w202 alustaa
Re: w202 alustaa
Jousikumeilla voi säätää korkeutta suunnilleen sen reilut parisenttiä, riippuen tieten mitkä siellä on nykysin paikollaan
Tavallisilla puristimilla pärjää mainiosti jos käytössä on tarpeeksi jämäkkä hallitunkki eestä vain alapallo sekä iskari irti, puristimilla vähän vieteriä läjjään jos kehtaa ei välttämätöntä ja tunkilla alas ja takaa tukivarsi sisäpäästä irti ja laskee alas
Tavallisilla puristimilla pärjää mainiosti jos käytössä on tarpeeksi jämäkkä hallitunkki eestä vain alapallo sekä iskari irti, puristimilla vähän vieteriä läjjään jos kehtaa ei välttämätöntä ja tunkilla alas ja takaa tukivarsi sisäpäästä irti ja laskee alas
Re: w202 alustaa
Niin tai sitte ostat siihen tarkotetun puristimen esim biltemasta, niin ei tartte jännittää ja leikkiä hengellä.
Hinta on melko suolanen, mutta on kyllä rahoille vastinetta. Ulkomailta hiukan halvemmalla.
Hinta on melko suolanen, mutta on kyllä rahoille vastinetta. Ulkomailta hiukan halvemmalla.
Käyttis: W202 220D -94
EX: C124 230 -88
EX: C124 230 -88
Re: w202 alustaa
Käykö 280,250td madallusjouset 180, onko liian jäykät, ja jos laikalla kierros pois?
Re: w202 alustaa
Jäykkyyshän on ihan omasta mieltymyksestä kiinni.
Joutuu joo hieman lyhentämään kevyemmän koneen takia.
Ettei jää auto keulimaan.
Joutuu joo hieman lyhentämään kevyemmän koneen takia.
Ettei jää auto keulimaan.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: w202 alustaa
Onko kellään kokemusta kyseisestä Ta-technixin korkeussäädettävästä alustasta, onko kuinka kova ja saa tieten laskettua aika tonttiin ?
http://www.tuningdesign.net/product/371 ... m0695-0202" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tuningdesign.net/product/371 ... m0695-0202" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w202 alustaa
Tuosta merkistä en noin paljoa maksaisi ja muutenkin perseestä kuulemma mersussa säätää noita säädettäviä.
Niin ostat vaan jonku 60/40mm madaltavan vaikka ja laikalla loput
Niin ostat vaan jonku 60/40mm madaltavan vaikka ja laikalla loput
Ex Mb w202 C180
Mb w202 C220
Mb w202 C220
Re: w202 alustaa
Käykö motonetin jousikumit kaikkiin madallusjousiin? Esim ta technixillä näyttäisi ainakin kuvissa jouset olevan sellaiset, joissa päät ovat pienemmät kuin keskeltä?
Re: w202 alustaa
Jos Ta-technix on yhtään saman tapanen mitä D2 niin et tarvii kuin taakse jousen kumit. Koska eessä säätöpalat tullee jousien yläpäähän ja takana alapäähän. Mutta en suosittele säädettävän alusta ostoa, jouset vaihtaa paljon nopeemmassa ajassa ku säätelee korkeutta. Tahtoo olla säätöpaloissa sen verran tihee kierre ettei tarvi olla kovinkaan kummonen hiekan jyvä niin et saa pyöritettyä vapaasti säätöpaloja. Taijan itekki vaihtua kiinteeseen alustaan.jjasse kirjoitti:Käykö motonetin jousikumit kaikkiin madallusjousiin? Esim ta technixillä näyttäisi ainakin kuvissa jouset olevan sellaiset, joissa päät ovat pienemmät kuin keskeltä?
Diiiiiiiissseli
Re: w202 alustaa
Kuinka kauan tommoset alustasarjat iskareineen yleensä kestää hyvänä? Esim h&r kamppeet?
Re: w202 alustaa
Onko 60tkm paljon vai vähän? Iskareille ja jousille? Kyllähän nuo alkuperäiset ainakin tuntuu kestävän pitkään.
Re: w202 alustaa
Koni sport kit ollu alla 5v ja 60tkm, nyt oli toinen etuiskari korkannu ni eteen vaihtu bilsteinin sprintit,muuten vielä hyvässä hapessa.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: w202 alustaa
Eli ei kannata varmaan käytettynä tuon verran ajettua ostaa, voi vedellä viimeisiään, vaikka olisi "laatusarja"?
Re: w202 alustaa
Jos halvalla saa niin miksei, eihän näissä alustasarjoissa taida iskarit ihan yhtä kauaa kestää kun orkkikset varsinkin kun on jousista laikattu lisää pois.
Kyllä noilla laadukkailla silti luulisi ainakin 100-150tkm ajelevan.
Tuo konin vika oli kyllä lievä yllätys mutta ne on kyllä saaneet tona aikana muutamia todella kovia iskuja yllättävistä hidastetöyssyistä tai routakuopista/pompuista.
Kyllä noilla laadukkailla silti luulisi ainakin 100-150tkm ajelevan.
Tuo konin vika oli kyllä lievä yllätys mutta ne on kyllä saaneet tona aikana muutamia todella kovia iskuja yllättävistä hidastetöyssyistä tai routakuopista/pompuista.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: w202 alustaa
http://aijaa.com/tR24M8" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuommoinen setti jousineen olis tiedossa. Muuten hyvässä kunnossa, mutta omaan silmään osui kahden iskarin laikut ja hapettumat. Onko noilla mitään arvoa? Myyjän mukaan likaa, mutta ei puhdistanut, että näen siinä kunnossa missä ovat.
Tuommoinen setti jousineen olis tiedossa. Muuten hyvässä kunnossa, mutta omaan silmään osui kahden iskarin laikut ja hapettumat. Onko noilla mitään arvoa? Myyjän mukaan likaa, mutta ei puhdistanut, että näen siinä kunnossa missä ovat.
Re: w202 alustaa
Tarttis toho c180 hommata kesäks jotkut madallus jouset, mitä te suosittelisitte?
Re: w202 alustaa
Lueskelin netistä saksalaisilta palstoilta pariinkin otteeseen, että esprit alustassa olisi pelkästään matalammat jouset ja normaali iskarit ja sportissa sitten eri iskaritkin. Pitääkö paikkaansa?
Re: w202 alustaa
Espritissä on matalammat jouset, sport mallin iskarit ja sport mallin vakaajat. Sportissa on sitten jämäkämmät jakkarat ja nopeampi ohjaus vielä lisäksi
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 alustaa
Minkä hintainen sarja kyseessä?jjasse kirjoitti:http://aijaa.com/tR24M8
Tuommoinen setti jousineen olis tiedossa. Muuten hyvässä kunnossa, mutta omaan silmään osui kahden iskarin laikut ja hapettumat. Onko noilla mitään arvoa? Myyjän mukaan likaa, mutta ei puhdistanut, että näen siinä kunnossa missä ovat.
Itsellä oli Sama sarja edellisessä autossa.
Kolmessa vuodessa ei ainakaan vielä ollut ruostuneet.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: w202 alustaa
150€ rahteineen. 60tkm ajettu. Liekö vielä hintansa väärti?
Re: w202 alustaa
Eiköhän niistä sen kärsi maksaa... Itse ajelin samalla sarjalla n.70tkm ja ei ollut vikaa vielä missään.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: w202 alustaa
Paljonko pitää leikata -40mm etujousista, että tulee -60 vastaavat?
Re: w202 alustaa
Kannattaa ensin laittaa jouset alle ja katsoa mihin korkoon keula jää.
Jos leikkaamaan joutuu niin ei sitä kannata puolta kierrosta enempää kerrallaan ottaa.
Tiedätkö millä moottorilla olleessa autossa tuo sarja on ollut kiinni?
Ja mikä kone on itselläsi.
Silloin kun itsellä oli tuo H&R -40/40 sarja niin sain jousikumeilla auton sopivaan balanssiin. Ettei jäänyt keulimaan.
Iskareiden asennuksesta vielä sen verran että jos niissä ei enää ole tarroissa merkkejä että mikä kuuluu mihinkin,
Niin alkuperäisenä takaiskarit taitavat olla pidemmät (korjatkoon joku jos muistan väärin)
H&R alustasarjassa taas etuiskarit ovat pidemmät kuin takana.
Voi olla että oli myös toisin päin, mutta senhän näet vaihtaessasi.
Jos leikkaamaan joutuu niin ei sitä kannata puolta kierrosta enempää kerrallaan ottaa.
Tiedätkö millä moottorilla olleessa autossa tuo sarja on ollut kiinni?
Ja mikä kone on itselläsi.
Silloin kun itsellä oli tuo H&R -40/40 sarja niin sain jousikumeilla auton sopivaan balanssiin. Ettei jäänyt keulimaan.
Iskareiden asennuksesta vielä sen verran että jos niissä ei enää ole tarroissa merkkejä että mikä kuuluu mihinkin,
Niin alkuperäisenä takaiskarit taitavat olla pidemmät (korjatkoon joku jos muistan väärin)
H&R alustasarjassa taas etuiskarit ovat pidemmät kuin takana.
Voi olla että oli myös toisin päin, mutta senhän näet vaihtaessasi.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: w202 alustaa
W202 "alustaremppa" rupee oleen uusien puslien,jäykempien vakaajien ja nyt tilattuiden bilsteinin sprinttien jälkeen -40/40 (tai vähemmän) madaltavia madallusjousia vaille valmis.
Mitäs suosittelette noitten iskareitte kaveriks? Sata kertaa kysytty kysymys.
Ja MUUTEN! Sportin alustalla huomaa jo noitte HR:n vakaajien vaikutuksen
Mitäs suosittelette noitten iskareitte kaveriks? Sata kertaa kysytty kysymys.
Ja MUUTEN! Sportin alustalla huomaa jo noitte HR:n vakaajien vaikutuksen
MB c280 w202
Re: w202 alustaa
Hr tai eibacheja alle vaan. Eibachin prokit jouset ovat hiukan pehmeämmät kuin Hr jouset. Hr alle niin on vakaajat ja jouset sitten samanvalmistajan käsialaa.R|ku kirjoitti:W202 "alustaremppa" rupee oleen uusien puslien,jäykempien vakaajien ja nyt tilattuiden bilsteinin sprinttien jälkeen -40/40 (tai vähemmän) madaltavia madallusjousia vaille valmis.
Mitäs suosittelette noitten iskareitte kaveriks? Sata kertaa kysytty kysymys.
Ja MUUTEN! Sportin alustalla huomaa jo noitte HR:n vakaajien vaikutuksen
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 alustaa
Miten sais halvalla madalletua -97 sport mersua? Paljoa ei tarttis madaltaa joku 20-30mm riittäs.. Leikkaamaan en jousia ala mut saisko jousikumeja vaihtamalla? Minkäs kokoset siä alunperin on?
Re: w202 alustaa
Hiiohoi meseläiset! Meikäläisen 220cdihin asennettiin tänään bilsteinin b12 prokitti 30/30mm madalluksella. Alustan tuntuma keulasta on erittäin hyvä, mutta auton takapää on aivan kuin kivireki, tuntuu että joustoa ei ole juuri yhtään. Moottoritiellä ajaessa jokainen pieni epätasaisuus saa perän pomppimaan ilkeen tuntusesti. Asettuuko tai ''löystyykö'' jouset ajan kanssa vai mikä helkatti tähän sitten on avuksi??
Sarjassa tuli eibachin jouset ja bilsteinin sprint iskunvaimentimet. Olen kuullut että pitäs olla vakiota jämäkämpi, mutta tämä tuntuu peräpäästä aivan kivireeltä. Edessä on kolmosen jousikumit ja takana ykköset...
Sarjassa tuli eibachin jouset ja bilsteinin sprint iskunvaimentimet. Olen kuullut että pitäs olla vakiota jämäkämpi, mutta tämä tuntuu peräpäästä aivan kivireeltä. Edessä on kolmosen jousikumit ja takana ykköset...
Re: w202 alustaa
Ne jousikumien koot näet niistä nystyröistä jousen yläpään kumissa. Käännä rengasta linkkuun ja katso/kokeile sormella.ott0- kirjoitti:Miten sais halvalla madalletua -97 sport mersua? Paljoa ei tarttis madaltaa joku 20-30mm riittäs.. Leikkaamaan en jousia ala mut saisko jousikumeja vaihtamalla? Minkäs kokoset siä alunperin on?
Re: w202 alustaa
Ettei ois menny etu ja taka iskarit sekasin? sillon ainakin menee juuri kuvailemasi mukaiseksi, joskus joku muukin täällä forumilla ihmetteli samaa kun oli liikkeessä asennettu iskarit.Jöördis kirjoitti:Hiiohoi meseläiset! Meikäläisen 220cdihin asennettiin tänään bilsteinin b12 prokitti 30/30mm madalluksella. Alustan tuntuma keulasta on erittäin hyvä, mutta auton takapää on aivan kuin kivireki, tuntuu että joustoa ei ole juuri yhtään. Moottoritiellä ajaessa jokainen pieni epätasaisuus saa perän pomppimaan ilkeen tuntusesti. Asettuuko tai ''löystyykö'' jouset ajan kanssa vai mikä helkatti tähän sitten on avuksi??
Sarjassa tuli eibachin jouset ja bilsteinin sprint iskunvaimentimet. Olen kuullut että pitäs olla vakiota jämäkämpi, mutta tämä tuntuu peräpäästä aivan kivireeltä. Edessä on kolmosen jousikumit ja takana ykköset...
Sprintit kun on edessä lyhyemmällä rungolla kuin alkuperäiset joten pelkästään iskarien pituuksilla asennuspaikkaa arpoen voipi mennä väärin.
Bilsteinin sivulta iskarin varaosanumerot muistiin ja renkaiden taakse kurkkimaan.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: w202 alustaa
Kiitti 230k, auto menee huomenna bumerangina takaisin liikkeeseen ja saavat luvan siellä tutkia Aika härski ajettava, selkä pirun kipeenä 20km ajon jälkeen kun tuntuu että takaiskareina olis rautakanget
Re: w202 alustaa
Ei pitäs tolla yhistelmällä tulla kivirekeä vaan mukavan jämäkkä. Joustoa kyllä pitäs löytyä edelleen hyvin!Jöördis kirjoitti:Hiiohoi meseläiset! Meikäläisen 220cdihin asennettiin tänään bilsteinin b12 prokitti 30/30mm madalluksella. Alustan tuntuma keulasta on erittäin hyvä, mutta auton takapää on aivan kuin kivireki, tuntuu että joustoa ei ole juuri yhtään. Moottoritiellä ajaessa jokainen pieni epätasaisuus saa perän pomppimaan ilkeen tuntusesti. Asettuuko tai ''löystyykö'' jouset ajan kanssa vai mikä helkatti tähän sitten on avuksi??
Sarjassa tuli eibachin jouset ja bilsteinin sprint iskunvaimentimet. Olen kuullut että pitäs olla vakiota jämäkämpi, mutta tämä tuntuu peräpäästä aivan kivireeltä. Edessä on kolmosen jousikumit ja takana ykköset...
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)