200D, 250D vai 300D?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mau5trap
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 21.01.2013 23:14
Paikkakunta: Nokia

200D, 250D vai 300D?

Viesti Kirjoittaja Mau5trap »

Olisin ostamassa W124-korin autoa dieselkoneella max 1800€ budjetilla, minkä mallin kone kestäisi parhaiten, ja mikä niistä olisi teknisesti muutenkin "vahvin"? Tenava alkoi ruostua käsiin ja sain sen nyt myytyä pois onneksi.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: 200D, 250D vai 300D?

Viesti Kirjoittaja felmit »

halvimmilla käyttökuluilla pääsee ensimmäisellä (kunto tietysti ratkaisee)
vauhtiin viimeisellä
autodidakti
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: 200D, 250D vai 300D?

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Näin vanhoissa autoissa ei oikeastaan koneen koolla ole enää paljoa tekemistä kestävyyden kanssa. Yksilö ratkaisee.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: 200D, 250D vai 300D?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

... ja omasta mielestäni 250D on paras kompromissi kulkupuolen, kulutuksen ja yleisten kustannusten kannalta. Laiskahan se on, mutta kyllä sillä ihan täysin toimeen tulee. Ja 5-vaihteinen laatikko lienee vakiona (siis jos manuaali). Ja väittävät, että syöttöpumpun säädöllä saa potkua mukavasti lisää, kulutuksen samalla vähentyessä. Vähän harmittaa, ettei itse ole tullut koitettua, ja nyt ei sille ole oikein motivaatiotakaan, kun tuo oma 250D alkaa olla vähän niinkuin vara-auton roolissa; tälläkin hetkellä liikennekäytöstä poistettuna tallissa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Mau5trap
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 21.01.2013 23:14
Paikkakunta: Nokia

Re: 200D, 250D vai 300D?

Viesti Kirjoittaja Mau5trap »

Niin, yleisesti ottaenhan voisi ajatella niinkin, että isompi kone olisi elänyt vähemmässä rasituksessa kun jaksaa liikuttaa autoa paremmin, mutta enempi voima rasittaa taas sitten toisaalta voimansiirtoa. Tuo suora kutonen vois myös olla passeli turbottaa jossain kohtaa kun valuuttaa säästöön tarpeeksi kertyy.. Eroaako mm. dieselvero 200D:n ja 300D:n välillä kuinka paljon? En oo näihin niin perehtyny kun vasta toinen savukone tulossa
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 200D, 250D vai 300D?

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Ei montaa kymppiä eroa verojen määrässä. Tuolta laskemaan.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja tuolta näkee painot ja muuta teknistä tietoa. Vasemmasta laidasta modellene.
http://www.mercefreaken.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: 200D, 250D vai 300D?

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Nozki kirjoitti:... ja omasta mielestäni 250D on paras kompromissi kulkupuolen, kulutuksen ja yleisten kustannusten kannalta. Laiskahan se on, mutta kyllä sillä ihan täysin toimeen tulee. Ja 5-vaihteinen laatikko lienee vakiona (siis jos manuaali). Ja väittävät, että syöttöpumpun säädöllä saa potkua mukavasti lisää, kulutuksen samalla vähentyessä. Vähän harmittaa, ettei itse ole tullut koitettua, ja nyt ei sille ole oikein motivaatiotakaan, kun tuo oma 250D alkaa olla vähän niinkuin vara-auton roolissa; tälläkin hetkellä liikennekäytöstä poistettuna tallissa.
Oma 250D piristy toki jonku verran ko sääti itte pumppua mut laiska se oli silti. Laiska seo 300D:kin kun siihen tottu vaikka pumppu sääjetty siitäkin. 200D se oli niin tuulen nopea urheiluauto et veet silmissä sai nauraa ku ekan kerran ajoin sillä. :D

250D kyllä paras kulutus/teho suhteeltaan noista. 300D mulla vieny semmosta litraa vähä toista enemmän sataselle kuin 250D. Turbomalleista en tiijä mut ei tässä ilmeisesti niitä kysytäkkään.
S124 & W124
Avatar
meppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 06.10.2011 15:41
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: 200D, 250D vai 300D?

Viesti Kirjoittaja meppe »

itse ottaisin ehdottomasti 300d:n. onhan se suora kutonen ääniltään aivan eri luokkaa, jos verrataan 200d ja 250d... laiska se 300d on vakiona, mutta paranee pumppua ruuvaamalla. laiskahan se siltikin on, mutta kyllä sillä maidot hakee kaupasta. manuaalina kulutus on kohtuullinen. automaattina vie sitten noin litran enempi. jos joskus meinaat turbottaa niin jäähdytyspuoli kuntoon ja tehojen kanssa ei kannata ruveta hulluttelemaan. sitä vaparikone ei kauan kestä. jos voimaa tekee mieli enempi niin pellin alle orkkis turbokone.
Avatar
Mau5trap
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 21.01.2013 23:14
Paikkakunta: Nokia

Re: 200D, 250D vai 300D?

Viesti Kirjoittaja Mau5trap »

490tkm ajettu -86 manuaali 300D olis tarjolla, täytyy käydä katselemassa että minkälainen on ja ottaa vaikka mukaan sitten jos siltä tuntuu. Edellinen auto oli 2L diesel ja se oli kyllä kieltämättä todella lussu pumpun ruuvauksesta huolimatta vaikkei W201 edes paina hirvittäviä määriä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 200D, 250D vai 300D?

Viesti Kirjoittaja dealer »

250 tai 300, ei 200... pumpun säädöllä kulutus pieneksi, mukavasti lisävoimaa ja rumiluksen vihat niskaan :|
wiimax.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 200D, 250D vai 300D?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Suutinkärkien kunnolla on suuri vaikutus koneiden kulutukseen.

Melkeimpä voisi sanoa että suurempi vaikutus kuin pumpun sylinterikohtaisten syöttöjen tasauksella.
Vastaa Viestiin