airmatic

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
wilburi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Su 16.11.2008 17:56
Paikkakunta: nurmijärvi

airmatic

Viesti Kirjoittaja wilburi »

moro mitenkä staarilla saadaan airmatikin muutokset tallennettua saatiin kyllä nostettua ja laskettua mutta pitäis vielä saada muistiin mutta kun ei ossoo :oops:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: airmatic

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Auton mallin voisi mainita vaikka pääpiirteittäin homma onkin sama kaikille. Kannattaa myös tutustua diagnoositehtäviin simulaattorilla, ainakin valikot helpompi ja turvallisempi etsiä simulaattorilla.

Ohjainlaitteen käyttöönoton alta löytyy kalibrointi. Alustan voi ajaa halutulle korkeudelle myös muista valikoista. Tallennettaessa pitää vaan syöttää kelvolliset tukivarsien kulma-arvot ja normitilanteessa korkeusantureiden lukemien pitää olla DAS:in antamien rajojen sisällä.
wilburi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Su 16.11.2008 17:56
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: airmatic

Viesti Kirjoittaja wilburi »

jep 320 cdi -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: airmatic

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Säätelyn jälkeen kysyy haluatko tallentaa arvot
Siihen vastaa kyllä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: airmatic

Viesti Kirjoittaja kari v »

wilburi kirjoitti:moro mitenkä staarilla saadaan airmatikin muutokset tallennettua saatiin kyllä nostettua ja laskettua mutta pitäis vielä saada muistiin mutta kun ei ossoo :oops:
Säätöjen jälkeen tulee: haluatko tallentaa? paina F3 ja näyttöön tulee kalibroinnin kulma-arvot haarukassa: esim: etu + 2,0 - +4,5. kirjoita kursorin vilkuttamaan laatikkoon puoliväli lukema, esim.+ 3,5 . Taakse: esim: valikko tarjoaa: -0,5 - -2,0. Kirjoita esim. -1,0. Sitten vaan: Tallenna. Kyllä sen pitäis toi hyväksyä. Ainakin mulla onnistui W 211:ssa noin. Toki jos muutokset ovat rajuja, niin sitten täytyy jo käyttä kulmamittaria ja tallennus lukemat ovat jotain ihan muuta...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
kosssu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 28.04.2015 23:25

Re: airmatic

Viesti Kirjoittaja kosssu »

itsellä on 2006 s350 w221 ja siinä jää yläasennossa vasen taka kulma hieman alemmaksi kuin oikea takakulma, huomaa renkaan ja kaaren välisestä raosta. saako joka ilmapussia säädetty erikseen?

Koskinen
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: airmatic

Viesti Kirjoittaja DBFI »

kosssu kirjoitti:itsellä on 2006 s350 w221 ja siinä jää yläasennossa vasen taka kulma hieman alemmaksi kuin oikea takakulma, huomaa renkaan ja kaaren välisestä raosta. saako joka ilmapussia säädetty erikseen?

Koskinen
Säätämisen voi ymmärtää väärin, tietääkseni kaikissa saa tolpat säädettyä yksitellen mutta tasokalibroinnin voi tehdä vain kutakin tasoanturia kohden eli säädetyn tason tallennus (kalibrointi) ei onnistu kaikissa tolppa kerrallaan.

221:ssä kuitenkin on joka tolpalla oma tasoanturi korin saa väännettyä vinoonkin (tai suoristettua jos on väännetty vinoon edellisellä kalibroinnilla).

Mutta tarkoititko että normiasennossa kulmat on tasossa mutta mökkitieasennossa ei, vai mitä tarkoitit yläasennolla? Kalibrointi tehdään vain normitasolle ja muut seuraa sitä (jos kaikki paikat on kunnossa). Onko havaitsemasi tasoero suuri ja oliko auto varmasti tasaisella pinnalla?
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: airmatic

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

wilburi kirjoitti:jep 320 cdi -03

Tästä ei mulle selvinnyt vielä korimalli. No jos W211 ,niin taka-akselila ei ole kuin yksi tasoanturi. Takana eri korkeudet voisi selittää esim. Eri merkkiset pussit.
Star
kosssu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 28.04.2015 23:25

Re: airmatic

Viesti Kirjoittaja kosssu »

näköjään ero on sekä normi asennossa että yläasennossa, huomasin sen vain paremmin yläasennossa. auto oli tasaisella ja eroa oli n.1cm. autoa on hieman madallettu säädettävillä tangoilla tasoantureissa, takaa löysin vain yhden tasoanturin kun nostin auton kun taas edessä oli molemmille puolille oma anturi.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: airmatic

Viesti Kirjoittaja DBFI »

kosssu kirjoitti:näköjään ero on sekä normi asennossa että yläasennossa, huomasin sen vain paremmin yläasennossa. auto oli tasaisella ja eroa oli n.1cm. autoa on hieman madallettu säädettävillä tangoilla tasoantureissa, takaa löysin vain yhden tasoanturin kun nostin auton kun taas edessä oli molemmille puolille oma anturi.
Niinhän se olikin, Airmaticissa on yksi anturi takana vielä 221:ssäkin, ABC-jousituksella kummallakin puolen omansa. 212:ssa ja 222:ssa taas takana kaksi anturia Airmaticillakin.
Vastaa Viestiin