Hei tietääkö kukaan, miten hyvin onnistuu koottavien vanteiden lippojen oikaisu? Siis ihan ulkoreunan lommot ja vinous. Vai uudet kehätkö halvempi ratkaisu? Aika kalllitahan nuo kehät ovat...
Metallisorvaamo Sunila Tampereella oikoo ainakin vanteita, eikä hintakaan ole paha. Paitsi että siitä on aikaa n. 10 vuotta kun oikaisutin vanteen, taisi maksaa muutaman kympin.
jjasse kirjoitti:Hei tietääkö kukaan, miten hyvin onnistuu koottavien vanteiden lippojen oikaisu? Siis ihan ulkoreunan lommot ja vinous. Vai uudet kehätkö halvempi ratkaisu? Aika kalllitahan nuo kehät ovat...
Minkähänlaista materiaalia noi bbs:n lemanssit on? Ulkokehällä pikku painauma, voiskohan tuota koittaa itse paukuttaa suoraksi? Ja mikäs tohon keskiosaan oli se oikea väri(hopea)? Pitäis kunnostaa, keskiosat on muuten hyvät mutta reunalta siitä niitten pulttien reikien ympäriltä on maalia lohkeillu pois. Jos maalais ne reunat vaan. Koittais rajata hyvin, vanteissahan tollanen ei juuri näy. Ja sopiskohan kullanväriset pultit noihin?
Ne on kovaa materiaalia ja saa aika lujaa prässillä puristaa että niille tapahtuu mitään, pienellä 2t hydraulitunkilla ei taho oikee pärjätä, 5t jo saa ne oikaistua oikealle mutkalle kun käyttää sopivaa lestiä. Paukuttamalla saat ne vain enemmän rikki. Kullanväriset sopii hyvin
koottavat pitää olla koottuna kun ne korjataan tietysti. Ja tottakai onnistuu korjaus (olettaen ettei ole pulttien välistä halki) eli ei ole pakko uusia kehiä ostaa.
Okei. Tunkkeja löytyy, sitten vaan sopiva pala väliin. Oliskohan tuossa lämmöstä mitään hyötyä? Juu kaasulla ei kannata lämmittää, alumiini kun lurahtaa sitten kerralla, mutta esim kuumailmapuhaltimella sen sais varmaan 100 asteiseksi että olisko siitä mitään apua?
Tuo on oikein huolella kierossa, vanne jos vähän kurassa niin sitä kohtaa pitää oikein etsiä. Olisko 3-4 mm painunu. Nii onko tuosta kuumailmapuhaltimella kuumentamisesta mitään apua??
Ohhoh, onpa pehmeetä materiaalia RH:n lippa. Vähä ku entisaikojen vanhat ATS:t jotka saa käsivoimin mutkille Mää noita mun OZ ja BBS RS lippoja koitin oikoa aikoinaan biltman kaasutoholla ja kumivasaralla, eikä mitää tapahtunu, oli pakko toimittaa L-weldille
Tutulle jäi viime keväänä varastoon jenkkituonnista kromatut kasikoneen orkkisbarokit. Toinen tuttu tarvisi nyt sellaisia 500 SEC entisöintiin ja ajattelin että 1+1= 2 onnellista harrastajaa. No ne orkkikset olikin lähteneet syksyllä romukuormaan kun oli kromit kesineet ja kunnostus on kuulemma kallista
Niitä o amerikan kromivanteita kyllä vittumaista fiksata. Se kromin paksuus on aiiivan eri luokkaa mitä noissa kiinalaisissa on. Muutamia tuossa pyöritellyt ja kyllä ne o kaikki päätyny tosiaan romujen talvisäilytysvanteiksi. Teräsrakeella varmaan lähtis hyvin puhaltamalla.
Sergey kirjoitti:Niitä o amerikan kromivanteita kyllä vittumaista fiksata. Se kromin paksuus on aiiivan eri luokkaa mitä noissa kiinalaisissa on. Muutamia tuossa pyöritellyt ja kyllä ne o kaikki päätyny tosiaan romujen talvisäilytysvanteiksi. Teräsrakeella varmaan lähtis hyvin puhaltamalla.
Olis vielä yhdelle kasikonebarokkisarjalle tarvetta, eipä noita puissa näytä kasvavan. Teräsraepuhallus ei ole ongelma, vanteiden saatavuus on
Mikähän se bbs:ien hopean värikoodi on? Wurthillä on kuulemma joku maali, mutta tuoteluettelossa on vaan spraymaaleja. Ajattelin vielä jättää keskiosat maalaamatta, onko noissa hopeisissa kehä ja keskiosa samaa väriä?