W123 takapyörän kierteet menny...
W123 takapyörän kierteet menny...
Mesessä riittää pikkulaittoo, eli ongelmana tällä kertaa olisi se että takaa on kahesta pyöränpultin reiästä kierteet menny, miten ois järkevä korjata? Teettää ylikokokierteet kahteen pulttiin vai käydä hakeen purkuulta koko osa?
Mikäs sen osan nimi mahtaa edes olla missä ne kierteet on?
Onkos mersussa muuten joku mersun oma kierre vai onko ihan metrinen kierre?
Mikäs sen osan nimi mahtaa edes olla missä ne kierteet on?
Onkos mersussa muuten joku mersun oma kierre vai onko ihan metrinen kierre?
Hajottamolta niitä löytyy ja takapihoilta. Katsoo vaan että ne kierteet (tiheä millikierre M12x 1,5) ja vetoakselin poorit on kunnossa. Homma ei ole hirvittävän paha mutta vaatii erikoisavaimen jolla saa laakerin mutterin auki ja kiinni ja välyksen sopivaksi sekä riittävästi voimaa tai jatkovarren.Nurkku kirjoitti:Saakohan tota napaa muualta kuin veholta? Veholla taitaa taas olla hinnat aikas korkeella vai onko näihin vanhoihin autoihin jo hinnat laskenu?
Onkos tuo hirvittävän paha homma vaihtaa?
Kannattaa sitten samalla vaihtaa se takapyörän laakerikin...
Tosin itse laittaisin Heli-Coilit sinne... on paljon helpompi homma
ja todennäköisesti kestää jopa paremmin kuin alkuperäiset....
Tosin itse laittaisin Heli-Coilit sinne... on paljon helpompi homma
ja todennäköisesti kestää jopa paremmin kuin alkuperäiset....
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Näin on, kunnolliset irtokierteet pystyjenkojen tilalle. Kovalla Loctitella kun vielä laittaa, niin eiköhän kestä siinä missä helicoilatut tulpankierteetkin.NymiS kirjoitti:Tosin itse laittaisin Heli-Coilit sinne... on paljon helpompi homma ja todennäköisesti kestää jopa paremmin kuin alkuperäiset....
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Jouduin vaihtamaan molemmat takanavat kun niissä oli jo porattu 14 mm kierteet ja niistäkin oli kierteet jo menossa pilalle, kun joku oli pitänyt luultavasti liian lyhyitä pultteja.
.Onneksi napoja löytyy romiksista. Aika työläs homma tehdä itse, joutuu vaihtaa laakerit samalla. Sitten kun vedät laakeria momenttiin niin ensin välykset pois ja sitten kiristystä vain sen verran että pyörittäminen muuttuu aavistuksen verran tahmeaksi. Jos kiristää liikaa niin laakeri alkaa kuumentua . Sitten ei auta muu kuin vaihtaa uusi ryppy rengas ja uusi kiristys.

ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126