Jatketaas tähän mielenkiintoseen ASD monivammaketjuun. Kyseessä on -90 250D ASD-perällä, manuaalivaihteistolla ja automaatti-ilmastoinnilla, WDB1241251B118977 .
Ostin auton kevättalvella, myyjä kertoi et ABS merkkivalo syttyy ajoittain, mutta kuittaantuu kun käyttää virrat pois. Tuota se ajoittain tekikin, mutta ei oo menoa haitannut.
Jari Ke kirjoitti: ↑To 20.09.2012 19:46
Eipä tuolla paljon merkitystä ole mutta jos jossain tilanteessa yrittää pysähtyä ja ABS -systeemi luulee et jokin pyörä on lukkiutunut vaikei olekaan niin voipi nenä mennä ruttuun kun polin pistää hanttiin vaikei pitäisi
Ja nyt kun tuli puheeksi, niin tollasta polkimen hanttiinpanoa on muute esiintyny joskus.
Auto oli kylmäkoneensa ansiosta ajossa kesähelteillä, ja laitettiin syksyllä pois liikennekäytöstä. Leimakin kerkes mennä kylmäks, mutta tossa joulun alla, suojakeleillä, menin kesärenkailla hakee vikalistaa, ja yllätyksekseni siihe heltiskin leima heittämällä

Ennen katsastukseen menoa vetristelin jarruja, ja se ABS häiriövalo sytty aika monta kertaa. Konttorille päästyäni, kun auto oli jarruteloilla, kysyin et joko ABS valo sytty; ei ollu syttyny eikä herjannu mitää koko katsastuskeikan aikana

Tuoreen leiman kanssa kurvailin hallille ja aattelin pyöräyttää talvirenkaat alle. Pesin alustan, pyöräntuennat jne samassa yhteydessä, ku pari korjauskohdetta tuolla ois tiedossa. Pesun ja talvirenkaitten vaihon jälkeen mittaristossa loistikin vuorostaan ASD häiriövalo. Tuo valo ei lakannut loistamasta ees pyhien yli odottamalla, vaan oli pakko alkaa tutkia vikaa. ABS valo ei vastavuorosesti oo syttynyt katastuksen jälkee kertaakaan
Vikakoodien luku antoi tulokseksi viisi vilkahdusta, eli oikean etupyörän nopeustieto puuttuu. Tsekkasin ABS-anturin ja kehät, ja ne oli puhtaat, anturin vastus oli iha oikeissa lukemissa ja rengasta pyörittämällä saatiin "generaattorista" iha tolkullista jännitettä, siis siitä iskaritornin liitoksesta mitattuna. Vika on ja pysyy päällä.
En o ottanu autoa vielä tallista ulos, vaan sitä on vaa rullaistu sisällä pari metriä ees taas, mutta voihan se olla ettei tuo vielä riitä siihen että auto uskoisi saavansa nopeustietoa. Tuossa oli myös paikoillaan paljon "kehuttu" motonetin Snajzz-top akku, minkä päätin vaihtaa ku tossa oli muitaki tuoreita akkuja jouten.
Vaan jos tuo ei nyt päätä alkaa pelaamaan, niin mistäs mie seuraavaks metästän et mihin liitokseen tuo oikeen etupyörän nopeustieto jää?