c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

HeikkiSa kirjoitti:Tällasta C32 AMG:tä ostamassa, mihinkä kiinnitän suurimman huomion?
Koettakaa nyt joku käyttää hakua, ettei aina tarvii olla googlena ite:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=45549
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=50882
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=69483

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=599464
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=371889
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=465146

Tämä topikki kuitenkin keskittynyt enimmäkseen C32 virittämiseen.
Avatar
HeikkiSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja HeikkiSa »

amgenter kirjoitti:
HeikkiSa kirjoitti:Tällasta C32 AMG:tä ostamassa, mihinkä kiinnitän suurimman huomion?
Koettakaa nyt joku käyttää hakua, ettei aina tarvii olla googlena ite:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=45549
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=50882
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=69483

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=599464
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=371889
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=465146

Tämä topikki kuitenkin keskittynyt enimmäkseen C32 virittämiseen.
Pahoittelut aloittelijamaisesta kömmähdyksestä ja kiitos linkeistä.
NYK: S211 E320 CDI -03

EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Postisetä kiikutti tänään ovelle 550cc suuttimet, eikä jääneet edes tulliin huh :D

Katsoo milloin jaksaa alkaa vaihtamaan, kyllähän tuo kesäkin tuppaa jo puskemaan. Jokohan sitä kuun alusta pärjäisi kesärenkailla, kun katsastusmies oli sitä mieltä että joku on revittänyt nastat takarenkaista :eh: Näitä talviauton ongelmia :lol:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Postisetä kiikutti tänään ovelle 550cc suuttimet, eikä jääneet edes tulliin huh :D

Katsoo milloin jaksaa alkaa vaihtamaan, kyllähän tuo kesäkin tuppaa jo puskemaan. Jokohan sitä kuun alusta pärjäisi kesärenkailla, kun katsastusmies oli sitä mieltä että joku on revittänyt nastat takarenkaista :eh: Näitä talviauton ongelmia :lol:
Joko nyt kohta alkaa seokset olla kohdillaan?

Varmaan emäntä revittäny nastat... :lol:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Ne on nuo saakelin naiset, kun ei ole kytkintä millä säätää vauhtia :lol:

Saa nähdä mihin noi seokset muuttuu uusilla suuttimilla, säätöä se kaipais joka tapauksessa. Tuli nyt hommattua isommat jos tuon RE85:sen kanssa jaksaa käydä leikkimään.
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Meinasin tuolta Eurochargedilta tilata 64.7mm kompuranpyörän. Eikös se nyt ollut niin, että siinä ei tarvitse hihnalle mitään uusia reittejä tehdä eli on ns. Plug And Play asennus?

Mitä mieltä tuosta Eurochargedin Ecu:sta? Kannattaako ottaa vai käydä kotimaassa säädättämässä penkissä? Meinaan hiukan ilmansaantia parantaa sekä etummaiset katit tyhjentää.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jukikyy kirjoitti:Meinasin tuolta Eurochargedilta tilata 64.7mm kompuranpyörän. Eikös se nyt ollut niin, että siinä ei tarvitse hihnalle mitään uusia reittejä tehdä eli on ns. Plug And Play asennus?

Mitä mieltä tuosta Eurochargedin Ecu:sta? Kannattaako ottaa vai käydä kotimaassa säädättämässä penkissä? Meinaan hiukan ilmansaantia parantaa sekä etummaiset katit tyhjentää.
Jos se 64.7mm pyörä on samanlainen kuin minulla, eli alumiinista tehty niin en suosittele. Mulla on tuossa työnalla 65mm teräspyörää, mutta en nyt varmaksi voi sanoa koska niitä on saatavilla. Eihän tuossa koossa ole muuta ongelmaa kuin hihna jää vain löysälle, ahtimen kierrokset on sitä luokkaa vielä että ei pitäisi luistaa, mutta jos luistaa niin vaatii vain yhden isomman apurullan jotta hihna kiristyy kunnolla.

Ja ei niitä etummaisia katteja välttämättä kannata tyhjentää, porukka tuppaa poistamaan ne takimmaiset, niitä kun ei lambda-anturit vahdi.
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Pansu kirjoitti:Jos se 64.7mm pyörä on samanlainen kuin minulla, eli alumiinista tehty niin en suosittele. Mulla on tuossa työnalla 65mm teräspyörää, mutta en nyt varmaksi voi sanoa koska niitä on saatavilla. Eihän tuossa koossa ole muuta ongelmaa kuin hihna jää vain löysälle, ahtimen kierrokset on sitä luokkaa vielä että ei pitäisi luistaa, mutta jos luistaa niin vaatii vain yhden isomman apurullan jotta hihna kiristyy kunnolla.
Tod. näk. samanlainen eli se mitä ne nettisivuillaan kauppaa 499$=365€. Mitä vikaa siinä oli? Nyt sais vaan kätevästi ilman tullia ja rahtia, kun velipoika asuu jenkeissä ja on kohta tulossa Suomeen.

Jos sellaisia teräspyöriä teet, niin laittele vaikka privaa, niin saadaan hinnat ym. sovittua, jos sitten sellaisen otan.

Mistäs noita apurullia olet hommannut?
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Alumiini on heikkoa ja tuo kun on jouduttu sorvaamaan aika ohueksi, niin rikki menneitä on nähty mitkä vie sitten muutakin mukanaan. Toiseksi alumiini elää lämmön mukaan todella paljon, kolmanneksi noi urat on sorvattu sinnepäin ja lämmön mukaan kun noi elää, niin ei kovin ideaali rakenne :roll: Ja kuinka pitkäikäinen tuo mahtaa sitten olla kun hihna ei edes kunnolla istu pohjaan saakka tuohon. Itsellä esim. hihna pomppi pois uristaan ja palautui sitten itsestään takaisin oikeisiin uriin, johtuen tuosta rullan elämisestä. Mutta eihän tuo niin pahan hintainen ole jos matkalaukussa kulkee.

Muutenkin aika hieno kusetus tuo koko, kun urien harjalta sorvaamalla saadaan halkaisija näyttämään hienolta. Mutta hihna kun ei istu pohjaan, niin todellinen halkaisija on ihan jotain muuta kuin mainospuheissa. Tästä oli aiemmin tuolla jotain juttua, kun mittailin ja vertailin näitä rullia, eli todellisen muutoksen saa mitattua hihnan päältä kun sen asettaa rullan päälle.

Apurullia olen sorvaillut itse. Ja joitain ebaystä ostettuja vakiorullia hieman muokkaillut. Itsellä kun on kampurakin isompi ja laturin/tehostimen rullatkin muutettu + taitaa olla 25mm pidempi hihnakin nyt kiinni, niin aika monta kombinaatiota on paikoillaan käynyt.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Jeees itse tehty jakopääremontti onnistu ,mese käy ja kukkuu just nyt tossa :clap: :D
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

juukeli kirjoitti:Jeees itse tehty jakopääremontti onnistu ,mese käy ja kukkuu just nyt tossa :clap: :D
Oliko sen tasapainoakselin ajoitus muuttunu ketjusählingin aikana?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

aziz kirjoitti:
juukeli kirjoitti:Jeees itse tehty jakopääremontti onnistu ,mese käy ja kukkuu just nyt tossa :clap: :D
Oliko sen tasapainoakselin ajoitus muuttunu ketjusählingin aikana?
Ensin näytti pahalta, mutta kun ketju saatiin paikalleen ja konetta muutama kiekko pyöräytettyä niin eikös perskules ollukkin kohallaan, ja käy ja kukkuu hienosti, mutta on se semmonen projekti sekin että voi helvetti ,ei kyllä heti uusis viittis tehdä, kiitos kaikille kärsivällisille auttajille.

Ja vielä että, paljon liikkuu amg ja muutakin mikä tämän aivan varmasti vaatisi :thumbup:
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Pansu kirjoitti:Alumiini on heikkoa ja tuo kun on jouduttu sorvaamaan aika ohueksi, niin rikki menneitä on nähty mitkä vie sitten muutakin mukanaan. Toiseksi alumiini elää lämmön mukaan todella paljon, kolmanneksi noi urat on sorvattu sinnepäin ja lämmön mukaan kun noi elää, niin ei kovin ideaali rakenne :roll: Ja kuinka pitkäikäinen tuo mahtaa sitten olla kun hihna ei edes kunnolla istu pohjaan saakka tuohon. Itsellä esim. hihna pomppi pois uristaan ja palautui sitten itsestään takaisin oikeisiin uriin, johtuen tuosta rullan elämisestä. Mutta eihän tuo niin pahan hintainen ole jos matkalaukussa kulkee.

Muutenkin aika hieno kusetus tuo koko, kun urien harjalta sorvaamalla saadaan halkaisija näyttämään hienolta. Mutta hihna kun ei istu pohjaan, niin todellinen halkaisija on ihan jotain muuta kuin mainospuheissa. Tästä oli aiemmin tuolla jotain juttua, kun mittailin ja vertailin näitä rullia, eli todellisen muutoksen saa mitattua hihnan päältä kun sen asettaa rullan päälle.

Apurullia olen sorvaillut itse. Ja joitain ebaystä ostettuja vakiorullia hieman muokkaillut. Itsellä kun on kampurakin isompi ja laturin/tehostimen rullatkin muutettu + taitaa olla 25mm pidempi hihnakin nyt kiinni, niin aika monta kombinaatiota on paikoillaan käynyt.

Siis eikös sulla ole kuitenkin kestänyt se alumiini pyörä? ittellenihän tulee toi ns 61mm +ecu kun jaksaa laittaa (ehkä huomenna) :crazy:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Eurocharged ainakin jossain vaiheessa tarjosi sekä alumiinista että teräksistä ahtimen rullaa. Teräksinen tuli ensin ja pari kuukautta sen jälkeen mainostivat tuota alumiinista kun on niin ja niin paljon kevyempi kuin teräksinen. Unohtivat vain mainita, että alumiinin lämpölaajeneminen on huomattavasta suurempi kuin teräksen ja se aiheuttaa jonkin verran ongelmia.

Alumiinirullia on muutamia ulkomaan foorumien mukaan räjähdellyt mutta näistä on oltu sielläkin aika hys hys. Jenkkityyliin negatiivinen palaute ei juurikaan päivänvaloa näe. Parin jenkkikaverin kanssa olen vaihdellut viestiä, joilta tuo alumiininen rulla on paukahtanut ja EC:n takuuvaihto on edellyttänyt NDA-sopparia (tai vastaavaa) asiasta. Eli asiat haudataan aika hyvin maineen säilyttämiseksi.

Voihan olla, että alumiininen kestää mutta riskit ovat huomattavasti suuremmat. Huomatkaa myös, että EC:n ns. "61 millisessä" käytetään vakiolaakeria ja jokainen voi tehdä omat johtopäätökset siitä kun vakio laakerin leveys on 55 milliä, hihna haukkaa 7,2 milliä ja summaksi saadaan 62,2 milliä. Mistä ovat tuon 1,2 mm ottaneet pois. Ei jää paljon seinämään vahvuutta.

Jos jostain löytyy ns. "Karmen Pulley" -nimellä kulkevaa ahtimen rullaa niin se on paras vaihtoehto. On oikeasti kokonaan uudelleen suunniteltu ja käyttää eri laakeria kuin vakio. Minä ostin omani Ruotsista kaverilta, joka halusi vielä pienemmän eli sen EC:n 61 millisen. Crossfire forumilta nimimerkki rcompart on tätä myynyt, joten häneltä voi ainakin kysellä. Sitä en tiedä pystyykö vielä toimittamaan vai oliko valmistajan kanssa vain vuoden mittainen exclusive-sopimus, koska Juukeli linkitti aikaisemmin myynti-ilmoituksen, joka voisi olla rullan alkuperäisen valmistajan ilmoitus.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

juukeli kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Alumiini on heikkoa ja tuo kun on jouduttu sorvaamaan aika ohueksi, niin rikki menneitä on nähty mitkä vie sitten muutakin mukanaan. Toiseksi alumiini elää lämmön mukaan todella paljon, kolmanneksi noi urat on sorvattu sinnepäin ja lämmön mukaan kun noi elää, niin ei kovin ideaali rakenne :roll: Ja kuinka pitkäikäinen tuo mahtaa sitten olla kun hihna ei edes kunnolla istu pohjaan saakka tuohon. Itsellä esim. hihna pomppi pois uristaan ja palautui sitten itsestään takaisin oikeisiin uriin, johtuen tuosta rullan elämisestä. Mutta eihän tuo niin pahan hintainen ole jos matkalaukussa kulkee.

Muutenkin aika hieno kusetus tuo koko, kun urien harjalta sorvaamalla saadaan halkaisija näyttämään hienolta. Mutta hihna kun ei istu pohjaan, niin todellinen halkaisija on ihan jotain muuta kuin mainospuheissa. Tästä oli aiemmin tuolla jotain juttua, kun mittailin ja vertailin näitä rullia, eli todellisen muutoksen saa mitattua hihnan päältä kun sen asettaa rullan päälle.

Apurullia olen sorvaillut itse. Ja joitain ebaystä ostettuja vakiorullia hieman muokkaillut. Itsellä kun on kampurakin isompi ja laturin/tehostimen rullatkin muutettu + taitaa olla 25mm pidempi hihnakin nyt kiinni, niin aika monta kombinaatiota on paikoillaan käynyt.

Siis eikös sulla ole kuitenkin kestänyt se alumiini pyörä? ittellenihän tulee toi ns 61mm +ecu kun jaksaa laittaa (ehkä huomenna) :crazy:
No kestänyt ja kestänyt, kuminappulat meni rikki ja lensivät metsään kun tuo hihna vaelti. Ja onhan tuolla jopa pari tuhatta kilsaa jo ajettu :roll:

Eikä tule kyllä pitkään kestämään, kun katsoo kuinka tuo elää kun rumppaa magneettikykintä päälle ja pois. Tulee ratkemaan uran pohjalta aikanaan, kuten on jo kuvia ulkomaan foorumilla nähty. Alumiini ei ole oikea materiaali tähän.

Kuva
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Voihan olla, että alumiininen kestää mutta riskit ovat huomattavasti suuremmat. Huomatkaa myös, että EC:n ns. "61 millisessä" käytetään vakiolaakeria ja jokainen voi tehdä omat johtopäätökset siitä kun vakio laakerin leveys on 55 milliä, hihna haukkaa 7,2 milliä ja summaksi saadaan 62,2 milliä. Mistä ovat tuon 1,2 mm ottaneet pois. Ei jää paljon seinämään vahvuutta.
Jos noi urat olisi sorvattu alkuperäisen profiilin mukaan, niin seinämäähän ei olisi ollenkaan :D

Eli juurikin tätä kusetusta mistä aiemmin kerroin, sorvataan harjalta tavaraa pois ja saadaan halkaisijan mitta pienemmäksi, mutta todellisuudessa hihna ei istu syvemmälle oli tuosta harjalta sorvattu tai ei(pitopinta vain pienenee), koska uran pohja määrittelee kuinka syvälle hihna istuu. Eli ahtimen kierrokset ei ole likikään oikein jos laskee tuon 61mm mukaan, koska tuo vastaa about 65mm pyörää mikä olisi orkkis profiililla. Mutta jenkit kun on niin tyhmää kansaa etteivät itse edes tajua koko hommaa, niin helppohan tuollaisilla virheellisillä/harhaan johtavilla tiedoilla on rullia myydä :eh:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Jeps. Tämä olikin lähinnä muille tiedoksi. Taitaa olla jo jonkin aikaa kun selviteltiin näitä vaihtoehtolaakereita ja ihmeteltiin tuota 61 millistä pyörää.

Yli kolme vuotta sitten... (http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 0&start=60). :D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

:idea:

Jos jollain on kiinnostusta paremmin virtaaviin imusarjoihin, eli muokattuihin vakiosarjoihin, niin voisin sellaiset tehdä kunhan puran tuota omaa autoani. Tarvii tuon ahdinpaketin pöydälle että voi siihen mallata putket kohdalleen.

Eli samasta modista kyse, kuin mitä Needswings myy: http://www.needswings.com/SRT6--SLK32-- ... eaked.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Mainospuheet: We have seen +20hp and +20ft/lbs of torque with these over the factory manifolds.

Näyttävät olevan tuolla nyt tarjouksessa 370euroa + toimituskulut + lähetyskulut omien imusarjojen lähettämisestä vaihdossa jenkkeihin. Eli hintaa tuolta kautta tulee varmaan reilusti päälle 500euroa. Minä ajattelin omalla työlle hintaa tarpeineen tuosta noin puolet. Ilmoittakaas jos joku on kiinnostunut, niin laitan noita alumiinikäyriä tilaukseen ja pullon kaasua Tigiin :wave:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Minä voin ottaa setin.

Lupaatko myös 20 heppaa lisää? :D

Sitten teet vielä pakosarjoja niin niillekin on varmasti ottajia.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Minä voin ottaa setin.

Lupaatko myös 20 heppaa lisää? :D

Sitten teet vielä pakosarjoja niin niillekin on varmasti ottajia.
Kaikia heppoja en voi kyllä varmaksi luvata :D Mutta kaipa noi väkisinkin jotain auttaa, kun alkuperäisissä käyrissä on aika iso supistus ja varmaan tuuman reikä tuossa kohdassa.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Hienosti mese potkii!!! ohjelma ja siivu paikallaan :shh:
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

Pansu kirjoitti: Kaikia heppoja en voi kyllä varmaksi luvata :D Mutta kaipa noi väkisinkin jotain auttaa, kun alkuperäisissä käyrissä on aika iso supistus ja varmaan tuuman reikä tuossa kohdassa.
Alkuperäisessä näkyy olevan ainakin toinen käyrä lytättynä, mutta onko siellä sisäpuolellakin joku suppari?
Jos jollakin olis mahdollisuus käydä penkissä auton kanssa ennen ja jälkeen muutoksen, niin sais mainosheppojen osuuden selville.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

aziz kirjoitti:
Pansu kirjoitti: Kaikia heppoja en voi kyllä varmaksi luvata :D Mutta kaipa noi väkisinkin jotain auttaa, kun alkuperäisissä käyrissä on aika iso supistus ja varmaan tuuman reikä tuossa kohdassa.
Alkuperäisessä näkyy olevan ainakin toinen käyrä lytättynä, mutta onko siellä sisäpuolellakin joku suppari?
Jos jollakin olis mahdollisuus käydä penkissä auton kanssa ennen ja jälkeen muutoksen, niin sais mainosheppojen osuuden selville.
Molemmissa niissä on kuristus/lyttäys, tehty ilmeisesti tilaa noille ilmanputsareiden putkille.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

juukeli kirjoitti:Hienosti mese potkii!!! ohjelma ja siivu paikallaan :shh:

Ilmanotosta sen verran että vielä vakio paikallaan vaikka löytyis toi amg55, miten paljon lie hyötyä ois, ei varmaan näin talvella paljon vai? Pitäis ne lähdöt keksiä jostain ja putsarit
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Postisetä kiikutti tänään ovelle 550cc suuttimet
DeatschWerks?
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Olikos aika normaalia kylmällä tää koodi P0108?

Ja ei muutaku misfire 3 sylinterille ja auto tiputti tehot ja kävi miten sattuu :think: , kokeiltu puolan vaihtoa, johtoja toisesta mesestä ja käy ravistamalla tyhjäkäyntiä voi kettu sanon minä. Nyt tilasin 2 tulppaa että voi sen pois sulkea.....
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Postisetä kiikutti tänään ovelle 550cc suuttimet
DeatschWerks?
Ei ollu tuolta, jonkun puljun Ebayst löysin mikä noita tekee jenkeissä.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

juukeli kirjoitti:Olikos aika normaalia kylmällä tää koodi P0108?

Ja ei muutaku misfire 3 sylinterille ja auto tiputti tehot ja kävi miten sattuu :think: , kokeiltu puolan vaihtoa, johtoja toisesta mesestä ja käy ravistamalla tyhjäkäyntiä voi kettu sanon minä. Nyt tilasin 2 tulppaa että voi sen pois sulkea.....
Jees puristuspaineet kohdallaan tulppia noutamaan ja kysynkin että mikä se kärkiväli pitää olla viritetyssä? bosch oli nyt ja näyttää olevan täyttä kuraa, nyt tulee densot
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Laita ne ngk:t. Mä laitoin boschit, kyllä nekin toimi. Edelliset boschit ei toiminu pienemmällä rullalla, ne oli ne jotka sopii niihin perus 320 moottoreihin ja muihin. Syynä oli kyllä varmaan kärkiväli joka oli 1,2mm. Laitoin uusiin tulppiin 0.8mm kärkivälin ja toimi hyvin.
S124 300TE
W124 300D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Onhan se hyvä syyttää tulppia kun ajatte väärällä kärkivälillä :lol: Tästäkin oli jo kerrottu monta sivua sitten kun ongelmia alkoi ilmaantua :wink:

0.8mm on varmaan aika sopiva, milliä enempää siellä ei pitäisi muutenkaan olla edes vakiossa.

Katsoiko se juukeli miten tukossa väläri on, jos imusarjat on olleet jo moskassa?
Vastaa Viestiin