300ce/castrol,eikö sovi yhteen?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
DSL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 19.03.2004 15:43

Viesti Kirjoittaja DSL »

Conocon parafiinipohjanen 5W-30 talvet ja 15W-40 kesät. Kalmarin trukilla (kone volvon 6L:nen) 20000 tunnin peruskorjauksessa ei tarvinnu ees venttiilin välyksiä säätää. Kyselivät korjaamolta kummissaan et mitä öljyä käytetty... :)

Takaavat muuten Cononon öljyille 1000h vaihtovälin kun muut merkit max 500h. :shock:
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

ja Essohan osti Mobilin ja hämmentää soppaa lisää
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
code
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ke 30.04.2003 13:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja code »

Tällä erää Mobil 0W40
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Tuolla kuvanssin mersuhuollossa suosittelivat tuohon W203:seen castrolia 5w30, joten semmoset on nyt koneessa. Viimeks oli mobilin 0w40, ainaki tuo castroli on kalliinpaa, en ole muuta eroa huomannu. Eikä tuo ole kumpaakaa öljyä syöny.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Conocon öljyjä mustaakseni setäkin kehui hyväksi trukki käytössä ja ajellee varmaan nissanin koneisella asunto auto 407 meselläkin samoilla litkuilla...kun ei mesessä riittänyt paukut niin laittoi cedrikin koneen joka on jo vähän pyhäin häväistys tehdä tuollainen patentti...
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

petska kirjoitti:Conocon öljyjä mustaakseni setäkin kehui hyväksi trukki käytössä ja ajellee varmaan nissanin koneisella asunto auto 407 meselläkin samoilla litkuilla...kun ei mesessä riittänyt paukut niin laittoi cedrikin koneen joka on jo vähän pyhäin häväistys tehdä tuollainen patentti...
OT:

Laurelin RD-28:ssa on tehoa noin 100hp ja vääntöä 170Nm. Cedrikissä vähän vähemmän. Että olisi sitä vähän pontevammankin koneen voinut etsiä. :shock:

Mikäli siis kone on 2.8D.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Pera the Säätäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 04.08.2004 10:08

Viesti Kirjoittaja Pera the Säätäjä »

Kaapo kirjoitti:Monesti on tullut vastaan toteamus, että öljymerkkiä vaihdettaessa ensimmäisellä vaihtovälillä kulutus on suurempi, tasaantuen sitten. Mistä moinen juontuu, siihen ei ossoo sanua, mutta kovasti monet näin kertovat.
Jopa itsellä oli tuota havaittavissa, kun siirryin Mopesta Castroliin 60.000 km sitten.
Toi pitää paikkaansa, ja olen kuullut sen jopa öljy yhtiön kemistin suusta.
Se että mistä se tarkalleen johtuuu, niin se menee jo kemian puolelle, mutta kannattaa välttää eri öljy merkkien ja tyyppien välillä vaihtelemista, sillä vaihdon jälkeen tulee aika pitkä väli jolloin voitelu ei ole samanlaista ku öljy-yhtiön kemistit on suunnitellu...eli kulutus ja voitelu on mitä ny sattuu olemaan...
E220 D -96 Eleg.
DSL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 19.03.2004 15:43

Viesti Kirjoittaja DSL »

OT:

tuttu mies sun setäs taitaa olla Petska... sahalla töisä k-joella.

Eli saman firman öljykokemuksista puhuttiin. :)
Avatar
KK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 11.06.2004 00:36
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja KK »

Minähän en öljyistä mitään tiedä, mutta sen huomasin omassa kärryssäni, että venttiilinnostajat alkoivat rallattelemaan öljynvaihdon jälkeen, ja öljyt on Castrolin GTX 5w-40. Täytynee kokeilla, josko Forte käsittelystä olis apua näin ensialkuun. On meinaan hiukan ruman kuuloista muuten nätissä autossa, kun raksuttelee...
[url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/Kuva043.jpg]Nissan 200sx -93[/url]
[url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_0178.jpg]VW Golf Cabriolet -80[/url]
Fiat 127 -78
Perheessä lisäksi [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/Kuva006.jpg]MB C 200 CDI -00[/url]

Ex [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_2306.jpg]MB 260EA -87[/url]
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Menee hieman OT, mut tos olis melko laajalti asiaa öljyistä, by Cosworthrsclub.com 8)

...täytynee tuoda vanhana foordistina julki... 8)
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
Renny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 11.03.2004 17:50
Paikkakunta: Willähde

Viesti Kirjoittaja Renny »

Itse vaihdoin myös kyseiset Castrolin GTX 5w-40 öljyt,ja sen jälkeen alkoi rallattelu!
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Mersun öljyt

Viesti Kirjoittaja mc »

Onhan noita monenlaisia öljyjä, mutta miksiköhän esim. Veho käyttää Mobilia, joku voi sanoa että varmaan siksi kun on saanu halvalla sopimuksen, itse olen aina Mersuissa käyttänyt Mobil 1. 5W50 "haukuttua halpa-öljyä" sekä nykyisin käytän vain Mobil 0W40, ja koneet kehrää, ei kuluta eikä pukkaa öljyä.

Saksan "Vehot" käyttää Veedol merkkisiä öljyjä yllättävän paljon viskositeetilla 15W40.

Mutta yhdellä hyviä kokemuksia yhdestä ja toisella toisesta .

Tossa on jotain Mersun öljyistä http://www.whnet.com/4x4/oil.html
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Joku taisi aiemmin kertoa, että Mobil1:llä paineet putoaa vanhemmiten. Minä olen huomannut saman: yli 7-8 Mm ajettuna tyhjäkäyntipaineet putoaa n. 0,5 kiloa. Pitemmän (= 3-4 h) yhtäjaksoisen paahtamisen jälkeen alkaa huoli hiipimään puseroon, kun mittari näyttää ihan säädyttömiä lukemia.

Nyt olisi taas kohta vaihto edessä (10 Mm), ja pitäisi päästä pakkasten yli, ehkä maaliskuulle..
Ajattelin siirtyä Valvolinen SynPoweriin, kun kaveri lupasi ykköstä halvemmalla ja on "selvästi parempi". Vaihtaa sitten vaikka vähän aiemmin, kun aina jää ensimmäisestä vaihdosta 1/2 kannua yli ja 10 Mm vaihtovälein ei tarvitse lisäillä.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
code
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ke 30.04.2003 13:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja code »

Mika K kirjoitti:Tällä erää Mobil 0W40
Nyt on tullut ajettua öljynvaihdon (Mobil 0W40) jälkeen 3800 km ja mittatikun mukaan öljypinta on laskenut maksimista jonkin verran alaspäin, on kuitenkin yli puolen välin.

Aikaisempi öljy oli Mobil Synt S 5W-40:sta ja noilla tuli ajettua n. 8000 km ja pinta ei ollut oikeastaan laskenut paljoa.

Voiko öljyjen ominaisuuksien / viskosoteetilla erolla selittää tuon kulutuksen eron? Entä ajotyylin vaikutus? Nyt on tullut pääsääntöisesti ajettua lyhyttä matkaa, aikaisempi vaihtoväli pitempää matkaa. Minkä verran on kohtuullinen öljynkulutus, ts. normaali?

Muistaako joku minkä verran minimin ja maksimin välinen erotus on mittatikussa (desit / litrat)?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kiitos kysymyksestä. Paras öljy MB 200 CDI :n moottoriin on Neste City Pro 5W-40. Se on Mersun hyväksymä öljy myös pidennetyille vaihtoväleille eli täyttää Mersun vaatimuksen MB 229.3, sekä normaalille vaihtovälille MB 229.1. Öljy löytyy Mersun hyväksyttyjen öljyjen listalta.

Automaattivaihteistoon suosittelen Mersun omaa öljyä, vaikka Neste ATF-X toimii kyllä, mutta sille ei ole haettu Mersun hyväksyntää, joten sitä käyttämällä takuu ei ole voimassa.

Voiteluaineterveisin,

Aapo Niemi, tuotepäällikkö
Neste Voiteluaineet
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Tuota noin...

En halua olla sarkastinen, mutta jos kysyt Nesteellä töissä olevalta ihmiseltä mikä on parasta öljyä juuri sinun autoosi, olkoot se mikä tahansa niin epäilen vahvasti, ettei mies sano, että "Kyyllähän se Teboilin Diamoni tai Shellin Ultra on parempia kuin meidän öljyt..."

Sinänsä rehellinen teko, että automaattiöljystä sanoin noin, mutta vaarana saattaisi olla iso soppa jos takuunalainen auto alkaisi nikotella ja syyttävä sormi kääntyisi Nesteelle, siis vaarana ei olisi vain kyseisen äijän teilaus vaan firma vedettäisiin siihen mukaan, koska takuuehdot sanoo näin ja öljyfirman mies sanoi noin, vaikka tiesi, ettei öljy ollut hyväksyttyä automerkkiin, vaikkakin luokitukset oli kohdillaan. Muussa tapauksessa olisi varmasti sanonut myös, että "Nestettä lootaan" eikä Mobilin ATF on kyllä parasta Mersuile...

Eli :wink:
Tiedät paikan, kokeile
Vastaa Viestiin