W201 M111 Kompressor + Turbo
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Now set ASD diff, but there is no hydraulic. How do you create pressure in the ASD?
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
I have MoS-grease in the hydraulic line. The pressure is made (only before 1/4 mile runs) with a vaseline press and using M10x1,0 prease nipples in both ends of the line. The right side line is brought in the car under the back seat with two Volvo brake hoses (look here).Mustela kirjoitti:Now set ASD diff, but there is no hydraulic. How do you create pressure in the ASD?
You can also use a remote system with a hydraulic brake cylinder to build the pressure and a solenoid to lock it.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
OK, a little later try to make the hydraulics.
Currently assembly of the engine, by the evening I plan to run
Will 111.975 Kompressor (87mm compressor pulley and the crankshaft pulley stock) + Turbo (GTX3071r with 0.63 Tial housing)
Switching valve as you could not find. Therefore, I will try to use the stock throttle controlled by ECU.
Currently assembly of the engine, by the evening I plan to run
Will 111.975 Kompressor (87mm compressor pulley and the crankshaft pulley stock) + Turbo (GTX3071r with 0.63 Tial housing)
Switching valve as you could not find. Therefore, I will try to use the stock throttle controlled by ECU.
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Mimmonen turbo on tulossa?
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Tuo sama, joka oli vanhassa M102-koneessa eli Mitsubishi TD04HL-19T.ripekosk kirjoitti:Mimmonen turbo on tulossa?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Täällä olis m111 pakosarja evo9 turbolle 

- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Laitatko kuvaa ja hintatietoa tänne tai yv:llä, kiitos. Mikä turbo evoysissä on, onko se Mitsun TD05 tai TD06 tms.? Voitko mitata myös turbon laipan pulttivälit k/k?Jutzk kirjoitti:Täällä olis m111 pakosarja evo9 turbolle
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
TD05 löytyy ysistä, riittää sinne 400hv paikkeille. Laippahan näissä eroaa perinteisistä: http://www.full-race.com/store/images/f ... tent-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;tomant kirjoitti:Laitatko kuvaa ja hintatietoa tänne tai yv:llä, kiitos. Mikä turbo evoysissä on, onko se Mitsun TD05 tai TD06 tms.? Voitko mitata myös turbon laipan pulttivälit k/k?Jutzk kirjoitti:Täällä olis m111 pakosarja evo9 turbolle
tomant
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Laitatko vielä kuvaa pakosarjasta, että näkee, mihin asentoon ja mille korkeudelle turbo tulee.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Hitsiliimalaitteet
Hiljaiselon kauden jälkeen pitäisi ruveta laittamaan autoa kevätkuntoon. Hankin tuollaisen TIG-apparaatin, jolla toivon mukaan saan sekä pakosarjan että kompressorin alumiiniputket laitettua. Saas nähdä, saako saumaa syntymään, säätönamiskoita ainakin tuntuu olevan riittävästi ,-)

tomant

tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Mulla oli samanlainen tig ennen, kyllä sillä saumaa sai putkiin kun vähän säätöjä etsiskeli
Vaihdoin sitten pykälää parempaan ja tehokkaampaan malliin (Everlast), tuolla sulaa jo sitten vähän paksumpikin tavara.

Vaihdoin sitten pykälää parempaan ja tehokkaampaan malliin (Everlast), tuolla sulaa jo sitten vähän paksumpikin tavara.
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
OK, yritän löytää sopivat säädöt, kunhan saan kaasupullon ja sammutinkalustoa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
i tried to install td05-20g turbo on m111 engine (stock evo9 turbo is td05-16g):tomant kirjoitti:Laitatko vielä kuvaa pakosarjasta, että näkee, mihin asentoon ja mille korkeudelle turbo tulee.
tomant

But this turbo designed for bottom install(very big exhaust housing), and w124 space between the body and the engine is very limited.
To install it top mount, not enough space.
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
at this moment New config traveled more than 5000km. All ok!
Now returning to the town and decided to make a little video.
Boost off (around 0.6 bar)
M111.975 stock, Gtx3071r turbo, 0.63 tial housing, custom exhaust manifold, 54mm muffler, external wastegate.
Supercharger on the video turned off, only turbo (supercharger is working between 1000 and 3200 revs)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Os5YqupQ ... 7Z3FgYREug[/youtube]
Now returning to the town and decided to make a little video.
Boost off (around 0.6 bar)
M111.975 stock, Gtx3071r turbo, 0.63 tial housing, custom exhaust manifold, 54mm muffler, external wastegate.
Supercharger on the video turned off, only turbo (supercharger is working between 1000 and 3200 revs)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Os5YqupQ ... 7Z3FgYREug[/youtube]
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Pakosarja v3 työn alla.



tomant



tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Pakosarja, downpipe ja pakoputki alkaa olla kunnossa. Hukkaporttiin löytyy jousia 0,5 - 1,5 bar. Sarja pitää vielä siistiä ja maalaan sen sinkkimaalilla. Sarjan laipan vien plaanattavaksi ja lopuksi katkaisen sen sylinterien välistä. Seuraavaksi pitää turbolle vertää öljy- ja vesijohdot.



tomant



tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
vaihda toi portti heti poies se ei tee muutakun vuotoa,kaverilla starletissa gt30 kyljessä samanlainen ja on ollu ogelmaa,vaiheltu jousia yms mutta ei tahdo pitää/löystyy jousi heti. tai hae kunnon jousi sinne.kaveri kyllästy vissiin ja hommas gtx30+ulkosen portin 

värit väreihin ja loput maihin.
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Kiitos vinkistä. Alkuperäisellä säätimellä hukkaportti toimi tässä TD04HL-19T -turbossa vanhan M102-koneen kanssa hyvin, joten testaan tätä säädettävää painerasiaa tässä koneessa ensin ja katsotaan sitten.masa201 kirjoitti:vaihda toi portti heti poies se ei tee muutakun vuotoa,kaverilla starletissa gt30 kyljessä samanlainen ja on ollu ogelmaa,vaiheltu jousia yms mutta ei tahdo pitää/löystyy jousi heti. tai hae kunnon jousi sinne.kaveri kyllästy vissiin ja hommas gtx30+ulkosen portin
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
jeps riippuu tietenkin millä paineilla ajaa mutta 2bar lävähteli väkisin auki ja paineitten nousu oli hidasta, sillä kaverilla on laatikollinen noita kinuskin jousia jonkun aikaa pelaa ja sitten lerpahtaa,tiiä sitten että onko tullu eri erää kun sulla. 

värit väreihin ja loput maihin.
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Paisuntasäiliö pitäisi kääntää pituussuuntaiseksi eikä tuo C-mallin säiliö oikein taivu siihen. Mitä paisuntasäiliöitä olette käyttäneet pituussuuntaisessa asennuksessa ja tasoanturin kanssa? Täyttökorkki pitäisi saada mahdollisimman ylös, koska turbon vesijohto tulee aika korkealle.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Moro, ei oo tullu kokeiltua, mutta eikös 210 korisen paisari mee aika sievästi pituussuunnassa lokasuojan vierellä? Toki en muista että onko siinä tasoanturia. 

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Kiitos, täytyy kokeilla sellaista.JiiTee_ kirjoitti:Moro, ei oo tullu kokeiltua, mutta eikös 210 korisen paisari mee aika sievästi pituussuunnassa lokasuojan vierellä? Toki en muista että onko siinä tasoanturia.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
On väykässä poikittain mutta se taisi olla jotenkin iso kun kerran mietiskelin samaa hommaa. Tieten jokaisella on pikkuisen eri tavalla palikat konehuoneessa niin eihän sitä koskaan tiedä vaikka kävisikin.
w201 om605
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
ei tahdo saada asiallisesti sopiin tuota w210 paisaria heitin ite sen romukoppaan on meinaan melkonen mohlo, ja päädyin griffiniiin. oishan se parempi jos sais paisarin koneen korkeimpaan kohtaan. eiköhän sen äkkiä väännä vaikka 3" rosteri putkesta niin saa näppärän kokoisen 

värit väreihin ja loput maihin.
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Jäähdytin on jo hankittu ja se on ilman paisuntasäiliötä. Täytyy etsiä sopiva säiliö, jossa nestepinnan anturi. Silloin saa varoituksen nesteen huvetessa liikaa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
lueskelin tätä rojekrtia läpitte ja hyvältä näyttää
mietin itelle tota asd persuksen ohjausta nestekäsijarrulla yli 30bar pitäs tulla painesta tuollasesta.

värit väreihin ja loput maihin.
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Kiitos, samaa olen joskus itsekin pohtinut: nestekäsijarru ja solenoidi-lukitus (esim. line-lock). Toistaiseksi tuo manuaaliviritys toimii hyvin, koska olen käyttänyt sitä vain radalla.masa201 kirjoitti:lueskelin tätä rojekrtia läpitte ja hyvältä näyttäämietin itelle tota asd persuksen ohjausta nestekäsijarrulla yli 30bar pitäs tulla painesta tuollasesta.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Konehuoneen rakentaminen etenee. Lisää kuvia kotisivulla. Paisuntasäiliö on kotoisin Ford Mondeosta.

tomant

tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Huohotin hakee paikkaansa ja turbon voitelu ja jäähdytys ovat kesken. Uusi jäähdytin on paikallaan.

tomant

tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020