Jousikumeilla voi säätää korkeutta suunnilleen sen reilut parisenttiä, riippuen tieten mitkä siellä on nykysin paikollaan
Tavallisilla puristimilla pärjää mainiosti jos käytössä on tarpeeksi jämäkkä hallitunkki eestä vain alapallo sekä iskari irti, puristimilla vähän vieteriä läjjään jos kehtaa ei välttämätöntä ja tunkilla alas ja takaa tukivarsi sisäpäästä irti ja laskee alas
Niin tai sitte ostat siihen tarkotetun puristimen esim biltemasta, niin ei tartte jännittää ja leikkiä hengellä.
Hinta on melko suolanen, mutta on kyllä rahoille vastinetta. Ulkomailta hiukan halvemmalla.
Tuosta merkistä en noin paljoa maksaisi ja muutenkin perseestä kuulemma mersussa säätää noita säädettäviä.
Niin ostat vaan jonku 60/40mm madaltavan vaikka ja laikalla loput
Käykö motonetin jousikumit kaikkiin madallusjousiin? Esim ta technixillä näyttäisi ainakin kuvissa jouset olevan sellaiset, joissa päät ovat pienemmät kuin keskeltä?
jjasse kirjoitti:Käykö motonetin jousikumit kaikkiin madallusjousiin? Esim ta technixillä näyttäisi ainakin kuvissa jouset olevan sellaiset, joissa päät ovat pienemmät kuin keskeltä?
Jos Ta-technix on yhtään saman tapanen mitä D2 niin et tarvii kuin taakse jousen kumit. Koska eessä säätöpalat tullee jousien yläpäähän ja takana alapäähän. Mutta en suosittele säädettävän alusta ostoa, jouset vaihtaa paljon nopeemmassa ajassa ku säätelee korkeutta. Tahtoo olla säätöpaloissa sen verran tihee kierre ettei tarvi olla kovinkaan kummonen hiekan jyvä niin et saa pyöritettyä vapaasti säätöpaloja. Taijan itekki vaihtua kiinteeseen alustaan.
Jos halvalla saa niin miksei, eihän näissä alustasarjoissa taida iskarit ihan yhtä kauaa kestää kun orkkikset varsinkin kun on jousista laikattu lisää pois.
Kyllä noilla laadukkailla silti luulisi ainakin 100-150tkm ajelevan.
Tuo konin vika oli kyllä lievä yllätys mutta ne on kyllä saaneet tona aikana muutamia todella kovia iskuja yllättävistä hidastetöyssyistä tai routakuopista/pompuista.
Tuommoinen setti jousineen olis tiedossa. Muuten hyvässä kunnossa, mutta omaan silmään osui kahden iskarin laikut ja hapettumat. Onko noilla mitään arvoa? Myyjän mukaan likaa, mutta ei puhdistanut, että näen siinä kunnossa missä ovat.
Lueskelin netistä saksalaisilta palstoilta pariinkin otteeseen, että esprit alustassa olisi pelkästään matalammat jouset ja normaali iskarit ja sportissa sitten eri iskaritkin. Pitääkö paikkaansa?
Espritissä on matalammat jouset, sport mallin iskarit ja sport mallin vakaajat. Sportissa on sitten jämäkämmät jakkarat ja nopeampi ohjaus vielä lisäksi
Tuommoinen setti jousineen olis tiedossa. Muuten hyvässä kunnossa, mutta omaan silmään osui kahden iskarin laikut ja hapettumat. Onko noilla mitään arvoa? Myyjän mukaan likaa, mutta ei puhdistanut, että näen siinä kunnossa missä ovat.
Minkä hintainen sarja kyseessä?
Itsellä oli Sama sarja edellisessä autossa.
Kolmessa vuodessa ei ainakaan vielä ollut ruostuneet.
Kannattaa ensin laittaa jouset alle ja katsoa mihin korkoon keula jää.
Jos leikkaamaan joutuu niin ei sitä kannata puolta kierrosta enempää kerrallaan ottaa.
Tiedätkö millä moottorilla olleessa autossa tuo sarja on ollut kiinni?
Ja mikä kone on itselläsi.
Silloin kun itsellä oli tuo H&R -40/40 sarja niin sain jousikumeilla auton sopivaan balanssiin. Ettei jäänyt keulimaan.
Iskareiden asennuksesta vielä sen verran että jos niissä ei enää ole tarroissa merkkejä että mikä kuuluu mihinkin,
Niin alkuperäisenä takaiskarit taitavat olla pidemmät (korjatkoon joku jos muistan väärin)
H&R alustasarjassa taas etuiskarit ovat pidemmät kuin takana.
Voi olla että oli myös toisin päin, mutta senhän näet vaihtaessasi.
W202 "alustaremppa" rupee oleen uusien puslien,jäykempien vakaajien ja nyt tilattuiden bilsteinin sprinttien jälkeen -40/40 (tai vähemmän) madaltavia madallusjousia vaille valmis.
Mitäs suosittelette noitten iskareitte kaveriks? Sata kertaa kysytty kysymys.
Ja MUUTEN! Sportin alustalla huomaa jo noitte HR:n vakaajien vaikutuksen
R|ku kirjoitti:W202 "alustaremppa" rupee oleen uusien puslien,jäykempien vakaajien ja nyt tilattuiden bilsteinin sprinttien jälkeen -40/40 (tai vähemmän) madaltavia madallusjousia vaille valmis.
Mitäs suosittelette noitten iskareitte kaveriks? Sata kertaa kysytty kysymys.
Ja MUUTEN! Sportin alustalla huomaa jo noitte HR:n vakaajien vaikutuksen
Hr tai eibacheja alle vaan. Eibachin prokit jouset ovat hiukan pehmeämmät kuin Hr jouset. Hr alle niin on vakaajat ja jouset sitten samanvalmistajan käsialaa.
Miten sais halvalla madalletua -97 sport mersua? Paljoa ei tarttis madaltaa joku 20-30mm riittäs.. Leikkaamaan en jousia ala mut saisko jousikumeja vaihtamalla? Minkäs kokoset siä alunperin on?
Hiiohoi meseläiset! Meikäläisen 220cdihin asennettiin tänään bilsteinin b12 prokitti 30/30mm madalluksella. Alustan tuntuma keulasta on erittäin hyvä, mutta auton takapää on aivan kuin kivireki, tuntuu että joustoa ei ole juuri yhtään. Moottoritiellä ajaessa jokainen pieni epätasaisuus saa perän pomppimaan ilkeen tuntusesti. Asettuuko tai ''löystyykö'' jouset ajan kanssa vai mikä helkatti tähän sitten on avuksi??
Sarjassa tuli eibachin jouset ja bilsteinin sprint iskunvaimentimet. Olen kuullut että pitäs olla vakiota jämäkämpi, mutta tämä tuntuu peräpäästä aivan kivireeltä. Edessä on kolmosen jousikumit ja takana ykköset...
Jöördis kirjoitti:Hiiohoi meseläiset! Meikäläisen 220cdihin asennettiin tänään bilsteinin b12 prokitti 30/30mm madalluksella. Alustan tuntuma keulasta on erittäin hyvä, mutta auton takapää on aivan kuin kivireki, tuntuu että joustoa ei ole juuri yhtään. Moottoritiellä ajaessa jokainen pieni epätasaisuus saa perän pomppimaan ilkeen tuntusesti. Asettuuko tai ''löystyykö'' jouset ajan kanssa vai mikä helkatti tähän sitten on avuksi??
Sarjassa tuli eibachin jouset ja bilsteinin sprint iskunvaimentimet. Olen kuullut että pitäs olla vakiota jämäkämpi, mutta tämä tuntuu peräpäästä aivan kivireeltä. Edessä on kolmosen jousikumit ja takana ykköset...
Ettei ois menny etu ja taka iskarit sekasin? sillon ainakin menee juuri kuvailemasi mukaiseksi, joskus joku muukin täällä forumilla ihmetteli samaa kun oli liikkeessä asennettu iskarit.
Sprintit kun on edessä lyhyemmällä rungolla kuin alkuperäiset joten pelkästään iskarien pituuksilla asennuspaikkaa arpoen voipi mennä väärin.
Bilsteinin sivulta iskarin varaosanumerot muistiin ja renkaiden taakse kurkkimaan.
Kiitti 230k, auto menee huomenna bumerangina takaisin liikkeeseen ja saavat luvan siellä tutkia Aika härski ajettava, selkä pirun kipeenä 20km ajon jälkeen kun tuntuu että takaiskareina olis rautakanget
Jöördis kirjoitti:Hiiohoi meseläiset! Meikäläisen 220cdihin asennettiin tänään bilsteinin b12 prokitti 30/30mm madalluksella. Alustan tuntuma keulasta on erittäin hyvä, mutta auton takapää on aivan kuin kivireki, tuntuu että joustoa ei ole juuri yhtään. Moottoritiellä ajaessa jokainen pieni epätasaisuus saa perän pomppimaan ilkeen tuntusesti. Asettuuko tai ''löystyykö'' jouset ajan kanssa vai mikä helkatti tähän sitten on avuksi??
Sarjassa tuli eibachin jouset ja bilsteinin sprint iskunvaimentimet. Olen kuullut että pitäs olla vakiota jämäkämpi, mutta tämä tuntuu peräpäästä aivan kivireeltä. Edessä on kolmosen jousikumit ja takana ykköset...
Ei pitäs tolla yhistelmällä tulla kivirekeä vaan mukavan jämäkkä. Joustoa kyllä pitäs löytyä edelleen hyvin!