MB E 200CDI Tyhjäkäynti
- jeeppimies68
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ti 11.10.2011 14:20
- Paikkakunta: Vantaa
MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Mites kun välällä tyhjäkäynti heittelehtii 700-1000 välissä, missä mahtaa olla vika.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Missä tilanteesajeeppimies68 kirjoitti:Mites kun välällä tyhjäkäynti heittelehtii 700-1000 välissä, missä mahtaa olla vika.
Kylmänä, kuumana, vaihdepäällä, vapalla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Railpainesäädin ainakin aiheuttaa moista.
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Missä kunnossa akku?
- jeeppimies68
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ti 11.10.2011 14:20
- Paikkakunta: Vantaa
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
No, kylmänä ja lämpösenä vapaalla ei vaihde päällä akusta ei tietoa.
Jeepissä jossa on mb 2.7cdi kone niin oli samanlainen oire, mutta lähti egr-venan poistella pois.
Jeepissä jossa on mb 2.7cdi kone niin oli samanlainen oire, mutta lähti egr-venan poistella pois.

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Jos oire on vaan vapaalla niin railipaineen säädin, määränsäädin(jos on sen ikäinen että se on)jeeppimies68 kirjoitti:No, kylmänä ja lämpösenä vapaalla ei vaihde päällä akusta ei tietoa.
Jeepissä jossa on mb 2.7cdi kone niin oli samanlainen oire, mutta lähti egr-venan poistella pois.
Lataus
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Mulla tekee tätä kylmänä, ainakin niin kauan kun kone ei ole lämmin, ilmeisesti ihan normaalia?
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Moni auto sitä tekee muttei kaikki. Eli ei 'normaalia' mutta yleistä. Kuten edellä, polttoaineen paine vaihtelee jostain syystä (samoja juttuja jotka aiheuttaa pitkiä/ei käynnistyksiä), tai laturi imee rajusti tehoa kun esim. sähköinen lisälämppä on päällä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Ei ole normaaliakaahonen kirjoitti:Mulla tekee tätä kylmänä, ainakin niin kauan kun kone ei ole lämmin, ilmeisesti ihan normaalia?
jotain vikaa on jos noin tekee
Aika monta yleistä syytä olikin tuossa MiHe jo mainnut
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Hmm. Tämä siis ilmenee niin että jos kylmällä kelillä pistää ilmastoinninohjauspaneelista ac off niin kierrokset laskevat tyhjäkäynnillä (n.1000 -> n.700). Tällöin ilmeisesti se sisäänpuhallettavan ilman sähkövastus kytkeytyy pois. Jos moottori on riittävän lämmin niin muutosta ei ole. Eli oisko lataus vajaa vai latauksenohjaus, vai missä mahtaa olla vika?
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Aamulla pakkasta 25, akku herjaa näytöllä matalaa jännitettä? Akku vaihdettu pari viikkoa sitten. Päivittäin emäntä ajaa 50km sivu töihin jotenluulisi että kerkee lataamaan.
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
No pitäis varmaan mitata mitä se lataa. Jännite on helppo mitata, sitten se virtakin olis kiva saada selville, no pihitimittarilla nyt jotain saa. Onkos tää kaahosella nyt W210 vai W211 vai joku ihan muu, ku ei taaskaan kerrota
?
edit: nyt kun vielä parin olutta juotuna asiaa ajattelee niin voihan se akkukin tyhjetä yön aikana, ja sitten laturi joutuu vetämään täysillä aamulla mistä tuo humppauskin voi johtua. ELi vuotovirtakin mittaukseen samalla...

edit: nyt kun vielä parin olutta juotuna asiaa ajattelee niin voihan se akkukin tyhjetä yön aikana, ja sitten laturi joutuu vetämään täysillä aamulla mistä tuo humppauskin voi johtua. ELi vuotovirtakin mittaukseen samalla...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Joo kyseessä siis w211 ajattelin että kun ajetaan kuitenkin vähän pidempään matkaa niin jos lataus toimii oikein niin uudessa akussa pitää riittää virtaa. Kierrosten nousuun vaikuttaa suoraan se painaa ac Off nappia. Eli jos ac Off niin kierrokset laskevat ja vastaavasti kierrokset nousee jos painaa ac:n päälle. Nappia painamalla voisiis nostaa ja laskea kierroksia.
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
AC:llähän tarkoitit tietysti Air Condition,eli ilmastointilaitetta? Nyt jos muisti ei ihan ole mennyt niin omassa autossa, jos ACkaahonen kirjoitti:Joo kyseessä siis w211 ajattelin että kun ajetaan kuitenkin vähän pidempään matkaa niin jos lataus toimii oikein niin uudessa akussa pitää riittää virtaa. Kierrosten nousuun vaikuttaa suoraan se painaa ac Off nappia. Eli jos ac Off niin kierrokset laskevat ja vastaavasti kierrokset nousee jos painaa ac:n päälle. Nappia painamalla voisiis nostaa ja laskea kierroksia.
napissa EI pala pieni punainen ledivalo,AC on "päällä" ,siis toimintavalmiina.Ilmastoinnin pumppu lähtee pyörimään tarvittaessa,
siis omia aikojaan. Sillä hetkellä kun "releet" katsoo sen tarpeelliseksi laittaa pumpun pyörimään(ja auto käy tyhjäkäyntiä
esim. 900 kiekkaa) niin se laskee käyntikierroksia ehkä parisataa,koska pumppu alkaa "ahdistaa" koska on vastuksena
koneelle.
Jos painan AC nappia ja pieni ledivalo syttyy, niin silloin pumppu on/menee POIS päältä. Eli kierrokset nousee, koska vastus
poistuu (jos pumppu oli päällä). W211 voi olla ehkä erinäköisiä nappeja kuin omassa w210?
Omassani on kyllä muutama epäloogisuus joissain napeissa. Jossain kun valo palaa, toiminto EI ole päällä.
Toisessa taas kun valo palaa, toiminto ON päällä ?!
Jos vielä oikein ymmärsin, niin sulla lähtee ilmastoinnin pumppu ,"käskettäessä" päälle.....talvella.....minkähän takia ?
Ps. Ei kai näitä opi koskaan

Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
W211:ssa valot toimii jo 'oikein' päin... sitä en tiedä miksi kompuraa käytetään näillä pakkasilla.
Oikein kylmissä keleissä akku vaan ottaa vastaan aika pirun huonosti, jos se yön aikana menee 'justjajust käynnistytään' tilaan, voi 50km siivukin olla niukkaa saada se takaisin täyteen jos akku -20 asteinen. Vutovirta kun jatkuu taas päivänkin aikana. Saatko siis 'convenience function' herjan, vilkuttaako istulämppärit (= jännite vielä yli 11V), toimiiko sisävalot (=jännite vielä yli 10,5V)? Mittaapa se akun jännite seuraan kerran ennen käynnistystä?
Mikäs akku on, onko AGM? Sitten CDI203 tuolla jossain jo mainitsi Vartan huonosta erästä missä jo uutena mennyt osa vaihtoon...
Oikein kylmissä keleissä akku vaan ottaa vastaan aika pirun huonosti, jos se yön aikana menee 'justjajust käynnistytään' tilaan, voi 50km siivukin olla niukkaa saada se takaisin täyteen jos akku -20 asteinen. Vutovirta kun jatkuu taas päivänkin aikana. Saatko siis 'convenience function' herjan, vilkuttaako istulämppärit (= jännite vielä yli 11V), toimiiko sisävalot (=jännite vielä yli 10,5V)? Mittaapa se akun jännite seuraan kerran ennen käynnistystä?
Mikäs akku on, onko AGM? Sitten CDI203 tuolla jossain jo mainitsi Vartan huonosta erästä missä jo uutena mennyt osa vaihtoon...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Ostaessani auton (talvella) 4v. sitten autoliikkeen myyjä vielä sanoi että "pidä vaan sitä ilmastointilaitetta päällä,mersun AC poistaa hyvin kosteutta autosta". ........talvella ...? Eihän minun ymmärtääkseni ilmastointilaite voi toimia talvella niin kuin kesällä. No tietenkään ei kukaan laita sieltä tulemaan kylmää. Mutta vasta kesäkelillähän kai AC "sitoo" kosteutta ilmasta ? kai.MiHe kirjoitti:W211:ssa valot toimii jo 'oikein' päin... sitä en tiedä miksi kompuraa käytetään näillä pakkasilla.
Oikein kylmissä keleissä akku vaan ottaa vastaan aika pirun huonosti, jos se yön aikana menee 'justjajust käynnistytään' tilaan, voi 50km siivukin olla niukkaa saada se takaisin täyteen jos akku -20 asteinen. Vutovirta kun jatkuu taas päivänkin aikana. Saatko siis 'convenience function' herjan, vilkuttaako istulämppärit (= jännite vielä yli 11V), toimiiko sisävalot (=jännite vielä yli 10,5V)? Mittaapa se akun jännite seuraan kerran ennen käynnistystä?
Mikäs akku on, onko AGM? Sitten CDI203 tuolla jossain jo mainitsi Vartan huonosta erästä missä jo uutena mennyt osa vaihtoon...
Vai sitoisko se sitä sitten talvellakin ? Viisaammat varmaan opastaa. Akut on kansssa yks hyvä puheenaihe. Kaikki haukkuu ristiin toistensa akut

Täytyy leikata kardaanitunnelista vähän tilaa ja laittaa linja-auton Metrinen akku takapenkin alle. Sais paremmat Staritki.
Siis liikennevaloista.
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Öö nyt menee ehkä vähän harhapolulle. Mielestäni ac Off kytkee pois sähköllä toimivan lisälämmittimen pois. Näin ainakin c mallissa tämän sai säätää ajotietokoneelta. Ajatukseni oli siis se että kun vastus laitetaan päälle virran tarve kasvaa ja jos laturi ei ole kunnossa yrittää automatiikka paikata tilannetta nostamalla kierroksia.
Mittasin jännitteet akun navoista
Lepo jännitteet 12,5
Startin aikana jännite hetkellisesti alle 11
Käynnissä valot ja ilmastointi kokonaan pois 14
Käynnissä valot ja ilmastointi päällä 13.7, hetken kuluttua kierrokset nousee ja jännite laski 13,6. Ilmeisesti vastus kytkeytyy päälle.
Sama kuin edellä mutta istuinlämmittimet päällä 13,4
Vastaavat c mallissa 14.
Eli oisko laturi menossa?
Mittasin jännitteet akun navoista
Lepo jännitteet 12,5
Startin aikana jännite hetkellisesti alle 11
Käynnissä valot ja ilmastointi kokonaan pois 14
Käynnissä valot ja ilmastointi päällä 13.7, hetken kuluttua kierrokset nousee ja jännite laski 13,6. Ilmeisesti vastus kytkeytyy päälle.
Sama kuin edellä mutta istuinlämmittimet päällä 13,4
Vastaavat c mallissa 14.
Eli oisko laturi menossa?
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
AC off katkaisee ilmastoinnin, niinkuin nimi sanoo, mutta joo kyllä se sen sähkölämpänkin ottaa pois silloin. MUTTA W211:n heater boosteria ei kait saa valikosta pois? W203 mallissa se sähkölämppä on siellä moottorin kyljessä ja se lämmittää jäähdytysvettä.
W211 on se BatteryControlModule mikä lisäksi säätelee lataustapahtumia, siihenkin on olemasssa softapäivitys mikä kannattaa laittaa. Ja joskun harvoin se BCMkin hajoaa.
W211 on se BatteryControlModule mikä lisäksi säätelee lataustapahtumia, siihenkin on olemasssa softapäivitys mikä kannattaa laittaa. Ja joskun harvoin se BCMkin hajoaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Ok eli tuo Kierrosten nousu vois sittenkin olla vain viallinen rail painesäädin jos toi ac napin painelu muuttaa vastusta moottorissa ja siten viallisena nostaa kierroksia? Itse kierrosten nosto ei paljonkaan nostanut lataus jännitettä.
Näkyykö rail painesäädin vika starilla?
Näkyykö rail painesäädin vika starilla?
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Juu voi antaa koodia mikä tarkoittaa paineensäädin tai määränsäädin vikaa, ja sitten joka komponentille on testiproseduuri. Jos vika on satunnainen niin tietty hankalampaa, pitää auto saada olosuhteisiin missä vika yleensä esiintyy. Mutta kun osaava kaveri livenä tutkii mittausarvoja niin varmaan kohdentuu vielä tarkemmin jos vikakoodeja muuten ei ole.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Onnistuuko sinulta mihe?
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Osaako joku kertoa millä perusteella moottorin kierroksia nostetaan 200rpm välillä?
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Hoh, tainnut mennä ohi tuo kaahosen kysely vuosi sitten
no asia lienee jo hoitunut...
kierrosten nostosta oli juttua tuikun virithreadissa, liittyy jotenkin moottorin lämpötilaohjaukseen jolloin moottori lämmittää itsensä nopeammin korkeammilla kierroksilla. Jos EGR on poistettu ohjelmasta, tämä oli kai yleistäkin.
Sitten ohjelmassa on 'portaat' virran kulutukselle mikä säätää tyhjäkäyntikierroksia pyynnin mukaan. Akun kuntokin voi vaikuttaa.

kierrosten nostosta oli juttua tuikun virithreadissa, liittyy jotenkin moottorin lämpötilaohjaukseen jolloin moottori lämmittää itsensä nopeammin korkeammilla kierroksilla. Jos EGR on poistettu ohjelmasta, tämä oli kai yleistäkin.
Sitten ohjelmassa on 'portaat' virran kulutukselle mikä säätää tyhjäkäyntikierroksia pyynnin mukaan. Akun kuntokin voi vaikuttaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: MB E 200CDI Tyhjäkäynti
Ok eli minulla ilmeisesti kyse tuosta lämmityksestä, mittailin ajaessa latausvirtaa ja se on 13,8 - 14,2V ja silti joskus kierrokset nousee. Nyt tosiaan vähemmän kun selvästi lämpimämmät kelit. Tällä mittailin jännitteitä:MiHe kirjoitti:Hoh, tainnut mennä ohi tuo kaahosen kysely vuosi sittenno asia lienee jo hoitunut...
kierrosten nostosta oli juttua tuikun virithreadissa, liittyy jotenkin moottorin lämpötilaohjaukseen jolloin moottori lämmittää itsensä nopeammin korkeammilla kierroksilla. Jos EGR on poistettu ohjelmasta, tämä oli kai yleistäkin.
Sitten ohjelmassa on 'portaat' virran kulutukselle mikä säätää tyhjäkäyntikierroksia pyynnin mukaan. Akun kuntokin voi vaikuttaa.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 4-V-43332/" onclick="window.open(this.href);return false;