230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
-
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w124 230TE 1988 farkku
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
ihan vakio tekniikka 230 TE -88 ja nyt on -93 samallaisesta.jupehalm kirjoitti:Mikä tekniikka ollut alunperin?Jäteöljyvatkain kirjoitti:http://image.nettix.fi/extra/partimg/86 ... 1702dd.jpg
mulla on vaihdettu tekniikka tuohon. tuossa on samallainen kone kuin mun autossa. kaveri sano että tyhjäkäyntisäätö on tossa ilmanputsarin päällä olevassa reiässä.
w124 230TE 1988 farkku
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
KE-Jetin ECU tarvitsisi tuota lambda-anturia ja erityisesti tyhjäkäyntiseosten ohjaamiseen.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
onkos ne uudet piuhat sitte vaikee laittaa?tomant kirjoitti:KE-Jetin ECU tarvitsisi tuota lambda-anturia ja erityisesti tyhjäkäyntiseosten ohjaamiseen.
tomant

"Siinä on vanhemman koneen moottorin ohjaus niin sen takia ne piuhat on poikki" noin sanoo edellinen omistaja
w124 230TE 1988 farkku
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Tuo namikka kun vaihdetaan KAT namikasta ECE namikkaan, niin ECU unohtaa lambdan olemassaolon ja sitä ei tarvitse johdottaa ainakaan ihan heti.Akun takaisesta namikasta säädetään seoksia eikä siihen yleensä tarvitse koskea (siksi sinetti).
Siksi se pitäisi löytää...nyt jos jossain on tuo KAT namikka paikoillaan, ECU etsii kokoajan Lambda-anturia ja menee vikatilaan. Tyhjäkäyntin se tosin ei vaikuta paljoa...mutta auto on vaikea saada käymään kunnolla.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
ei löydy mistään mitään tuollaista.. ainakaa mun silmään ei näy..
w124 230TE 1988 farkku
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Tarkastin Mersun osista, tuo on alkusarja boksi, tuossa ei ole lambda-kytkentää ollenkaan. Et siis tarvitse lambdan johdotusta, autosi ei varmaankaan nimittäin ole vähäpäästöinen.
Onko tuo autosi koskaan toiminut oikein sinulla tai edellisellä omistajalla? Onkohan sähkösarjat otettu samasta autosta, mistä tuo ECU on?
Timppa
Onko tuo autosi koskaan toiminut oikein sinulla tai edellisellä omistajalla? Onkohan sähkösarjat otettu samasta autosta, mistä tuo ECU on?
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
ECU on alkuperäinen ja moottori on vain vaihdettu vuoden 1993 mallisesta 230 TE:stä farkusta. kylmällä kierrokset alle tonnissa mutta kun lämpenee niin nousee sinne 1200-1300... mutta meneekö se läpi tuollaisena? jos kierrokset yli tonnissa? vai pitääkö ottaa toisesta autosta päästöt? sellasesta mikä on ylärajoilla 

w124 230TE 1988 farkku
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
Kannattaisi käydä säädättämässä auto ihan jo polttoaineen kulutuksen ja toiminnan takia. Joskus joku katsastusinsinööri on maininnut, että kierrosten tulisi olla alle 1000 1/min. Vika kuulostaisi pienehköltä ilmavuodolta. Omissa M102:ni tyhjäkäyntikierrokset normikuntoisella koneella eivät ole nousseet yli 1000 1/min vaikka lisäilmaluistin töpseli on kokonaan irti.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Jäteöljyvatkain
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: To 03.10.2013 14:34
Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!
okei. no kunhan tuota tuulilasia oon menos vaihdattaa nii samalla järvenpäähän APP-Autokorjaamolla käymään 

w124 230TE 1988 farkku