Lämppärin moottori ongelma
Lämppärin moottori ongelma
Tosissaan, yksi pakkasaamu ei sitten moottori lähtenytkään pyörimään joten uutta Behr mallista moottoria hakemaan, vaihdoin, pyörii väärään suuntaan, vaihdoin johtojen paikat, vieläkin pyörii väärään suuntaan? Siivet olivat samoin päin miten vanhassakin, missä ongelma?
W201 1.8, ei ilmastointia.
W201 1.8, ei ilmastointia.
W201 190E
Re: Lämppärin moottori ongelma
Minkäsmallinen propelli siinä puhaltimessa on? Oletko varma että pyörii väärään suuntaan jos et vanhasta saanut mallia?
Re: Lämppärin moottori ongelma
Niin pyöriikö oikeasti väärään suuntaan. Se pyörii oikeaan suuntaan silloin kun se siipi on etukenossa pyörimissuuntaansa nähden.
Siis jos kun sen siiven kulma on yli 90° ja pyörii siihen suuntaa on pyörimissuunta oikea vaikka se on äkkisältään järjenvastaista.
Tuo siipimalli puhaltaa samaan suuntaan pyöri se kumminpäin tahansa mutta ilmamäärän tuotossa on aivan radikaali ero
Siis jos kun sen siiven kulma on yli 90° ja pyörii siihen suuntaa on pyörimissuunta oikea vaikka se on äkkisältään järjenvastaista.
Tuo siipimalli puhaltaa samaan suuntaan pyöri se kumminpäin tahansa mutta ilmamäärän tuotossa on aivan radikaali ero
Re: Lämppärin moottori ongelma
Joo, jos siipi on etukenossa saadaan maksimi ilmamäärä ja jos takakenossa niin maksimipaine.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Lämppärin moottori ongelma
Uusi ompi tämän mallinen
ja vanha tässä; 
Puhallin toimii joka asennolla, mutta oli piuhat puhaltimen liittimissä kummin päin tahansa tulee sisään aina se sama pieni lehmän hönkäys, konehuoneeseen kyllä puhaltaa.
Edit: Ok! Pitää tutkailla uutta puhallinta, josko siellä olisi propelli väärin päin?
ja vanha tässä; 
Puhallin toimii joka asennolla, mutta oli piuhat puhaltimen liittimissä kummin päin tahansa tulee sisään aina se sama pieni lehmän hönkäys, konehuoneeseen kyllä puhaltaa.
Edit: Ok! Pitää tutkailla uutta puhallinta, josko siellä olisi propelli väärin päin?
W201 190E
Re: Lämppärin moottori ongelma
Ne mitä oon rassehtinu on siivet enempi kulmassa. Tästä en osaakkaan sanoa kumpi pyörimissuunta on oikeaJonze- kirjoitti:Uusi ompi tämän mallinen [ http://www.merteil.fi/kuva-data/9983.jpg ] ja vanha tässä; [ https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/v/t34/1014390_10202990220659240_451345145_n.jpg?oh=f5cc52db5c1f5815ffa9f0aaff7929a4&oe=52E63728&__gda__=1390810258_8703ad05e76d19a32f5ab9033c677ac4 ]
Puhallin toimii joka asennolla, mutta oli piuhat puhaltimen liittimissä kummin päin tahansa tulee sisään aina se sama pieni lehmän hönkäys, konehuoneeseen kyllä puhaltaa.
Edit: Ok! Pitää tutkailla uutta puhallinta, josko siellä olisi propelli väärin päin?
Re: Lämppärin moottori ongelma
Pyöriikö tuo uusi kuvassa myötäpäivään siivikkoon päin katsottaessa, jos niin pyörii oikein.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Lämppärin moottori ongelma
Edit: Kummalla puolen siipiä vanhassa on pöly? Siitä voipi päätellä vai oliko se siläkin lehmän hönkäystä?Jari Ke kirjoitti:Ne mitä oon rassehtinu on siivet enempi kulmassa. Tästä en osaakkaan sanoa kumpi pyörimissuunta on oikeaJonze- kirjoitti:Uusi ompi tämän mallinen [ http://www.merteil.fi/kuva-data/9983.jpg ] ja vanha tässä; [ https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/v/t34/1014390_10202990220659240_451345145_n.jpg?oh=f5cc52db5c1f5815ffa9f0aaff7929a4&oe=52E63728&__gda__=1390810258_8703ad05e76d19a32f5ab9033c677ac4 ]
Puhallin toimii joka asennolla, mutta oli piuhat puhaltimen liittimissä kummin päin tahansa tulee sisään aina se sama pieni lehmän hönkäys, konehuoneeseen kyllä puhaltaa.
Edit: Ok! Pitää tutkailla uutta puhallinta, josko siellä olisi propelli väärin päin?Muistelen että kun tuohon 2satkuun vihdoin pelkän moottorin niin sen runkoon oli merkattu pyörimissuunta ?
Re: Lämppärin moottori ongelma
Tuottaa max paineen ?sompio kirjoitti:Pyöriikö tuo uusi kuvassa myötäpäivään siivikkoon päin katsottaessa, jos niin pyörii oikein.
Re: Lämppärin moottori ongelma
Pöly onpi siiven taitoksen ns. ulommalla puolella. Vanhalla ei ollut lehmän hönkiä. Käyn tutkaisemassa vielä varmuudeksi miten päin uusi pyörii.Jari Ke kirjoitti:Edit: Kummalla puolen siipiä vanhassa on pöly? Siitä voipi päätellä vai oliko se siläkin lehmän hönkäystä?Jari Ke kirjoitti:Ne mitä oon rassehtinu on siivet enempi kulmassa. Tästä en osaakkaan sanoa kumpi pyörimissuunta on oikeaJonze- kirjoitti:Uusi ompi tämän mallinen [ http://www.merteil.fi/kuva-data/9983.jpg ] ja vanha tässä; [ https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/v/t34/1014390_10202990220659240_451345145_n.jpg?oh=f5cc52db5c1f5815ffa9f0aaff7929a4&oe=52E63728&__gda__=1390810258_8703ad05e76d19a32f5ab9033c677ac4 ]
Puhallin toimii joka asennolla, mutta oli piuhat puhaltimen liittimissä kummin päin tahansa tulee sisään aina se sama pieni lehmän hönkäys, konehuoneeseen kyllä puhaltaa.
Edit: Ok! Pitää tutkailla uutta puhallinta, josko siellä olisi propelli väärin päin?Muistelen että kun tuohon 2satkuun vihdoin pelkän moottorin niin sen runkoon oli merkattu pyörimissuunta ?
W201 190E
Re: Lämppärin moottori ongelma
Ei tuota koska siiven käyryys (koverapuoli) on silloin pyörimissuuntaan jos taas tuolla siipikulmalla profiili olisi päinvastainen eli kuperapuoli pyörimissuuntaan niin sitten alkais jo painettakin kehittyä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Lämppärin moottori ongelma
Jonze- kirjoitti:Jari Ke kirjoitti:Edit: Kummalla puolen siipiä vanhassa on pöly? Siitä voipi päätellä vai oliko se siläkin lehmän hönkäystä?Jari Ke kirjoitti:Ne mitä oon rassehtinu on siivet enempi kulmassa. Tästä en osaakkaan sanoa kumpi pyörimissuunta on oikeaJonze- kirjoitti:Uusi ompi tämän mallinen [ http://www.merteil.fi/kuva-data/9983.jpg ] ja vanha tässä; [ https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/v/t34/1014390_10202990220659240_451345145_n.jpg?oh=f5cc52db5c1f5815ffa9f0aaff7929a4&oe=52E63728&__gda__=1390810258_8703ad05e76d19a32f5ab9033c677ac4 ]
Puhallin toimii joka asennolla, mutta oli piuhat puhaltimen liittimissä kummin päin tahansa tulee sisään aina se sama pieni lehmän hönkäys, konehuoneeseen kyllä puhaltaa.
Edit: Ok! Pitää tutkailla uutta puhallinta, josko siellä olisi propelli väärin päin?Muistelen että kun tuohon 2satkuun vihdoin pelkän moottorin niin sen runkoon oli merkattu pyörimissuunta ?
Pöly onpi siiven taitoksen ns. ulommalla puolella. Vanhalla ei ollut lehmän hönkiä. Käyn tutkaisemassa vielä varmuudeksi miten päin uusi pyörii.
Jos nyt ymmärsin oikein että pöly on siiven kuperalla puolella niin on pyöriny vastapäivään
Re: Lämppärin moottori ongelma
Siivekkeet ovat kuin kuvissa, eli taittuvat vasemmalle päin. Suuntakin vaihtuu johtojen paikan vaihdolla mutta silti sama lehmän hönkäys tulee sisälle? Ja pöly on kyllä kuperalla puolella.
W201 190E
Re: Lämppärin moottori ongelma
Eihän jäänyt remontissa mitään osia ns. yliJonze- kirjoitti:Siivekkeet ovat kuin kuvissa, eli taittuvat vasemmalle päin. Suuntakin vaihtuu johtojen paikan vaihdolla mutta silti sama lehmän hönkäys tulee sisälle? Ja pöly on kyllä kuperalla puolella.
Pakko tämäkin nyt on tarkistaa koskapa kun pyörimissuunta vaihtuu nin puhalluksen ilmamäärän pitäis muuttua radikaalisti?
Re: Lämppärin moottori ongelma
Ja hytistä on suuttimien räppänät auki? Taannoin ihmettelin kun hantin puoli huurteessa vaikka kuskin puoli oli kirkas niin emäntä oli vetässyt suuttimen kiinniJari Ke kirjoitti:Jonze- kirjoitti:
Pakko tämäkin nyt on tarkistaa
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: Lämppärin moottori ongelma
Ei ainakaan mitään tärkeää puutu! Vanha puhallin pois ja uusi tilalle.
Räppänät on tietysti auki.
W201 190E
Re: Lämppärin moottori ongelma
Jonze- kirjoitti:Ei ainakaan mitään tärkeää puutu! Vanha puhallin pois ja uusi tilalle.Räppänät on tietysti auki.
No helevata..... Pyöriikö se samaan suuntaan kuin vanha? Jos pyörii ni vaihda se siivikko vanhasta. Samalta se kyllä näytti kuvissa
Itte tosiaan ostin pelkän moottorin ilman siivikkoa. Muistelen että lämmitin tehokkaalla hiustenkuivaajalla sitä keskiosaa jossa akselikin on ennen irroitusta.
Edit siivikko on ihan saman näköinen eli vika ei kyllä siinä voi olla Ulalle menee





