APUVA. Tyhjäkäynti loppui

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

APUVA. Tyhjäkäynti loppui

Viesti Kirjoittaja mc »

Tyhjäkäynti heittelee sataysikymppisessä. Vika tuli heti katsastuksesta ulosajettaessa...Ihme juttu 190E eli ruisku vehje, oisko tyhjäkäynnin mikrokytkin mennyt yhtäkkiä paskaksi?

Inssi huudatti konetta 2500 kierrosta että katti lähtee "toimimaan" sen jälkeen auto käy tyhjäkäyntiä ja välillä ei eli sammuu, ja kun polkasee kaasua kierrokset jää välillä hetkeksi päälle.

Ajossa ei mitään outoa, ei pätki ei nyi, ja menee muutenkin kuin ennen ..
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

190 E mysteeri

Viesti Kirjoittaja mc »

Käyntiin lähtee normaalisti ja kiertää normaalisti, mutta, joskus tyhjäkäynti loppuu kokonaan ja auto sammuu, ja joskus auto käy normaalisti. Ja kuten jo tuli mainittua, niin välillä kun painaa kaasua, kierrokset jäävät hetkeksi päälle.

Minun oletuksia : Tyhjäkäynnin mikrokytkin, mitähän muuten maksaa :roll:

Onko joku tyhjäkäynnin rele, mitähän maksaa :roll:

Muuta ei maallikolle tule mieleen, mikä perskuleen mystinen vika voi tulla kuin salama kirkkaalta taivaalta :shock:
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Joutokäynnin säätömoottori jumittaa?
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18057
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mieleen tuli sellainen (tyhmä) kysymys, että nostiko katsastusmies kierroksia polkimella painaen vai konepellin alta kädellä kaasua lisäten ?
wiimax.fi
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

joutokäynnin säätömoottori

Viesti Kirjoittaja mc »

Jani : missä kohtaa tuo joutokäynnin säätömoottori sijaitsee

Dealer : Katsastusmies nosti kierroksia ihan polkimesta, mutta itse kokeilin jälkeenpäin nostaa niitä kaasuvivustosta.

Vaikea sanoa oliko tuo katsastus homma ihan sattumaa, tuskin niillä on tekemistä keskenään ?

Otetaan mielellään neuvoja vastaan :D no eihän tuo hymyilytä mutta kuitenkin :(
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18057
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sattumaa se varmasti on - ajattelin vain että jos pellin alta kaasutettaessa olisi käsi osunut johonkin, ja se jokin olisi nyt irti tms.

Joutokäynnin säädin näkyy koneen takapäässä imusarjan välistä, metallimurikka johon tulee johto ja letkut.
Sen voi irrottaa ja suihkutella letkun rei'istä vaikkapa BrakeCleaneriä, ja meisselillä liikutella sisällä olevaa luistia.
Lopuksi rasvaus esim. WD:llä.

Oireet kyllä sopivat siihen, että säätimen luisti takertelee.
wiimax.fi
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Irroitin kyseisen osan, reiästä mihin yläpuolen letku tulee kiinni näkyy ikäänkuin "liukuverho" joka ilmeisesti kuuluu liikkua koko aukon matkalla? Mutta se ei liiku. Reunassa on vain muutaman millin rako. Koputtelin sitä vasaralla, laitoin crc: tä ja yritin vängätä sitä "liukuverhoa" mutta ei auta.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18057
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä säätömoottorin pitää pystyä kääntämään sitä luistia reilusti, jos ei se mihinkään liiku niin ei varmasti vakaa tyhjäkäyntiä.

Älä väännä kuitenkaan hajalle koko laitetta...
wiimax.fi
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Luisti

Viesti Kirjoittaja mc »

Pitäisikö sen "liukuverhon" joka näkyy yläputken reijästä liikkua ihan meisselillä liikuttamalla ?

Onko muita vaihtoehtoja kuin uusi osa ? Mahtaa olla kallis :oops:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18057
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä sen meisselin kärjellä pitää liikkua.

Säätömoottori liikuttaa sitä luistia sen mukaan millainen käsky tulee ohjainlaitteelta ja vakaa näin tyhjäkäyntiä muuttamalla vakaimen läpi kulkevan ilman määrää.

Siitä on jonkinverran aikaa kun Mersusta olen ko. osaa rasvaillut, korjatkaapas joku jos olen väärässä tuon luistin liikkumisen keveyden suhteen
:?:
wiimax.fi
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Kiitoksia Dealer, olet epäilemättä ammattimies, :)

Neuvoja ja vinkkejä otetaan edelleen kiitollisuudella vastaan.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Tyhjäkäyntimoottori

Viesti Kirjoittaja mc »

Kirjavaa on seurakunta korjaamoillakin :shock:

Jossain väitetään ettei lisäilmaluistilla ole merkitystä kuin kylmänä käydessä, ja jossain taas merkitystä voisi olla lämpimänäkin sillä laitteella tyhjäkäyntiin :shock:

Kyllä nämä vanhemmatkin Mersut ovat niin teknisiä hilavitkuttimia jotta..
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Mikrokytkin

Viesti Kirjoittaja mc »

Yksinpuhelua....................................................... :o

Vaikeaksi meni, joutokäyntimoottori toimii, ohjasin sille virtaa akkulaturilla, ja se liikkuu, siellä on elämää :D

Eli,,, meisselillä sitä ei saa vängätä, eikä se sillä liiku se luisti, se liikkuu virralla ainoastaan.

Olisiko vika tyhjäkäynnin mikrokytkimessä joka on kaasuvivustossa ? Tilasin osan Veholta, 36 € .

Onkohan Kaapo saanut omaa ongelmaansa selville ?
HandiCap
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö

Viesti Kirjoittaja HandiCap »

Sattumalta viikonloppuna räpläsin samaa värkkiä kuin sinäkin.
Otin sähköpiuhan siitä irti eikä merkittävää muutosta tyhjäkäyntiin, ehkä hiukan korkeammat kierrokset. Norm. 750 rpm kun ilman piuhoja n. 1000 rpm.

Mutta kun otin sen letkun irti, josta ilmaa tulee ja jonka reiästä näkyy tuo "metallinen liukuverho" niin tyhjäkäyntiä ei ollut ollenkaan. Sammui heti kun nosti jalan kaasulta. Joten on varmaan elintärkeä tyhjäkäynnin kannalta. Ja moottori oli täysin lämmin, joten ei se varmaan pelkästään kylmää konetta säädä.

Itse täysin epätieteellisin perusteluin ehdotan tuota "läpän asentoanturia" eli potentiometriä, josta puhutaan tuossa linkissä:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=sulkeudu

Itsellä tyhjäkäynti parani kun otin piuhan irti siitä. Pistin piuhan kuitenkin takaisin, koska en tiedä mihin kaikkeen muuhun se vaikuttaa (seokset ym.)
Ponton
Asiantuntija

Lähetetty: Kes 12.11, 2003 19:48 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Selvitetäänpä ensin nuo osien nimitykset.
ECU (engine control unit) on siellä akun ja muovisuojuksen takana
EHA, Hape jo kertoikin, on auton peräpään puolella, liittimeen tulee 2 piuhaa.
Läpän asentoanturi, potentiometri, "potikka", (muuttuva vastus) ja ilmeisesti tarkoittamasi "musta neliskanttinen sähkölaatikko", jossa on 3 napaa, on ilmamäärämittarin kyljessä auton etupuolella.
Tietääköhän kukaan paljonko tuonkin "potikan" uusiminen maksaa?
W124 230E -91
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Potikka

Viesti Kirjoittaja mc »

Olsiko jollakin mahdollisesti kuvaa tai linkkiä tuohon potikkaan :?:
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Yhteensattumaako ??

Viesti Kirjoittaja mc »

Outo yhteensattuma ?

Kun tuo vika tuli,,, niin ekan kerran tuon auton kohdalla ei tankinkorkki suhahtanut avattaessa, ennen tuota vikaa korkki suhahti aina, ja reippaasti.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Re: Mikrokytkin

Viesti Kirjoittaja Jani »

Benzo kirjoitti:Yksinpuhelua....................................................... :o

Vaikeaksi meni, joutokäyntimoottori toimii, ohjasin sille virtaa akkulaturilla, ja se liikkuu, siellä on elämää :D

Eli,,, meisselillä sitä ei saa vängätä, eikä se sillä liiku se luisti, se liikkuu virralla ainoastaan.

Olisiko vika tyhjäkäynnin mikrokytkimessä joka on kaasuvivustossa ? Tilasin osan Veholta, 36 € .
Kyllä se säädin on toiminnassa aina, riippumatta lämpötilasta.

Mulla kyllä liikkuu luisti meisselillä, melko kevyesti, kun kääntää sitä luistia sen aukosta näkyvän rakosen suuntaan.

Säätimelle tulee 6.3-6.8v jännite auton käydessä, riippuen kuormitusvaihteluista.
Tuo toimii kaiketi pulssiperiaatteella :roll: (duty cycle signal)
Omaa kokeilin myös ilman vivuston mikrokytkintä=>ei mitään vaikutusta joutokäyntiin.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
HandiCap
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö

Viesti Kirjoittaja HandiCap »

Löysin vielä yhden linkin, jossa on tuo sama osanumero 3 437 224 035 kuin mullakin.

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... entoanturi

En ainakaan äkkiseltään löytänyt Boschin saksan sivuilta tuon vekottimien myyntiä. Löytääkö muut?
W124 230E -91
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Mutta kun tossa ei ole mitään tukehtumiseen viittaavaa.

Ainut ongelma on että satunnaisesti auto sammuu tyhjäkäynnillä tyystin, sitä ennen tyhjäkäynti hieman heittää. Lähtee kyllä normaalisti uudelleen käyntiin.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Potentiometri

Viesti Kirjoittaja mc »

Missä kohti ja miten sen potentiometrin löytää :D :shock:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18057
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

OTot


Tuolla linkissä joku epätoivoinen (?) kirjoitti :

"Olen kyllä irroitellut kaikki liittimet, mutta millään ei ollut merkitystä käynnin suhteen."

On ne karkeita vehkeitä mersun ruiskut. :shock:
wiimax.fi
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Potikka

Viesti Kirjoittaja juha »

Benzo kirjoitti:Olsiko jollakin mahdollisesti kuvaa tai linkkiä tuohon potikkaan :?:
Eikös se ole imusarjassa neliskulmainen musta laatikko mihin menee kolmenapainen johto? Ota liitin pois ja mittaa vastusarvot "mötikän" puolelta. Sytytysvirta pois. 1 ja 2 (tai 3, riippuen tyypistä) navan välissä on noin 1000 ohmin vastus kun kaasu on täysin auki. 3000 ohmia kun kaasu on kiinni.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

HandiCap kirjoitti:Sattumalta viikonloppuna räpläsin samaa värkkiä kuin sinäkin.
Otin sähköpiuhan siitä irti eikä merkittävää muutosta tyhjäkäyntiin, ehkä hiukan korkeammat kierrokset. Norm. 750 rpm kun ilman piuhoja n. 1000 rpm.

Mutta kun otin sen letkun irti, josta ilmaa tulee ja jonka reiästä näkyy tuo "metallinen liukuverho" niin tyhjäkäyntiä ei ollut ollenkaan. Sammui heti kun nosti jalan kaasulta. Joten on varmaan elintärkeä tyhjäkäynnin kannalta. Ja moottori oli täysin lämmin, joten ei se varmaan pelkästään kylmää konetta säädä.

Itse täysin epätieteellisin perusteluin ehdotan tuota "läpän asentoanturia" eli potentiometriä, josta puhutaan tuossa linkissä:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=sulkeudu

Itsellä tyhjäkäynti parani kun otin piuhan irti siitä. Pistin piuhan kuitenkin takaisin, koska en tiedä mihin kaikkeen muuhun se vaikuttaa (seokset ym.)
Ponton
Asiantuntija

Lähetetty: Kes 12.11, 2003 19:48 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Selvitetäänpä ensin nuo osien nimitykset.
ECU (engine control unit) on siellä akun ja muovisuojuksen takana
EHA, Hape jo kertoikin, on auton peräpään puolella, liittimeen tulee 2 piuhaa.
Läpän asentoanturi, potentiometri, "potikka", (muuttuva vastus) ja ilmeisesti tarkoittamasi "musta neliskanttinen sähkölaatikko", jossa on 3 napaa, on ilmamäärämittarin kyljessä auton etupuolella.
Tietääköhän kukaan paljonko tuonkin "potikan" uusiminen maksaa?


HandiCap. Oliko se piuha jonka irroitit 2 vai 3 napainen ja oliko se edestä katsottuna määräjakajan kyljessä apumiehenpuolella?



Sain Boschin asentajalta varmaa tietoa : Jos tyhjäkäynnissä ongelmia, näin pystyt kotikonstein tarkastamaan että onko vika kalliissa Boxissa, vai "halvemmissa" komponenteissa : Ota 2 napainen pistoke irti määräjakajan kyljessä olevasta (mikä perkele sen nimi nyt oli , mutta kuitenkin) mustasta laatikosta, joka on nimenomaan edestä katsottuna apumiehenpuolella, jos käynti paranee vika ulottuu Helevetin kalliiseen Boxiin, jos vika ei poistu voit ainakin olla varma että pääset "Halvemmalla" .....Toi autto mulle, mun vika ei hävinny vaikka otti piuhan irti.

Tilasin itselle ajan Boschin huoltoon, mutta jono on pitkä :(
HandiCap
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö

Viesti Kirjoittaja HandiCap »

No... irrottelin kaikenlaisia piuhoja, mutta sen verran olen lukenut tältä palstalta, että jotain jo ymmärrän. :shock:

Se piuha, joka on kiinni ilmamäärämittarissa, sen takapuolella, lähempänä apukuskin puolta, on kaksijohtiminen eikä sillä ollut tasoittavaa, pätkähtelyn poistavaa vaikutusta. Kierrokset ehkä hiukan nousivat (moottori kuuma). Mitähän tuokin säätää?

Taas se piuha, joka on kiinni ilmamäärämittarin kyljessä auton etupuolella, on kolmijohtiminen ja sen irrotus tasoitti käyntiä, pätkähtelyä ja kierroksetkin hiukan nousivat (moottori kuuma). Eli tuo olisi ilmeisesti se läpän asentoanturi, potikka, potentiometri.

Kun taas se piuha mikä on kiinni jouto/tyhjäkäyntimoottorissa/luistissa ilmamäärämittarin takana takimmaisten imusarjojen päällä (siinä, jonka sisällä näkyy se metalliverho ja johon tulee ja josta lähtee kuminen ilmaletku), on kaksijohtiminen eikä se vaikuttanut käyntiin, kierrokset ehkä hiukan laskivat (moottori kuuma).

Kumisen ilmaletkun irrotus tästä jouto/tyhjäkäyntimoottorista/luistista sai tyhjäkäynnin katoamaan täysin (moottori kuuma).

Tämän perusteella päättelin, että musta kolmijohtiminen, noin tikkuaskin kokoinen laatikko ilmamäärämittarin etupuolella, jossa on muovisuojusten alla 4 torx-ruuvia, olisi syypää käynnin pätkähtelyyn.

Osaako kukaan selittää tämän vaikeammin? :oops:
W124 230E -91
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Eli se potikka määräjakajan etupuolella jossa kolminapanen liitin, Lähteekö se mitenkä auki,, Kyselin sen hintaa Boschilta ja oli n. 350 €

Miten ne reunoilla olevat kaarevat suojamuovit lähtee pois, senkö alla on ne torxit ?

Onko ainoa vaihtoehto hommata koko potikka uusi ?
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

HandiCap kirjoitti:Kun taas se piuha mikä on kiinni jouto/tyhjäkäyntimoottorissa/luistissa ilmamäärämittarin takana takimmaisten imusarjojen päällä (siinä, jonka sisällä näkyy se metalliverho ja johon tulee ja josta lähtee kuminen ilmaletku), on kaksijohtiminen eikä se vaikuttanut käyntiin, kierrokset ehkä hiukan laskivat (moottori kuuma).

Kumisen ilmaletkun irrotus tästä jouto/tyhjäkäyntimoottorista/luistista sai tyhjäkäynnin katoamaan täysin (moottori kuuma).
Tuon joutokäynninsäätimen johdon ollessa irti pitäisi kierrosten yleensä nousta, lämpötilasta riippumatta :shock:
Letkun irroitus saa aikaan sen, että kone imee ilmaa määrämittarin ohi ja seokset menee niin laihalle että sammuu.

Tuota pätkähtelyä ja epätasaista joutokäyntiä saattaa muuten aiheuttaa myös virheelliset bensanpaineet systeemissä.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
HandiCap
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö

Viesti Kirjoittaja HandiCap »

Joo..

Janille tiedoksi: olet ihan oikeassa, kierrokset nousivat hiukan. Sattui ajatuskatko :roll: kirjoittaessa kun hommailin siinä samalla jotain muuta... (miten näitä viestejä editoidaan jälkikäteen?) Edit: No tätähän piti kokeilla heti :D (että otetaan silmä pois taskusta jne... :oops: )

Benzolle:
Voi tsiisus, 350 euroa, siis yli 2000 mummoo! On palikalla hintaa... :shock:

Siitä boxin irrotuksesta. Siinä meni parikin tupakkia tuumaillessa ennenkuin otin karskisti ohutkärkisen meisselin ja yläreunasta vääntämällä otin suojamuovit irti (napsahtavat irti ja tippuvat käsistä moottorin sokkeloihin, ole varovainen) - toinen lähti ehjänä, toinen halkesi toiselta puolelta, menivät kyllä takaisin paikalleen ihan siististi.

Niitten suojien alla on torxit, mutta ne on :twisted: hankalassa paikassa. Pitäisi olla erittäin lyhyellä kääntösäteellä varustettu L-muotoinen torx -meisseli. Mulla se irrotuspuuha tyssäsi sitten siihen :oops:

Minulla kun juuri siinä boxin edessä on jokin messinginvärinen metallihylsy (pumppu?) johon tulee useampikin putki (ilmeisesti bensaa/ilmaa?). Siitä värkistä ei oo aavistustakaan mitä se tekee??? :shock: Tietääkö joku?

Tuossa linkissä oli puhetta siitä, että ne on kulutustavaraa. Eivät ilmeisesti ole kotikonstein kunnostettavissa(?) Joka tietää, kertokoon!
"Mikä tarkotus sillä anturilla on . . ."

Se on ilmamäärämittarin läpän asento-anturi (= potentiometri), jossa kaksi viikseä liikkuu vastus "ratoja" pitkin läpän asennon mukaan.
Potikka on kulutustavaraa, viikset hankaa vastuksen puhki ja ensiksi juuri tyhjäkäyntialueelta.
Yleensä (= melkein aina) vaihdetaan koko ilmamäärämittari uuteen (= kallis) tai käytettyyn (= potikka jo valmiiksi kulunut).
Paras on tietysti vaihtaa ainoastaan potentiometri. Veho myy varaosana vain koko ilmamäärämittarin, mutta Bosch, ainakin Saksassa, myy myös pelkkää potentiometriä (= edullisempi kuin koko mittari).
Alkuperäinen Bosch no. on 3 437 224 015, mutta on nykyisin korvaantunut 3 437 224 035 :llä.

Katkoksen voi havaita mittaamalla virta päällä kahden ylimmän navan välistä jännitettä, kun samalla painelee läppää.
Anturi on kiinni neljällä ruuvilla (muovi suojusten alla). Kun irrotat sen, niin näet selvästi vastuksen kuluman.

Se, että kone ei käy kylmänä liitin irti, johtuu siitä, että ECU on silloin "vika moodissa" eikä anna tarvittavaa rikastusta.
eli tuossa

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... entoanturi

Ponton kertoo asiasta.
Viimeksi muokannut HandiCap, To 09.09.2004 09:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 230E -91
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

HandiCap kirjoitti:miten näitä viestejä editoidaan jälkikäteen?
Viestisi oikeassa yläkulmassa on muokkaa-nappi.
Paina sitä, tee tarvittavat muutokset ja klikkaa lähetä-nappia.
HandiCap kirjoitti:Minulla kun juuri siinä boxin edessä on jokin messinginvärinen metallihylsy (pumppu?) johon tulee useampikin putki (ilmeisesti bensaa/ilmaa?). Siitä värkistä ei oo aavistustakaan mitä se tekee??? :shock: Tietääkö joku?
Varmaankin polttoaineen paineensäädin.
Se yrittää pitää bensan paineen tasaisena ja oikeana (muistaakseni 5.4bar).
HandiCap kirjoitti:Tuossa linkissä oli puhetta siitä, että ne on kulutustavaraa. Eivät ilmeisesti ole kotikonstein kunnostettavissa(?) Joka tietää, kertokoon!
.
Ei noita taida kotikonstein pystyä korjaamaan.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja mc »

:roll: Ihmetystä riittää, toissapäivänä aineen tankkiin laiton jälkeen tyhjäkäynti toimi aivan normaalisti, ei heitellyt yhtään, eilen tyhjäkäynti pottuili, mutta tänään aamulla heitin autolla pakolliset kuviot kaupungilla, ja tyhjäkäynti oli aivan normaali ja tasainen :?:

Tuohan kertoo jostakin, kun tietäis mistä.

Ehkä siitä, että jossakin suuttimessa on roska, joka alkaa pikkuhiljaa liueta :?:
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

mitenkäs tämä mysteeri on edistynyt?
on vähä samoja oikkuja emännän pirssissä ja tarttis tehä jottain.
Vastaa Viestiin