W211 pakokaasu haisee sisätiloissa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
qwerty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 03.12.2004 13:46

W211 pakokaasu haisee sisätiloissa

Viesti Kirjoittaja qwerty »

E 200 CDI A -05. Autossa hiukkassuodatin

Otsikon mukainen ongelma.

Parkkipaikalla pakokaasut tulevat pakoputken päästä ulos, joten ei vuotoa pitäisi olla, silti sisätilassa on pakokaasun katkua havaittavissa.
Ei nyt mitään savupilveä leiju, mutta tunnin ajon jälkeen päänsärky kertoo että kyllä siellä jotain ylimääräistä ilmatilassa on.

Koneen käyntiääni siisti CDI, käyntiäänessä ei havaittavissa "röpötystä". Ei vikakoodeja tai merkkivaloja moottoritilan häiriöstä.

Ehdotuksia?
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: W211 pakokaasu haisee sisätiloissa

Viesti Kirjoittaja shade_z »

qwerty kirjoitti:E 200 CDI A -05. Autossa hiukkassuodatin

Otsikon mukainen ongelma.

Parkkipaikalla pakokaasut tulevat pakoputken päästä ulos, joten ei vuotoa pitäisi olla, silti sisätilassa on pakokaasun katkua havaittavissa.
Ei nyt mitään savupilveä leiju, mutta tunnin ajon jälkeen päänsärky kertoo että kyllä siellä jotain ylimääräistä ilmatilassa on.

Koneen käyntiääni siisti CDI, käyntiäänessä ei havaittavissa "röpötystä". Ei vikakoodeja tai merkkivaloja moottoritilan häiriöstä.

Ehdotuksia?
konehuoneesta se muovikoppa pois ja katsomaan ettei suutin ole vuotanut nyt ensimmäiseksi
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 896
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Hiukkassuodatin tai katti tukossa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 897
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Onko polttoaine lämmitintä?
Savun haju voi myös tulla kabiiniin kun peruttaa käynnistyksen jälkeen pihalta tai tallista. :roll:
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Hiukkassuodatin autolla ja yleensä,varsinkin automaatti autolla tulisi välillä ajaa reiluilla moottorikierroksilla,auto ensin lämpimäksi.
Ettei tule konevauriota.

Kakkosvaihde ja sitten 4000 kiekkaa mittariin ja reipas ajomatka niin karstat lähtee ,jos on lähteäkseen liikkeelle.
Näin säästät kattia ,hiukkassuodatinta, erg järjestelmää,ym,,,

Tässä yksi juttu ,yleensä mersuista.

:shock: tietyllä varauksella.

:wink:

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=

Suutinvuodolta vaikuttaa.
Haulla lisää asiasta.
esim,

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=suutin


:arrow:
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI koneissa on ilmeisesti ollut pakosarjan tiiviste ongelmia myös? Mullakin hieman tulee kylmänä tyhjäkäynnillä pakokaasun hajua kabiiniin tuossa AMG:ssä. Suuttimet ei vuoda, se on tarkastettu. Keväämpänä sitten katellaan tuo tiiviste homma.. :roll:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
qwerty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 03.12.2004 13:46

Re: W211 pakokaasu haisee sisätiloissa

Viesti Kirjoittaja qwerty »

shade_z kirjoitti:
qwerty kirjoitti:E 200 CDI A -05. Autossa hiukkassuodatin

Otsikon mukainen ongelma.

Parkkipaikalla pakokaasut tulevat pakoputken päästä ulos, joten ei vuotoa pitäisi olla, silti sisätilassa on pakokaasun katkua havaittavissa.
Ei nyt mitään savupilveä leiju, mutta tunnin ajon jälkeen päänsärky kertoo että kyllä siellä jotain ylimääräistä ilmatilassa on.

Koneen käyntiääni siisti CDI, käyntiäänessä ei havaittavissa "röpötystä". Ei vikakoodeja tai merkkivaloja moottoritilan häiriöstä.

Ehdotuksia?
konehuoneesta se muovikoppa pois ja katsomaan ettei suutin ole vuotanut nyt ensimmäiseksi
Ja mitäpäs sieltä muovikopan alta paljastuikaan, suutinvuoto. Maanantaille huoltoaika. 10 pistettä ja papukaijamerkki shade-z:lle!
qwerty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 03.12.2004 13:46

Re: W211 pakokaasu haisee sisätiloissa

Viesti Kirjoittaja qwerty »

shade_z kirjoitti:
qwerty kirjoitti:E 200 CDI A -05. Autossa hiukkassuodatin

Otsikon mukainen ongelma.

Parkkipaikalla pakokaasut tulevat pakoputken päästä ulos, joten ei vuotoa pitäisi olla, silti sisätilassa on pakokaasun katkua havaittavissa.
Ei nyt mitään savupilveä leiju, mutta tunnin ajon jälkeen päänsärky kertoo että kyllä siellä jotain ylimääräistä ilmatilassa on.

Koneen käyntiääni siisti CDI, käyntiäänessä ei havaittavissa "röpötystä". Ei vikakoodeja tai merkkivaloja moottoritilan häiriöstä.

Ehdotuksia?
konehuoneesta se muovikoppa pois ja katsomaan ettei suutin ole vuotanut nyt ensimmäiseksi
Ja mitäpäs sieltä muovikopan alta paljastuikaan, suutinvuoto. Maanantaille huoltoaika. 10 pistettä ja papukaijamerkki shade-z:lle!
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Nyt on mennyt pakosarjan tiiviste niin että pörisee ja pakosarjan puolikin mootoritilasta on ihan mustana pakokaasusta. Lastu ko laitettiin niin jonku verran kengittynä on särkynyt tuo tiiviste kokonaan. Milainenhan homma tuo on itse vaihtaa? Alko piettään jo sellastä pörinää ja sirinää siellä välissä ne tiivisteet että pitää piahkoin kuntoon saada.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4766
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

simppa80 kirjoitti:Nyt on mennyt pakosarjan tiiviste niin että pörisee ja pakosarjan puolikin mootoritilasta on ihan mustana pakokaasusta. Lastu ko laitettiin niin jonku verran kengittynä on särkynyt tuo tiiviste kokonaan. Milainenhan homma tuo on itse vaihtaa? Alko piettään jo sellastä pörinää ja sirinää siellä välissä ne tiivisteet että pitää piahkoin kuntoon saada.
Veho myy varaosana sitä tiivistettä vaan kuusipyttyisille.
Siitä pitää sitten itse lyhentää sopivaksi.

Ahtimen joutuu irti päästelemään.
Ensiksi tieten ilmanputsari.
Pakosarjassa on keskellä alapuolella yksi vähän hankalampi mutteri.
Kaikissa on pinnapultit.
Päivän kun varaat aikaa, niin hyvin kerkiät pariin kertaankin tehdä homman.
Pakosarjan tiivisteen lisäksi osta samalla uusi tiiviste pakosarjan ja ahtimen väliin, sekä öljyn poistoputken päähän uusi kuminen tiiviste.
Ei mitään erityisosaamista tai -työkaluja vaativaa, jonkinverran napluuta vaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

tuikku kirjoitti: Veho myy varaosana sitä tiivistettä vaan kuusipyttyisille.
Siitä pitää sitten itse lyhentää sopivaksi.

Ahtimen joutuu irti päästelemään.
Ensiksi tieten ilmanputsari.
Pakosarjassa on keskellä alapuolella yksi vähän hankalampi mutteri.
Kaikissa on pinnapultit.
Päivän kun varaat aikaa, niin hyvin kerkiät pariin kertaankin tehdä homman.
Pakosarjan tiivisteen lisäksi osta samalla uusi tiiviste pakosarjan ja ahtimen väliin, sekä öljyn poistoputken päähän uusi kuminen tiiviste.
Ei mitään erityisosaamista tai -työkaluja vaativaa, jonkinverran napluuta vaan.
Kiitti tuikku ohjeesta. Itteasiassa kun en ole ilmaputsaria vielä irroittanut en näe että mikä on tarkka vuotopaikka. Onkos näissä katin ja turbonvälinen tiiviste heikkopaikka? Pitää huomena sen verran irroittaa ilmanputsaria että pääsee näkemään mikä paikka vuotaapi..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4766
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei ole.
Olen minä niitäkin ostellut, mutta ihan turhaan, ei ne kulu mihinkään.
Pikku vuodon tukkii noki äkkiä.
Sieltä pakosarjan välistä tulee sitten aikas tulista kaasua....
Ei kannattaisi kovin venyttää sitä vaihtamista.

Rohkeesti vaan kiimppuun.
Eka kerralla tosiaan vähän menee aikaa, sitten seuraavalla kerralla jo tunnissa saat ahtimen pöydälle kuumasta moottorista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

tuikku kirjoitti:.
Ei ole.
Olen minä niitäkin ostellut, mutta ihan turhaan, ei ne kulu mihinkään.
Pikku vuodon tukkii noki äkkiä.
Sieltä pakosarjan välistä tulee sitten aikas tulista kaasua....
Ei kannattaisi kovin venyttää sitä vaihtamista.

Rohkeesti vaan kiimppuun.
Eka kerralla tosiaan vähän menee aikaa, sitten seuraavalla kerralla jo tunnissa saat ahtimen pöydälle kuumasta moottorista.
No niin. Ainakin Oulun MB osa löysi soppelit tiivisteet runkonumeron perusteella. Saa nähdä pitääkö leikata ko saan tiivisteet keskiviikkona.

Soitin korjaamolle paljonko ois vaihtotyö ja se omistaja alkoi pelotella että sieltä on pinnapultit poikki että sellaisia on tullut vastaan ja kansi pitää ottaa pois! Huh huh. Heti piti alkaa ite purkamaan vaikka ei osiakaan ollut.

Noh Ei ollut pinnapultteja poikki, mutta melkein puolet pulteista oli löysällä (pää asiassa alapuolelta.) Varmaan lähtenyt kokonainen pala pois tiivisteestä. Lisäks pikkuvuoto näkyy olevan siinä pakosarjan ja turbon välissä, hienoa että tuiku kertoi että hommata se samalla. Kasasis palikat takas ajoa varten. Ei vuoda niin pahasti mutta vuotaa ja pörisee. Lisäks erittäin tympeästi tuo noki sotkee konehuonetta.

Siinäpä tuli sitten harjoiteltua tuo homma ilman turbon irroitusta eikä ollut hankalaa ja harjoitellaan turbon kera sitten vkonloppuna lisää ;)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kuumat pakokaasut voi syödä kantta ja tiiviste ei sitten kestä kauaa ,jos ajelee kauan vuotavalla tiivisteellä.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

nautseri kirjoitti:Kuumat pakokaasut voi syödä kantta ja tiiviste ei sitten kestä kauaa ,jos ajelee kauan vuotavalla tiivisteellä.
Juu. Auto on "käyttökiellossa" viikonloppuun asti. Puran jo aikaisemmin jos aikaa. Vaimo saa huomenna neuvola reissun käydä parin km päässä ja siinä ne ajot sitten siltä erää..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Innostuin taas. Alle 2h meni ja paikat oli purettu. JA PRKLE! Kunnon vuoto paikka löytyi ja hitsaushommia tiedossa.. Kannattaisko tosta samlla kolautella rautakangella läpi? :shock: Ei joutuis tuo paikka niin kovalle rasitukselle.. On se hieman vuotanut tosta pakosarjan ja turbonkin välistä.

EDIT: MITÄ AINETTA TUO KATTI ON? Taitaa olla ruostumatonta. Katti tossa on kiinni etummaisessa putkessa eikä pelkkä katti ole vaidettavissa. Ei uskalle edes kuvitellla paljonko maksaa..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Päivitys tänne. Eli sain jo torstaina auton kuntoon kun tuo putki hitsattiin silloin. Eipä vuoda enää mistään pakokaasuja konehuoneeseen, ja nyt on uus raitisilmasuodatinkin (mallia aktiivihiili) niin raitis on ilma auton sisälläkin. Kiva se on tälläsia "pikku" remppoja itse tehdä, niin tulee tuo tekniikkaa pikkuhiljaa tutummaksi. :wink:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
33meli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 29.11.2013 12:33

Re: W211 pakokaasu haisee sisätiloissa

Viesti Kirjoittaja 33meli »

Täällä kans alkanut haiseen kajuutassa. (S211) 270CDI. Eilen auto oli lohkolämmittimen laitossa ja illalla huomasin, että sisälle kantautuu kitkerä haju. Tännää ajelin lisää ja paikallaan ollessa haju kantautuu autoon sisälle. Käytin suojakopan pois moottorista ja suuttimien juuret olivat ainakin puhtaat. Eli käryääkö sielä nyt joku neste tai vastaava jota on lohkolämmittimen asennuksessa mennyt johonkin väärään paikkaan. Autossa on tehdas Webasto ja se ei ole ainakaan ennen haissut sisälle. Mielestäni haju on pakokaasua. Tarviiko lohkolämmittimen asennuksessa käyttää pakoputkea turbolta irti? Äänet ovat kyllä normaalit..
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Re: W211 pakokaasu haisee sisätiloissa

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

lohkolämmittimen laitossa täytyy katti käyttää irti! olisiko jäänyt kiinnitys klipsi tai panta löysälle katin kiinnityksestä,katso itse nosturilta käsin tai pyydä lämppärin asentajaa tarkastamaan
ML W164
33meli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 29.11.2013 12:33

Re: W211 pakokaasu haisee sisätiloissa

Viesti Kirjoittaja 33meli »

Jotaki tuomosta mulla tuli itelläki mieleen. Mutta sehän selviää ko soitan huomenna asentajalle.
33meli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 29.11.2013 12:33

Re: W211 pakokaasu haisee sisätiloissa

Viesti Kirjoittaja 33meli »

Eli katin kiinnityspanta oli löysällä, siittä se käryäminen johtu! Ei haise ennään. Kiitoksia vastauksista.
Vastaa Viestiin