W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Muistaakseni esim. Opel Ascona a:ssa on sopiva systeemi. Ja muuten on Classic Range Roverissakin...kun nyt muistelen.
Tuossa näät idean. Osa 1. on kaasupoljin. Vaijeri tulee yläpäähän kiinni. Koko roska vain pultataan tulipeltiin..
http://www.roversnorth.com/Land-Rover-Parts/982" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
Tuossa näät idean. Osa 1. on kaasupoljin. Vaijeri tulee yläpäähän kiinni. Koko roska vain pultataan tulipeltiin..
http://www.roversnorth.com/Land-Rover-Parts/982" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Tossa pari huonoa kuvaa, omasta toteutuksestani. Valitettavasti en ole ottanut kuvaa, valmiista systeemistä. Rakensin ton vivuston tosiaankin tulipellin sisäpuolelle, ja kaasuvaijeri on kuorestaan kiinnitetty tulipeltiin. Kaasupolkimena toimii alkuperäinen poljin. Kuvat ovat tosiaankin suunnitteluvaiheesta, mutta josko niistä olisi apua sulle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Juu, tällaisia kyllä on harkittu mutta halusin nyt ainakin lähtöön pidättäytyä kabiinin puolella alkuperäisen näköisessä systeemissä. Ehkä joutuu nöyrtymään...unski kirjoitti:Muistaakseni esim. Opel Ascona a:ssa on sopiva systeemi. Ja muuten on Classic Range Roverissakin...kun nyt muistelen.
Tuossa näät idean. Osa 1. on kaasupoljin. Vaijeri tulee yläpäähän kiinni. Koko roska vain pultataan tulipeltiin..
http://www.roversnorth.com/Land-Rover-Parts/982" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa

A kirjoitti:Tossa pari huonoa kuvaa, omasta toteutuksestani. Valitettavasti en ole ottanut kuvaa, valmiista systeemistä. Rakensin ton vivuston tosiaankin tulipellin sisäpuolelle, ja kaasuvaijeri on kuorestaan kiinnitetty tulipeltiin. Kaasupolkimena toimii alkuperäinen poljin. Kuvat ovat tosiaankin suunnitteluvaiheesta, mutta josko niistä olisi apua sulle.


Tässä ollaan lähellä sitä miten hommaa aluksi ajattelin. Yhdistäisin W124 ja pystärin "kaasutangon", alkuperäisellä kaasupolkimella ja vaijeri tulipeltiin kiinni. Tässähän kiinnitys näyttäisi hyvin samalta kuin nykyratkaisussani. Mutta on vain kabiinin puolella.
Jouduin luopumaan ajatuksesta koska ei ole hitsiä millä noita kokeiluja liittäisi kasaan

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Nyt kun jarrutehostin ja pääsylinteri on löytänyt oikean asennon, niin nestesäiliö kaa...

Tuosta kun nostaa muutaman sentin. Voisi olla oikea paikka.


Riittääkö alumiiniputki tms. tuolla matkalla pitämään nestesäiliö paikallaan? Vai pitääkö rakentaa jonkun sortin alusta, jolle nestesäiliö asettuu? Olisin kiitollinen hyvistä kokemuksista tai neuvoista
Myös siitä, löytyykö tälle W107 jarrusylinterille ja pystärin säiliölle joku pätevä liitostapa? Muistaakseni kuvassa näkyvän pystärin säiliön "putket" ovat 8mm ja pääsylinterin 12mm sisäänmeno kuvan kumikauluksella.

Tuosta kun nostaa muutaman sentin. Voisi olla oikea paikka.


Riittääkö alumiiniputki tms. tuolla matkalla pitämään nestesäiliö paikallaan? Vai pitääkö rakentaa jonkun sortin alusta, jolle nestesäiliö asettuu? Olisin kiitollinen hyvistä kokemuksista tai neuvoista

Myös siitä, löytyykö tälle W107 jarrusylinterille ja pystärin säiliölle joku pätevä liitostapa? Muistaakseni kuvassa näkyvän pystärin säiliön "putket" ovat 8mm ja pääsylinterin 12mm sisäänmeno kuvan kumikauluksella.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
suosittelisin silti "lahjomaan" jonkun hitsaustaitoisen ja -välineisen avustajan, illaksi-kahdeksi. Saisit teetettyä / tehtyä toimivan, varman systeemin. Noissa pulttiliitoksissa on aina löysymisen ja juuttumisen vaara. Tuollaisen urakan jälkeen harmittaa, kun noin pienellä, mutta tärkeällä asialla voi saada paljon pahaa aikaan...
Timppa
p.s. junkutan yhä sitä Bemarin jarrunestesäiliötä. Siinä on nuo samat liitokset, kun mersun kiinteässä säiliössä....tai osta vain ne liittimet pääsylinteriin ja siirrä letkuilla tuo oma jarrunestesäiliö sivuun. Tuommoinen kallistettu malli vain roiskii jarrunesteet uudelle maalipinnalle.
Timppa
p.s. junkutan yhä sitä Bemarin jarrunestesäiliötä. Siinä on nuo samat liitokset, kun mersun kiinteässä säiliössä....tai osta vain ne liittimet pääsylinteriin ja siirrä letkuilla tuo oma jarrunestesäiliö sivuun. Tuommoinen kallistettu malli vain roiskii jarrunesteet uudelle maalipinnalle.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Olin ehkä hieman epäselvä viestissäni. Tarkoitus on tässä vaiheessa rakentaa malli toleransseineen ja siitä sitten työstää ja hitsauttaa (alumiini?) lopullinen versio. En siis jätä pultteja sun muita vaan lopputulos kaksi kokonaista palaa; tanko kaasupolkimelta konetilaan ja siellä kaasuvaijeria varten tuleva kiinnike.unski kirjoitti:suosittelisin silti "lahjomaan" jonkun hitsaustaitoisen ja -välineisen avustajan, illaksi-kahdeksi. Saisit teetettyä / tehtyä toimivan, varman systeemin. Noissa pulttiliitoksissa on aina löysymisen ja juuttumisen vaara. Tuollaisen urakan jälkeen harmittaa, kun noin pienellä, mutta tärkeällä asialla voi saada paljon pahaa aikaan...
Muttamutta, tottakai olet oikeassa. Hitsaustaitoisesta olisi apua

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Tarkoitatko tällaisia?unski kirjoitti: p.s. junkutan yhä sitä Bemarin jarrunestesäiliötä. Siinä on nuo samat liitokset, kun mersun kiinteässä säiliössä....tai osta vain ne liittimet pääsylinteriin ja siirrä letkuilla tuo oma jarrunestesäiliö sivuun.

http://www.ebay.com/itm/BMW-2002-brake- ... 2f&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Mun ajatus on jos saisin pidettyä jarrunestesäiliön juuri pääsylinterin yläpuolella jollain sopivalla liitännällä. Tämän mallikuvan mukaisesti.

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Miksi se pitää siinä tököttää, ulkonäön takiako? En lähtisi riskeeraamaan jarrujen kanssa pelkästään ulkonäkösyistä. Itse laittaisin asiallisen säiliön lokasuojaan, sieltä ei nesteet roisku ja letkuille saa kunnon liitokset.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
telineen se tarvii ja siinä bemmin säiliössä on hyväksi havaittu valmiit ruuvinreijät 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Jarrunestesäiliön kiinnitys ratkaistu
Toiseen kysymykseen: mitä tapahtuu M104.992 mootttorin seokselle kun katalysaattori poistetaan käytöstä? Olenko ymmärtänyt oikein että seos rikastuu, etenkin kierrosten keskialueella? Mites tuota seosta ko. koneesta sitten saisi säädettyä?
EDIT: korjattu M104.922 -> M104.992

Toiseen kysymykseen: mitä tapahtuu M104.992 mootttorin seokselle kun katalysaattori poistetaan käytöstä? Olenko ymmärtänyt oikein että seos rikastuu, etenkin kierrosten keskialueella? Mites tuota seosta ko. koneesta sitten saisi säädettyä?
EDIT: korjattu M104.922 -> M104.992
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Ei katin poistaminen vaikuta mihinkään moottorin toiminnassa. Pakokaasujen arvot pakoputkenpäästä tietysti muuttuvat. Lambda-anturin poistaminen sitävastoin vaikuttaa.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Kiitos tiedosta, olikin siis vain huhua. Onko O2-sensori sama kuin lambda? Eli se, joka on pakoputkessa kiinni juuri ennen kattia.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Jep, samaa asiaa tarkoittavat.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
itse olen käyttänyt koko 124:n poljinsysteemin eli sen osan johon vaijeri kiinnittyy ja joka on pulttaamalla korissa kiinni. monenmoista vipuhässäkkää on tehty mutta on osoittautunut helpoimmaksi vaihtoehdoksi. Polkimen asentoa on kuitenkin helppo modata.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Ilmeisesti katkaisit tuon tangon nivelen alapuolelta ja "käänsit ympäri"? Tuollaisenaan tanko ei mahdu, ohjausakseli on tiellä. Pitäisi kiertää ohjausakselin oikealta puolelta.kekka kirjoitti:itse olen käyttänyt koko 124:n poljinsysteemin eli sen osan johon vaijeri kiinnittyy ja joka on pulttaamalla korissa kiinni. monenmoista vipuhässäkkää on tehty mutta on osoittautunut helpoimmaksi vaihtoehdoksi. Polkimen asentoa on kuitenkin helppo modata.

Vai hitsasitko 124:n nivelen ja vaijeripään (nuoli) pystärin polkimen tankoon?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Tietääkö joku miten tuon nopeusmittarin vaijerin saa pois kuorestaan? Tuntuu, että joku jumittaa mutta mikä?
Pitäisi saada pujotettua pelkkä vaijeri liiketietoa lukevan sensorin läpi.

Pitäisi saada pujotettua pelkkä vaijeri liiketietoa lukevan sensorin läpi.

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Ainakin vanhemmissa melleissa lähti ihan vain vetämällä toisesta päästä...
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
W124 vaijeri ei lähde vetämällä kummastakaan suunnasta. Ainakaan suosioilla
Pitäsi saada tämä tunnistin asennettua siten, että vaijeri juoksee läpi. Tuosta sitten liiketieto ECUlle.


Pitäsi saada tämä tunnistin asennettua siten, että vaijeri juoksee läpi. Tuosta sitten liiketieto ECUlle.

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Sen verran tarvii tarkentaa että kyseessä oli w123 johon kaasun rakentelin. aikaakin on sen verran etten muista yksityiskohtia polkimen muokkauksesta. Totesin silloin kuitenkin helpommaksi kuin vipujen yhteen naittamisen vaijeriin/ jokin vipuviritys.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Ensimmäinen koesetti peltivanteita tehtiin spekseillä:
eteen 8x16 ET21
taakse 9x16 ET7
Vanhempien Mersujen optimaalinen offset etupäässä on 25 ajatellen ohjauksen käyttäytymistä ns. normaalissa ajossa. Ratarakenteet sitten erikseen. AMG:n katuversio oli ET11. Näistä lähtökohdista ajattelin, että tuo 21 olisi sopiva. Ei ohjauskäyttäytyminen muutu liiaksi ja rasita turhaan etupyörän kantavaa laakeripintaa.

Kuvan mukaisesti optimaalinen offset olisi renkaan keskeltä piirretyn pystylinjan ja tukivarsien optisen linjan risteymä suoraan renkaan alla, tien pinnassa. Jos optimi on 25, niin tässä koesetissä 21 siirtää offsetia 4mm oikealle. Ei pitäisi rasittaa liikaa.
eteen 8x16 ET21
taakse 9x16 ET7
Vanhempien Mersujen optimaalinen offset etupäässä on 25 ajatellen ohjauksen käyttäytymistä ns. normaalissa ajossa. Ratarakenteet sitten erikseen. AMG:n katuversio oli ET11. Näistä lähtökohdista ajattelin, että tuo 21 olisi sopiva. Ei ohjauskäyttäytyminen muutu liiaksi ja rasita turhaan etupyörän kantavaa laakeripintaa.

Kuvan mukaisesti optimaalinen offset olisi renkaan keskeltä piirretyn pystylinjan ja tukivarsien optisen linjan risteymä suoraan renkaan alla, tien pinnassa. Jos optimi on 25, niin tässä koesetissä 21 siirtää offsetia 4mm oikealle. Ei pitäisi rasittaa liikaa.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Pikkasen vaikea simuloida ilman renkaita kun tahtoo auto jäädä liian korkeaksi. Tältä kuitenkin ensimmäiset testiversiot näyttävät.






Katsotaan jos näiden joulupyhien jälkeen ehtisi tallille "ripustamaan" autoa hieman lähemmäksi todellista ja mitaamaan tarkat toleranssit. Etupää vaikuttaa jo melko valmiilta, takapäässä pitää ottaa pikkasen tarkemmin silmää käteen.
Hyvää joulunjatkoa kaikille






Katsotaan jos näiden joulupyhien jälkeen ehtisi tallille "ripustamaan" autoa hieman lähemmäksi todellista ja mitaamaan tarkat toleranssit. Etupää vaikuttaa jo melko valmiilta, takapäässä pitää ottaa pikkasen tarkemmin silmää käteen.
Hyvää joulunjatkoa kaikille

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Takapää hämää, kun menee joustossa camberin puolelle sen verran paljon niin vanteen reuna siirtyy lokarin sisälle aika rajusti. Mutta asialliset noikin, noihin vaan sitten ne orkkis pölärit sisälle, tulee siisti!
Näin itsellä oli tänä kesänä:

Ainoo mitä muuttaisin vielä, niin vanteen keskiöt mustaks niin ei pistäis noin paljon silmään pöläreiden takaa
ps. hyvät joulut!
Näin itsellä oli tänä kesänä:

Ainoo mitä muuttaisin vielä, niin vanteen keskiöt mustaks niin ei pistäis noin paljon silmään pöläreiden takaa

ps. hyvät joulut!
Käyttis: W210 E55 AMG -00
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
No niin, joulut saatiin järjestykseen ja kaikki sukulaiset kestitettyä. Pääsee taas asiaan
Mitkä speksit sun vanteissa on?

Tarkoitat tällä, että kuvan ET7 tulee helposti menemään kaaren sisään (ET0 oli ajatus aluksi)? Takarenkaiksi on tulossa 225x50x16. Ko. vanteen reuna ei ainakaan ulosjoustossa ota minnekään sisäpuolelta.Sultzi kirjoitti:Takapää hämää, kun menee joustossa camberin puolelle sen verran paljon niin vanteen reuna siirtyy lokarin sisälle aika rajusti.
Hieno setuppi, laskettu aika kunnollaSultzi kirjoitti:Näin itsellä oli tänä kesänä:
[ http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+W123+-81/20131013_175250.jpg/_medium.jpg ]

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Ainakin tässä w123 oli vanteen reuna kutakuinkin samallalailla takana kuin sullakin tolla ulosjouston määrällä. Sit kun auton laski ajokorkeuteen olikin vanteen lippa useita senttejä kaaren sisäpuolella (Johtuen että tossa ajokorkeudessa camber on jo yli 3astetta miinuksella). Mutta toi on varmasti hyvä lähtökohta, itellä tuli näille vakio kaarille liian leveet noista peltivanteista. Rengas ottaa kiinni sisälokariin kyljestä sekä vanteen reunakin vähän lokarin kaareen sisäpuolelta. Eli noi vanteet ei enään itselle tule alle
En noiden vanteiden ET arvoista tiedä, mutta edessä 8,5" vanne ja 205/50 rengas ja takana taasen 11" vanne sekä 245/45 renkulat.. Ens kesälle tarvii jotkut toiset hommata, kenties vähän maltillisemmat vanteet taakse. Vaikkapa 10" leveät vaan ja just jotkut 225/50 renkaat kaveriks. Niin pysyis maalitkin kaarissa ehjinä yms

En noiden vanteiden ET arvoista tiedä, mutta edessä 8,5" vanne ja 205/50 rengas ja takana taasen 11" vanne sekä 245/45 renkulat.. Ens kesälle tarvii jotkut toiset hommata, kenties vähän maltillisemmat vanteet taakse. Vaikkapa 10" leveät vaan ja just jotkut 225/50 renkaat kaveriks. Niin pysyis maalitkin kaarissa ehjinä yms

Käyttis: W210 E55 AMG -00
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Löysin virallisempaa tietoa vanhempien mallien AMG-vanteiden spekseistä, lähinnä 5-spoke.

"Aesthetics combined with engineering"


"Aesthetics combined with engineering"


//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Mullahan on tuossa omassa pystärissä 16x10 takana. Aika nahkoilla menee, kaaria on rullattu keskeltä. ET:tä en muista. Siihen on levitelty 225 rengas sitten päälle. On vähän liian veny minun makuun, mutta ei voi mitään.....
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Eikö niissä ole mitään ET-lukua? Miten sisäpuolella, mahtuuko tulemaan ulosjoustossa koko matkan?joop79 kirjoitti:...pystärissä 16x10 takana. Aika nahkoilla menee....
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Uusi moottorin johtosarja rakenteilla. Foorumilainen slsl77 asialla

Alkuperäistä ei yksinkertaisesti kannattanut laittaa takaisin vaikkakin luovuttaja toimi täysin moitteettomasti ennen purkua. Vasemmalla nippu vanhaa johtosarjaa, hapertunutta johtoa ja hapettunutta kuparia ilman kuorta. Oikealla uutta, puolille ja suuttimille.
Uusi johtosarja perustuu -97 R129 M104-koneisen vastaavaan. Moottorin ohjausyksikkö on R129 kuitenkin eri, joten johtosarja ei ole täysin plug 'n play. Tämän lisäksi R129 oli ajonesto ja automaattilaatikko. Joitain johtoja pitää poistaa ja liittimiä vaihtaa. Itse johtosarja on kuitenkin kuin uusi, Delphin valmistama eikä siis vaaraa hapertumiselle.
Otetaan lähiksiä kunhan sarja on valmis


Alkuperäistä ei yksinkertaisesti kannattanut laittaa takaisin vaikkakin luovuttaja toimi täysin moitteettomasti ennen purkua. Vasemmalla nippu vanhaa johtosarjaa, hapertunutta johtoa ja hapettunutta kuparia ilman kuorta. Oikealla uutta, puolille ja suuttimille.
Uusi johtosarja perustuu -97 R129 M104-koneisen vastaavaan. Moottorin ohjausyksikkö on R129 kuitenkin eri, joten johtosarja ei ole täysin plug 'n play. Tämän lisäksi R129 oli ajonesto ja automaattilaatikko. Joitain johtoja pitää poistaa ja liittimiä vaihtaa. Itse johtosarja on kuitenkin kuin uusi, Delphin valmistama eikä siis vaaraa hapertumiselle.
Otetaan lähiksiä kunhan sarja on valmis

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Sillä aikaa kun johtosarjaa rakennellaan pari esimerkkiä niille, jotka eivät ole perillä 93-96 mallisten W124 autojen johtosarjaongelmista. Lainataan UK-forumilaiselta Drukilta pari kuvaa. MAF-liitin:


Puhdetöitä siis tiedossa noiden liittimien suhteen, kuoret pitää dremelöidä auki


Puhdetöitä siis tiedossa noiden liittimien suhteen, kuoret pitää dremelöidä auki

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
ET11 on tuossa taka vanteessa. Mahtuu olemaan ulos joustossa. Mutta pelivaraa ei ole paljoa siellä sisälläkään. Normaalisti parkissa auton seistessä sinne saa tungettua pikkurillin väliin. Keskisormi ei mahduhismajestics kirjoitti:Eikö niissä ole mitään ET-lukua? Miten sisäpuolella, mahtuuko tulemaan ulosjoustossa koko matkan?joop79 kirjoitti:...pystärissä 16x10 takana. Aika nahkoilla menee....

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900