Jääratakelien pikkuhiljaa lähestyessä olisi tarkoitus taas alkaa kasailemaan mersua hieman muuttuneella kokoonpanolla.
Viime talvena luotimme om601 moottoriin, mutta niitä 3 särettyämme päätimme, että ensi talvena ei enään sellaista tule.
Viime talven kokoonpano oli siis tälläinen:
-om601
-300 turboD:n vakioahdin
-Jonkun itsetekemä ruma mutta toimiva pakosarja.
-vapari imusarjaan tehty painekotelo
-450x300x76mm kiinancooleri
-TurboD viton pumppu 6mm elementeillä
-vakiokytkin
-4/5 vaihteiset peruslaatikot (niitäkin meni pari hajalle)
Ahtopaineita oli vaparikoneelle riittävästi=liikaa
Kaverin kautta löysimme om602 turbokoneen halvalla ,joten ostimme sen edullisesti pois
ja aloimme hommaamaan sen ympärille sopivia osia pikku hiljaa.
Tällä hetkellä on saatu hommatua melkein kaikki tarvittavat osat ja kasaamista on jo moottorin osalta aloitettu.
Tulevan talven kokoonpano on siis tämännäköinen:
-om602 turbomoottori -ostettu
-0m602 turbon imusarja johon hitsattu 2,5 tuuman lähtö -tuli koneen mukana
-PPD 7mm vaparin syöttöpumpusta tehty -ostettu
-vakiopakosárja johon hitsattu T3 laippa -tehty
-KKK ahdin (mallia en tiedä mutta vastaa kooltansa suunnillen Holset hx35:sta) -ostettu
-450x300x76mm tai 600x300x76mm kiinancooleri -hyllytavarana
-605 turbo c-sarjan jäähdytin -löytyy
-Sprinterin 240mm kytkinasetelma ja massalevy -ostettu ebaysta halvalla

-200d:n vauhtipyörä -sorvattu
-4 vaihteinen vakiolaatikko -noudettu
Korihan ei ole enään parhaassa mahdollisessa kunnossa, mutta ajaa asiansa jääratakäytössä. Autoon löytyy myös viimetalvena
ostetut hyväkuntoiset 15" piikirenkaat. Moottori olisi tarkoitus saada paikoillen viikonlopun aikana, jotta voidaan alkaa sovittamaan
syyläriä ja cooleria keulalle ja tekemään kannakkeita niille. Mikään kiire autoa ei ole saada valmiiksi, koska kelit ei oikeen ole suosineet
jäärataa, mutta tietysti olisi mukava päästä autoa vähän testailemaan ja parantelemaan sulalla tiellä.