200D, 250D vai 300D?
200D, 250D vai 300D?
Olisin ostamassa W124-korin autoa dieselkoneella max 1800€ budjetilla, minkä mallin kone kestäisi parhaiten, ja mikä niistä olisi teknisesti muutenkin "vahvin"? Tenava alkoi ruostua käsiin ja sain sen nyt myytyä pois onneksi.
Re: 200D, 250D vai 300D?
halvimmilla käyttökuluilla pääsee ensimmäisellä (kunto tietysti ratkaisee)
vauhtiin viimeisellä
vauhtiin viimeisellä
autodidakti
Re: 200D, 250D vai 300D?
Näin vanhoissa autoissa ei oikeastaan koneen koolla ole enää paljoa tekemistä kestävyyden kanssa. Yksilö ratkaisee.
Re: 200D, 250D vai 300D?
... ja omasta mielestäni 250D on paras kompromissi kulkupuolen, kulutuksen ja yleisten kustannusten kannalta. Laiskahan se on, mutta kyllä sillä ihan täysin toimeen tulee. Ja 5-vaihteinen laatikko lienee vakiona (siis jos manuaali). Ja väittävät, että syöttöpumpun säädöllä saa potkua mukavasti lisää, kulutuksen samalla vähentyessä. Vähän harmittaa, ettei itse ole tullut koitettua, ja nyt ei sille ole oikein motivaatiotakaan, kun tuo oma 250D alkaa olla vähän niinkuin vara-auton roolissa; tälläkin hetkellä liikennekäytöstä poistettuna tallissa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 200D, 250D vai 300D?
Niin, yleisesti ottaenhan voisi ajatella niinkin, että isompi kone olisi elänyt vähemmässä rasituksessa kun jaksaa liikuttaa autoa paremmin, mutta enempi voima rasittaa taas sitten toisaalta voimansiirtoa. Tuo suora kutonen vois myös olla passeli turbottaa jossain kohtaa kun valuuttaa säästöön tarpeeksi kertyy.. Eroaako mm. dieselvero 200D:n ja 300D:n välillä kuinka paljon? En oo näihin niin perehtyny kun vasta toinen savukone tulossa
Re: 200D, 250D vai 300D?
Ei montaa kymppiä eroa verojen määrässä. Tuolta laskemaan.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tuolta näkee painot ja muuta teknistä tietoa. Vasemmasta laidasta modellene.
http://www.mercefreaken.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tuolta näkee painot ja muuta teknistä tietoa. Vasemmasta laidasta modellene.
http://www.mercefreaken.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: 200D, 250D vai 300D?
Oma 250D piristy toki jonku verran ko sääti itte pumppua mut laiska se oli silti. Laiska seo 300D:kin kun siihen tottu vaikka pumppu sääjetty siitäkin. 200D se oli niin tuulen nopea urheiluauto et veet silmissä sai nauraa ku ekan kerran ajoin sillä.Nozki kirjoitti:... ja omasta mielestäni 250D on paras kompromissi kulkupuolen, kulutuksen ja yleisten kustannusten kannalta. Laiskahan se on, mutta kyllä sillä ihan täysin toimeen tulee. Ja 5-vaihteinen laatikko lienee vakiona (siis jos manuaali). Ja väittävät, että syöttöpumpun säädöllä saa potkua mukavasti lisää, kulutuksen samalla vähentyessä. Vähän harmittaa, ettei itse ole tullut koitettua, ja nyt ei sille ole oikein motivaatiotakaan, kun tuo oma 250D alkaa olla vähän niinkuin vara-auton roolissa; tälläkin hetkellä liikennekäytöstä poistettuna tallissa.

250D kyllä paras kulutus/teho suhteeltaan noista. 300D mulla vieny semmosta litraa vähä toista enemmän sataselle kuin 250D. Turbomalleista en tiijä mut ei tässä ilmeisesti niitä kysytäkkään.
S124 & W124
Re: 200D, 250D vai 300D?
itse ottaisin ehdottomasti 300d:n. onhan se suora kutonen ääniltään aivan eri luokkaa, jos verrataan 200d ja 250d... laiska se 300d on vakiona, mutta paranee pumppua ruuvaamalla. laiskahan se siltikin on, mutta kyllä sillä maidot hakee kaupasta. manuaalina kulutus on kohtuullinen. automaattina vie sitten noin litran enempi. jos joskus meinaat turbottaa niin jäähdytyspuoli kuntoon ja tehojen kanssa ei kannata ruveta hulluttelemaan. sitä vaparikone ei kauan kestä. jos voimaa tekee mieli enempi niin pellin alle orkkis turbokone.
Re: 200D, 250D vai 300D?
490tkm ajettu -86 manuaali 300D olis tarjolla, täytyy käydä katselemassa että minkälainen on ja ottaa vaikka mukaan sitten jos siltä tuntuu. Edellinen auto oli 2L diesel ja se oli kyllä kieltämättä todella lussu pumpun ruuvauksesta huolimatta vaikkei W201 edes paina hirvittäviä määriä.
Re: 200D, 250D vai 300D?
250 tai 300, ei 200... pumpun säädöllä kulutus pieneksi, mukavasti lisävoimaa ja rumiluksen vihat niskaan 

wiimax.fi
Re: 200D, 250D vai 300D?
Suutinkärkien kunnolla on suuri vaikutus koneiden kulutukseen.
Melkeimpä voisi sanoa että suurempi vaikutus kuin pumpun sylinterikohtaisten syöttöjen tasauksella.
Melkeimpä voisi sanoa että suurempi vaikutus kuin pumpun sylinterikohtaisten syöttöjen tasauksella.