W211 pakokaasu haisee sisätiloissa
W211 pakokaasu haisee sisätiloissa
E 200 CDI A -05. Autossa hiukkassuodatin
Otsikon mukainen ongelma.
Parkkipaikalla pakokaasut tulevat pakoputken päästä ulos, joten ei vuotoa pitäisi olla, silti sisätilassa on pakokaasun katkua havaittavissa.
Ei nyt mitään savupilveä leiju, mutta tunnin ajon jälkeen päänsärky kertoo että kyllä siellä jotain ylimääräistä ilmatilassa on.
Koneen käyntiääni siisti CDI, käyntiäänessä ei havaittavissa "röpötystä". Ei vikakoodeja tai merkkivaloja moottoritilan häiriöstä.
Ehdotuksia?
Otsikon mukainen ongelma.
Parkkipaikalla pakokaasut tulevat pakoputken päästä ulos, joten ei vuotoa pitäisi olla, silti sisätilassa on pakokaasun katkua havaittavissa.
Ei nyt mitään savupilveä leiju, mutta tunnin ajon jälkeen päänsärky kertoo että kyllä siellä jotain ylimääräistä ilmatilassa on.
Koneen käyntiääni siisti CDI, käyntiäänessä ei havaittavissa "röpötystä". Ei vikakoodeja tai merkkivaloja moottoritilan häiriöstä.
Ehdotuksia?
Re: W211 pakokaasu haisee sisätiloissa
konehuoneesta se muovikoppa pois ja katsomaan ettei suutin ole vuotanut nyt ensimmäiseksiqwerty kirjoitti:E 200 CDI A -05. Autossa hiukkassuodatin
Otsikon mukainen ongelma.
Parkkipaikalla pakokaasut tulevat pakoputken päästä ulos, joten ei vuotoa pitäisi olla, silti sisätilassa on pakokaasun katkua havaittavissa.
Ei nyt mitään savupilveä leiju, mutta tunnin ajon jälkeen päänsärky kertoo että kyllä siellä jotain ylimääräistä ilmatilassa on.
Koneen käyntiääni siisti CDI, käyntiäänessä ei havaittavissa "röpötystä". Ei vikakoodeja tai merkkivaloja moottoritilan häiriöstä.
Ehdotuksia?
Hiukkassuodatin tai katti tukossa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Hiukkassuodatin autolla ja yleensä,varsinkin automaatti autolla tulisi välillä ajaa reiluilla moottorikierroksilla,auto ensin lämpimäksi.
Ettei tule konevauriota.
Kakkosvaihde ja sitten 4000 kiekkaa mittariin ja reipas ajomatka niin karstat lähtee ,jos on lähteäkseen liikkeelle.
Näin säästät kattia ,hiukkassuodatinta, erg järjestelmää,ym,,,
Tässä yksi juttu ,yleensä mersuista.
tietyllä varauksella.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Suutinvuodolta vaikuttaa.
Haulla lisää asiasta.
esim,
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=suutin

Ettei tule konevauriota.
Kakkosvaihde ja sitten 4000 kiekkaa mittariin ja reipas ajomatka niin karstat lähtee ,jos on lähteäkseen liikkeelle.
Näin säästät kattia ,hiukkassuodatinta, erg järjestelmää,ym,,,
Tässä yksi juttu ,yleensä mersuista.


http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Suutinvuodolta vaikuttaa.
Haulla lisää asiasta.
esim,
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=suutin

CDI koneissa on ilmeisesti ollut pakosarjan tiiviste ongelmia myös? Mullakin hieman tulee kylmänä tyhjäkäynnillä pakokaasun hajua kabiiniin tuossa AMG:ssä. Suuttimet ei vuoda, se on tarkastettu. Keväämpänä sitten katellaan tuo tiiviste homma.. 

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 pakokaasu haisee sisätiloissa
Ja mitäpäs sieltä muovikopan alta paljastuikaan, suutinvuoto. Maanantaille huoltoaika. 10 pistettä ja papukaijamerkki shade-z:lle!shade_z kirjoitti:konehuoneesta se muovikoppa pois ja katsomaan ettei suutin ole vuotanut nyt ensimmäiseksiqwerty kirjoitti:E 200 CDI A -05. Autossa hiukkassuodatin
Otsikon mukainen ongelma.
Parkkipaikalla pakokaasut tulevat pakoputken päästä ulos, joten ei vuotoa pitäisi olla, silti sisätilassa on pakokaasun katkua havaittavissa.
Ei nyt mitään savupilveä leiju, mutta tunnin ajon jälkeen päänsärky kertoo että kyllä siellä jotain ylimääräistä ilmatilassa on.
Koneen käyntiääni siisti CDI, käyntiäänessä ei havaittavissa "röpötystä". Ei vikakoodeja tai merkkivaloja moottoritilan häiriöstä.
Ehdotuksia?
Re: W211 pakokaasu haisee sisätiloissa
Ja mitäpäs sieltä muovikopan alta paljastuikaan, suutinvuoto. Maanantaille huoltoaika. 10 pistettä ja papukaijamerkki shade-z:lle!shade_z kirjoitti:konehuoneesta se muovikoppa pois ja katsomaan ettei suutin ole vuotanut nyt ensimmäiseksiqwerty kirjoitti:E 200 CDI A -05. Autossa hiukkassuodatin
Otsikon mukainen ongelma.
Parkkipaikalla pakokaasut tulevat pakoputken päästä ulos, joten ei vuotoa pitäisi olla, silti sisätilassa on pakokaasun katkua havaittavissa.
Ei nyt mitään savupilveä leiju, mutta tunnin ajon jälkeen päänsärky kertoo että kyllä siellä jotain ylimääräistä ilmatilassa on.
Koneen käyntiääni siisti CDI, käyntiäänessä ei havaittavissa "röpötystä". Ei vikakoodeja tai merkkivaloja moottoritilan häiriöstä.
Ehdotuksia?
Nyt on mennyt pakosarjan tiiviste niin että pörisee ja pakosarjan puolikin mootoritilasta on ihan mustana pakokaasusta. Lastu ko laitettiin niin jonku verran kengittynä on särkynyt tuo tiiviste kokonaan. Milainenhan homma tuo on itse vaihtaa? Alko piettään jo sellastä pörinää ja sirinää siellä välissä ne tiivisteet että pitää piahkoin kuntoon saada.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Veho myy varaosana sitä tiivistettä vaan kuusipyttyisille.simppa80 kirjoitti:Nyt on mennyt pakosarjan tiiviste niin että pörisee ja pakosarjan puolikin mootoritilasta on ihan mustana pakokaasusta. Lastu ko laitettiin niin jonku verran kengittynä on särkynyt tuo tiiviste kokonaan. Milainenhan homma tuo on itse vaihtaa? Alko piettään jo sellastä pörinää ja sirinää siellä välissä ne tiivisteet että pitää piahkoin kuntoon saada.
Siitä pitää sitten itse lyhentää sopivaksi.
Ahtimen joutuu irti päästelemään.
Ensiksi tieten ilmanputsari.
Pakosarjassa on keskellä alapuolella yksi vähän hankalampi mutteri.
Kaikissa on pinnapultit.
Päivän kun varaat aikaa, niin hyvin kerkiät pariin kertaankin tehdä homman.
Pakosarjan tiivisteen lisäksi osta samalla uusi tiiviste pakosarjan ja ahtimen väliin, sekä öljyn poistoputken päähän uusi kuminen tiiviste.
Ei mitään erityisosaamista tai -työkaluja vaativaa, jonkinverran napluuta vaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kiitti tuikku ohjeesta. Itteasiassa kun en ole ilmaputsaria vielä irroittanut en näe että mikä on tarkka vuotopaikka. Onkos näissä katin ja turbonvälinen tiiviste heikkopaikka? Pitää huomena sen verran irroittaa ilmanputsaria että pääsee näkemään mikä paikka vuotaapi..tuikku kirjoitti: Veho myy varaosana sitä tiivistettä vaan kuusipyttyisille.
Siitä pitää sitten itse lyhentää sopivaksi.
Ahtimen joutuu irti päästelemään.
Ensiksi tieten ilmanputsari.
Pakosarjassa on keskellä alapuolella yksi vähän hankalampi mutteri.
Kaikissa on pinnapultit.
Päivän kun varaat aikaa, niin hyvin kerkiät pariin kertaankin tehdä homman.
Pakosarjan tiivisteen lisäksi osta samalla uusi tiiviste pakosarjan ja ahtimen väliin, sekä öljyn poistoputken päähän uusi kuminen tiiviste.
Ei mitään erityisosaamista tai -työkaluja vaativaa, jonkinverran napluuta vaan.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
.
Ei ole.
Olen minä niitäkin ostellut, mutta ihan turhaan, ei ne kulu mihinkään.
Pikku vuodon tukkii noki äkkiä.
Sieltä pakosarjan välistä tulee sitten aikas tulista kaasua....
Ei kannattaisi kovin venyttää sitä vaihtamista.
Rohkeesti vaan kiimppuun.
Eka kerralla tosiaan vähän menee aikaa, sitten seuraavalla kerralla jo tunnissa saat ahtimen pöydälle kuumasta moottorista.
Ei ole.
Olen minä niitäkin ostellut, mutta ihan turhaan, ei ne kulu mihinkään.
Pikku vuodon tukkii noki äkkiä.
Sieltä pakosarjan välistä tulee sitten aikas tulista kaasua....
Ei kannattaisi kovin venyttää sitä vaihtamista.
Rohkeesti vaan kiimppuun.
Eka kerralla tosiaan vähän menee aikaa, sitten seuraavalla kerralla jo tunnissa saat ahtimen pöydälle kuumasta moottorista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
No niin. Ainakin Oulun MB osa löysi soppelit tiivisteet runkonumeron perusteella. Saa nähdä pitääkö leikata ko saan tiivisteet keskiviikkona.tuikku kirjoitti:.
Ei ole.
Olen minä niitäkin ostellut, mutta ihan turhaan, ei ne kulu mihinkään.
Pikku vuodon tukkii noki äkkiä.
Sieltä pakosarjan välistä tulee sitten aikas tulista kaasua....
Ei kannattaisi kovin venyttää sitä vaihtamista.
Rohkeesti vaan kiimppuun.
Eka kerralla tosiaan vähän menee aikaa, sitten seuraavalla kerralla jo tunnissa saat ahtimen pöydälle kuumasta moottorista.
Soitin korjaamolle paljonko ois vaihtotyö ja se omistaja alkoi pelotella että sieltä on pinnapultit poikki että sellaisia on tullut vastaan ja kansi pitää ottaa pois! Huh huh. Heti piti alkaa ite purkamaan vaikka ei osiakaan ollut.
Noh Ei ollut pinnapultteja poikki, mutta melkein puolet pulteista oli löysällä (pää asiassa alapuolelta.) Varmaan lähtenyt kokonainen pala pois tiivisteestä. Lisäks pikkuvuoto näkyy olevan siinä pakosarjan ja turbon välissä, hienoa että tuiku kertoi että hommata se samalla. Kasasis palikat takas ajoa varten. Ei vuoda niin pahasti mutta vuotaa ja pörisee. Lisäks erittäin tympeästi tuo noki sotkee konehuonetta.
Siinäpä tuli sitten harjoiteltua tuo homma ilman turbon irroitusta eikä ollut hankalaa ja harjoitellaan turbon kera sitten vkonloppuna lisää

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Juu. Auto on "käyttökiellossa" viikonloppuun asti. Puran jo aikaisemmin jos aikaa. Vaimo saa huomenna neuvola reissun käydä parin km päässä ja siinä ne ajot sitten siltä erää..nautseri kirjoitti:Kuumat pakokaasut voi syödä kantta ja tiiviste ei sitten kestä kauaa ,jos ajelee kauan vuotavalla tiivisteellä.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Innostuin taas. Alle 2h meni ja paikat oli purettu. JA PRKLE! Kunnon vuoto paikka löytyi ja hitsaushommia tiedossa.. Kannattaisko tosta samlla kolautella rautakangella läpi?
Ei joutuis tuo paikka niin kovalle rasitukselle.. On se hieman vuotanut tosta pakosarjan ja turbonkin välistä.
EDIT: MITÄ AINETTA TUO KATTI ON? Taitaa olla ruostumatonta. Katti tossa on kiinni etummaisessa putkessa eikä pelkkä katti ole vaidettavissa. Ei uskalle edes kuvitellla paljonko maksaa..





EDIT: MITÄ AINETTA TUO KATTI ON? Taitaa olla ruostumatonta. Katti tossa on kiinni etummaisessa putkessa eikä pelkkä katti ole vaidettavissa. Ei uskalle edes kuvitellla paljonko maksaa..




Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Päivitys tänne. Eli sain jo torstaina auton kuntoon kun tuo putki hitsattiin silloin. Eipä vuoda enää mistään pakokaasuja konehuoneeseen, ja nyt on uus raitisilmasuodatinkin (mallia aktiivihiili) niin raitis on ilma auton sisälläkin. Kiva se on tälläsia "pikku" remppoja itse tehdä, niin tulee tuo tekniikkaa pikkuhiljaa tutummaksi. 

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 pakokaasu haisee sisätiloissa
Täällä kans alkanut haiseen kajuutassa. (S211) 270CDI. Eilen auto oli lohkolämmittimen laitossa ja illalla huomasin, että sisälle kantautuu kitkerä haju. Tännää ajelin lisää ja paikallaan ollessa haju kantautuu autoon sisälle. Käytin suojakopan pois moottorista ja suuttimien juuret olivat ainakin puhtaat. Eli käryääkö sielä nyt joku neste tai vastaava jota on lohkolämmittimen asennuksessa mennyt johonkin väärään paikkaan. Autossa on tehdas Webasto ja se ei ole ainakaan ennen haissut sisälle. Mielestäni haju on pakokaasua. Tarviiko lohkolämmittimen asennuksessa käyttää pakoputkea turbolta irti? Äänet ovat kyllä normaalit..
Re: W211 pakokaasu haisee sisätiloissa
lohkolämmittimen laitossa täytyy katti käyttää irti! olisiko jäänyt kiinnitys klipsi tai panta löysälle katin kiinnityksestä,katso itse nosturilta käsin tai pyydä lämppärin asentajaa tarkastamaan
ML W164
Re: W211 pakokaasu haisee sisätiloissa
Jotaki tuomosta mulla tuli itelläki mieleen. Mutta sehän selviää ko soitan huomenna asentajalle.
Re: W211 pakokaasu haisee sisätiloissa
Eli katin kiinnityspanta oli löysällä, siittä se käryäminen johtu! Ei haise ennään. Kiitoksia vastauksista.