
airmatic
Re: airmatic
Auton mallin voisi mainita vaikka pääpiirteittäin homma onkin sama kaikille. Kannattaa myös tutustua diagnoositehtäviin simulaattorilla, ainakin valikot helpompi ja turvallisempi etsiä simulaattorilla.
Ohjainlaitteen käyttöönoton alta löytyy kalibrointi. Alustan voi ajaa halutulle korkeudelle myös muista valikoista. Tallennettaessa pitää vaan syöttää kelvolliset tukivarsien kulma-arvot ja normitilanteessa korkeusantureiden lukemien pitää olla DAS:in antamien rajojen sisällä.
Ohjainlaitteen käyttöönoton alta löytyy kalibrointi. Alustan voi ajaa halutulle korkeudelle myös muista valikoista. Tallennettaessa pitää vaan syöttää kelvolliset tukivarsien kulma-arvot ja normitilanteessa korkeusantureiden lukemien pitää olla DAS:in antamien rajojen sisällä.
Re: airmatic
jep 320 cdi -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: airmatic
Säätelyn jälkeen kysyy haluatko tallentaa arvot
Siihen vastaa kyllä
Siihen vastaa kyllä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: airmatic
Säätöjen jälkeen tulee: haluatko tallentaa? paina F3 ja näyttöön tulee kalibroinnin kulma-arvot haarukassa: esim: etu + 2,0 - +4,5. kirjoita kursorin vilkuttamaan laatikkoon puoliväli lukema, esim.+ 3,5 . Taakse: esim: valikko tarjoaa: -0,5 - -2,0. Kirjoita esim. -1,0. Sitten vaan: Tallenna. Kyllä sen pitäis toi hyväksyä. Ainakin mulla onnistui W 211:ssa noin. Toki jos muutokset ovat rajuja, niin sitten täytyy jo käyttä kulmamittaria ja tallennus lukemat ovat jotain ihan muuta...wilburi kirjoitti:moro mitenkä staarilla saadaan airmatikin muutokset tallennettua saatiin kyllä nostettua ja laskettua mutta pitäis vielä saada muistiin mutta kun ei ossoo
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: airmatic
itsellä on 2006 s350 w221 ja siinä jää yläasennossa vasen taka kulma hieman alemmaksi kuin oikea takakulma, huomaa renkaan ja kaaren välisestä raosta. saako joka ilmapussia säädetty erikseen?
Koskinen
Koskinen
Re: airmatic
Säätämisen voi ymmärtää väärin, tietääkseni kaikissa saa tolpat säädettyä yksitellen mutta tasokalibroinnin voi tehdä vain kutakin tasoanturia kohden eli säädetyn tason tallennus (kalibrointi) ei onnistu kaikissa tolppa kerrallaan.kosssu kirjoitti:itsellä on 2006 s350 w221 ja siinä jää yläasennossa vasen taka kulma hieman alemmaksi kuin oikea takakulma, huomaa renkaan ja kaaren välisestä raosta. saako joka ilmapussia säädetty erikseen?
Koskinen
221:ssä kuitenkin on joka tolpalla oma tasoanturi korin saa väännettyä vinoonkin (tai suoristettua jos on väännetty vinoon edellisellä kalibroinnilla).
Mutta tarkoititko että normiasennossa kulmat on tasossa mutta mökkitieasennossa ei, vai mitä tarkoitit yläasennolla? Kalibrointi tehdään vain normitasolle ja muut seuraa sitä (jos kaikki paikat on kunnossa). Onko havaitsemasi tasoero suuri ja oliko auto varmasti tasaisella pinnalla?
Re: airmatic
wilburi kirjoitti:jep 320 cdi -03
Tästä ei mulle selvinnyt vielä korimalli. No jos W211 ,niin taka-akselila ei ole kuin yksi tasoanturi. Takana eri korkeudet voisi selittää esim. Eri merkkiset pussit.
Star
Re: airmatic
näköjään ero on sekä normi asennossa että yläasennossa, huomasin sen vain paremmin yläasennossa. auto oli tasaisella ja eroa oli n.1cm. autoa on hieman madallettu säädettävillä tangoilla tasoantureissa, takaa löysin vain yhden tasoanturin kun nostin auton kun taas edessä oli molemmille puolille oma anturi.
Re: airmatic
Niinhän se olikin, Airmaticissa on yksi anturi takana vielä 221:ssäkin, ABC-jousituksella kummallakin puolen omansa. 212:ssa ja 222:ssa taas takana kaksi anturia Airmaticillakin.kosssu kirjoitti:näköjään ero on sekä normi asennossa että yläasennossa, huomasin sen vain paremmin yläasennossa. auto oli tasaisella ja eroa oli n.1cm. autoa on hieman madallettu säädettävillä tangoilla tasoantureissa, takaa löysin vain yhden tasoanturin kun nostin auton kun taas edessä oli molemmille puolille oma anturi.