa aivan jäässä.
Nyt korkeapainepumpun etummaisessa kirkkaassa letkussa (tulee paineensäätimeltä railin takapäästä) liikkuu selvästi pieni ohut pöräys ilmakuplia noin sekunnin välein. En tiedä tekeekö silmät tepposet vai mikä, mutta ne näyttää vielä liikkuvan reilille päin. Olin ymmärtänyt että siinä letkussa liikutaan pumpun suuntaan...
Voiko tuo matalampi tyhjäkäynti ja pienet käyntihäiriöt johtua niistä pienistä kuplista vai onko syytä etsiä muuta vikaa?
Re: Korkeapainepumppu
no onko ne O-renkaat vaihdettu kaikki uusiin? Jos ei ole niin ... Ittel oli noita samoja oireita kunnes ne vaihdettiin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Korkeapainepumppu
KL-varaosilta uusia O-renkaita 6kpl 1€/kpl. Vaihtoon meni 15min. Piiitkä startin pyöritys että saatiin ilmat välistä ja voila! Auto käynnistyi ja käy nyt hyvin. EPCkin sammui ja testilenkillä toimi normaalisti. Tarkallakaan silmällä putkissa ei näy enää ilmaa liikkuvan.
Tiivistesarja 27€ + 6€ O-renkaisiin on halpaa lystiä verrattuna uuteen pumppuun ja vaihtotyöhön...
Tiivistesarja 27€ + 6€ O-renkaisiin on halpaa lystiä verrattuna uuteen pumppuun ja vaihtotyöhön...
Re: Korkeapainepumppu
Kertooko se anturin kunnosta jotain, kun käynnistyy piuha kiinni, mutta irroitettuna ei?MiHe kirjoitti: Siis jos paineanturi on viallinen = uskottelee että painetta ei ole vaikka oikeasti on, irroittamalla anturin piuha moottori saa tiedon riittävästä paineesta. Moottori käynnistyy mutta vikatilaan koska anturilta ei kuitenkaan saada oikeanlaista tietoa.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3