230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
mites säädetään? kierrokset lämpimällä koneella n.1200-1300 rpm.
kylmällä ku käynnistää nii nii ne on siel alle tonnissa mutta ku kone lämpiää nii nousee koko aika. missäköhän vois olla vika?
kylmällä ku käynnistää nii nii ne on siel alle tonnissa mutta ku kone lämpiää nii nousee koko aika. missäköhän vois olla vika?
w124 230TE 1988 farkku
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Tyhjistä säätää Ecu.
Puhdista lisäilmaluisti ja katso että kaasupalautuu kotiinsa ja molemmat jouset on ehjät.
Sitten alipainevuotojentutkinta päälle.
Puhdista lisäilmaluisti ja katso että kaasupalautuu kotiinsa ja molemmat jouset on ehjät.
Sitten alipainevuotojentutkinta päälle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
jouset on ehjät ja palauttaa takaisin mikrokytkimelle ja mikrokytkin menee pohjaan. mites tuo olipainevuototutkinta tehdään? 

w124 230TE 1988 farkku
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Se mikro käykin on syötön katkaisuun moottori jarrutuksella ja tärkein pointti on kaasuläpän asento tunnistimet kytkeytyminen päälle tyhjistä arvojen menemisestä päälle.
Eli lisä luistin putsaus ekaksi sitten huohotus letkuston tutkinta,kumikaukalo ruiskun alta.
Voit suihkua startti pilottia ltkustoihin,suuttimien työviihtyvyyttä että kun kierrokset tyhjiksellä nousee niin sieltä vuotaa.
Eli lisä luistin putsaus ekaksi sitten huohotus letkuston tutkinta,kumikaukalo ruiskun alta.
Voit suihkua startti pilottia ltkustoihin,suuttimien työviihtyvyyttä että kun kierrokset tyhjiksellä nousee niin sieltä vuotaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
onhan siellä tyhjäkäyntiruuvikin ilmanputsarin ja ventiilikopan välissä?!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Olisiko tuosta kuvaa kun mielestäni ainakaan kaikissa sitä ei ole?Sergey kirjoitti:onhan siellä tyhjäkäyntiruuvikin ilmanputsarin ja ventiilikopan välissä?!
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
se on totta, kaikissa sitä ei ole. mutta minun autoissa on kaikissa ollut. Kuvanki olen tänne foorumille joskus laittanut mut en löydä sitä :/


Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Hei...toi kuvan setuppi on mielenkiintoinen.
Onko tuosta juttua ja käyttökokemusta jossakin...kiima nousi kun on ollut tollanen kompura paketti mielessä jo vuosia..?
Ääh..tuohan ei ole kun asetettu tuohon kuvaan mutta onko se asetettu siihen toimivaksi?
Onko tuosta juttua ja käyttökokemusta jossakin...kiima nousi kun on ollut tollanen kompura paketti mielessä jo vuosia..?
Ääh..tuohan ei ole kun asetettu tuohon kuvaan mutta onko se asetettu siihen toimivaksi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
no sain sen puoliks valmiiks mut sit meni auto kaupaksi ja se jäi
Myin puolivalmiin kitin foorumille jollekin käyttäjälle mutta ei oo näkyny sen koommin. Siitäkin jo 4-5v aikaa.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Minkäkökoiseen koneeseen se oli tarkoitus laittaa ja mistä mersuista toi oli ja omalle ruiskulla vai megalle.?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
2.0l ja vakiomoottoriin eli KE-jet ja 0.5bar paineet. Itse ahdin on Mini Cooper S moottorista.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Ei ole topicin autossa. Tyhjäkäyntiruuvi on M102 ruiskumoottoriessa vain K-Jetronik malleissa, eli n. syyskuu -85 saakka. KE-Jetronikissa tyhjäkäynnin hoitaa aina ECU. W124.ään ei ole koskaan asennettu K-Jetronicia, vaan siinä on alkuperäisenä aina KE-Jetronic. Eikä mielestäni myöskään edes alkupään w201 malleissa ollut K-Jetronicia.onhan siellä tyhjäkäyntiruuvikin ilmanputsarin ja ventiilikopan välissä?!
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
ihan van kommettina, että tuossa Sergeyn kuvan moottorissa kuuluisi olla automaattinen tyhjäkäynnin säätö. Systeeminhän voi korvata vanhemman K-Jetronicin osilla helposti.2.0l ja vakiomoottoriin eli KE-jet ja 0.5bar paineet. Itse ahdin on Mini Cooper S moottorista.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
http://image.nettix.fi/extra/partimg/86 ... 1702dd.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
mulla on vaihdettu tekniikka tuohon. tuossa on samallainen kone kuin mun autossa. kaveri sano että tyhjäkäyntisäätö on tossa ilmanputsarin päällä olevassa reiässä.
mulla on vaihdettu tekniikka tuohon. tuossa on samallainen kone kuin mun autossa. kaveri sano että tyhjäkäyntisäätö on tossa ilmanputsarin päällä olevassa reiässä.
w124 230TE 1988 farkku
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Ilmanpuhdistimen keskireijästä säädetään moottorin seokset...kyllähän se tyhjäkäyntiinkin loppuen lopuksi vaikuttaa, kun moottori menee niin rikkalle tai laihalle, ettei jaksa käydä...siihen ruuviin en suosittelisi kokevan ilman seosmittaria.
K-Jetronic ja KE-Jetronic moottorit ovat tuolta kuvan etäisyydeltä aika saman näköisiä. Oletko aivan varma että se on juuri tuollainen kone...

tuo on KE-Jetronic, siinä ei ole tyhjäkäynnin säätöä ...tämä taas on K-Jetronic, tässä on.

Timppa
Timppa
K-Jetronic ja KE-Jetronic moottorit ovat tuolta kuvan etäisyydeltä aika saman näköisiä. Oletko aivan varma että se on juuri tuollainen kone...

tuo on KE-Jetronic, siinä ei ole tyhjäkäynnin säätöä ...tämä taas on K-Jetronic, tässä on.

Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
tuosta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w124 230TE 1988 farkku
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
KE-Jetronic. Nyt pitäisi sitten tietää mikä oktaanisäädin autossa on. M102:ssa voi KE-Jetronik-versiossa oktaanisäätimellä määrätä tarvitaanko lambda-anturia vai ei. Säädin löytyy akun takaa tulipellistä. Peukalonpään kokoinen musta, pyöreä namikka jossa on joko ECE tai KAT teksti ja numerot 1-7.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
noniin, vihdoinkin selvät sanat miten asia on
tuo on askarruttanut minua aina.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Kuvassa osa 5. on tyhjäkäyntisäädin. Sen voisit irrottaa ja liottaa WD-40:ssä ja jarrucleanerissä. Se saattaa olla jumissa myöskin.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
otin sen auki tuossa päivällä ja se liikkui kun ruuvarilla liikutteli. oli ensin ihan vähän tahmea, laitoin hapettumien poistoainetta kun ei muuta ollut niin siihen ja ruvet liikkumaan kunnolla. ja laitoin takaisin mutta ei auttanut. sen jutun siellä sisällä pitäs liikkua vähän ku laittaa virrat päälle mutta ei liikkunut mihinkään..
w124 230TE 1988 farkku
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Kokeile akusta suoraan sen toiminta..hetkellisesti.
Älä terävällä koske siihen vaan vaikka puutikulla.
Älä terävällä koske siihen vaan vaikka puutikulla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
siin on ne kolme juttuu mihin se kytketään nii mites se on mahdollista?
w124 230TE 1988 farkku
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Ecun pohjassa lukee se jetronic. En oikee löydä sitä pientä mis lukee ECE tai Kat..
w124 230TE 1988 farkku
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Näitä säätönamikoita on autossa 2 kpl. toinen sulakerasian lähellä, toinen akun takanaEn oikee löydä sitä pientä mis lukee ECE tai Kat..
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Sitten siitä tulee vähän haasteita...mikä on sen ECU:n Bosch valmistenumero? Saisitko otettua valokuvan akun takaa siten, että ECU ei ole paikallaan.
Syttyykö ABS:n merkkivalo käynnistettäessä...ja sammuu sen jälkeen? Tämä sen takia, että toimiiko ylijänniterele.
Timppa
Syttyykö ABS:n merkkivalo käynnistettäessä...ja sammuu sen jälkeen? Tämä sen takia, että toimiiko ylijänniterele.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
toimii YJ-rele ku tuossa kuukaus sitte sen vaihdoin uuteen. juu voin ottaa kuvan sieltä.
w124 230TE 1988 farkku
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Akun takaisesta namikasta säädetään seoksia eikä siihen yleensä tarvitse koskea (siksi sinetti). Sisälokasuojan päällä on oktaanivalitsin, jolla säädetään sytytyksen maksimiennakoita käytetyn polttoaineen mukaiseksi. 95-oktaanisella käytetään asentoa S. Tämä ei vaikuta tyhjäkäynnin sytytysennakkoon. 1988-mallisen KE-Jetin ja EZL-sytkyn kanssa pitäisi löytyä molemmat namikat.unski kirjoitti:...Näitä säätönamikoita on autossa 2 kpl. toinen sulakerasian lähellä, toinen akun takana...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
0 280 800 124
Made in germany
003 545 49 32
siin on ecusta numerot.
Made in germany
003 545 49 32
siin on ecusta numerot.
w124 230TE 1988 farkku
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Mikä tekniikka ollut alunperin?Jäteöljyvatkain kirjoitti:http://image.nettix.fi/extra/partimg/86 ... 1702dd.jpg
mulla on vaihdettu tekniikka tuohon. tuossa on samallainen kone kuin mun autossa. kaveri sano että tyhjäkäyntisäätö on tossa ilmanputsarin päällä olevassa reiässä.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)