Tuo on hyvä topiikki, alusta kun luin niin ainoa virhe, jolla nyt ei ole mitään virkaa, on että piirit on alunperin prom eikä eprom. eprom piirit voisi halutessaan tyhjentää, mutta w210:n muistipiirit ovat kertakäyttöisiä. Tällä asialla on lähinnä merkitystä henkilölle, joka tekee softakarttojen kehitystä laitteelle.jolavi kirjoitti:http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
vähän välillä vierestä mut aika lailla kaikki kerrotaan siin mitä tarttee tietää.
mb 300 td w210 viritys?
Re: w210 st käytössä
Lisää tietoa: www.skg.fi
atmel eprom 27c2020 oli paikallaan. mut ei mua haittaa vaikka se olis pelkkä prommi.tai rommi
joo mut idea minulla se että miten paljon paremman auton saa sähköohjatusta. ja helpolla nyt kun tietää.....ja saa kysyä niin vastaan niin hyvin kuin osaan.
minua on aina tympässy suomessa nämä "harrastajat" jotka kertoo et ei noin kannata ahtaa, vaan sarjaan tai sekventaali..tai ei noin vaan yhellä erilailla....sit vähä vihjaillaan ja ollaan niin ylpeitä pask..... mut ei kuitenkaa kerrota mitää. Jos haluaa auttaa ja kertoa ja vielä tietää niin erittäin ok mut jos vaan vihjailee niin pysyisi pois näiltä foorumeilta. toivottavasti jotkut tätä miettii. enkä nyt tarkoita tätä viestiketjua...
keinovaloisia syysiltoja rakenteluun.

joo mut idea minulla se että miten paljon paremman auton saa sähköohjatusta. ja helpolla nyt kun tietää.....ja saa kysyä niin vastaan niin hyvin kuin osaan.
minua on aina tympässy suomessa nämä "harrastajat" jotka kertoo et ei noin kannata ahtaa, vaan sarjaan tai sekventaali..tai ei noin vaan yhellä erilailla....sit vähä vihjaillaan ja ollaan niin ylpeitä pask..... mut ei kuitenkaa kerrota mitää. Jos haluaa auttaa ja kertoa ja vielä tietää niin erittäin ok mut jos vaan vihjailee niin pysyisi pois näiltä foorumeilta. toivottavasti jotkut tätä miettii. enkä nyt tarkoita tätä viestiketjua...
keinovaloisia syysiltoja rakenteluun.

-
- Mersumies
jolavi kirjoitti: minua on aina tympässy suomessa nämä "harrastajat" jotka kertoo et ei noin kannata ahtaa, vaan sarjaan tai sekventaali..tai ei noin vaan yhellä erilailla....sit vähä vihjaillaan ja ollaan niin ylpeitä pask..... mut ei kuitenkaa kerrota mitää. Jos haluaa auttaa ja kertoa ja vielä tietää niin erittäin ok mut jos vaan vihjailee niin pysyisi pois näiltä foorumeilta. toivottavasti jotkut tätä miettii. enkä nyt tarkoita tätä viestiketjua...
Nämä polttomoottorin viritysjutut vaan on " pikkusalaisia ", ja niiden asioiden kertominen tämäntyyppisillä foorumeilla ei ole suotavaa.
Itsekin konsultoin kilpakäyttöön " polttomoottorin lainalaisuuksista " miten kannattaa ja miten rakennetaan toimiva moottorikonstruktio. Tässäkin asiassa raha ja etulyöntiasema ratkaisee , kun puhutaan " kilpaurheilusta ".
Nämä moottorin viritysasteen muuttamiset eivät ratkeennu bittimanipulaatioilla, vaan moottorin täytyy saada balanssiin kulloisen moottorikonstruktion ehdoilla. Moottori tekee sen työn jota sieltä pyydetään. Moottorin ohjauksella on hyvin pieni mekitys tässä asiassa.
Enempää asiaa vatvomatta, olisi paneuduttava moottorin rakenteisiin huolella, mutta se vaatii sellaista osaamista jota ei synny pystymetsän kulkijan aivoituksista.
Olikop siellä jolavi tuo piiri (AT27C020) jo tehtaan jäljiltä paikoillaan, siis ihan juotettuna levylle, jos oli niin minkä vuoden laite kyseessä ? Se on silti "One-time Programmable, Read-only Memory"
Minä yritän kirjoitella tarinan tuosta softaamisesta kunhan saan sen tehtyä joskus. Kyllä noita pitää jokaisen kotona päästä harjoittelemaan jollain purkuauton eculla. Kun tuollainen w210 maksaa kohta 500...1000€ niin on kohtuutonta, jos ohjelman muuttaminen maksaa 500€.
Minä yritän kirjoitella tarinan tuosta softaamisesta kunhan saan sen tehtyä joskus. Kyllä noita pitää jokaisen kotona päästä harjoittelemaan jollain purkuauton eculla. Kun tuollainen w210 maksaa kohta 500...1000€ niin on kohtuutonta, jos ohjelman muuttaminen maksaa 500€.
Hienoa. Meneekös 290td koneisen ECU:t samalla tavalla kuin 300TD:nveskola kirjoitti:Olikop siellä jolavi tuo piiri (AT27C020) jo tehtaan jäljiltä paikoillaan, siis ihan juotettuna levylle, jos oli niin minkä vuoden laite kyseessä ? Se on silti "One-time Programmable, Read-only Memory"

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Mersumies
Samanlaisia " karvalakkeja " ovat.Jolle kirjoitti: Hienoa. Meneekös 290td koneisen ECU:t samalla tavalla kuin 300TD:n
Joo eli viikonloppuna varmaan käyä kahtomassa yhtä tdt:tä.. kestääkö oikeasti se 722.6 loota miten Hyvästi vääntöä? Taitaa olla ainahi kestävämpi kuin 722.3 vakiona ilman vahvistusta. Ja noissa ainaki se ero että 722.3 on 4vaihteinen mekaanisesti ohjattu automaatti ja tuo 722.6 on 5 lovinen sähköohjattu, eikös?
w124 250D
w210 300TD
w210 300TD
Kyllä se w210 vakioloota kohtuullisesti kestää vääntöä kunnossa ollessaan, enemmän mitä 722.3 laatikko vaikka olis 300tdt:n perästä.
Just noin, 722.6 on sähköohjattu ja 722.3 mekaaninen.
320cdi ja 270cdi perästä olevat laatikon ovat sitten vieläkin vahvempia laatikoita mutta käsittääkseni tuosta vanhemmastakin laatikosta saa aika vahvan tehtyä, Jolavi osaa kertoa paremmin asiasta
Just noin, 722.6 on sähköohjattu ja 722.3 mekaaninen.
320cdi ja 270cdi perästä olevat laatikon ovat sitten vieläkin vahvempia laatikoita mutta käsittääkseni tuosta vanhemmastakin laatikosta saa aika vahvan tehtyä, Jolavi osaa kertoa paremmin asiasta

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
722,6 joka löytyy 300tdt perästä on vahvin "pieni laatikko" Kuitenkin se kestää sen 500-550nm ihan ok. paha sanoa missä raja menee koska sitten kun newtoneita yrittää tarjota enemmän niin turbiini yli suojelee laatikkoa ja luistaa aika holtittomasti. eli todella vaikea rikkoa vaikka yrittää. Heti kun laatikon pakat luistaa niin heittää vapaalle.
toki minulla aukaistaessa oli melko luistaneita levyjä.
ohjelman teossa pitää ottaa laatikko huomioon.
Lootallehan moottorin ecu sanoo että täältä olis tulossa esim 55mm3 ruiskutus tällä kierrosluvulla ja kaasupolkimen asennolla. tai ainakin staari näyttää laskennallista newton lukua. Siis tätä tietoa pitää vähän huijata kovemmaks. (ohjelman tekijä tekee tämän ja toivottavasti tietää minua paljon paremmin). silloin laatikko osaa nostaa työpainetta itsekseen ja homma toimii.
jos vain laitat paljon voimaa ja laatikkoon ei puututa niin käy niin että kaasupohjaassa toimii (tai turbiini luistaa valtavsti) mut 50-80% kuormalla tulee ongelmia.
toki minulla aukaistaessa oli melko luistaneita levyjä.

ohjelman teossa pitää ottaa laatikko huomioon.
Lootallehan moottorin ecu sanoo että täältä olis tulossa esim 55mm3 ruiskutus tällä kierrosluvulla ja kaasupolkimen asennolla. tai ainakin staari näyttää laskennallista newton lukua. Siis tätä tietoa pitää vähän huijata kovemmaks. (ohjelman tekijä tekee tämän ja toivottavasti tietää minua paljon paremmin). silloin laatikko osaa nostaa työpainetta itsekseen ja homma toimii.
jos vain laitat paljon voimaa ja laatikkoon ei puututa niin käy niin että kaasupohjaassa toimii (tai turbiini luistaa valtavsti) mut 50-80% kuormalla tulee ongelmia.
Millaset tehot sulla on omassasi? On vissiin w202 om605lla? Onko mikä loota/ turbo käytössä?jukkis. kirjoitti:Pp diesel teki mulle sähköpumpun seiskoilla ja karala sääti penkissä.
Toimi se ihan vakio pumpun ohjelmallakin mutta parani kyllä paljon säädön jälkeen.

w124 250D
w210 300TD
w210 300TD
Siinä oli muutama eri ahdin. Lopuksi siinä oli 56/58 siivillä oleva master power, sillä mitattiin 350hv.
Aluksi siinä oli vakio 5v manuaali kunnes vaihoin siihen 270cdi:n 6v manuaalin.
Aluksi siinä oli vakio 5v manuaali kunnes vaihoin siihen 270cdi:n 6v manuaalin.
no nyt oisi w210 300td hommattu ja kesää ja tiliä ootellessa niin ruetaan räpeltämään koneen puolta pikkusen 

w124 250D
w210 300TD
w210 300TD
mb 300 td w210 viritys?
olen hankkimassa tommosta 300 td mersua ja ois tarkotuksena ottaa siitä jtn 300 hp .. mutta mietityttää vaa et kuinka paljon tommosesta kyseisestä mesestä saa ottaa tehoja ja että onko kuinka iso homma ?? jos jollain ois kokemusta tai tietoo niin ois kiva kuulla 

Re: mb 300 td w210 viritys?
Yhdistin tähän samaa aihetta sivuavaan topiikkiin, joten yläpuolelta löytyy nyt jotain luottavaa.
Kyllähän OM606turbomoottorista on pakko 1/2 kilohevosvoimaa ottaa.
Kyllähän OM606turbomoottorista on pakko 1/2 kilohevosvoimaa ottaa.
Re: mb 300 td w210 viritys?
joo kyllä on aikas "nuhanen" vakiona kuitenki kolmen litran diiseliksi.. tuli nyt alkuun kokeiltua evryä ja vastaa "lastuttamista".. mutta tuo 300hv om606 ei tietenkään potentiaalin puolesta oo ongelma kuhan kaikki asiat on kondiksessa.. noilla tehoilla vakiolaatikko voi olla jo tiukilla riippuen väännöstä. ja jos pumppua vaihtamassa niin pitäs saaha jostain ohjelmantekijä isommille elementeille esim tuikku on vissiin jotain vääntäny ja karala?
w124 250D
w210 300TD
w210 300TD
-
- Sisäänajossa
Tuliko paljoki voimaa vakio pumpun ohjelmalla noitten isompien elementtien jälkeen? Itelle tulossa kans pp dieselin 7,5mm sähköohjattupunppuEeepeli kirjoitti:Millaset tehot sulla on omassasi? On vissiin w202 om605lla? Onko mikä loota/ turbo käytössä?jukkis. kirjoitti:Pp diesel teki mulle sähköpumpun seiskoilla ja karala sääti penkissä.
Toimi se ihan vakio pumpun ohjelmallakin mutta parani kyllä paljon säädön jälkeen.