APUVA. Tyhjäkäynti loppui
APUVA. Tyhjäkäynti loppui
Tyhjäkäynti heittelee sataysikymppisessä. Vika tuli heti katsastuksesta ulosajettaessa...Ihme juttu 190E eli ruisku vehje, oisko tyhjäkäynnin mikrokytkin mennyt yhtäkkiä paskaksi?
Inssi huudatti konetta 2500 kierrosta että katti lähtee "toimimaan" sen jälkeen auto käy tyhjäkäyntiä ja välillä ei eli sammuu, ja kun polkasee kaasua kierrokset jää välillä hetkeksi päälle.
Ajossa ei mitään outoa, ei pätki ei nyi, ja menee muutenkin kuin ennen ..
Inssi huudatti konetta 2500 kierrosta että katti lähtee "toimimaan" sen jälkeen auto käy tyhjäkäyntiä ja välillä ei eli sammuu, ja kun polkasee kaasua kierrokset jää välillä hetkeksi päälle.
Ajossa ei mitään outoa, ei pätki ei nyi, ja menee muutenkin kuin ennen ..
190 E mysteeri
Käyntiin lähtee normaalisti ja kiertää normaalisti, mutta, joskus tyhjäkäynti loppuu kokonaan ja auto sammuu, ja joskus auto käy normaalisti. Ja kuten jo tuli mainittua, niin välillä kun painaa kaasua, kierrokset jäävät hetkeksi päälle.
Minun oletuksia : Tyhjäkäynnin mikrokytkin, mitähän muuten maksaa
Onko joku tyhjäkäynnin rele, mitähän maksaa
Muuta ei maallikolle tule mieleen, mikä perskuleen mystinen vika voi tulla kuin salama kirkkaalta taivaalta
Minun oletuksia : Tyhjäkäynnin mikrokytkin, mitähän muuten maksaa

Onko joku tyhjäkäynnin rele, mitähän maksaa

Muuta ei maallikolle tule mieleen, mikä perskuleen mystinen vika voi tulla kuin salama kirkkaalta taivaalta

joutokäynnin säätömoottori
Jani : missä kohtaa tuo joutokäynnin säätömoottori sijaitsee
Dealer : Katsastusmies nosti kierroksia ihan polkimesta, mutta itse kokeilin jälkeenpäin nostaa niitä kaasuvivustosta.
Vaikea sanoa oliko tuo katsastus homma ihan sattumaa, tuskin niillä on tekemistä keskenään ?
Otetaan mielellään neuvoja vastaan
no eihän tuo hymyilytä mutta kuitenkin 
Dealer : Katsastusmies nosti kierroksia ihan polkimesta, mutta itse kokeilin jälkeenpäin nostaa niitä kaasuvivustosta.
Vaikea sanoa oliko tuo katsastus homma ihan sattumaa, tuskin niillä on tekemistä keskenään ?
Otetaan mielellään neuvoja vastaan


Sattumaa se varmasti on - ajattelin vain että jos pellin alta kaasutettaessa olisi käsi osunut johonkin, ja se jokin olisi nyt irti tms.
Joutokäynnin säädin näkyy koneen takapäässä imusarjan välistä, metallimurikka johon tulee johto ja letkut.
Sen voi irrottaa ja suihkutella letkun rei'istä vaikkapa BrakeCleaneriä, ja meisselillä liikutella sisällä olevaa luistia.
Lopuksi rasvaus esim. WD:llä.
Oireet kyllä sopivat siihen, että säätimen luisti takertelee.
Joutokäynnin säädin näkyy koneen takapäässä imusarjan välistä, metallimurikka johon tulee johto ja letkut.
Sen voi irrottaa ja suihkutella letkun rei'istä vaikkapa BrakeCleaneriä, ja meisselillä liikutella sisällä olevaa luistia.
Lopuksi rasvaus esim. WD:llä.
Oireet kyllä sopivat siihen, että säätimen luisti takertelee.
wiimax.fi
Irroitin kyseisen osan, reiästä mihin yläpuolen letku tulee kiinni näkyy ikäänkuin "liukuverho" joka ilmeisesti kuuluu liikkua koko aukon matkalla? Mutta se ei liiku. Reunassa on vain muutaman millin rako. Koputtelin sitä vasaralla, laitoin crc: tä ja yritin vängätä sitä "liukuverhoa" mutta ei auta.
Kyllä sen meisselin kärjellä pitää liikkua.
Säätömoottori liikuttaa sitä luistia sen mukaan millainen käsky tulee ohjainlaitteelta ja vakaa näin tyhjäkäyntiä muuttamalla vakaimen läpi kulkevan ilman määrää.
Siitä on jonkinverran aikaa kun Mersusta olen ko. osaa rasvaillut, korjatkaapas joku jos olen väärässä tuon luistin liikkumisen keveyden suhteen

Säätömoottori liikuttaa sitä luistia sen mukaan millainen käsky tulee ohjainlaitteelta ja vakaa näin tyhjäkäyntiä muuttamalla vakaimen läpi kulkevan ilman määrää.
Siitä on jonkinverran aikaa kun Mersusta olen ko. osaa rasvaillut, korjatkaapas joku jos olen väärässä tuon luistin liikkumisen keveyden suhteen

wiimax.fi
Tyhjäkäyntimoottori
Kirjavaa on seurakunta korjaamoillakin
Jossain väitetään ettei lisäilmaluistilla ole merkitystä kuin kylmänä käydessä, ja jossain taas merkitystä voisi olla lämpimänäkin sillä laitteella tyhjäkäyntiin
Kyllä nämä vanhemmatkin Mersut ovat niin teknisiä hilavitkuttimia jotta..

Jossain väitetään ettei lisäilmaluistilla ole merkitystä kuin kylmänä käydessä, ja jossain taas merkitystä voisi olla lämpimänäkin sillä laitteella tyhjäkäyntiin

Kyllä nämä vanhemmatkin Mersut ovat niin teknisiä hilavitkuttimia jotta..
Mikrokytkin
Yksinpuhelua.......................................................
Vaikeaksi meni, joutokäyntimoottori toimii, ohjasin sille virtaa akkulaturilla, ja se liikkuu, siellä on elämää
Eli,,, meisselillä sitä ei saa vängätä, eikä se sillä liiku se luisti, se liikkuu virralla ainoastaan.
Olisiko vika tyhjäkäynnin mikrokytkimessä joka on kaasuvivustossa ? Tilasin osan Veholta, 36 € .
Onkohan Kaapo saanut omaa ongelmaansa selville ?

Vaikeaksi meni, joutokäyntimoottori toimii, ohjasin sille virtaa akkulaturilla, ja se liikkuu, siellä on elämää

Eli,,, meisselillä sitä ei saa vängätä, eikä se sillä liiku se luisti, se liikkuu virralla ainoastaan.
Olisiko vika tyhjäkäynnin mikrokytkimessä joka on kaasuvivustossa ? Tilasin osan Veholta, 36 € .
Onkohan Kaapo saanut omaa ongelmaansa selville ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
Sattumalta viikonloppuna räpläsin samaa värkkiä kuin sinäkin.
Otin sähköpiuhan siitä irti eikä merkittävää muutosta tyhjäkäyntiin, ehkä hiukan korkeammat kierrokset. Norm. 750 rpm kun ilman piuhoja n. 1000 rpm.
Mutta kun otin sen letkun irti, josta ilmaa tulee ja jonka reiästä näkyy tuo "metallinen liukuverho" niin tyhjäkäyntiä ei ollut ollenkaan. Sammui heti kun nosti jalan kaasulta. Joten on varmaan elintärkeä tyhjäkäynnin kannalta. Ja moottori oli täysin lämmin, joten ei se varmaan pelkästään kylmää konetta säädä.
Itse täysin epätieteellisin perusteluin ehdotan tuota "läpän asentoanturia" eli potentiometriä, josta puhutaan tuossa linkissä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=sulkeudu
Itsellä tyhjäkäynti parani kun otin piuhan irti siitä. Pistin piuhan kuitenkin takaisin, koska en tiedä mihin kaikkeen muuhun se vaikuttaa (seokset ym.)
Otin sähköpiuhan siitä irti eikä merkittävää muutosta tyhjäkäyntiin, ehkä hiukan korkeammat kierrokset. Norm. 750 rpm kun ilman piuhoja n. 1000 rpm.
Mutta kun otin sen letkun irti, josta ilmaa tulee ja jonka reiästä näkyy tuo "metallinen liukuverho" niin tyhjäkäyntiä ei ollut ollenkaan. Sammui heti kun nosti jalan kaasulta. Joten on varmaan elintärkeä tyhjäkäynnin kannalta. Ja moottori oli täysin lämmin, joten ei se varmaan pelkästään kylmää konetta säädä.
Itse täysin epätieteellisin perusteluin ehdotan tuota "läpän asentoanturia" eli potentiometriä, josta puhutaan tuossa linkissä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=sulkeudu
Itsellä tyhjäkäynti parani kun otin piuhan irti siitä. Pistin piuhan kuitenkin takaisin, koska en tiedä mihin kaikkeen muuhun se vaikuttaa (seokset ym.)
Tietääköhän kukaan paljonko tuonkin "potikan" uusiminen maksaa?Ponton
Asiantuntija
Lähetetty: Kes 12.11, 2003 19:48 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Selvitetäänpä ensin nuo osien nimitykset.
ECU (engine control unit) on siellä akun ja muovisuojuksen takana
EHA, Hape jo kertoikin, on auton peräpään puolella, liittimeen tulee 2 piuhaa.
Läpän asentoanturi, potentiometri, "potikka", (muuttuva vastus) ja ilmeisesti tarkoittamasi "musta neliskanttinen sähkölaatikko", jossa on 3 napaa, on ilmamäärämittarin kyljessä auton etupuolella.
W124 230E -91
Yhteensattumaako ??
Outo yhteensattuma ?
Kun tuo vika tuli,,, niin ekan kerran tuon auton kohdalla ei tankinkorkki suhahtanut avattaessa, ennen tuota vikaa korkki suhahti aina, ja reippaasti.
Kun tuo vika tuli,,, niin ekan kerran tuon auton kohdalla ei tankinkorkki suhahtanut avattaessa, ennen tuota vikaa korkki suhahti aina, ja reippaasti.
Re: Mikrokytkin
Kyllä se säädin on toiminnassa aina, riippumatta lämpötilasta.Benzo kirjoitti:Yksinpuhelua.......................................................![]()
Vaikeaksi meni, joutokäyntimoottori toimii, ohjasin sille virtaa akkulaturilla, ja se liikkuu, siellä on elämää![]()
Eli,,, meisselillä sitä ei saa vängätä, eikä se sillä liiku se luisti, se liikkuu virralla ainoastaan.
Olisiko vika tyhjäkäynnin mikrokytkimessä joka on kaasuvivustossa ? Tilasin osan Veholta, 36 € .
Mulla kyllä liikkuu luisti meisselillä, melko kevyesti, kun kääntää sitä luistia sen aukosta näkyvän rakosen suuntaan.
Säätimelle tulee 6.3-6.8v jännite auton käydessä, riippuen kuormitusvaihteluista.
Tuo toimii kaiketi pulssiperiaatteella

Omaa kokeilin myös ilman vivuston mikrokytkintä=>ei mitään vaikutusta joutokäyntiin.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
Löysin vielä yhden linkin, jossa on tuo sama osanumero 3 437 224 035 kuin mullakin.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... entoanturi
En ainakaan äkkiseltään löytänyt Boschin saksan sivuilta tuon vekottimien myyntiä. Löytääkö muut?
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... entoanturi
En ainakaan äkkiseltään löytänyt Boschin saksan sivuilta tuon vekottimien myyntiä. Löytääkö muut?
W124 230E -91
Potentiometri
Missä kohti ja miten sen potentiometrin löytää



Re: Potikka
Eikös se ole imusarjassa neliskulmainen musta laatikko mihin menee kolmenapainen johto? Ota liitin pois ja mittaa vastusarvot "mötikän" puolelta. Sytytysvirta pois. 1 ja 2 (tai 3, riippuen tyypistä) navan välissä on noin 1000 ohmin vastus kun kaasu on täysin auki. 3000 ohmia kun kaasu on kiinni.Benzo kirjoitti:Olsiko jollakin mahdollisesti kuvaa tai linkkiä tuohon potikkaan
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
HandiCap kirjoitti:Sattumalta viikonloppuna räpläsin samaa värkkiä kuin sinäkin.
Otin sähköpiuhan siitä irti eikä merkittävää muutosta tyhjäkäyntiin, ehkä hiukan korkeammat kierrokset. Norm. 750 rpm kun ilman piuhoja n. 1000 rpm.
Mutta kun otin sen letkun irti, josta ilmaa tulee ja jonka reiästä näkyy tuo "metallinen liukuverho" niin tyhjäkäyntiä ei ollut ollenkaan. Sammui heti kun nosti jalan kaasulta. Joten on varmaan elintärkeä tyhjäkäynnin kannalta. Ja moottori oli täysin lämmin, joten ei se varmaan pelkästään kylmää konetta säädä.
Itse täysin epätieteellisin perusteluin ehdotan tuota "läpän asentoanturia" eli potentiometriä, josta puhutaan tuossa linkissä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=sulkeudu
Itsellä tyhjäkäynti parani kun otin piuhan irti siitä. Pistin piuhan kuitenkin takaisin, koska en tiedä mihin kaikkeen muuhun se vaikuttaa (seokset ym.)
Tietääköhän kukaan paljonko tuonkin "potikan" uusiminen maksaa?Ponton
Asiantuntija
Lähetetty: Kes 12.11, 2003 19:48 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Selvitetäänpä ensin nuo osien nimitykset.
ECU (engine control unit) on siellä akun ja muovisuojuksen takana
EHA, Hape jo kertoikin, on auton peräpään puolella, liittimeen tulee 2 piuhaa.
Läpän asentoanturi, potentiometri, "potikka", (muuttuva vastus) ja ilmeisesti tarkoittamasi "musta neliskanttinen sähkölaatikko", jossa on 3 napaa, on ilmamäärämittarin kyljessä auton etupuolella.
HandiCap. Oliko se piuha jonka irroitit 2 vai 3 napainen ja oliko se edestä katsottuna määräjakajan kyljessä apumiehenpuolella?
Sain Boschin asentajalta varmaa tietoa : Jos tyhjäkäynnissä ongelmia, näin pystyt kotikonstein tarkastamaan että onko vika kalliissa Boxissa, vai "halvemmissa" komponenteissa : Ota 2 napainen pistoke irti määräjakajan kyljessä olevasta (mikä perkele sen nimi nyt oli , mutta kuitenkin) mustasta laatikosta, joka on nimenomaan edestä katsottuna apumiehenpuolella, jos käynti paranee vika ulottuu Helevetin kalliiseen Boxiin, jos vika ei poistu voit ainakin olla varma että pääset "Halvemmalla" .....Toi autto mulle, mun vika ei hävinny vaikka otti piuhan irti.
Tilasin itselle ajan Boschin huoltoon, mutta jono on pitkä

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
No... irrottelin kaikenlaisia piuhoja, mutta sen verran olen lukenut tältä palstalta, että jotain jo ymmärrän.
Se piuha, joka on kiinni ilmamäärämittarissa, sen takapuolella, lähempänä apukuskin puolta, on kaksijohtiminen eikä sillä ollut tasoittavaa, pätkähtelyn poistavaa vaikutusta. Kierrokset ehkä hiukan nousivat (moottori kuuma). Mitähän tuokin säätää?
Taas se piuha, joka on kiinni ilmamäärämittarin kyljessä auton etupuolella, on kolmijohtiminen ja sen irrotus tasoitti käyntiä, pätkähtelyä ja kierroksetkin hiukan nousivat (moottori kuuma). Eli tuo olisi ilmeisesti se läpän asentoanturi, potikka, potentiometri.
Kun taas se piuha mikä on kiinni jouto/tyhjäkäyntimoottorissa/luistissa ilmamäärämittarin takana takimmaisten imusarjojen päällä (siinä, jonka sisällä näkyy se metalliverho ja johon tulee ja josta lähtee kuminen ilmaletku), on kaksijohtiminen eikä se vaikuttanut käyntiin, kierrokset ehkä hiukan laskivat (moottori kuuma).
Kumisen ilmaletkun irrotus tästä jouto/tyhjäkäyntimoottorista/luistista sai tyhjäkäynnin katoamaan täysin (moottori kuuma).
Tämän perusteella päättelin, että musta kolmijohtiminen, noin tikkuaskin kokoinen laatikko ilmamäärämittarin etupuolella, jossa on muovisuojusten alla 4 torx-ruuvia, olisi syypää käynnin pätkähtelyyn.
Osaako kukaan selittää tämän vaikeammin?

Se piuha, joka on kiinni ilmamäärämittarissa, sen takapuolella, lähempänä apukuskin puolta, on kaksijohtiminen eikä sillä ollut tasoittavaa, pätkähtelyn poistavaa vaikutusta. Kierrokset ehkä hiukan nousivat (moottori kuuma). Mitähän tuokin säätää?
Taas se piuha, joka on kiinni ilmamäärämittarin kyljessä auton etupuolella, on kolmijohtiminen ja sen irrotus tasoitti käyntiä, pätkähtelyä ja kierroksetkin hiukan nousivat (moottori kuuma). Eli tuo olisi ilmeisesti se läpän asentoanturi, potikka, potentiometri.
Kun taas se piuha mikä on kiinni jouto/tyhjäkäyntimoottorissa/luistissa ilmamäärämittarin takana takimmaisten imusarjojen päällä (siinä, jonka sisällä näkyy se metalliverho ja johon tulee ja josta lähtee kuminen ilmaletku), on kaksijohtiminen eikä se vaikuttanut käyntiin, kierrokset ehkä hiukan laskivat (moottori kuuma).
Kumisen ilmaletkun irrotus tästä jouto/tyhjäkäyntimoottorista/luistista sai tyhjäkäynnin katoamaan täysin (moottori kuuma).
Tämän perusteella päättelin, että musta kolmijohtiminen, noin tikkuaskin kokoinen laatikko ilmamäärämittarin etupuolella, jossa on muovisuojusten alla 4 torx-ruuvia, olisi syypää käynnin pätkähtelyyn.
Osaako kukaan selittää tämän vaikeammin?

W124 230E -91
Tuon joutokäynninsäätimen johdon ollessa irti pitäisi kierrosten yleensä nousta, lämpötilasta riippumattaHandiCap kirjoitti:Kun taas se piuha mikä on kiinni jouto/tyhjäkäyntimoottorissa/luistissa ilmamäärämittarin takana takimmaisten imusarjojen päällä (siinä, jonka sisällä näkyy se metalliverho ja johon tulee ja josta lähtee kuminen ilmaletku), on kaksijohtiminen eikä se vaikuttanut käyntiin, kierrokset ehkä hiukan laskivat (moottori kuuma).
Kumisen ilmaletkun irrotus tästä jouto/tyhjäkäyntimoottorista/luistista sai tyhjäkäynnin katoamaan täysin (moottori kuuma).

Letkun irroitus saa aikaan sen, että kone imee ilmaa määrämittarin ohi ja seokset menee niin laihalle että sammuu.
Tuota pätkähtelyä ja epätasaista joutokäyntiä saattaa muuten aiheuttaa myös virheelliset bensanpaineet systeemissä.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
Joo..
Janille tiedoksi: olet ihan oikeassa, kierrokset nousivat hiukan. Sattui ajatuskatko
kirjoittaessa kun hommailin siinä samalla jotain muuta... (miten näitä viestejä editoidaan jälkikäteen?) Edit: No tätähän piti kokeilla heti
(että otetaan silmä pois taskusta jne...
)
Benzolle:
Voi tsiisus, 350 euroa, siis yli 2000 mummoo! On palikalla hintaa...
Siitä boxin irrotuksesta. Siinä meni parikin tupakkia tuumaillessa ennenkuin otin karskisti ohutkärkisen meisselin ja yläreunasta vääntämällä otin suojamuovit irti (napsahtavat irti ja tippuvat käsistä moottorin sokkeloihin, ole varovainen) - toinen lähti ehjänä, toinen halkesi toiselta puolelta, menivät kyllä takaisin paikalleen ihan siististi.
Niitten suojien alla on torxit, mutta ne on
hankalassa paikassa. Pitäisi olla erittäin lyhyellä kääntösäteellä varustettu L-muotoinen torx -meisseli. Mulla se irrotuspuuha tyssäsi sitten siihen
Minulla kun juuri siinä boxin edessä on jokin messinginvärinen metallihylsy (pumppu?) johon tulee useampikin putki (ilmeisesti bensaa/ilmaa?). Siitä värkistä ei oo aavistustakaan mitä se tekee???
Tietääkö joku?
Tuossa linkissä oli puhetta siitä, että ne on kulutustavaraa. Eivät ilmeisesti ole kotikonstein kunnostettavissa(?) Joka tietää, kertokoon!
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... entoanturi
Ponton kertoo asiasta.
Janille tiedoksi: olet ihan oikeassa, kierrokset nousivat hiukan. Sattui ajatuskatko



Benzolle:
Voi tsiisus, 350 euroa, siis yli 2000 mummoo! On palikalla hintaa...

Siitä boxin irrotuksesta. Siinä meni parikin tupakkia tuumaillessa ennenkuin otin karskisti ohutkärkisen meisselin ja yläreunasta vääntämällä otin suojamuovit irti (napsahtavat irti ja tippuvat käsistä moottorin sokkeloihin, ole varovainen) - toinen lähti ehjänä, toinen halkesi toiselta puolelta, menivät kyllä takaisin paikalleen ihan siististi.
Niitten suojien alla on torxit, mutta ne on


Minulla kun juuri siinä boxin edessä on jokin messinginvärinen metallihylsy (pumppu?) johon tulee useampikin putki (ilmeisesti bensaa/ilmaa?). Siitä värkistä ei oo aavistustakaan mitä se tekee???

Tuossa linkissä oli puhetta siitä, että ne on kulutustavaraa. Eivät ilmeisesti ole kotikonstein kunnostettavissa(?) Joka tietää, kertokoon!
eli tuossa"Mikä tarkotus sillä anturilla on . . ."
Se on ilmamäärämittarin läpän asento-anturi (= potentiometri), jossa kaksi viikseä liikkuu vastus "ratoja" pitkin läpän asennon mukaan.
Potikka on kulutustavaraa, viikset hankaa vastuksen puhki ja ensiksi juuri tyhjäkäyntialueelta.
Yleensä (= melkein aina) vaihdetaan koko ilmamäärämittari uuteen (= kallis) tai käytettyyn (= potikka jo valmiiksi kulunut).
Paras on tietysti vaihtaa ainoastaan potentiometri. Veho myy varaosana vain koko ilmamäärämittarin, mutta Bosch, ainakin Saksassa, myy myös pelkkää potentiometriä (= edullisempi kuin koko mittari).
Alkuperäinen Bosch no. on 3 437 224 015, mutta on nykyisin korvaantunut 3 437 224 035 :llä.
Katkoksen voi havaita mittaamalla virta päällä kahden ylimmän navan välistä jännitettä, kun samalla painelee läppää.
Anturi on kiinni neljällä ruuvilla (muovi suojusten alla). Kun irrotat sen, niin näet selvästi vastuksen kuluman.
Se, että kone ei käy kylmänä liitin irti, johtuu siitä, että ECU on silloin "vika moodissa" eikä anna tarvittavaa rikastusta.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... entoanturi
Ponton kertoo asiasta.
Viimeksi muokannut HandiCap, To 09.09.2004 09:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 230E -91
Viestisi oikeassa yläkulmassa on muokkaa-nappi.HandiCap kirjoitti:miten näitä viestejä editoidaan jälkikäteen?
Paina sitä, tee tarvittavat muutokset ja klikkaa lähetä-nappia.
Varmaankin polttoaineen paineensäädin.HandiCap kirjoitti:Minulla kun juuri siinä boxin edessä on jokin messinginvärinen metallihylsy (pumppu?) johon tulee useampikin putki (ilmeisesti bensaa/ilmaa?). Siitä värkistä ei oo aavistustakaan mitä se tekee???Tietääkö joku?
Se yrittää pitää bensan paineen tasaisena ja oikeana (muistaakseni 5.4bar).
Ei noita taida kotikonstein pystyä korjaamaan.HandiCap kirjoitti:Tuossa linkissä oli puhetta siitä, että ne on kulutustavaraa. Eivät ilmeisesti ole kotikonstein kunnostettavissa(?) Joka tietää, kertokoon!
.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Tyhjäkäynti


Tuohan kertoo jostakin, kun tietäis mistä.
Ehkä siitä, että jossakin suuttimessa on roska, joka alkaa pikkuhiljaa liueta
