230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Jäteöljyvatkain
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 03.10.2013 14:34

Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!

Viesti Kirjoittaja Jäteöljyvatkain »

-
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w124 230TE 1988 farkku
Avatar
Jäteöljyvatkain
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 03.10.2013 14:34

Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!

Viesti Kirjoittaja Jäteöljyvatkain »

jupehalm kirjoitti:
Jäteöljyvatkain kirjoitti:http://image.nettix.fi/extra/partimg/86 ... 1702dd.jpg
mulla on vaihdettu tekniikka tuohon. tuossa on samallainen kone kuin mun autossa. kaveri sano että tyhjäkäyntisäätö on tossa ilmanputsarin päällä olevassa reiässä.
Mikä tekniikka ollut alunperin?
ihan vakio tekniikka 230 TE -88 ja nyt on -93 samallaisesta.
w124 230TE 1988 farkku
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!

Viesti Kirjoittaja tomant »

KE-Jetin ECU tarvitsisi tuota lambda-anturia ja erityisesti tyhjäkäyntiseosten ohjaamiseen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Jäteöljyvatkain
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 03.10.2013 14:34

Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!

Viesti Kirjoittaja Jäteöljyvatkain »

tomant kirjoitti:KE-Jetin ECU tarvitsisi tuota lambda-anturia ja erityisesti tyhjäkäyntiseosten ohjaamiseen.

tomant
onkos ne uudet piuhat sitte vaikee laittaa? :o

"Siinä on vanhemman koneen moottorin ohjaus niin sen takia ne piuhat on poikki" noin sanoo edellinen omistaja
w124 230TE 1988 farkku
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!

Viesti Kirjoittaja unski »

Akun takaisesta namikasta säädetään seoksia eikä siihen yleensä tarvitse koskea (siksi sinetti).
Tuo namikka kun vaihdetaan KAT namikasta ECE namikkaan, niin ECU unohtaa lambdan olemassaolon ja sitä ei tarvitse johdottaa ainakaan ihan heti.
Siksi se pitäisi löytää...nyt jos jossain on tuo KAT namikka paikoillaan, ECU etsii kokoajan Lambda-anturia ja menee vikatilaan. Tyhjäkäyntin se tosin ei vaikuta paljoa...mutta auto on vaikea saada käymään kunnolla.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Jäteöljyvatkain
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 03.10.2013 14:34

Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!

Viesti Kirjoittaja Jäteöljyvatkain »

ei löydy mistään mitään tuollaista.. ainakaa mun silmään ei näy..
w124 230TE 1988 farkku
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!

Viesti Kirjoittaja unski »

Tarkastin Mersun osista, tuo on alkusarja boksi, tuossa ei ole lambda-kytkentää ollenkaan. Et siis tarvitse lambdan johdotusta, autosi ei varmaankaan nimittäin ole vähäpäästöinen.

Onko tuo autosi koskaan toiminut oikein sinulla tai edellisellä omistajalla? Onkohan sähkösarjat otettu samasta autosta, mistä tuo ECU on?

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Jäteöljyvatkain
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 03.10.2013 14:34

Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!

Viesti Kirjoittaja Jäteöljyvatkain »

ECU on alkuperäinen ja moottori on vain vaihdettu vuoden 1993 mallisesta 230 TE:stä farkusta. kylmällä kierrokset alle tonnissa mutta kun lämpenee niin nousee sinne 1200-1300... mutta meneekö se läpi tuollaisena? jos kierrokset yli tonnissa? vai pitääkö ottaa toisesta autosta päästöt? sellasesta mikä on ylärajoilla :D
w124 230TE 1988 farkku
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!

Viesti Kirjoittaja unski »

Kannattaisi käydä säädättämässä auto ihan jo polttoaineen kulutuksen ja toiminnan takia. Joskus joku katsastusinsinööri on maininnut, että kierrosten tulisi olla alle 1000 1/min. Vika kuulostaisi pienehköltä ilmavuodolta. Omissa M102:ni tyhjäkäyntikierrokset normikuntoisella koneella eivät ole nousseet yli 1000 1/min vaikka lisäilmaluistin töpseli on kokonaan irti.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Jäteöljyvatkain
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 03.10.2013 14:34

Re: 230 TE -88 tyhjäkäynnin säätö?!

Viesti Kirjoittaja Jäteöljyvatkain »

okei. no kunhan tuota tuulilasia oon menos vaihdattaa nii samalla järvenpäähän APP-Autokorjaamolla käymään :)
w124 230TE 1988 farkku
Vastaa Viestiin