.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
mese123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: La 25.09.2010 19:13
Paikkakunta: satakunta

.

Viesti Kirjoittaja mese123 »

.
Viimeksi muokannut mese123, Ma 25.08.2014 11:58. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
T-D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 24.09.2007 23:09
Paikkakunta: Rauma

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja T-D »

Kyllä se vakio mielestäni hyvällä flektillä ajaa saman asian kun alumiinisyylarit. Itselle tuli laitettua s14 sr20detin alujäähy ja sen isompaa tuohon 201:n keulaan on erittäin vaikeeta saada sopimaan eikä tuo sen kummemmin tunnu jäähdyttävän kuin vakiokaan. :thumbdown:
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Jos se 7mm pumppu o ruuvattu tappii ni ruiskutus aika alakaa olee jo nii pitkä ettei siinä syylärillä oo enää välii.
Tollai Griffin 2" paksu jäähy joka mahtuu aisojenvälii on ihan varmasti parempi mitä vakio
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
mese123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: La 25.09.2010 19:13
Paikkakunta: satakunta

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja mese123 »

.
Viimeksi muokannut mese123, Ma 25.08.2014 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kuinka lähelle tienpintaa tuon välijäähyn alareuna tulee?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
mese123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: La 25.09.2010 19:13
Paikkakunta: satakunta

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja mese123 »

tomant kirjoitti:Kuinka lähelle tienpintaa tuon välijäähyn alareuna tulee?

tomant
keula madaltuu vielä 10cm, sillon cuulerin alareuna noin 20cm maasta
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Varmaan ois vähä kapiampi jähytinki ajanu asiansa ilmanjähytyksessä, ei liene puskuri passaavan leikkelemättä? :think:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mese123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: La 25.09.2010 19:13
Paikkakunta: satakunta

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja mese123 »

JiiTee_ kirjoitti:Varmaan ois vähä kapiampi jähytinki ajanu asiansa ilmanjähytyksessä, ei liene puskuri passaavan leikkelemättä? :think:
joo puskuria joutuu todennäkösesti pilkkomaan. pakosarjaa aloin tekemään, tulee suht lyhyt ja ahtimeksi tuli hommattua 50mfs 17pakopesällä
mese123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: La 25.09.2010 19:13
Paikkakunta: satakunta

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja mese123 »

laatikko tuli haettua m3 zf ja sovitettua paikoilleen. Saa tarjota vauhtipyörää mihin sopis m5 race asetelma
mese123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: La 25.09.2010 19:13
Paikkakunta: satakunta

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja mese123 »

.
Viimeksi muokannut mese123, Ma 25.08.2014 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja jeemu »

"siirtopumppu" ja pakosarja vaatis päivitystä
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
mese123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: La 25.09.2010 19:13
Paikkakunta: satakunta

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja mese123 »

Eiköhän toi pakosarja aja asiansa kun ei tästä mikään raju oo tulossa. Kyseinen "siirtopumppu" on ainaki itellä toiminu ennen hyvin, siirtopaineeksi 1-2bar verran. Mynästä sanottiin ettei niitten pumpuilla ole niin väliä kuhan on vaan paineen puolella, herlevin pumput vaatii enemmän siirtopainetta
mese123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: La 25.09.2010 19:13
Paikkakunta: satakunta

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja mese123 »

minkälaisia ohjaustehostimenpumppuja ootte näihin laittaneet? normaali kiinteellä säiliöllä oleva niin ottaa hihnapyörä kiinni syyläriin. Tarttis olla semmosta mallia missä hihnapyörän kiinnityspinta samassa kohdassa kun hihna. oliko jossain vitossa sellasta?
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

mese123 kirjoitti:herlevin pumput vaatii enemmän siirtopainetta
Mihinkäs tää tieto perustuu?

Mites tuo vakio siirtopumppu tuottaa painetta?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Tompa124 kirjoitti:
mese123 kirjoitti:herlevin pumput vaatii enemmän siirtopainetta
Mihinkäs tää tieto perustuu?
Ei sitte yhtää mihkää
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

mese123 kirjoitti:minkälaisia ohjaustehostimenpumppuja ootte näihin laittaneet? normaali kiinteellä säiliöllä oleva niin ottaa hihnapyörä kiinni syyläriin. Tarttis olla semmosta mallia missä hihnapyörän kiinnityspinta samassa kohdassa kun hihna. oliko jossain vitossa sellasta?

Esimerkiksi 606:n oma pumppu. Tai monesta muusta koneesta 202:sta tai 210:stä.
Avatar
methonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ke 01.05.2013 19:47

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja methonen »

Siisti mersu, asiallinen projekti! Tehoo tulee varmaan ihan riittävästi? :)
Pikkusen vaan harmittavan näköset nuo pakosarjan saumat, muuten on kyllä nätti sarja!
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

onko noilla pakosarjan hitsaus saumoilla niin väliä ku tuloo lämpönauha päälle...? :D

laitahan mese123 vähän offtopikkia siitä mersun vieressä olevasta bensahirmusta sit ku se alkaa edistyä :thumbup:
ihailin sitä sillon ku hain sen koneen sulta... :wink:
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Eilen hain tuolta herleveiltä 8mm pumppuni pois 605 mosan kylkeen ja kyllä siellä puhuttiin aivan normaaleista siirtopaineista ainoo mitä pekka mainihti oli ettei tuo pumpun oma siirto riitä enää 5000rpm jälkeen vaan rupiaa kavitoimaan joten suositteli linjojen modausta ja siirtopumppua ja nämä oli jo valmiiksi päätetty laittaa kuntoon. Oli asiallinen palvelu tuolla pullinki pajassa ja pumppu oli parin päivän päästä valmis :)
värit väreihin ja loput maihin.
mese123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: La 25.09.2010 19:13
Paikkakunta: satakunta

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja mese123 »

Nyt on ensisauhut otettu mersusta, nätisti käy. ainut vaa että ei starttaa avaimesta pitää meisselillä startata startin päästä. mikä mahtaa olla?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Alkuperäsen automaatin käynnistykseneston koskettimet kytkemättä.
mese123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: La 25.09.2010 19:13
Paikkakunta: satakunta

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja mese123 »

Mika.T kirjoitti:Alkuperäsen automaatin käynnistykseneston koskettimet kytkemättä.
jep, pari johtoa yhteen ja nyt toimii!
Avatar
-Yamatec-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 12.03.2013 09:19
Paikkakunta: Sastamala

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja -Yamatec- »

Mites tuo lämpönauha ennen turboo... isot pojat on puhunu että ko.teippi ruostuttas pakosarjan nopeemmin käyttökelvottomaks. Ja paljonko se tekee tohon konehuoneen lämpötilaan? :think: Minä mistään taas mitään tiiä mutta kunhan ajattelen ääneen
W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
Avatar
T-D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 24.09.2007 23:09
Paikkakunta: Rauma

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja T-D »

Tuskinpa se käyttökelvottomaksi alta 10 vuoden ruostuu :D Ja kaikki lämpö mitä tuolta konehuoneesta pois saadaan on parempaan päin.
Avatar
-Yamatec-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 12.03.2013 09:19
Paikkakunta: Sastamala

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja -Yamatec- »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=54995" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta vaan lueskelin ja esim toi Joni P.:n viesti tarras silmään :roll:
W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
mese123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: La 25.09.2010 19:13
Paikkakunta: satakunta

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja mese123 »

.
Viimeksi muokannut mese123, Ma 25.08.2014 11:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
T-D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 24.09.2007 23:09
Paikkakunta: Rauma

Re: 190->om606

Viesti Kirjoittaja T-D »

Otappas yhteyttä bbt motorsporttiin tosta kaasuvivustosta.
Vastaa Viestiin