Alkaa pikkuisen korpemaan kieli keskellä suuta ajaminen, auton mennessä vikatilaan kovassa kiihdytyksessä tai jyrkissä ylimäessä ajaessa (n. 2700 rpm tai 110km/h).
Kun oireilu alkoi rahtasin auton pajalle ja vikakoodin lukuun ja sielä selvisi paine-ero rail:ssa. Suuttimen kupeesta (ensimmäinen keulalta päin) näkysi selkeä vuoto ja kaikki suuttimien testailuiden jälkeen todettiin, että vain yksi suuttimista entinen. Suutin vaihdettiin, mutta sama peli jatkuu - vain näkyvät vuodot on poissa.
Näimpä pari tyhmää kysymystä eli:
- tarvitseeko viat kuitata erikseen (eli onko vanha suoja paikallaan, vai oliko todellisuudessa vian syy kuitenkin jossain muualla)?
- mikä olisi seuraava todennäköinen kohda lähteä vikaa etsimään?
Tyhjäkäynnilla tai kovilla kierroksilla (4500-5000rpm) pienellä vaihteella tasamaalla ajaessa ei mitään ongelmaa ja katsastuksestakin heittämällä läpi. Autona W202, 200CDI, automaatti, jolla ajeltu 325kkm.
W202 200 CDI kuormittaessa vikatilaan -> tehot häviää
Re: W202 200 CDI kuormittaessa vikatilaan -> tehot häviää
Kannatisi tarkistaa nuo o-renkaat eitteivät vaan vuoda ja imee sieltä ilmaa silloin tuo rail-paine laskee ja kone menee vikatilaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W202 200 CDI kuormittaessa vikatilaan -> tehot häviää
Ei kai nämä mene pelkästään vikatilaan paineen kyykätessä? Oma on aina sammunut heti, kun paine jää muutama sata baria jälkeen.
Voisko olla ahtovuoto jossain? Jos pyynti ja toteutunut eroaa liikaa, mene vikatilaan. Tämä kyllä näkyis vikamuistissa. Eikö se herjannut muuta kuin railpainetta?
Voisko olla ahtovuoto jossain? Jos pyynti ja toteutunut eroaa liikaa, mene vikatilaan. Tämä kyllä näkyis vikamuistissa. Eikö se herjannut muuta kuin railpainetta?
S212 & W639
Re: W202 200 CDI kuormittaessa vikatilaan -> tehot häviää
Menee tosiaan vain vikatilaan (voi huomata pienen pienenä nytkähdyksenä ylämäessä) - ei muuta. Mitään muita herjoja kuin paine-ero ei ole.-jorkki- kirjoitti:Ei kai nämä mene pelkästään vikatilaan paineen kyykätessä? Oma on aina sammunut heti, kun paine jää muutama sata baria jälkeen.
Voisko olla ahtovuoto jossain? Jos pyynti ja toteutunut eroaa liikaa, mene vikatilaan. Tämä kyllä näkyis vikamuistissa. Eikö se herjannut muuta kuin railpainetta?
Erityisesti homma ihmetyttää siksi, että kyykkäys tapahtuua aina ns. samassa kohtaa eli tuntuisi näin perstuntumalta, että tietty tehon tarve laukaisee vian (vauhdikas ylämäki tai voimakas kiihtytys, jolloin kierrokset ja nopeus kasvat - pelkkä kierrosten nousu ei riitä). Vikatilan joutuminen on niin täsmällistä, että on jo oppinut koska auto siihe menee ja kuinka mäet pääsee ylös saakka kiihdyttämällä sopivasti ennen mäen alkua.
Re: W202 200 CDI kuormittaessa vikatilaan -> tehot häviää
Mulla on nyt ilmestynyt tismalleen sama ongelma. Aina samassa paikassa kyykkää. Onko tähän löytynyt ratkaisua? Voiko olla ahtopuolen ongelma? Joskus VAG vehkeessä oli samanmoisia ongelmia kun ahtopaineen säätösolenoidi meni ensin ja sitten perään maffi...pesaku kirjoitti:Menee tosiaan vain vikatilaan (voi huomata pienen pienenä nytkähdyksenä ylämäessä) - ei muuta. Mitään muita herjoja kuin paine-ero ei ole.-jorkki- kirjoitti:Ei kai nämä mene pelkästään vikatilaan paineen kyykätessä? Oma on aina sammunut heti, kun paine jää muutama sata baria jälkeen.
Voisko olla ahtovuoto jossain? Jos pyynti ja toteutunut eroaa liikaa, mene vikatilaan. Tämä kyllä näkyis vikamuistissa. Eikö se herjannut muuta kuin railpainetta?
Erityisesti homma ihmetyttää siksi, että kyykkäys tapahtuua aina ns. samassa kohtaa eli tuntuisi näin perstuntumalta, että tietty tehon tarve laukaisee vian (vauhdikas ylämäki tai voimakas kiihtytys, jolloin kierrokset ja nopeus kasvat - pelkkä kierrosten nousu ei riitä). Vikatilan joutuminen on niin täsmällistä, että on jo oppinut koska auto siihe menee ja kuinka mäet pääsee ylös saakka kiihdyttämällä sopivasti ennen mäen alkua.
"Mikään ei ole niin viisas kun tyhmä kivimies"
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W202 200 CDI kuormittaessa vikatilaan -> tehot häviää
Ainkin oireet sopii täysin ahtopaine onkelmiinUncleK kirjoitti:Mulla on nyt ilmestynyt tismalleen sama ongelma. Aina samassa paikassa kyykkää. Onko tähän löytynyt ratkaisua? Voiko olla ahtopuolen ongelma? Joskus VAG vehkeessä oli samanmoisia ongelmia kun ahtopaineen säätösolenoidi meni ensin ja sitten perään maffi...pesaku kirjoitti:Menee tosiaan vain vikatilaan (voi huomata pienen pienenä nytkähdyksenä ylämäessä) - ei muuta. Mitään muita herjoja kuin paine-ero ei ole.-jorkki- kirjoitti:Ei kai nämä mene pelkästään vikatilaan paineen kyykätessä? Oma on aina sammunut heti, kun paine jää muutama sata baria jälkeen.
Voisko olla ahtovuoto jossain? Jos pyynti ja toteutunut eroaa liikaa, mene vikatilaan. Tämä kyllä näkyis vikamuistissa. Eikö se herjannut muuta kuin railpainetta?
Erityisesti homma ihmetyttää siksi, että kyykkäys tapahtuua aina ns. samassa kohtaa eli tuntuisi näin perstuntumalta, että tietty tehon tarve laukaisee vian (vauhdikas ylämäki tai voimakas kiihtytys, jolloin kierrokset ja nopeus kasvat - pelkkä kierrosten nousu ei riitä). Vikatilan joutuminen on niin täsmällistä, että on jo oppinut koska auto siihe menee ja kuinka mäet pääsee ylös saakka kiihdyttämällä sopivasti ennen mäen alkua.
Joko liian vähän tai liikaa
Vuodot tarkistella ensin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W202 200 CDI kuormittaessa vikatilaan -> tehot häviää
Näin vähän mutulla mietiskelin. Täytyypä viikonloppuna kattella. Onko jotain tietoo vakio vuotopaikoista kyseisessä kiikussa? W202 200CDI siis kyseessä.
"Mikään ei ole niin viisas kun tyhmä kivimies"
Re: W202 200 CDI kuormittaessa vikatilaan -> tehot häviää
Viikonloppuna muita huoltoja tehdessä otin ilmamassamittarista anturin irti, suihkuttelin bräcleenillä puhtaaksi sen hiuslangan ja kuivattelin varovasti paineilmalla. Kilkkeet paikoilleen ja testaamaan.
Perstuntumalla tehoja tuli takasi melkosesti, kiihtyvyys ainakin parani ja käynti tasottu. Eikä enää tänäaamuna kyykännyt tutussa paikassa...
Perstuntumalla tehoja tuli takasi melkosesti, kiihtyvyys ainakin parani ja käynti tasottu. Eikä enää tänäaamuna kyykännyt tutussa paikassa...
"Mikään ei ole niin viisas kun tyhmä kivimies"