c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Merb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 04.12.2013 14:31

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Merb »

Juuh tosiaan avain lähti lopulta irti kun vähän vaihdekeppiä vaihteli edestakaisin vaihteelta parkille edestakaisin.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Eipä oikein BI-Performancen pojilta irronnut vastauksia tuosta niiden TCU tuunauksesta. Sen verran lipsautti, että eivät tee sitä itse. Ei sitten vastannut lisäkysymyksiin, joita lähetin 3:ssa eri sähköpostissa. :lol:

Joten, don't bother.
Merb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 04.12.2013 14:31

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Merb »

Apua kaivattaisiin. Moottorin vikavalo syttyi, ei oikein käy kaikilla pytyillä. Starilla katsottu, antaa vikakoodia nokan ja kampiakselin signaalit ei ole samat. Mistähän kannattais lähtee etsimään vikaa?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Merb kirjoitti:Apua kaivattaisiin. Moottorin vikavalo syttyi, ei oikein käy kaikilla pytyillä. Starilla katsottu, antaa vikakoodia nokan ja kampiakselin signaalit ei ole samat. Mistähän kannattais lähtee etsimään vikaa?
Tarkistella
Niiten anturit, johdot, jako
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mersu alkoi vihoitella oikein kunnolla. Tuon starttihomman sain kuntoon niin nyt palaa taulussa abs valo. Näyttöön tulee ilmoitukset abs esp ja bas visit workshop. Joskus saa ajella jonkunaikaa, ja joskus ne tulee heti ku käynnistää. Testeri näytti vikaa ainakin kääntökulma-anturille ja sitten se c1000 eli esp yksikössä jotain vikaa. Ja sitte joku bas katkaisin. Oliskohan ne esp pumpun vai abs pumpun hiilet menny :roll:
S124 300TE
W124 300D
Merb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 04.12.2013 14:31

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Merb »

Olisiko jollain hyviä ja selkeitä ohjeita tuon jaon ajoitusten tarkistamiseen.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Merb kirjoitti:Olisiko jollain hyviä ja selkeitä ohjeita tuon jaon ajoitusten tarkistamiseen.
Jos on nokat lähteneet elämään, niin minulla on yhdet ylimääräiset vakio nokat. Ja jos tarvii nokkien lukitustyökaluja niin ne saa lainaan täältä Savonlinnasta.

Kuva
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Tuossa on Kleemannin ohje nokkien vaihtoon:

http://www.vividracing.com/catalog/prod ... LowRes.pdf
Avatar
Keulatähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Su 01.08.2010 12:53

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Keulatähti »

Näistä syyläreistä sen verran että alkupään valmistamat oli ymmärtääkseni Behrin, sitten vaihtui Valeoon ja jossaikin kohtaa uudistui tämä Valeo? Onko valmistusajankohtaa tiedossa milloin (minä kuukautena ja vuonna) nämä nesteitä sekoittavat Valeot valmistettiin ja missä vuosimalleissa ne esiintyi? Tarkoituksena hakea c32 ruotsista ensi vuoden puolella, ja ne huonolaatuiset "Valeo-koneet" olisi syytä tietää milloin esiintyi.
Tallityhjennys, W201 tarvikkeita pois alta:

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1215057
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1216321
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Tuossa yksi threadi, jossa asiaa on puitu.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=71838

Kannattaa autosta toki muutakin tarkistaa, laatikot ja syylärit eivät ole kalliita. Ahtimen laakeri, kytkimen pinnat / suoruus, kampiakselin pyörän dampperi (itelle vaihdettu 2, toinen takuuseen) ja miljoona muuta asiaa. Remonttia joudut varmasti tekemään jossain vaiheessa vaikka miten hyvän yksilön ostat. Eniten säästöä tulee, jos remonttiosaamista ja halua löytyy iteltä. Muuten joutuu makselemaan ihan niin kuin kaikissa autoissa.

Autohan ei eroa C320:stä muuten kuin välijäähdytin (joka saattaa vuotaa), ahdin ja yksi ylimääräinen keulajäähdytin lisätty.

Paranoiaa voidaan lisätä sillä, että muutamasta yksilöstä nokka-akselit antaneet periksi ja kallista jälkeä on tullut. Tästähän tosin selviää vaihtamalla esim. nuo Schrickin nokat kuten Pansulla on tai sitten Mersun omat uudemmalla varaosanumerolla.

Vieläkö ostohaluja löytyy :lol:
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Minkäs merkkinen se amgenterin ahtimen siivu olikaan? Kevät tulee kuitenkin ja kyllä se on pienempi siivu hommattava penkitykseen/ohjelman vaihtoon, jos joku on hommaamassa siivua jostain niin lähen kimppaan
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

juukeli kirjoitti:Minkäs merkkinen se amgenterin ahtimen siivu olikaan? Kevät tulee kuitenkin ja kyllä se on pienempi siivu hommattava penkitykseen/ohjelman vaihtoon, jos joku on hommaamassa siivua jostain niin lähen kimppaan
Mulla on paikoillaan se 62 mm "Karmen" pulley. Tekivät ilmeisesti rajoitetun erän noita ja kaikki on jo myyty.

http://www.crossfireforum.org/forum/wtb ... ulley.html

Toinen vaihtoehto on vaihtaa se Eurochargedin "61" mm rulla. Pansulla ainakin oli sellainen ja olikohan Lapella?
Viimeksi muokannut amgenter, Pe 27.12.2013 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Oliko sille ilmapumpun releelle joku uus osanumero? Starilla kyllä laitettiin se "pois päältä" mutta sytytti vikavalon sen takia.
S124 300TE
W124 300D
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

amgenter kirjoitti:
juukeli kirjoitti:Minkäs merkkinen se amgenterin ahtimen siivu olikaan? Kevät tulee kuitenkin ja kyllä se on pienempi siivu hommattava penkitykseen/ohjelman vaihtoon, jos joku on hommaamassa siivua jostain niin lähen kimppaan
Mulla on paikoillaan se 62 mm "Karmen" pulley. Tekivät ilmeisesti rajoitetun erän noita ja kaikki on jo myyty.
Toinen vaihtoehto on vaihtaa se Eurochargedin "61" mm rulla. Pansulla ainakin oli sellainen ja olikohan Lapella?

Eikös kantsis tilata koko paketti? siis ohjelma(ecu) ja siivu vai?

On varmaan jo sen verran porukalla kokemuksia näistä.....
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

juukeli kirjoitti: Eikös kantsis tilata koko paketti? siis ohjelma(ecu) ja siivu vai?

On varmaan jo sen verran porukalla kokemuksia näistä.....
Periaatteessa joo. Saat samalla pyörän ja ohjelman. Jos tilaat niin sitten kannattaa ottaa se kaapeli myös. Silloin saat sen niiden ohjelman, jolla on helppo ajaa uusi ohjelma sisään ja tarvittaessa vakio takaisin.

Mutta mutta... tuosta 61 millisestä ei ole itellä kokemusta mutta aikaisemmin tässä ketjussa on ollut parikin linkkiä, jossa nuo ovat rikkoutuneen liian ohuen seinämän takia. Joten aivan varauksitta ei voi suositella. Toinen asia on sitten jenkkien palvelualttius sen jälkeen kun kaupat on tehty. Sähköpostiin vastataan jos vastataan ja jos kysymyksiä esittää niin niihin saa harvemmin seikkaperäistä vastausta.

Mieluusti teettäisin ohjelman Suomessa mutta ei ole tullut montaa pajaa vastaa, jotka customi-ohjelmaa alkaisivat rullilla tekemään. Oliko sun vielä tarkoitus käydä JKL:ssä teettämässä ohjelma? Mielenkiinnolla otetaan kokemuksia vastaan.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti: Paranoiaa voidaan lisätä sillä, että muutamasta yksilöstä nokka-akselit antaneet periksi ja kallista jälkeä on tullut. Tästähän tosin selviää vaihtamalla esim. nuo Schrickin nokat kuten Pansulla on tai sitten Mersun omat uudemmalla varaosanumerolla.
Schrick ei tainnut enää tehdä nokkia tähän autoon, valikoimasta löytyy kyllä c320 nokat mutta ne on lähinnä siihen vapariin. Ja noi mun nokat oli jotkin Brabuksen tilaamat, mitä tuskin enää saa myöskään. Kleemannilta löytyy sitten virinokat(kivalla hintalapulla).
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

amgenter kirjoitti:
juukeli kirjoitti: Eikös kantsis tilata koko paketti? siis ohjelma(ecu) ja siivu vai?

On varmaan jo sen verran porukalla kokemuksia näistä.....
Periaatteessa joo. Saat samalla pyörän ja ohjelman. Jos tilaat niin sitten kannattaa ottaa se kaapeli myös. Silloin saat sen niiden ohjelman, jolla on helppo ajaa uusi ohjelma sisään ja tarvittaessa vakio takaisin.

Mutta mutta... tuosta 61 millisestä ei ole itellä kokemusta mutta aikaisemmin tässä ketjussa on ollut parikin linkkiä, jossa nuo ovat rikkoutuneen liian ohuen seinämän takia. Joten aivan varauksitta ei voi suositella. Toinen asia on sitten jenkkien palvelualttius sen jälkeen kun kaupat on tehty. Sähköpostiin vastataan jos vastataan ja jos kysymyksiä esittää niin niihin saa harvemmin seikkaperäistä vastausta.

Mieluusti teettäisin ohjelman Suomessa mutta ei ole tullut montaa pajaa vastaa, jotka customi-ohjelmaa alkaisivat rullilla tekemään. Oliko sun vielä tarkoitus käydä JKL:ssä teettämässä ohjelma? Mielenkiinnolla otetaan kokemuksia vastaan.
Siis joo oli tarkoitus mutta, jos sais samaan hintaan ohjelman ja pienemmän siivun ni vähän pistää miettimään. Mutta jos luotettavuus kärsii pienemmällä (61mm) siivulla ni enpä tiedä sitten....
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

amgenter kirjoitti:Oliko sun vielä tarkoitus käydä JKL:ssä teettämässä ohjelma? Mielenkiinnolla otetaan kokemuksia vastaan.
juukeli kirjoitti: Siis joo oli tarkoitus mutta, jos sais samaan hintaan ohjelman ja pienemmän siivun ni vähän pistää miettimään. Mutta jos luotettavuus kärsii pienemmällä (61mm) siivulla ni enpä tiedä sitten....
Kuka näitä säätää Jyväskylässä? Oikari?
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Zamppa kirjoitti:
amgenter kirjoitti:Oliko sun vielä tarkoitus käydä JKL:ssä teettämässä ohjelma? Mielenkiinnolla otetaan kokemuksia vastaan.
juukeli kirjoitti: Siis joo oli tarkoitus mutta, jos sais samaan hintaan ohjelman ja pienemmän siivun ni vähän pistää miettimään. Mutta jos luotettavuus kärsii pienemmällä (61mm) siivulla ni enpä tiedä sitten....
Kuka näitä säätää Jyväskylässä? Oikari?

Jep, motestin mies ainakin lupaili ja sanoi että tehnytkin heti jopa yhteen kun syssyllä soittelin :clap:
Merb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 04.12.2013 14:31

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Merb »

Mistä löytyisi ohjeet tuohon kannen kiristysjärjestykseen ja momenttilukuihin ? Olisko kellään ?
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Entäs tällainen ahdinpyörä?


http://gonesmart.com/index.php?route=pr ... duct_id=68" onclick="window.open(this.href);return false;
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

juukeli kirjoitti:Entäs tällainen ahdinpyörä?

http://gonesmart.com/index.php?route=pr ... duct_id=68" onclick="window.open(this.href);return false;
Juurikin samanlainen kuin minulla on. Tuo linkki oli tuolla Crossfire-puolella. Myyjästä ei mitään tietoa. Voi olla joko valmistaja tai sitten ihan jokin muu taho.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

amgenter kirjoitti:
juukeli kirjoitti:Entäs tällainen ahdinpyörä?

http://gonesmart.com/index.php?route=pr ... duct_id=68" onclick="window.open(this.href);return false;
Juurikin samanlainen kuin minulla on. Tuo linkki oli tuolla Crossfire-puolella. Myyjästä ei mitään tietoa. Voi olla joko valmistaja tai sitten ihan jokin muu taho.

Ja helvetin kallis kyllä, kun uskaltas ottaa riskin ton 61mm kanssa...
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

juukeli kirjoitti:Ja helvetin kallis kyllä, kun uskaltas ottaa riskin ton 61mm kanssa...
No guts, no glory. :lol:

Tuon 61 mm kanssa pitää kyllä laittaa jo hihna kiertelee eri reittiä tai muuten varmasti lipsuu. Mulla lipsu kylmällä hieman tuo 65 mm. 62 mm kanssa lipsumista ei ole esiintynyt missään vaiheessa. Kertoo jotain eri rullien laadusta.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

No kyselläänpäs sitten seuraavanlaista, autoa startatessa tulee joskus sellaisia tyhjiä starttauksia elikkä heti kuin vuotas venttiileistä joistain pytyistä? Ja pienen rahauksen päästääkin tämän jälkeen kun käyntiin lähtee mutta, on satunnaista. Onko joku joutunut vaihtamaan hydraalisia nostimia?

No helvetti, olenko ainut kellä tota vikaa??
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

amgenter kirjoitti:
juukeli kirjoitti:Ja helvetin kallis kyllä, kun uskaltas ottaa riskin ton 61mm kanssa...
No guts, no glory. :lol:

Tuon 61 mm kanssa pitää kyllä laittaa jo hihna kiertelee eri reittiä tai muuten varmasti lipsuu. Mulla lipsu kylmällä hieman tuo 65 mm. 62 mm kanssa lipsumista ei ole esiintynyt missään vaiheessa. Kertoo jotain eri rullien laadusta.
Mulla ainakin on pysyny kasassa 61mm eikä se edes mielestäni luista vakioreitillä.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Lape kirjoitti:
amgenter kirjoitti:
juukeli kirjoitti:Ja helvetin kallis kyllä, kun uskaltas ottaa riskin ton 61mm kanssa...
No guts, no glory. :lol:

Tuon 61 mm kanssa pitää kyllä laittaa jo hihna kiertelee eri reittiä tai muuten varmasti lipsuu. Mulla lipsu kylmällä hieman tuo 65 mm. 62 mm kanssa lipsumista ei ole esiintynyt missään vaiheessa. Kertoo jotain eri rullien laadusta.
Mulla ainakin on pysyny kasassa 61mm eikä se edes mielestäni luista vakioreitillä.

No onkos sulla tuolta samasta paikasta ohjelmakin autossa ? Ja mitä muuta tehty? Mulle tulis isompi välijäähdytin ja amg 55 ilmanotot myös
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja eerola »

S202 kirjoitti:Mersu alkoi vihoitella oikein kunnolla. Tuon starttihomman sain kuntoon niin nyt palaa taulussa abs valo. Näyttöön tulee ilmoitukset abs esp ja bas visit workshop. Joskus saa ajella jonkunaikaa, ja joskus ne tulee heti ku käynnistää. Testeri näytti vikaa ainakin kääntökulma-anturille ja sitten se c1000 eli esp yksikössä jotain vikaa. Ja sitte joku bas katkaisin. Oliskohan ne esp pumpun vai abs pumpun hiilet menny :roll:
Hyvällä tuurilla jarruvalon katkaisija on vain likaantunut/ tullut tiensä päähän. Sen häiriöstä seuraa helposti ties vaikka mitä hassuja BAS, ABS, ESP-toimintojen piiriin liittyvien asioiden vikasignaaleita.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

eerola kirjoitti:
S202 kirjoitti:Mersu alkoi vihoitella oikein kunnolla. Tuon starttihomman sain kuntoon niin nyt palaa taulussa abs valo. Näyttöön tulee ilmoitukset abs esp ja bas visit workshop. Joskus saa ajella jonkunaikaa, ja joskus ne tulee heti ku käynnistää. Testeri näytti vikaa ainakin kääntökulma-anturille ja sitten se c1000 eli esp yksikössä jotain vikaa. Ja sitte joku bas katkaisin. Oliskohan ne esp pumpun vai abs pumpun hiilet menny :roll:
Hyvällä tuurilla jarruvalon katkaisija on vain likaantunut/ tullut tiensä päähän. Sen häiriöstä seuraa helposti ties vaikka mitä hassuja BAS, ABS, ESP-toimintojen piiriin liittyvien asioiden vikasignaaleita.
Abs moottorin hiilet oli joku vaihtanu, mutta ne päät oli viilattu miten sattuu, lisäksi sen kollektorin välit oli tukossa hiilipölystä. Viilasin ne hiilet oikeanlaisiksi ja putsasin, ja ainakin eilisen toimi ilman vikailmoituksia. Normaalisti olis pitäny jo valot tärähtää tauluun, montaki kertaa.

Koitettiin sieltä asetuksista poistaa sen ilmapumpun vikailmoitus, mutta se sytyttää satunnaisesti vieläkin sen moottorin vikavalon, ja valittaa sitä toisioilmapumppua. Pitikö se asetus olla AUS vai EIN? Voishan sitä toki ostaa uuden releen ja laittaa se johto kiinni.
S124 300TE
W124 300D
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

juukeli kirjoitti:
Lape kirjoitti:
amgenter kirjoitti:
juukeli kirjoitti:Ja helvetin kallis kyllä, kun uskaltas ottaa riskin ton 61mm kanssa...
No guts, no glory. :lol:

Tuon 61 mm kanssa pitää kyllä laittaa jo hihna kiertelee eri reittiä tai muuten varmasti lipsuu. Mulla lipsu kylmällä hieman tuo 65 mm. 62 mm kanssa lipsumista ei ole esiintynyt missään vaiheessa. Kertoo jotain eri rullien laadusta.
Mulla ainakin on pysyny kasassa 61mm eikä se edes mielestäni luista vakioreitillä.

No onkos sulla tuolta samasta paikasta ohjelmakin autossa ? Ja mitä muuta tehty? Mulle tulis isompi välijäähdytin ja amg 55 ilmanotot myös
Ohjelma on kans EC:ltä ja muita muutoksia ei konepuolella ole.
Vastaa Viestiin