Terveeks foorumille!
Hommasin syksyllä -09 Mesen, 2.0E -88 ASD-perällä. Sillon lähinnä talvipulkaksi ja käyttö-autoks. Tänä vuonna käyny vähän Mercedestä ehostamaan, kun -40mm alustan ja 16" valssit vaihdoin. Seuraavaks alkanut turbo poltella, kerta se ei viestien perusteella niin mahdoton homma ole tähän pataan laittaa. Autossa on leimausaika parhaillaan menossa ja mahd. ens viikolla leimaan, jonka jälkeen joutaa auto sitte projektin ajan seistä kun on toinenki ajossa.
Todennäköisesti irroitan moottorin ja laatikon autosta, "norsu" löytyy tallista. Pakosarjan mutterit ja pinnapultit näyttää siltä, ettei ehjänä kaikki lähde irti. Irrallaan varmaanki helpompi tehdä myös reikä lohkoon turbon öljyn paluulle. Laatikon käytän irti ja todennäkösesti vaihdan suoraan uuden tai vahvemman kytkimen ja asetelman. Auton kilometreistä ei ole mitään tietoa, ~190tkm oli mittarissa kun ostin ja ei pyörinyt. Venttiilinvarrenkumit menee samalla vaihtoon, kun vie jonki verran öljyä. Täysin varma en vielä ole mennäänkö Jetillä vai vaihdanko jonkun toisen ecun ja sähkösuuttimet. Nakuttaa meinaa kuulemma herkästi lukemani perusteella, että se puoltas kyllä vaihtamaan eri ecun, jos vaikka pata kestäs vähän pidempään.
Ikää löytyy 26 ja autojen kanssa on pelattu, ettei täällä ihan "lippa vinossa" läpällä kirjotella...

Ensimmäinen turbotus-projekti on kyllä tämä, et apuja mahtaa tarvita. Tomantin projekti on luettu useampaan kertaan läpi ja sieltä on hyvää vinkkiä jo saanut! Mietin tässä vaan vielä, et pitäsköhän miun tehdä projekti-topic tuosta omasta autosta?
keula pien.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.