W201 M111 Kompressor + Turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Mustela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 24.12.2013 14:02
Paikkakunta: Voronezh, Russia

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Mustela »

Now set ASD diff, but there is no hydraulic. How do you create pressure in the ASD?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mustela kirjoitti:Now set ASD diff, but there is no hydraulic. How do you create pressure in the ASD?
I have MoS-grease in the hydraulic line. The pressure is made (only before 1/4 mile runs) with a vaseline press and using M10x1,0 prease nipples in both ends of the line. The right side line is brought in the car under the back seat with two Volvo brake hoses (look here).

You can also use a remote system with a hydraulic brake cylinder to build the pressure and a solenoid to lock it.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Mustela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 24.12.2013 14:02
Paikkakunta: Voronezh, Russia

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Mustela »

OK, a little later try to make the hydraulics.

Currently assembly of the engine, by the evening I plan to run
Will 111.975 Kompressor (87mm compressor pulley and the crankshaft pulley stock) + Turbo (GTX3071r with 0.63 Tial housing)
Switching valve as you could not find. Therefore, I will try to use the stock throttle controlled by ECU.
ripekosk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 23.04.2007 19:27
Paikkakunta: Pori

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja ripekosk »

Mimmonen turbo on tulossa?
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

ripekosk kirjoitti:Mimmonen turbo on tulossa?
Tuo sama, joka oli vanhassa M102-koneessa eli Mitsubishi TD04HL-19T.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Täällä olis m111 pakosarja evo9 turbolle ;)
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Jutzk kirjoitti:Täällä olis m111 pakosarja evo9 turbolle ;)
Laitatko kuvaa ja hintatietoa tänne tai yv:llä, kiitos. Mikä turbo evoysissä on, onko se Mitsun TD05 tai TD06 tms.? Voitko mitata myös turbon laipan pulttivälit k/k?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Pansu »

tomant kirjoitti:
Jutzk kirjoitti:Täällä olis m111 pakosarja evo9 turbolle ;)
Laitatko kuvaa ja hintatietoa tänne tai yv:llä, kiitos. Mikä turbo evoysissä on, onko se Mitsun TD05 tai TD06 tms.? Voitko mitata myös turbon laipan pulttivälit k/k?

tomant
TD05 löytyy ysistä, riittää sinne 400hv paikkeille. Laippahan näissä eroaa perinteisistä: http://www.full-race.com/store/images/f ... tent-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Laitatko vielä kuvaa pakosarjasta, että näkee, mihin asentoon ja mille korkeudelle turbo tulee.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Hitsiliimalaitteet

Viesti Kirjoittaja tomant »

Hiljaiselon kauden jälkeen pitäisi ruveta laittamaan autoa kevätkuntoon. Hankin tuollaisen TIG-apparaatin, jolla toivon mukaan saan sekä pakosarjan että kompressorin alumiiniputket laitettua. Saas nähdä, saako saumaa syntymään, säätönamiskoita ainakin tuntuu olevan riittävästi ,-)

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Mulla oli samanlainen tig ennen, kyllä sillä saumaa sai putkiin kun vähän säätöjä etsiskeli :thumbup:

Vaihdoin sitten pykälää parempaan ja tehokkaampaan malliin (Everlast), tuolla sulaa jo sitten vähän paksumpikin tavara.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

OK, yritän löytää sopivat säädöt, kunhan saan kaasupullon ja sammutinkalustoa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Mustela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 24.12.2013 14:02
Paikkakunta: Voronezh, Russia

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Mustela »

tomant kirjoitti:Laitatko vielä kuvaa pakosarjasta, että näkee, mihin asentoon ja mille korkeudelle turbo tulee.

tomant
i tried to install td05-20g turbo on m111 engine (stock evo9 turbo is td05-16g):

Kuva

But this turbo designed for bottom install(very big exhaust housing), and w124 space between the body and the engine is very limited.

To install it top mount, not enough space.
Mustela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 24.12.2013 14:02
Paikkakunta: Voronezh, Russia

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Mustela »

at this moment New config traveled more than 5000km. All ok!

Now returning to the town and decided to make a little video.

Boost off (around 0.6 bar)
M111.975 stock, Gtx3071r turbo, 0.63 tial housing, custom exhaust manifold, 54mm muffler, external wastegate.
Supercharger on the video turned off, only turbo (supercharger is working between 1000 and 3200 revs)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Os5YqupQ ... 7Z3FgYREug[/youtube]
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Pakosarja v3 työn alla.

Kuva

Kuva

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Mustela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 24.12.2013 14:02
Paikkakunta: Voronezh, Russia

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja Mustela »

Nice!
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Pakosarja, downpipe ja pakoputki alkaa olla kunnossa. Hukkaporttiin löytyy jousia 0,5 - 1,5 bar. Sarja pitää vielä siistiä ja maalaan sen sinkkimaalilla. Sarjan laipan vien plaanattavaksi ja lopuksi katkaisen sen sylinterien välistä. Seuraavaksi pitää turbolle vertää öljy- ja vesijohdot.

Kuva

Kuva

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja masa201 »

vaihda toi portti heti poies se ei tee muutakun vuotoa,kaverilla starletissa gt30 kyljessä samanlainen ja on ollu ogelmaa,vaiheltu jousia yms mutta ei tahdo pitää/löystyy jousi heti. tai hae kunnon jousi sinne.kaveri kyllästy vissiin ja hommas gtx30+ulkosen portin :)
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

masa201 kirjoitti:vaihda toi portti heti poies se ei tee muutakun vuotoa,kaverilla starletissa gt30 kyljessä samanlainen ja on ollu ogelmaa,vaiheltu jousia yms mutta ei tahdo pitää/löystyy jousi heti. tai hae kunnon jousi sinne.kaveri kyllästy vissiin ja hommas gtx30+ulkosen portin :)
Kiitos vinkistä. Alkuperäisellä säätimellä hukkaportti toimi tässä TD04HL-19T -turbossa vanhan M102-koneen kanssa hyvin, joten testaan tätä säädettävää painerasiaa tässä koneessa ensin ja katsotaan sitten.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja masa201 »

jeps riippuu tietenkin millä paineilla ajaa mutta 2bar lävähteli väkisin auki ja paineitten nousu oli hidasta, sillä kaverilla on laatikollinen noita kinuskin jousia jonkun aikaa pelaa ja sitten lerpahtaa,tiiä sitten että onko tullu eri erää kun sulla. :)
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Paisuntasäiliö pitäisi kääntää pituussuuntaiseksi eikä tuo C-mallin säiliö oikein taivu siihen. Mitä paisuntasäiliöitä olette käyttäneet pituussuuntaisessa asennuksessa ja tasoanturin kanssa? Täyttökorkki pitäisi saada mahdollisimman ylös, koska turbon vesijohto tulee aika korkealle.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Moro, ei oo tullu kokeiltua, mutta eikös 210 korisen paisari mee aika sievästi pituussuunnassa lokasuojan vierellä? Toki en muista että onko siinä tasoanturia. :think:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

JiiTee_ kirjoitti:Moro, ei oo tullu kokeiltua, mutta eikös 210 korisen paisari mee aika sievästi pituussuunnassa lokasuojan vierellä? Toki en muista että onko siinä tasoanturia. :think:
Kiitos, täytyy kokeilla sellaista.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

On väykässä poikittain mutta se taisi olla jotenkin iso kun kerran mietiskelin samaa hommaa. Tieten jokaisella on pikkuisen eri tavalla palikat konehuoneessa niin eihän sitä koskaan tiedä vaikka kävisikin.
w201 om605
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja masa201 »

ei tahdo saada asiallisesti sopiin tuota w210 paisaria heitin ite sen romukoppaan on meinaan melkonen mohlo, ja päädyin griffiniiin. oishan se parempi jos sais paisarin koneen korkeimpaan kohtaan. eiköhän sen äkkiä väännä vaikka 3" rosteri putkesta niin saa näppärän kokoisen :)
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Jäähdytin on jo hankittu ja se on ilman paisuntasäiliötä. Täytyy etsiä sopiva säiliö, jossa nestepinnan anturi. Silloin saa varoituksen nesteen huvetessa liikaa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja masa201 »

lueskelin tätä rojekrtia läpitte ja hyvältä näyttää :thumbup: mietin itelle tota asd persuksen ohjausta nestekäsijarrulla yli 30bar pitäs tulla painesta tuollasesta.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

masa201 kirjoitti:lueskelin tätä rojekrtia läpitte ja hyvältä näyttää :thumbup: mietin itelle tota asd persuksen ohjausta nestekäsijarrulla yli 30bar pitäs tulla painesta tuollasesta.
Kiitos, samaa olen joskus itsekin pohtinut: nestekäsijarru ja solenoidi-lukitus (esim. line-lock). Toistaiseksi tuo manuaaliviritys toimii hyvin, koska olen käyttänyt sitä vain radalla.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Konehuoneen rakentaminen etenee. Lisää kuvia kotisivulla. Paisuntasäiliö on kotoisin Ford Mondeosta.

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 M111 Kompressor + Turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Huohotin hakee paikkaansa ja turbon voitelu ja jäähdytys ovat kesken. Uusi jäähdytin on paikallaan.

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Vastaa Viestiin