Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 04.01.2014 08:48
Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??
Niin eli mulla on E300D väyrynen -96
Ja kun autolla lähtee liikkeelle yli 20km/h, niin syttyy ABS, ETS ja näyttöön tulee teksti jotai ETS pla pla ei ymmärrä saksaksi jotai sanoo.
Etupään ABS anturit tarkastanut ovat kunnossa, eli mitä tai mikä tässä on nyt vikana!!??
Ja mitä voisin kotikonstein tehdä...?
Kiitos Etukäteen
Ja kun autolla lähtee liikkeelle yli 20km/h, niin syttyy ABS, ETS ja näyttöön tulee teksti jotai ETS pla pla ei ymmärrä saksaksi jotai sanoo.
Etupään ABS anturit tarkastanut ovat kunnossa, eli mitä tai mikä tässä on nyt vikana!!??
Ja mitä voisin kotikonstein tehdä...?
Kiitos Etukäteen
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??
Vision-Palvelut OY kirjoitti:Niin eli mulla on E300D väyrynen -96
Ja kun autolla lähtee liikkeelle yli 20km/h, niin syttyy ABS, ETS ja näyttöön tulee teksti jotai ETS pla pla ei ymmärrä saksaksi jotai sanoo.
Etupään ABS anturit tarkastanut ovat kunnossa, eli mitä tai mikä tässä on nyt vikana!!??
Ja mitä voisin kotikonstein tehdä...?
Kiitos Etukäteen
Varmin tapa selvittää vika on hakeutua Starin käyttäjän pakeille.
Vikaa voi olla rengastuksessa...antureissa / pyöränapojen hammaskehissä (epäpuhtautta )...paluutuottopumpussa...ohjausyksikössä ym.....ym....
Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??
Toimivatko jarruvalot oikein? Entä vakkari?
Hanttarin puolella konehuoneessa mustassa muovilaatikossa on ohjainlaitteita. Niistä etummainen ns. ylijänniterele. Siinä on muutama sulakepäällä ja siihen tulee muutama johtoliitin. Autosta avain pois ja ylijänniterele käteen, auki ja tarkista ettei missään juotoksissa ole vikaa.
Usein juotokset näyttävät hyviltä mutta tarkemmin tutkittaessa huomaa että ainakin niissä releiden virtaliitoksissa on selviä murtumia näkyvissä, jos on joku kaveri joka on innostunut tai tietää elektroniikasta kannattaa näyttää hänelle jos ei itse ole kolvia käytellyt.
Takapään abs anturit voisi myös mitata mutta helpommalla pääsee kun käyttää testerissä.
Hanttarin puolella konehuoneessa mustassa muovilaatikossa on ohjainlaitteita. Niistä etummainen ns. ylijänniterele. Siinä on muutama sulakepäällä ja siihen tulee muutama johtoliitin. Autosta avain pois ja ylijänniterele käteen, auki ja tarkista ettei missään juotoksissa ole vikaa.
Usein juotokset näyttävät hyviltä mutta tarkemmin tutkittaessa huomaa että ainakin niissä releiden virtaliitoksissa on selviä murtumia näkyvissä, jos on joku kaveri joka on innostunut tai tietää elektroniikasta kannattaa näyttää hänelle jos ei itse ole kolvia käytellyt.
Takapään abs anturit voisi myös mitata mutta helpommalla pääsee kun käyttää testerissä.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??
ensimmäisten tarkastusten joukossa katso latausjännite
autodidakti
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 04.01.2014 08:48
Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??
Jolle kirjoitti:Toimivatko jarruvalot oikein? Entä vakkari?
Hanttarin puolella konehuoneessa mustassa muovilaatikossa on ohjainlaitteita. Niistä etummainen ns. ylijänniterele. Siinä on muutama sulakepäällä ja siihen tulee muutama johtoliitin. Autosta avain pois ja ylijänniterele käteen, auki ja tarkista ettei missään juotoksissa ole vikaa.
Usein juotokset näyttävät hyviltä mutta tarkemmin tutkittaessa huomaa että ainakin niissä releiden virtaliitoksissa on selviä murtumia näkyvissä, jos on joku kaveri joka on innostunut tai tietää elektroniikasta kannattaa näyttää hänelle jos ei itse ole kolvia käytellyt.
Takapään abs anturit voisi myös mitata mutta helpommalla pääsee kun käyttää testerissä.
Jarruvalot toimii normaalisti. vakionopeudensäätöä ei ole, Semmosen huomasin tänään, että niin normaalisti kun tällä lähtee liikkeelle,
alkaa toi kolmio vilkkumaan ja sitten kun ylittää 20km/h niin syttyy se teksti ETS ja pla pla.. niin mutta kun painaa pikkasen jarrua samalla, kun lähtee liikkeelle, niin se ei syty.....
Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??
onko sulla ratti suorassa kun ajat suoraan? Mulla oli remontin jälkeen omassa ratti pikkusen vinossa ja abs/esp valo syttyi kun ajoi yli 20km/h. Esp järjestelmä on erittän tarkka että ratti on suorassa kun ajaa suoraan, muuten järjestelmä luulee että auto liukuu..
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 04.01.2014 08:48
Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??
pasi84 kirjoitti:onko sulla ratti suorassa kun ajat suoraan? Mulla oli remontin jälkeen omassa ratti pikkusen vinossa ja abs/esp valo syttyi kun ajoi yli 20km/h. Esp järjestelmä on erittän tarkka että ratti on suorassa kun ajaa suoraan, muuten järjestelmä luulee että auto liukuu..
Ei muuten ole ihan suorassa ainakaan. Onko tuo sama toi esp ja est
Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??
Ei ole sama,sori vaan..Vision-Palvelut OY kirjoitti:pasi84 kirjoitti:onko sulla ratti suorassa kun ajat suoraan? Mulla oli remontin jälkeen omassa ratti pikkusen vinossa ja abs/esp valo syttyi kun ajoi yli 20km/h. Esp järjestelmä on erittän tarkka että ratti on suorassa kun ajaa suoraan, muuten järjestelmä luulee että auto liukuu..
Ei muuten ole ihan suorassa ainakaan. Onko tuo sama toi esp ja est
Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??
silloin laturi vaiva pois pyyhitäänVision-Palvelut OY kirjoitti:kun painaa pikkasen jarrua samalla, kun lähtee liikkeelle, niin se ei syty.....
autodidakti
Re: Mersutuntijat APUA! W210 E300D vikaa!!??
no jaa sit taitaa olla tuo sun jarruvalokytkin rikki, se on nimittäin nelinapainen..2 menee jarruvaloihin ja 2 muuhun elektroniikkaan, vakkariin jos sellainen on ja abs/esp/etsVision-Palvelut OY kirjoitti:Jolle kirjoitti:Toimivatko jarruvalot oikein? Entä vakkari?
Hanttarin puolella konehuoneessa mustassa muovilaatikossa on ohjainlaitteita. Niistä etummainen ns. ylijänniterele. Siinä on muutama sulakepäällä ja siihen tulee muutama johtoliitin. Autosta avain pois ja ylijänniterele käteen, auki ja tarkista ettei missään juotoksissa ole vikaa.
Usein juotokset näyttävät hyviltä mutta tarkemmin tutkittaessa huomaa että ainakin niissä releiden virtaliitoksissa on selviä murtumia näkyvissä, jos on joku kaveri joka on innostunut tai tietää elektroniikasta kannattaa näyttää hänelle jos ei itse ole kolvia käytellyt.
Takapään abs anturit voisi myös mitata mutta helpommalla pääsee kun käyttää testerissä.
Jarruvalot toimii normaalisti. vakionopeudensäätöä ei ole, Semmosen huomasin tänään, että niin normaalisti kun tällä lähtee liikkeelle,
alkaa toi kolmio vilkkumaan ja sitten kun ylittää 20km/h niin syttyy se teksti ETS ja pla pla.. niin mutta kun painaa pikkasen jarrua samalla, kun lähtee liikkeelle, niin se ei syty.....