w202 alustaa

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Venymä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 25.07.2013 13:00
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Venymä »

Jousikumeilla voi säätää korkeutta suunnilleen sen reilut parisenttiä, riippuen tieten mitkä siellä on nykysin paikollaan :think:
Tavallisilla puristimilla pärjää mainiosti jos käytössä on tarpeeksi jämäkkä hallitunkki :arrow: eestä vain alapallo sekä iskari irti, puristimilla vähän vieteriä läjjään jos kehtaa :crazy: ei välttämätöntä ja tunkilla alas ja takaa tukivarsi sisäpäästä irti ja laskee alas :angel:
W210 290DT
C208 320
S202 250DT
W210 220D
W123 300D
Zamppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 05.10.2012 13:37
Paikkakunta: Raum

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Zamppe »

Niin tai sitte ostat siihen tarkotetun puristimen esim biltemasta, niin ei tartte jännittää ja leikkiä hengellä.
Hinta on melko suolanen, mutta on kyllä rahoille vastinetta. Ulkomailta hiukan halvemmalla.
Käyttis: W202 220D -94
EX: C124 230 -88
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja jjasse »

Käykö 280,250td madallusjouset 180, onko liian jäykät, ja jos laikalla kierros pois?
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Jäykkyyshän on ihan omasta mieltymyksestä kiinni.
Joutuu joo hieman lyhentämään kevyemmän koneen takia.
Ettei jää auto keulimaan.
MB S211
Kawasaki Z1000
SalonenC
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 13.12.2012 17:06

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja SalonenC »

Onko kellään kokemusta kyseisestä Ta-technixin korkeussäädettävästä alustasta, onko kuinka kova ja saa tieten laskettua aika tonttiin ?

http://www.tuningdesign.net/product/371 ... m0695-0202" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
^^jaani^^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 28.10.2013 16:41

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja ^^jaani^^ »

Tuosta merkistä en noin paljoa maksaisi ja muutenkin perseestä kuulemma mersussa säätää noita säädettäviä.
Niin ostat vaan jonku 60/40mm madaltavan vaikka ja laikalla loput :P
Ex Mb w202 C180
Mb w202 C220
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja jjasse »

Käykö motonetin jousikumit kaikkiin madallusjousiin? Esim ta technixillä näyttäisi ainakin kuvissa jouset olevan sellaiset, joissa päät ovat pienemmät kuin keskeltä?
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

jjasse kirjoitti:Käykö motonetin jousikumit kaikkiin madallusjousiin? Esim ta technixillä näyttäisi ainakin kuvissa jouset olevan sellaiset, joissa päät ovat pienemmät kuin keskeltä?
Jos Ta-technix on yhtään saman tapanen mitä D2 niin et tarvii kuin taakse jousen kumit. Koska eessä säätöpalat tullee jousien yläpäähän ja takana alapäähän. Mutta en suosittele säädettävän alusta ostoa, jouset vaihtaa paljon nopeemmassa ajassa ku säätelee korkeutta. Tahtoo olla säätöpaloissa sen verran tihee kierre ettei tarvi olla kovinkaan kummonen hiekan jyvä niin et saa pyöritettyä vapaasti säätöpaloja. Taijan itekki vaihtua kiinteeseen alustaan.
Diiiiiiiissseli
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja jjasse »

Kuinka kauan tommoset alustasarjat iskareineen yleensä kestää hyvänä? Esim h&r kamppeet?
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja jjasse »

Onko 60tkm paljon vai vähän? Iskareille ja jousille? Kyllähän nuo alkuperäiset ainakin tuntuu kestävän pitkään.
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 860
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Koni sport kit ollu alla 5v ja 60tkm, nyt oli toinen etuiskari korkannu ni eteen vaihtu bilsteinin sprintit,muuten vielä hyvässä hapessa.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja jjasse »

Eli ei kannata varmaan käytettynä tuon verran ajettua ostaa, voi vedellä viimeisiään, vaikka olisi "laatusarja"?
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 860
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Jos halvalla saa niin miksei, eihän näissä alustasarjoissa taida iskarit ihan yhtä kauaa kestää kun orkkikset varsinkin kun on jousista laikattu lisää pois.
Kyllä noilla laadukkailla silti luulisi ainakin 100-150tkm ajelevan.
Tuo konin vika oli kyllä lievä yllätys mutta ne on kyllä saaneet tona aikana muutamia todella kovia iskuja yllättävistä hidastetöyssyistä tai routakuopista/pompuista.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja jjasse »

http://aijaa.com/tR24M8" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuommoinen setti jousineen olis tiedossa. Muuten hyvässä kunnossa, mutta omaan silmään osui kahden iskarin laikut ja hapettumat. Onko noilla mitään arvoa? Myyjän mukaan likaa, mutta ei puhdistanut, että näen siinä kunnossa missä ovat.
w202c180
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Su 22.09.2013 17:43

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja w202c180 »

Tarttis toho c180 hommata kesäks jotkut madallus jouset, mitä te suosittelisitte?
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja jjasse »

Lueskelin netistä saksalaisilta palstoilta pariinkin otteeseen, että esprit alustassa olisi pelkästään matalammat jouset ja normaali iskarit ja sportissa sitten eri iskaritkin. Pitääkö paikkaansa?
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Espritissä on matalammat jouset, sport mallin iskarit ja sport mallin vakaajat. Sportissa on sitten jämäkämmät jakkarat ja nopeampi ohjaus vielä lisäksi
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

jjasse kirjoitti:http://aijaa.com/tR24M8

Tuommoinen setti jousineen olis tiedossa. Muuten hyvässä kunnossa, mutta omaan silmään osui kahden iskarin laikut ja hapettumat. Onko noilla mitään arvoa? Myyjän mukaan likaa, mutta ei puhdistanut, että näen siinä kunnossa missä ovat.
Minkä hintainen sarja kyseessä?
Itsellä oli Sama sarja edellisessä autossa.
Kolmessa vuodessa ei ainakaan vielä ollut ruostuneet.
MB S211
Kawasaki Z1000
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja jjasse »

150€ rahteineen. 60tkm ajettu. Liekö vielä hintansa väärti?
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Eiköhän niistä sen kärsi maksaa... Itse ajelin samalla sarjalla n.70tkm ja ei ollut vikaa vielä missään.
MB S211
Kawasaki Z1000
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja jjasse »

Paljonko pitää leikata -40mm etujousista, että tulee -60 vastaavat?
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Kannattaa ensin laittaa jouset alle ja katsoa mihin korkoon keula jää.
Jos leikkaamaan joutuu niin ei sitä kannata puolta kierrosta enempää kerrallaan ottaa.

Tiedätkö millä moottorilla olleessa autossa tuo sarja on ollut kiinni?
Ja mikä kone on itselläsi.

Silloin kun itsellä oli tuo H&R -40/40 sarja niin sain jousikumeilla auton sopivaan balanssiin. Ettei jäänyt keulimaan.

Iskareiden asennuksesta vielä sen verran että jos niissä ei enää ole tarroissa merkkejä että mikä kuuluu mihinkin,
Niin alkuperäisenä takaiskarit taitavat olla pidemmät (korjatkoon joku jos muistan väärin)
H&R alustasarjassa taas etuiskarit ovat pidemmät kuin takana.
Voi olla että oli myös toisin päin, mutta senhän näet vaihtaessasi.
MB S211
Kawasaki Z1000
R|ku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 24.02.2011 19:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja R|ku »

W202 "alustaremppa" rupee oleen uusien puslien,jäykempien vakaajien ja nyt tilattuiden bilsteinin sprinttien jälkeen -40/40 (tai vähemmän) madaltavia madallusjousia vaille valmis.

Mitäs suosittelette noitten iskareitte kaveriks? Sata kertaa kysytty kysymys.

Ja MUUTEN! Sportin alustalla huomaa jo noitte HR:n vakaajien vaikutuksen :thumbup:
MB c280 w202
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Jolle »

R|ku kirjoitti:W202 "alustaremppa" rupee oleen uusien puslien,jäykempien vakaajien ja nyt tilattuiden bilsteinin sprinttien jälkeen -40/40 (tai vähemmän) madaltavia madallusjousia vaille valmis.

Mitäs suosittelette noitten iskareitte kaveriks? Sata kertaa kysytty kysymys.

Ja MUUTEN! Sportin alustalla huomaa jo noitte HR:n vakaajien vaikutuksen :thumbup:
Hr tai eibacheja alle vaan. Eibachin prokit jouset ovat hiukan pehmeämmät kuin Hr jouset. Hr alle niin on vakaajat ja jouset sitten samanvalmistajan käsialaa. :thumbup:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
ott0-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 24.01.2013 21:33

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja ott0- »

Miten sais halvalla madalletua -97 sport mersua? :D Paljoa ei tarttis madaltaa joku 20-30mm riittäs.. Leikkaamaan en jousia ala mut saisko jousikumeja vaihtamalla? Minkäs kokoset siä alunperin on? :D
Jöördis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 01.12.2011 22:00

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Jöördis »

Hiiohoi meseläiset! Meikäläisen 220cdihin asennettiin tänään bilsteinin b12 prokitti 30/30mm madalluksella. Alustan tuntuma keulasta on erittäin hyvä, mutta auton takapää on aivan kuin kivireki, tuntuu että joustoa ei ole juuri yhtään. Moottoritiellä ajaessa jokainen pieni epätasaisuus saa perän pomppimaan ilkeen tuntusesti. Asettuuko tai ''löystyykö'' jouset ajan kanssa vai mikä helkatti tähän sitten on avuksi??

Sarjassa tuli eibachin jouset ja bilsteinin sprint iskunvaimentimet. Olen kuullut että pitäs olla vakiota jämäkämpi, mutta tämä tuntuu peräpäästä aivan kivireeltä. Edessä on kolmosen jousikumit ja takana ykköset...
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja jjasse »

ott0- kirjoitti:Miten sais halvalla madalletua -97 sport mersua? :D Paljoa ei tarttis madaltaa joku 20-30mm riittäs.. Leikkaamaan en jousia ala mut saisko jousikumeja vaihtamalla? Minkäs kokoset siä alunperin on? :D
Ne jousikumien koot näet niistä nystyröistä jousen yläpään kumissa. Käännä rengasta linkkuun ja katso/kokeile sormella.
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 860
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Jöördis kirjoitti:Hiiohoi meseläiset! Meikäläisen 220cdihin asennettiin tänään bilsteinin b12 prokitti 30/30mm madalluksella. Alustan tuntuma keulasta on erittäin hyvä, mutta auton takapää on aivan kuin kivireki, tuntuu että joustoa ei ole juuri yhtään. Moottoritiellä ajaessa jokainen pieni epätasaisuus saa perän pomppimaan ilkeen tuntusesti. Asettuuko tai ''löystyykö'' jouset ajan kanssa vai mikä helkatti tähän sitten on avuksi??

Sarjassa tuli eibachin jouset ja bilsteinin sprint iskunvaimentimet. Olen kuullut että pitäs olla vakiota jämäkämpi, mutta tämä tuntuu peräpäästä aivan kivireeltä. Edessä on kolmosen jousikumit ja takana ykköset...
Ettei ois menny etu ja taka iskarit sekasin? sillon ainakin menee juuri kuvailemasi mukaiseksi, joskus joku muukin täällä forumilla ihmetteli samaa kun oli liikkeessä asennettu iskarit.
Sprintit kun on edessä lyhyemmällä rungolla kuin alkuperäiset joten pelkästään iskarien pituuksilla asennuspaikkaa arpoen voipi mennä väärin.
Bilsteinin sivulta iskarin varaosanumerot muistiin ja renkaiden taakse kurkkimaan.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Jöördis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 01.12.2011 22:00

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja Jöördis »

Kiitti 230k, auto menee huomenna bumerangina takaisin liikkeeseen ja saavat luvan siellä tutkia :) Aika härski ajettava, selkä pirun kipeenä 20km ajon jälkeen kun tuntuu että takaiskareina olis rautakanget :P
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: w202 alustaa

Viesti Kirjoittaja tenzo »

Jöördis kirjoitti:Hiiohoi meseläiset! Meikäläisen 220cdihin asennettiin tänään bilsteinin b12 prokitti 30/30mm madalluksella. Alustan tuntuma keulasta on erittäin hyvä, mutta auton takapää on aivan kuin kivireki, tuntuu että joustoa ei ole juuri yhtään. Moottoritiellä ajaessa jokainen pieni epätasaisuus saa perän pomppimaan ilkeen tuntusesti. Asettuuko tai ''löystyykö'' jouset ajan kanssa vai mikä helkatti tähän sitten on avuksi??

Sarjassa tuli eibachin jouset ja bilsteinin sprint iskunvaimentimet. Olen kuullut että pitäs olla vakiota jämäkämpi, mutta tämä tuntuu peräpäästä aivan kivireeltä. Edessä on kolmosen jousikumit ja takana ykköset...
Ei pitäs tolla yhistelmällä tulla kivirekeä vaan mukavan jämäkkä. Joustoa kyllä pitäs löytyä edelleen hyvin!
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Vastaa Viestiin