Vannetopic

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja karra »

Onko kukaan koskaan törmännyt 500E/500SL/600SL peltivanteisiin:

Kuva

WI # W065156
Make MERCEDES
Model 500E
Year 92-93
Size 16x8, 5 Lug, 112mm
Description Id: 1294000202, Steel

Täällä: http://www.wheelinnovations.com/catalog ... S&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja karra »

Ja löysin vielä tällaisen kumman kommentin, onkohan sivustossa virhe:

1084000202 S 6,5 14 30 1965-1967 nur V8

Eli peltivanne; 6.5" leveä veekaseihin vuosille 1965-1967. Mitähän kasikoneita mersulla oli tuolloin? Kuussatanen on listassa erikseen mainittu.

http://www.mbfelgen.de/Felgenliste/" onclick="window.open(this.href);return false;
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja jjasse »

Hei tietääkö kukaan, miten hyvin onnistuu koottavien vanteiden lippojen oikaisu? Siis ihan ulkoreunan lommot ja vinous. Vai uudet kehätkö halvempi ratkaisu? Aika kalllitahan nuo kehät ovat...
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja aziz »

Metallisorvaamo Sunila Tampereella oikoo ainakin vanteita, eikä hintakaan ole paha. Paitsi että siitä on aikaa n. 10 vuotta kun oikaisutin vanteen, taisi maksaa muutaman kympin.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja sonikki »

jjasse kirjoitti:Hei tietääkö kukaan, miten hyvin onnistuu koottavien vanteiden lippojen oikaisu? Siis ihan ulkoreunan lommot ja vinous. Vai uudet kehätkö halvempi ratkaisu? Aika kalllitahan nuo kehät ovat...
L-weld, lappeenranta oli 80-90e ulkolaidan oikaisu sis. matkiskulut mennen tullen. Eiköhän onnistu koottavienkin oikaisu.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5567
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja S202 »

Minkähänlaista materiaalia noi bbs:n lemanssit on? Ulkokehällä pikku painauma, voiskohan tuota koittaa itse paukuttaa suoraksi? Ja mikäs tohon keskiosaan oli se oikea väri(hopea)? Pitäis kunnostaa, keskiosat on muuten hyvät mutta reunalta siitä niitten pulttien reikien ympäriltä on maalia lohkeillu pois. Jos maalais ne reunat vaan. Koittais rajata hyvin, vanteissahan tollanen ei juuri näy. Ja sopiskohan kullanväriset pultit noihin?
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ne on kovaa materiaalia ja saa aika lujaa prässillä puristaa että niille tapahtuu mitään, pienellä 2t hydraulitunkilla ei taho oikee pärjätä, 5t jo saa ne oikaistua oikealle mutkalle kun käyttää sopivaa lestiä. Paukuttamalla saat ne vain enemmän rikki. Kullanväriset sopii hyvin 8)

koottavat pitää olla koottuna kun ne korjataan tietysti. Ja tottakai onnistuu korjaus (olettaen ettei ole pulttien välistä halki) eli ei ole pakko uusia kehiä ostaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5567
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja S202 »

Okei. Tunkkeja löytyy, sitten vaan sopiva pala väliin. Oliskohan tuossa lämmöstä mitään hyötyä? Juu kaasulla ei kannata lämmittää, alumiini kun lurahtaa sitten kerralla, mutta esim kuumailmapuhaltimella sen sais varmaan 100 asteiseksi että olisko siitä mitään apua?
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei ole.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja aziz »

Tässä on kaverin oikoma RH. Toi lippa on tosin alumiinia, mutta puhaltimella ja kumivasaralla näyttäis myös onnistuvan.

Kuva
Kuva
Kuva
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5567
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuo on oikein huolella kierossa, vanne jos vähän kurassa niin sitä kohtaa pitää oikein etsiä. Olisko 3-4 mm painunu. Nii onko tuosta kuumailmapuhaltimella kuumentamisesta mitään apua??
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ohhoh, onpa pehmeetä materiaalia RH:n lippa. Vähä ku entisaikojen vanhat ATS:t jotka saa käsivoimin mutkille :D Mää noita mun OZ ja BBS RS lippoja koitin oikoa aikoinaan biltman kaasutoholla ja kumivasaralla, eikä mitää tapahtunu, oli pakko toimittaa L-weldille
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja aziz »

Mut ottakee nyt huomioon, että toi lippa on alua, ei RST:tä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin, alua nimenomaan. RST en ees viitti koittaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja karra »

Tutulle jäi viime keväänä varastoon jenkkituonnista kromatut kasikoneen orkkisbarokit. Toinen tuttu tarvisi nyt sellaisia 500 SEC entisöintiin ja ajattelin että 1+1= 2 onnellista harrastajaa. No ne orkkikset olikin lähteneet syksyllä romukuormaan kun oli kromit kesineet ja kunnostus on kuulemma kallista :)
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Niitä o amerikan kromivanteita kyllä vittumaista fiksata. Se kromin paksuus on aiiivan eri luokkaa mitä noissa kiinalaisissa on. Muutamia tuossa pyöritellyt ja kyllä ne o kaikki päätyny tosiaan romujen talvisäilytysvanteiksi. Teräsrakeella varmaan lähtis hyvin puhaltamalla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja karra »

Sergey kirjoitti:Niitä o amerikan kromivanteita kyllä vittumaista fiksata. Se kromin paksuus on aiiivan eri luokkaa mitä noissa kiinalaisissa on. Muutamia tuossa pyöritellyt ja kyllä ne o kaikki päätyny tosiaan romujen talvisäilytysvanteiksi. Teräsrakeella varmaan lähtis hyvin puhaltamalla.
Olis vielä yhdelle kasikonebarokkisarjalle tarvetta, eipä noita puissa näytä kasvavan. Teräsraepuhallus ei ole ongelma, vanteiden saatavuus on :lol:
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5567
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mikähän se bbs:ien hopean värikoodi on? Wurthillä on kuulemma joku maali, mutta tuoteluettelossa on vaan spraymaaleja. Ajattelin vielä jättää keskiosat maalaamatta, onko noissa hopeisissa kehä ja keskiosa samaa väriä?
S124 300TE
W124 300D
buubaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 03.02.2014 19:55

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja buubaa »

Ei taida 18" 8,5" 55et vanteet sopia w124 coupeen? Minkähänlaista spaceria vaatis?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vannetopic

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sellainen 20-25mm spacer on hyvä
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin