w211 nykii
w211 nykii
Juu elikkä auto olis w211 220cdi automaatti vuosimalli 03. Kylmänä auto nykii ja kierroslukumittari seilaa siinä alle 2000 kierroksen. Kun laittaa pakkovaihteen päälle että jenkaa on yli 2000 niin oire häviää. Niin ja pari kolme kilometriä kun on ajanut niin oireet häviää kokonaan. Voisko auttaa laatikon öljynvaihto? Korjaamolla epäilivät että rail paineet heittelee. Perstuntuma olis kyllä että se laatikko sen aiheuttaa. Mitään vikakoodeja ei löytynyt. Onko kellään kokemusta/tietoa mikä vois olla ongelmana?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 nykii
Heiteleekö kierokset kun vaihde ei ole päälläjarppii kirjoitti:Juu elikkä auto olis w211 220cdi automaatti vuosimalli 03. Kylmänä auto nykii ja kierroslukumittari seilaa siinä alle 2000 kierroksen. Kun laittaa pakkovaihteen päälle että jenkaa on yli 2000 niin oire häviää. Niin ja pari kolme kilometriä kun on ajanut niin oireet häviää kokonaan. Voisko auttaa laatikon öljynvaihto? Korjaamolla epäilivät että rail paineet heittelee. Perstuntuma olis kyllä että se laatikko sen aiheuttaa. Mitään vikakoodeja ei löytynyt. Onko kellään kokemusta/tietoa mikä vois olla ongelmana?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 nykii
Ei heittele. Käy ihan normaalisti.
Re: w211 nykii
Olisiko vaihteiston kyb-venttiilissä vika. Samanlainen vika oli ja sillä se korjaantui.
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
Re: w211 nykii
http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 nykii
Jos öljy on jokatavalla okjarppii kirjoitti:Ei heittele. Käy ihan normaalisti.
Niin turbin lukitus systeemi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 nykii
Kiitoksia vastauksista!
Jos vikana olis toi kyb venttiili niin miten vois varmistua että vika tosiaan on siinä. Ei huvittais turhaan vaihdella osia.... Vaikka tuo venttiili ei kallis olekkaan.
Jos vikana olis toi kyb venttiili niin miten vois varmistua että vika tosiaan on siinä. Ei huvittais turhaan vaihdella osia.... Vaikka tuo venttiili ei kallis olekkaan.
Re: w211 nykii
Samanlainen kulkine ja samat oireet.
Itse päädyin keskustelujen perusteella juuri tuohon kyb-venttiiliin.
Ensiviikolla menee venttiili ja 70tkm ajetut laatikkoöljyt vaihtoon, joten saas nähdä auttaako...
Itse päädyin keskustelujen perusteella juuri tuohon kyb-venttiiliin.
Ensiviikolla menee venttiili ja 70tkm ajetut laatikkoöljyt vaihtoon, joten saas nähdä auttaako...
S212 200CDI -10
W906 313CDI -08
W639 109CDI -05
Atego 818 -04
S203 C180K -04
W639 115CDI A -04
S211 270CDI -03
S211 220CDI -03
S203 C200K A -02
S203 C180K A -02
S203 220CDI A -02
S124 300TD A -91
S124 300TDT A -91
Pihakoristeena: W202 C180 -96, W124 200D A -90, W124 200D -89, W201 200D -84
Elintenluovuttaja: S210 290TD A -97
Menneitä: W251 320CDI -06, W638 112CDI A -04, S203 C180K -03, W414 1.7CDI A -03, W903 316CDI A -02, S203 220CDI A -02, S203 C200K A -02, S203 200CDI A -02, W414 1.9 A -02, W638 112CDI A -01, S202 C200K A -01, W210 200CDI A -00, S202 C240 A -99, S202 C180 A -99, S202 C230K A -98, W202 C180 A -97, S210 290TD A -97, 3x S210 290TD A -96, W124 E 200D A -95, S124 250D -89
W906 313CDI -08
W639 109CDI -05
Atego 818 -04
S203 C180K -04
W639 115CDI A -04
S211 270CDI -03
S211 220CDI -03
S203 C200K A -02
S203 C180K A -02
S203 220CDI A -02
S124 300TD A -91
S124 300TDT A -91
Pihakoristeena: W202 C180 -96, W124 200D A -90, W124 200D -89, W201 200D -84
Elintenluovuttaja: S210 290TD A -97
Menneitä: W251 320CDI -06, W638 112CDI A -04, S203 C180K -03, W414 1.7CDI A -03, W903 316CDI A -02, S203 220CDI A -02, S203 C200K A -02, S203 200CDI A -02, W414 1.9 A -02, W638 112CDI A -01, S202 C200K A -01, W210 200CDI A -00, S202 C240 A -99, S202 C180 A -99, S202 C230K A -98, W202 C180 A -97, S210 290TD A -97, 3x S210 290TD A -96, W124 E 200D A -95, S124 250D -89
Re: w211 nykii
Mistä voi johtua jos heittelee? Omassa joskus kylmänä heittelee sen verran, että just näkee että kierroslukumittari heijaa ylös alas.CDI203 kirjoitti:Heiteleekö kierokset kun vaihde ei ole päälläjarppii kirjoitti:Juu elikkä auto olis w211 220cdi automaatti vuosimalli 03. Kylmänä auto nykii ja kierroslukumittari seilaa siinä alle 2000 kierroksen. Kun laittaa pakkovaihteen päälle että jenkaa on yli 2000 niin oire häviää. Niin ja pari kolme kilometriä kun on ajanut niin oireet häviää kokonaan. Voisko auttaa laatikon öljynvaihto? Korjaamolla epäilivät että rail paineet heittelee. Perstuntuma olis kyllä että se laatikko sen aiheuttaa. Mitään vikakoodeja ei löytynyt. Onko kellään kokemusta/tietoa mikä vois olla ongelmana?
Re: w211 nykii
JH75 kirjoitti:Samanlainen kulkine ja samat oireet.
Itse päädyin keskustelujen perusteella juuri tuohon kyb-venttiiliin.
Ensiviikolla menee venttiili ja 70tkm ajetut laatikkoöljyt vaihtoon, joten saas nähdä auttaako...
Jos viitsit niin kerrohan että korjaantuiko vika nuilla toimenpiteillä?!
Re: w211 nykii
CDI203 kirjoitti:Jos öljy on jokatavalla okjarppii kirjoitti:Ei heittele. Käy ihan normaalisti.
Niin turbin lukitus systeemi
Mitä tarkoitat öljy joka tavalla ok? Eli voisko se öljynvaihto auttaa? Auto on tuotu saksasta nyt lähi aikoina ja varmaan viimeksi öljyt vaihdettu 60tkm kohdalla. Nyt mittarissa jo 220tkm. Pitääkö paikkansa ettei 220cdi :ssä ole tota klygoli ongelmaa? Merkkihuollosta sanoivat että tää vika on noissa isommissa moottoreissa.
Re: w211 nykii
Jos öljyä lähtee vaihtamaan, niin kannattaa vaihtaa Kyb-venttiili (+vaihteiston sähköliittimen pidike) samalla työllä. Jos niitä lähtee erikseen tekemään tulee paljon kalliimmaksi, kun työssä on samat vaiheet ja vaihteistoöljyjä menee hukkaan.jarppii kirjoitti: Mitä tarkoitat öljy joka tavalla ok? Eli voisko se öljynvaihto auttaa?
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
Re: w211 nykii
Kyllähän tuo KYB-venttiilin vaihto ja uudet öljyt tähtimerkillä varustetuista pulloista (oli muuten aika hintavaa) muuttivat ajon aivan erilaiseksi. Nyt evät kierrokset vaeltele eikä nyi kylmänä ja vaihtaakin nätisti.
On se joskus pienestä kiinni. Eli kannattaa tuo alle satasen venttiili vaihtaa samalla kun öljytkin. Ei se enää loppulaskussa paljoa painanut, kun vaihdettiin samalla öljyt myös moottoriin ja perään (alkuperäistä sinnekin).
Mutta yhden ongelman ratkettua on vielä muitakin murheita:
- Moottorin merkkivalo palaa -> Vikakoodi vasen EGR venttiili. Irrotin itse ja putsasin. Oli sitten niin täynnä nokea ettei ihmekään että ei toiminut. Nyt ei enää mene ajossa tehonrajoitustilaan, mutta valo vaan loistaa. Saas katsoa, sammuuko pidemmän ajon jälkeen vai pitääkö käydä huollossa kuittaamassa.
- Hehkun merkkivalo jää palamaan -> Testeri kertoi kakkospytyn hehkun olevan viallinen. Vaihdettu uudet hehkut, johdot mitattu ja rele avattu / tarkastettu sisällä olevat "sulakeliuskat", jotka ovat ehjiä.
Toimisi nyt edes yhden päivän ilman jonkinlaista murhetta...
On se joskus pienestä kiinni. Eli kannattaa tuo alle satasen venttiili vaihtaa samalla kun öljytkin. Ei se enää loppulaskussa paljoa painanut, kun vaihdettiin samalla öljyt myös moottoriin ja perään (alkuperäistä sinnekin).
Mutta yhden ongelman ratkettua on vielä muitakin murheita:
- Moottorin merkkivalo palaa -> Vikakoodi vasen EGR venttiili. Irrotin itse ja putsasin. Oli sitten niin täynnä nokea ettei ihmekään että ei toiminut. Nyt ei enää mene ajossa tehonrajoitustilaan, mutta valo vaan loistaa. Saas katsoa, sammuuko pidemmän ajon jälkeen vai pitääkö käydä huollossa kuittaamassa.
- Hehkun merkkivalo jää palamaan -> Testeri kertoi kakkospytyn hehkun olevan viallinen. Vaihdettu uudet hehkut, johdot mitattu ja rele avattu / tarkastettu sisällä olevat "sulakeliuskat", jotka ovat ehjiä.
Toimisi nyt edes yhden päivän ilman jonkinlaista murhetta...

S212 200CDI -10
W906 313CDI -08
W639 109CDI -05
Atego 818 -04
S203 C180K -04
W639 115CDI A -04
S211 270CDI -03
S211 220CDI -03
S203 C200K A -02
S203 C180K A -02
S203 220CDI A -02
S124 300TD A -91
S124 300TDT A -91
Pihakoristeena: W202 C180 -96, W124 200D A -90, W124 200D -89, W201 200D -84
Elintenluovuttaja: S210 290TD A -97
Menneitä: W251 320CDI -06, W638 112CDI A -04, S203 C180K -03, W414 1.7CDI A -03, W903 316CDI A -02, S203 220CDI A -02, S203 C200K A -02, S203 200CDI A -02, W414 1.9 A -02, W638 112CDI A -01, S202 C200K A -01, W210 200CDI A -00, S202 C240 A -99, S202 C180 A -99, S202 C230K A -98, W202 C180 A -97, S210 290TD A -97, 3x S210 290TD A -96, W124 E 200D A -95, S124 250D -89
W906 313CDI -08
W639 109CDI -05
Atego 818 -04
S203 C180K -04
W639 115CDI A -04
S211 270CDI -03
S211 220CDI -03
S203 C200K A -02
S203 C180K A -02
S203 220CDI A -02
S124 300TD A -91
S124 300TDT A -91
Pihakoristeena: W202 C180 -96, W124 200D A -90, W124 200D -89, W201 200D -84
Elintenluovuttaja: S210 290TD A -97
Menneitä: W251 320CDI -06, W638 112CDI A -04, S203 C180K -03, W414 1.7CDI A -03, W903 316CDI A -02, S203 220CDI A -02, S203 C200K A -02, S203 200CDI A -02, W414 1.9 A -02, W638 112CDI A -01, S202 C200K A -01, W210 200CDI A -00, S202 C240 A -99, S202 C180 A -99, S202 C230K A -98, W202 C180 A -97, S210 290TD A -97, 3x S210 290TD A -96, W124 E 200D A -95, S124 250D -89
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 nykii
Niin öljyt ei ole kunnossa jos niilä on ajetu yli 60tkmJH75 kirjoitti:Kyllähän tuo KYB-venttiilin vaihto ja uudet öljyt tähtimerkillä varustetuista pulloista (oli muuten aika hintavaa) muuttivat ajon aivan erilaiseksi. Nyt evät kierrokset vaeltele eikä nyi kylmänä ja vaihtaakin nätisti.
On se joskus pienestä kiinni. Eli kannattaa tuo alle satasen venttiili vaihtaa samalla kun öljytkin. Ei se enää loppulaskussa paljoa painanut, kun vaihdettiin samalla öljyt myös moottoriin ja perään (alkuperäistä sinnekin).
Mutta yhden ongelman ratkettua on vielä muitakin murheita:
- Moottorin merkkivalo palaa -> Vikakoodi vasen EGR venttiili. Irrotin itse ja putsasin. Oli sitten niin täynnä nokea ettei ihmekään että ei toiminut. Nyt ei enää mene ajossa tehonrajoitustilaan, mutta valo vaan loistaa. Saas katsoa, sammuuko pidemmän ajon jälkeen vai pitääkö käydä huollossa kuittaamassa.
- Hehkun merkkivalo jää palamaan -> Testeri kertoi kakkospytyn hehkun olevan viallinen. Vaihdettu uudet hehkut, johdot mitattu ja rele avattu / tarkastettu sisällä olevat "sulakeliuskat", jotka ovat ehjiä.
Toimisi nyt edes yhden päivän ilman jonkinlaista murhetta...
ja sitten jos on vielä edelisessä vaihdossa vaihdettu päin per*** eli vaan puolet
onhan se laatiko öljy jonkun hintaista
(mutta ei kuitenkaan niin kallista että kannatisi jättä vaihtamatta ja hetken päästä vaihtaa uusi laatiko)
MB236:10 ~10€/L mikä sopii 5V laatikkon ja MB236:14 ~14€L mikä sopii 7V laatikkon ja 5V laatikkon
(missä sillä ei saavuteta mitään etua verratuna tuohon MB236:10)
moottorin vika valo palaa kunnes se kuitataan korjatuksia,
tai sitten 5 ajo kertaa niin että välillä on avin poissa virtalukosta puoli minuutia joka kerta
(hiukan viasta riippuen)
"rele" voi olla muutenkin rikki kuin vaan ne "liuskat"
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 nykii
itellä oireili samalla lailla ja laatikon öljyn vaihdossa kesän lopulla vaihdettiin myös tuo kyb-venttiili ja joku pistoke tiivisteineen ja oire kaikkosi.
S211 220cdi vm.03
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
Re: w211 nykii
Menin kokeilemaan tuota "viiden kerran konstia", mutta moottorin merkkivalo ei enää jäänytkään palamaan, eli taisi aamupäivän aikana tulla tarvittava määrä ajeltua / starttailtua.CDI203 kirjoitti:Niin öljyt ei ole kunnossa jos niilä on ajetu yli 60tkmJH75 kirjoitti:Kyllähän tuo KYB-venttiilin vaihto ja uudet öljyt tähtimerkillä varustetuista pulloista (oli muuten aika hintavaa) muuttivat ajon aivan erilaiseksi. Nyt evät kierrokset vaeltele eikä nyi kylmänä ja vaihtaakin nätisti.
On se joskus pienestä kiinni. Eli kannattaa tuo alle satasen venttiili vaihtaa samalla kun öljytkin. Ei se enää loppulaskussa paljoa painanut, kun vaihdettiin samalla öljyt myös moottoriin ja perään (alkuperäistä sinnekin).
Mutta yhden ongelman ratkettua on vielä muitakin murheita:
- Moottorin merkkivalo palaa -> Vikakoodi vasen EGR venttiili. Irrotin itse ja putsasin. Oli sitten niin täynnä nokea ettei ihmekään että ei toiminut. Nyt ei enää mene ajossa tehonrajoitustilaan, mutta valo vaan loistaa. Saas katsoa, sammuuko pidemmän ajon jälkeen vai pitääkö käydä huollossa kuittaamassa.
- Hehkun merkkivalo jää palamaan -> Testeri kertoi kakkospytyn hehkun olevan viallinen. Vaihdettu uudet hehkut, johdot mitattu ja rele avattu / tarkastettu sisällä olevat "sulakeliuskat", jotka ovat ehjiä.
Toimisi nyt edes yhden päivän ilman jonkinlaista murhetta...
ja sitten jos on vielä edelisessä vaihdossa vaihdettu päin per*** eli vaan puolet
onhan se laatiko öljy jonkun hintaista
(mutta ei kuitenkaan niin kallista että kannatisi jättä vaihtamatta ja hetken päästä vaihtaa uusi laatiko)
MB236:10 ~10€/L mikä sopii 5V laatikkon ja MB236:14 ~14€L mikä sopii 7V laatikkon ja 5V laatikkon
(missä sillä ei saavuteta mitään etua verratuna tuohon MB236:10)
moottorin vika valo palaa kunnes se kuitataan korjatuksia,
tai sitten 5 ajo kertaa niin että välillä on avin poissa virtalukosta puoli minuutia joka kerta
(hiukan viasta riippuen)
"rele" voi olla muutenkin rikki kuin vaan ne "liuskat"
Pitää varmaankin sitten tilailla uusi hehkurele. Paljon muuta ei varmaan tehtävissä ole...
Juu, nuo öljyt ovat halpa "vakuutus". Kysyivät vaan korjaamolla, laitetaanko alkuperäiset vai tarvikeöljyt, jotka olisi olleet puolet halvempia, mutta orginaaleihin päädyin. Kuusi litraa sinne laatikkoon upposi.
S212 200CDI -10
W906 313CDI -08
W639 109CDI -05
Atego 818 -04
S203 C180K -04
W639 115CDI A -04
S211 270CDI -03
S211 220CDI -03
S203 C200K A -02
S203 C180K A -02
S203 220CDI A -02
S124 300TD A -91
S124 300TDT A -91
Pihakoristeena: W202 C180 -96, W124 200D A -90, W124 200D -89, W201 200D -84
Elintenluovuttaja: S210 290TD A -97
Menneitä: W251 320CDI -06, W638 112CDI A -04, S203 C180K -03, W414 1.7CDI A -03, W903 316CDI A -02, S203 220CDI A -02, S203 C200K A -02, S203 200CDI A -02, W414 1.9 A -02, W638 112CDI A -01, S202 C200K A -01, W210 200CDI A -00, S202 C240 A -99, S202 C180 A -99, S202 C230K A -98, W202 C180 A -97, S210 290TD A -97, 3x S210 290TD A -96, W124 E 200D A -95, S124 250D -89
W906 313CDI -08
W639 109CDI -05
Atego 818 -04
S203 C180K -04
W639 115CDI A -04
S211 270CDI -03
S211 220CDI -03
S203 C200K A -02
S203 C180K A -02
S203 220CDI A -02
S124 300TD A -91
S124 300TDT A -91
Pihakoristeena: W202 C180 -96, W124 200D A -90, W124 200D -89, W201 200D -84
Elintenluovuttaja: S210 290TD A -97
Menneitä: W251 320CDI -06, W638 112CDI A -04, S203 C180K -03, W414 1.7CDI A -03, W903 316CDI A -02, S203 220CDI A -02, S203 C200K A -02, S203 200CDI A -02, W414 1.9 A -02, W638 112CDI A -01, S202 C200K A -01, W210 200CDI A -00, S202 C240 A -99, S202 C180 A -99, S202 C230K A -98, W202 C180 A -97, S210 290TD A -97, 3x S210 290TD A -96, W124 E 200D A -95, S124 250D -89
Re: w211 nykii
Kuusi litraa on enemmän mitä sieltä tulee valuttamalla ulos, mutta jos öljyt vaihdetaan kunnolla huuhtelemalla, niin pitäisi mennä enemmän öljyä (~10 litraa tai yli). Ei ainakaan kannata seuraavaa öljynvaihtoa pitkittää ja pitää pyytää huuhtelua.JH75 kirjoitti: Juu, nuo öljyt ovat halpa "vakuutus". Kysyivät vaan korjaamolla, laitetaanko alkuperäiset vai tarvikeöljyt, jotka olisi olleet puolet halvempia, mutta orginaaleihin päädyin. Kuusi litraa sinne laatikkoon upposi.
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01