Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Vision-Palvelut OY
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 04.01.2014 08:48

Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??

Viesti Kirjoittaja Vision-Palvelut OY »

Niin eli mulla on E300D väyrynen -96
Ja kun autolla lähtee liikkeelle yli 20km/h, niin syttyy ABS, ETS ja näyttöön tulee teksti jotai ETS pla pla ei ymmärrä saksaksi jotai sanoo.
Etupään ABS anturit tarkastanut ovat kunnossa, eli mitä tai mikä tässä on nyt vikana!!??
Ja mitä voisin kotikonstein tehdä...?

Kiitos Etukäteen
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Vision-Palvelut OY kirjoitti:Niin eli mulla on E300D väyrynen -96
Ja kun autolla lähtee liikkeelle yli 20km/h, niin syttyy ABS, ETS ja näyttöön tulee teksti jotai ETS pla pla ei ymmärrä saksaksi jotai sanoo.
Etupään ABS anturit tarkastanut ovat kunnossa, eli mitä tai mikä tässä on nyt vikana!!??
Ja mitä voisin kotikonstein tehdä...?

Kiitos Etukäteen

Varmin tapa selvittää vika on hakeutua Starin käyttäjän pakeille.
Vikaa voi olla rengastuksessa...antureissa / pyöränapojen hammaskehissä (epäpuhtautta )...paluutuottopumpussa...ohjausyksikössä ym.....ym....
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Toimivatko jarruvalot oikein? Entä vakkari?
Hanttarin puolella konehuoneessa mustassa muovilaatikossa on ohjainlaitteita. Niistä etummainen ns. ylijänniterele. Siinä on muutama sulakepäällä ja siihen tulee muutama johtoliitin. Autosta avain pois ja ylijänniterele käteen, auki ja tarkista ettei missään juotoksissa ole vikaa.

Usein juotokset näyttävät hyviltä mutta tarkemmin tutkittaessa huomaa että ainakin niissä releiden virtaliitoksissa on selviä murtumia näkyvissä, jos on joku kaveri joka on innostunut tai tietää elektroniikasta kannattaa näyttää hänelle jos ei itse ole kolvia käytellyt.

Takapään abs anturit voisi myös mitata mutta helpommalla pääsee kun käyttää testerissä.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??

Viesti Kirjoittaja felmit »

ensimmäisten tarkastusten joukossa katso latausjännite
autodidakti
Vision-Palvelut OY
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 04.01.2014 08:48

Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??

Viesti Kirjoittaja Vision-Palvelut OY »

Jolle kirjoitti:Toimivatko jarruvalot oikein? Entä vakkari?
Hanttarin puolella konehuoneessa mustassa muovilaatikossa on ohjainlaitteita. Niistä etummainen ns. ylijänniterele. Siinä on muutama sulakepäällä ja siihen tulee muutama johtoliitin. Autosta avain pois ja ylijänniterele käteen, auki ja tarkista ettei missään juotoksissa ole vikaa.

Usein juotokset näyttävät hyviltä mutta tarkemmin tutkittaessa huomaa että ainakin niissä releiden virtaliitoksissa on selviä murtumia näkyvissä, jos on joku kaveri joka on innostunut tai tietää elektroniikasta kannattaa näyttää hänelle jos ei itse ole kolvia käytellyt.

Takapään abs anturit voisi myös mitata mutta helpommalla pääsee kun käyttää testerissä.

Jarruvalot toimii normaalisti. vakionopeudensäätöä ei ole, Semmosen huomasin tänään, että niin normaalisti kun tällä lähtee liikkeelle,
alkaa toi kolmio vilkkumaan ja sitten kun ylittää 20km/h niin syttyy se teksti ETS ja pla pla.. niin mutta kun painaa pikkasen jarrua samalla, kun lähtee liikkeelle, niin se ei syty.....
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

onko sulla ratti suorassa kun ajat suoraan? Mulla oli remontin jälkeen omassa ratti pikkusen vinossa ja abs/esp valo syttyi kun ajoi yli 20km/h. Esp järjestelmä on erittän tarkka että ratti on suorassa kun ajaa suoraan, muuten järjestelmä luulee että auto liukuu..
Vision-Palvelut OY
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 04.01.2014 08:48

Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??

Viesti Kirjoittaja Vision-Palvelut OY »

pasi84 kirjoitti:onko sulla ratti suorassa kun ajat suoraan? Mulla oli remontin jälkeen omassa ratti pikkusen vinossa ja abs/esp valo syttyi kun ajoi yli 20km/h. Esp järjestelmä on erittän tarkka että ratti on suorassa kun ajaa suoraan, muuten järjestelmä luulee että auto liukuu..


Ei muuten ole ihan suorassa ainakaan. Onko tuo sama toi esp ja est
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Vision-Palvelut OY kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:onko sulla ratti suorassa kun ajat suoraan? Mulla oli remontin jälkeen omassa ratti pikkusen vinossa ja abs/esp valo syttyi kun ajoi yli 20km/h. Esp järjestelmä on erittän tarkka että ratti on suorassa kun ajaa suoraan, muuten järjestelmä luulee että auto liukuu..


Ei muuten ole ihan suorassa ainakaan. Onko tuo sama toi esp ja est
Ei ole sama,sori vaan..
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??

Viesti Kirjoittaja felmit »

Vision-Palvelut OY kirjoitti:kun painaa pikkasen jarrua samalla, kun lähtee liikkeelle, niin se ei syty.....
silloin laturi vaiva pois pyyhitään
autodidakti
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18301
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??

Viesti Kirjoittaja dealer »

Testeriin, kuten heti alkuun on neuvottukin.
wiimax.fi
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Vision-Palvelut OY kirjoitti:
Jolle kirjoitti:Toimivatko jarruvalot oikein? Entä vakkari?
Hanttarin puolella konehuoneessa mustassa muovilaatikossa on ohjainlaitteita. Niistä etummainen ns. ylijänniterele. Siinä on muutama sulakepäällä ja siihen tulee muutama johtoliitin. Autosta avain pois ja ylijänniterele käteen, auki ja tarkista ettei missään juotoksissa ole vikaa.

Usein juotokset näyttävät hyviltä mutta tarkemmin tutkittaessa huomaa että ainakin niissä releiden virtaliitoksissa on selviä murtumia näkyvissä, jos on joku kaveri joka on innostunut tai tietää elektroniikasta kannattaa näyttää hänelle jos ei itse ole kolvia käytellyt.

Takapään abs anturit voisi myös mitata mutta helpommalla pääsee kun käyttää testerissä.

Jarruvalot toimii normaalisti. vakionopeudensäätöä ei ole, Semmosen huomasin tänään, että niin normaalisti kun tällä lähtee liikkeelle,
alkaa toi kolmio vilkkumaan ja sitten kun ylittää 20km/h niin syttyy se teksti ETS ja pla pla.. niin mutta kun painaa pikkasen jarrua samalla, kun lähtee liikkeelle, niin se ei syty.....
no jaa sit taitaa olla tuo sun jarruvalokytkin rikki, se on nimittäin nelinapainen..2 menee jarruvaloihin ja 2 muuhun elektroniikkaan, vakkariin jos sellainen on ja abs/esp/ets
Vastaa Viestiin