Jousitolppahan voi olla yläpäästä paikallaan, eli ei tarvii muuta kuin alatukivarresta irti. Ei siisi tarvii mitään erikoistoimintaa.CDI320CLS kirjoitti:Pitäsi ensi viikolla vaihtaa etupäähän ylätukivarret, alatukivarret, raidepäät, reaktiotangot, koiranluut ja alapallot. Autossa on airmatic ja siksi kysynkin tietäviltä mitä kannattaa ottaa huomioon kun työhön alkaa? Lähinnä ilmajousen irroituksessa/takaisinlaitossa. Nosturi, prässi, alapallon irroitustyökalu löytyy, st*rkin löytyy mutta on vielä laatikossaNivelien ja puslien vaihto on tuttua muuten.
AIRMATIC/Farmarin takapussit topic
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Hyvä juttu, kysyin siksi kun ajattelin, että ylätukivarren pultteja ei saa pois ilman jousitolpan irroitusta.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Piti olla vaan sopivan kokoiset hylsyjen jatkot sinne konehuoneen puolelle niitten pulttien irrottamiseen. Muistaakseni oli hieman ahdas paikka se tulipellin puoleinen. Oliko se niin, että pultit oli konehuoneen puolella ja mutterit siellä sisälokarin puolella?CDI320CLS kirjoitti:Hyvä juttu, kysyin siksi kun ajattelin, että ylätukivarren pultteja ei saa pois ilman jousitolpan irroitusta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Voiko mahdollisesti olla takapussi paskana kun ei jaksa nostaa ihan ylös asti.. starilla kun pumppaa iskarin paineet yli kuuteen kiloon niin laskee samantien neljään baariin ja auto laskee vähän..
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Mutterit ovat konehuoneen puolella. Käytin ilmajouset irti, pultin saaminen pois jousen takaa olisi ehkä ollut mahdotonta. Nyt kaikki vaihdettu, aikaa meni kaksi iltaa.aziz kirjoitti:Piti olla vaan sopivan kokoiset hylsyjen jatkot sinne konehuoneen puolelle niitten pulttien irrottamiseen. Muistaakseni oli hieman ahdas paikka se tulipellin puoleinen. Oliko se niin, että pultit oli konehuoneen puolella ja mutterit siellä sisälokarin puolella?CDI320CLS kirjoitti:Hyvä juttu, kysyin siksi kun ajattelin, että ylätukivarren pultteja ei saa pois ilman jousitolpan irroitusta.
Kuvia vaihdetuista osista ja uudesta tallista. Talli alkaa olla valmis.
https://picasaweb.google.com/1161911702 ... directlink
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
-03 w211 armatic sytytti visit workshop valon ja stari kertoi viat 5503: Keskusvaraajan täyttymisaika katkaisuun saakka on liian pitkä ja 5508: Paineputkijärjestelmä vuotaa. Mikään nurkka autossa ei tipahda vaikka kuinka kauan seisottas. Mistähän sitä vikaa kannatas lähtä kaivamaan?
Toisaalta Visit Workshop valo katosi kun sammutti auton eikä ole sen jälkeen syttynyt.
Toisaalta Visit Workshop valo katosi kun sammutti auton eikä ole sen jälkeen syttynyt.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Laitoitko CLSsään tarviketta vai ihan mersun osaa alustaan?
Jos laitoit tarvikellaatua, niin paa alkuperäset talteen, jos ovat vähääkään kunnossa.... Kokemusta on enemmän kuin haluaisin
Jos laitoit tarvikellaatua, niin paa alkuperäset talteen, jos ovat vähääkään kunnossa.... Kokemusta on enemmän kuin haluaisin

- kaikkosenmike
- Vakiokalustoa
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
- Paikkakunta: Lahti, Finland
- Viesti:
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Sinne lähti hinurin lavalle yksinäinen lintta. Pitkään vittuili ennenku herkes nostamasta. Oireina perus perän putoilu joskus vrk kesti ylhäällä joskus 15min ei suhinoita ei kuplia. No joskopa nuo tuolla mersupajalla löytäis nyt sen syyllisen ni ei tarvii enää miettiä millon linttaa millon ei. Sanoovat että p*ska on p*erseestä, paljon en rankkais näitä ilmapussivirityksiä korkeemalle....
Nyt viikon asiaa nieltyäni ja datsunilla ajeltuani täytyy vähän pyörtää sanoja ja todeta että hyviähän nää on
jos pussit kestää 11vuotta ja 240tkm ni eikai ne sentään ihan kakkaa ole
Nyt viikon asiaa nieltyäni ja datsunilla ajeltuani täytyy vähän pyörtää sanoja ja todeta että hyviähän nää on

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut kaikkosenmike, Ke 30.04.2014 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
- kaikkosenmike
- Vakiokalustoa
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
- Paikkakunta: Lahti, Finland
- Viesti:
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ihan noin tiedoksi että puolalainen kauppa http://www.redmars.pl/pol_m_Zawieszenie ... e-106.html" onclick="window.open(this.href);return false; myy orkkis bilsteiniä 443€/kpl viikon toimitusajalla. Aiemmin ei voinut tilata suomeen mutta soitin sinne ja tekivät sopimuksen suomen pankkien kanssa että toimii paypal. Olokee hyvät
. Itselleni kerkesin tilata arnott parin. Myyvät kuulemma vaikka 100kpl vaikuttamatta hintaan

Viimeksi muokannut kaikkosenmike, Ke 30.04.2014 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
nii mikä osa ? etuiskarit sen 600e kpl näemmä.
- kaikkosenmike
- Vakiokalustoa
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
- Paikkakunta: Lahti, Finland
- Viesti:
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
A2113200825 ja A2113200725
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Kl varaosista tilaisin Lemförderiä mitä löytyi, vanhat osat on tallessa. Saahan niihin osan puslista vaihdettua.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
No niin, kolmisen viikkoa sitten laitettiin S211K:hon Veholla uusi Airmatic DC:n pumppu, kun alkoi näyttämään Airmatic: Malfunctionia mittaristossa.
Eipä siinä mitään, tyyppivika, johtosarja oli sulanut ja polttanut pumput ja releet. Omaan piikkiin meni.
No, nyt sitten toista kertaa nostin auton ylös kun pesetin sitä, meni pesukadusta läpi. Siitä ulostullessani ihmettelin vimmattua sihinää. Kun auton sammutti, putosi kuskinpuoleinen etukulma alas. Jaksoi nousta takaisin kun käynnistin auton, mutta eihän se ylhäällä pysy ollenkaan.
Olisiko pussi ottanut aiemmin nokkiinsa kun pumppu oli rikki, saiko uusi pumppu tuon lopullisesti hajalle, vai olisiko pesu sen rikkonut?
Oikeastaan toivon että pumppu on asennettu virheellisesti, niin ei menisi omaan piikkiin taas tämäkin..
Eipä siinä mitään, tyyppivika, johtosarja oli sulanut ja polttanut pumput ja releet. Omaan piikkiin meni.
No, nyt sitten toista kertaa nostin auton ylös kun pesetin sitä, meni pesukadusta läpi. Siitä ulostullessani ihmettelin vimmattua sihinää. Kun auton sammutti, putosi kuskinpuoleinen etukulma alas. Jaksoi nousta takaisin kun käynnistin auton, mutta eihän se ylhäällä pysy ollenkaan.
Olisiko pussi ottanut aiemmin nokkiinsa kun pumppu oli rikki, saiko uusi pumppu tuon lopullisesti hajalle, vai olisiko pesu sen rikkonut?
Oikeastaan toivon että pumppu on asennettu virheellisesti, niin ei menisi omaan piikkiin taas tämäkin..
- kaikkosenmike
- Vakiokalustoa
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
- Paikkakunta: Lahti, Finland
- Viesti:
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ei linttoo enee. Kiitos Autohuolto Gynther. Moitteet postnordille pakettini hukkaamisesta
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Vehon arvio aiheesta oli, että jousipalje rikki. Tilasivat osan, 1750EUR(!) ja "edulliset" työt päälle. Kuulemma osa sellainen, että sitä ei suostuta kuljettamaan lentorahtina, joten kestää..Vielä ei kukaan ole sen tarkemmin tutkinut, että mikä mättää systeemissä.TA76 kirjoitti:No niin, kolmisen viikkoa sitten laitettiin S211K:hon Veholla uusi Airmatic DC:n pumppu, kun alkoi näyttämään Airmatic: Malfunctionia mittaristossa.
Eipä siinä mitään, tyyppivika, johtosarja oli sulanut ja polttanut pumput ja releet. Omaan piikkiin meni.
No, nyt sitten toista kertaa nostin auton ylös kun pesetin sitä, meni pesukadusta läpi. Siitä ulostullessani ihmettelin vimmattua sihinää. Kun auton sammutti, putosi kuskinpuoleinen etukulma alas. Jaksoi nousta takaisin kun käynnistin auton, mutta eihän se ylhäällä pysy ollenkaan.
Olisiko pussi ottanut aiemmin nokkiinsa kun pumppu oli rikki, saiko uusi pumppu tuon lopullisesti hajalle, vai olisiko pesu sen rikkonut?
Oikeastaan toivon että pumppu on asennettu virheellisesti, niin ei menisi omaan piikkiin taas tämäkin..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Eiköhän siellä ole palkeessa vuoto ollut ja se hajottanut pumpun. Johtosarjavika ei oikeastaan pumppua saa rikki. Rele saattaa pahimmillaan jäädä päälle jolloin myös pumppu voi "sulaa". Sanoisin että omaan piikkiisi nuo kuuluisivat ehkä pois lukien se johtosarjakorjaus tyyppivikana mutta kyllä korjaamonkin olisi pitänyt etsiä mikä sen pumpun on rikkonut kun ei se juuri normi ajossa rikki mene jos ei ole mitään vuotoja.TA76 kirjoitti:No niin, kolmisen viikkoa sitten laitettiin S211K:hon Veholla uusi Airmatic DC:n pumppu, kun alkoi näyttämään Airmatic: Malfunctionia mittaristossa.
Eipä siinä mitään, tyyppivika, johtosarja oli sulanut ja polttanut pumput ja releet. Omaan piikkiin meni.
No, nyt sitten toista kertaa nostin auton ylös kun pesetin sitä, meni pesukadusta läpi. Siitä ulostullessani ihmettelin vimmattua sihinää. Kun auton sammutti, putosi kuskinpuoleinen etukulma alas. Jaksoi nousta takaisin kun käynnistin auton, mutta eihän se ylhäällä pysy ollenkaan.
Olisiko pussi ottanut aiemmin nokkiinsa kun pumppu oli rikki, saiko uusi pumppu tuon lopullisesti hajalle, vai olisiko pesu sen rikkonut?
Oikeastaan toivon että pumppu on asennettu virheellisesti, niin ei menisi omaan piikkiin taas tämäkin..
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Niin, jälkiviisaana olisi pitänyt nyt ainakin luetuttaa jollaine starin omistalla vikakoodit ennenkuin Junge Sterne -takuu meni umpeen. Nämä kaikki viat ilmestyivät sopivasti takuun umpeutumisen jälkeen, mutta ehkä kehittyivät pidemmän ajan kuluessa tosiaan.DBFI kirjoitti:Eiköhän siellä ole palkeessa vuoto ollut ja se hajottanut pumpun. Johtosarjavika ei oikeastaan pumppua saa rikki. Rele saattaa pahimmillaan jäädä päälle jolloin myös pumppu voi "sulaa". Sanoisin että omaan piikkiisi nuo kuuluisivat ehkä pois lukien se johtosarjakorjaus tyyppivikana mutta kyllä korjaamonkin olisi pitänyt etsiä mikä sen pumpun on rikkonut kun ei se juuri normi ajossa rikki mene jos ei ole mitään vuotoja.TA76 kirjoitti:No niin, kolmisen viikkoa sitten laitettiin S211K:hon Veholla uusi Airmatic DC:n pumppu, kun alkoi näyttämään Airmatic: Malfunctionia mittaristossa.
Eipä siinä mitään, tyyppivika, johtosarja oli sulanut ja polttanut pumput ja releet. Omaan piikkiin meni.
No, nyt sitten toista kertaa nostin auton ylös kun pesetin sitä, meni pesukadusta läpi. Siitä ulostullessani ihmettelin vimmattua sihinää. Kun auton sammutti, putosi kuskinpuoleinen etukulma alas. Jaksoi nousta takaisin kun käynnistin auton, mutta eihän se ylhäällä pysy ollenkaan.
Olisiko pussi ottanut aiemmin nokkiinsa kun pumppu oli rikki, saiko uusi pumppu tuon lopullisesti hajalle, vai olisiko pesu sen rikkonut?
Oikeastaan toivon että pumppu on asennettu virheellisesti, niin ei menisi omaan piikkiin taas tämäkin..
EDIT: ja näyttäisi, että tällaisen osan saaminen Saksasta Suomeen kestää viikon. Suosittelen kaikille Airmaticin omistajille keskeytysvakuutusta, jolla voisi kustantaa vuokra-auton pajaviikon ajaksi..hieman korpeaa tuo, että vikaa ei kuulemma ole tutkittu ollenkaan, eli ei ole mitenkään 100% varmaa että se vika on juuri siinä osassa minkä tilasivat. Osaa kuitenkin odotellaan, ja pahimmassa tapauksessa sitten seuraavaa osaa jos vika ei olekaan tuossa.
Viimeksi muokannut TA76, To 15.05.2014 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
EDIT: osan saamiseen maahan ja alle kesti loppuviimeksi puolitoista viikkoa. Ei näitä näyttänyt olevan kellää varastossa, eli toivottavasti ei mene hetimiten toinenkin jousitolppa vaihtoon. Taidan seuraavalla kertaa tyytyä n. 1000eur halvempaan tarvikeosaan. Sain vanhan jousipalkin mukaan, ilmeisesti uudemman paketissa. Päällä lukee "Best before 4.11.2014"...toivottavasti hieman pidempään kestää.TA76 kirjoitti:Niin, jälkiviisaana olisi pitänyt nyt ainakin luetuttaa jollaine starin omistalla vikakoodit ennenkuin Junge Sterne -takuu meni umpeen. Nämä kaikki viat ilmestyivät sopivasti takuun umpeutumisen jälkeen, mutta ehkä kehittyivät pidemmän ajan kuluessa tosiaan.DBFI kirjoitti:Eiköhän siellä ole palkeessa vuoto ollut ja se hajottanut pumpun. Johtosarjavika ei oikeastaan pumppua saa rikki. Rele saattaa pahimmillaan jäädä päälle jolloin myös pumppu voi "sulaa". Sanoisin että omaan piikkiisi nuo kuuluisivat ehkä pois lukien se johtosarjakorjaus tyyppivikana mutta kyllä korjaamonkin olisi pitänyt etsiä mikä sen pumpun on rikkonut kun ei se juuri normi ajossa rikki mene jos ei ole mitään vuotoja.TA76 kirjoitti:No niin, kolmisen viikkoa sitten laitettiin S211K:hon Veholla uusi Airmatic DC:n pumppu, kun alkoi näyttämään Airmatic: Malfunctionia mittaristossa.
Eipä siinä mitään, tyyppivika, johtosarja oli sulanut ja polttanut pumput ja releet. Omaan piikkiin meni.
No, nyt sitten toista kertaa nostin auton ylös kun pesetin sitä, meni pesukadusta läpi. Siitä ulostullessani ihmettelin vimmattua sihinää. Kun auton sammutti, putosi kuskinpuoleinen etukulma alas. Jaksoi nousta takaisin kun käynnistin auton, mutta eihän se ylhäällä pysy ollenkaan.
Olisiko pussi ottanut aiemmin nokkiinsa kun pumppu oli rikki, saiko uusi pumppu tuon lopullisesti hajalle, vai olisiko pesu sen rikkonut?
Oikeastaan toivon että pumppu on asennettu virheellisesti, niin ei menisi omaan piikkiin taas tämäkin..
EDIT: ja näyttäisi, että tällaisen osan saaminen Saksasta Suomeen kestää viikon. Suosittelen kaikille Airmaticin omistajille keskeytysvakuutusta, jolla voisi kustantaa vuokra-auton pajaviikon ajaksi..hieman korpeaa tuo, että vikaa ei kuulemma ole tutkittu ollenkaan, eli ei ole mitenkään 100% varmaa että se vika on juuri siinä osassa minkä tilasivat. Osaa kuitenkin odotellaan, ja pahimmassa tapauksessa sitten seuraavaa osaa jos vika ei olekaan tuossa.
Nyt löytyisi ylimääräinen kuskinpuolen rikkinäinen tolppa, pantiksi tms.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Pistetääs tänne semmonen kysymys ku mulla tuossa farkussa takana vaan ilmajouset ja huomenna tulis operaatio muutossarjan asennus niin miten toisesta ehjästä pussista saa ilmat pois vai lähteekö suosiolla ilmajousi pois paikaltansa vaik ilmaa pussissa?
S211 220cdi vm.03
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Puukolla kun sivusta tökääveltsu_ kirjoitti:Pistetääs tänne semmonen kysymys ku mulla tuossa farkussa takana vaan ilmajouset ja huomenna tulis operaatio muutossarjan asennus niin miten toisesta ehjästä pussista saa ilmat pois vai lähteekö suosiolla ilmajousi pois paikaltansa vaik ilmaa pussissa?

muita konsteja kääntä tason tunistin sopivaan asentoon,
letkuirti sähköä sopivasti pussin ventiiliin.
*:rila tuhjentää pussin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
jos nyt ensin kokeilis ilman moran käyttöäCDI203 kirjoitti:Puukolla kun sivusta tökääveltsu_ kirjoitti:Pistetääs tänne semmonen kysymys ku mulla tuossa farkussa takana vaan ilmajouset ja huomenna tulis operaatio muutossarjan asennus niin miten toisesta ehjästä pussista saa ilmat pois vai lähteekö suosiolla ilmajousi pois paikaltansa vaik ilmaa pussissa?
muita konsteja kääntä tason tunistin sopivaan asentoon,
letkuirti sähköä sopivasti pussin ventiiliin.
*:rila tuhjentää pussin

mistä tuo tason tunnistimen mahtaa löytää?
S211 220cdi vm.03
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
perämurikan vierstäveltsu_ kirjoitti:jos nyt ensin kokeilis ilman moran käyttöäCDI203 kirjoitti:Puukolla kun sivusta tökääveltsu_ kirjoitti:Pistetääs tänne semmonen kysymys ku mulla tuossa farkussa takana vaan ilmajouset ja huomenna tulis operaatio muutossarjan asennus niin miten toisesta ehjästä pussista saa ilmat pois vai lähteekö suosiolla ilmajousi pois paikaltansa vaik ilmaa pussissa?
muita konsteja kääntä tason tunistin sopivaan asentoon,
letkuirti sähköä sopivasti pussin ventiiliin.
*:rila tuhjentää pussin
mistä tuo tason tunnistimen mahtaa löytää?
(tanko irti ja säädin asentoon missä olis jos auto oilsi liian korkealla)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Pakko kysyä vielä tuosta kompressorin kuivaimen huollosta...
Eli kompressorin näyttäisi saavan melko helposti irti autosta, mutta mitä tapahtuu kun irrotan kompressorilta jakotukille menevän letkun? Tipahtaako auto samantien alas (Airmatic), tuleeko kaikki paineet ulos takasäiliöstä, vai tapahtuuko yhtään mitään? Pitääkö systeemi tyhjentää jotenkin paineista (Starilla) ennen letkun irrotusta?
Kuivaimen ryyneiksi taitaa käydä ihan vanhemmissa kuorma-autojen kuivaimissa käytetyt irtoryynit?
Eli kompressorin näyttäisi saavan melko helposti irti autosta, mutta mitä tapahtuu kun irrotan kompressorilta jakotukille menevän letkun? Tipahtaako auto samantien alas (Airmatic), tuleeko kaikki paineet ulos takasäiliöstä, vai tapahtuuko yhtään mitään? Pitääkö systeemi tyhjentää jotenkin paineista (Starilla) ennen letkun irrotusta?
Kuivaimen ryyneiksi taitaa käydä ihan vanhemmissa kuorma-autojen kuivaimissa käytetyt irtoryynit?
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Su 23.10.2011 01:21
- Paikkakunta: Oulun maakunta
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
W211 -07 farkun persus tontissa, ei nouse enään ylös, ei millään. Vain takana ilmajouset.
Mistä päin maailmaan porukat ovat tilailleet näitä jousia?
Nettiosoitetta kaipaisin, tietoa hinnasta, toimitusajasta jne...
Ja mikä mahtaa olla tuo ADS, sitä kun on tarjolla jousen mukana tai sitten ei.
ebay:stä on tullut katseltua (uk / de), mutta valikoima ja kirjo on aika valtava, löytyy mm Arnottia, orggista ynnä muuta.
Jospa joku käyttäjistä antaisi apua ja -tietämystä asiaan.
Kiitollisena vastauksia odotellen.
-farmaristi
Mistä päin maailmaan porukat ovat tilailleet näitä jousia?
Nettiosoitetta kaipaisin, tietoa hinnasta, toimitusajasta jne...
Ja mikä mahtaa olla tuo ADS, sitä kun on tarjolla jousen mukana tai sitten ei.
ebay:stä on tullut katseltua (uk / de), mutta valikoima ja kirjo on aika valtava, löytyy mm Arnottia, orggista ynnä muuta.
Jospa joku käyttäjistä antaisi apua ja -tietämystä asiaan.
Kiitollisena vastauksia odotellen.
-farmaristi
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
http://www.x1-autoteile.de/index.php?si ... 5258621582" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolta ainakin löytyy.
tuolta ainakin löytyy.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Irrota ilmaputki pussista ja paina vaikka paperiliittimestä suoristetulla langalla putken liittimestä. Tämä avaa venttiilin ja ilmat tulee ulos, mitään tähtiä tai puukkoja ei tarvita....veltsu_ kirjoitti:Pistetääs tänne semmonen kysymys ku mulla tuossa farkussa takana vaan ilmajouset ja huomenna tulis operaatio muutossarjan asennus niin miten toisesta ehjästä pussista saa ilmat pois vai lähteekö suosiolla ilmajousi pois paikaltansa vaik ilmaa pussissa?
S211 320CDI 4matic -08
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Morot,
Jos on tarvetta airmatic jousille (etu/taka) niin yyveetä voi laittaa.
Jos on tarvetta airmatic jousille (etu/taka) niin yyveetä voi laittaa.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
http://suomenvaraosakeskus.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; Tuolta sai keväällä Bilsteinin takapussia 400 eur/kpl. Ei paljon kannata ulkomailta tilailla.Farmaristi kirjoitti:W211 -07 farkun persus tontissa, ei nouse enään ylös, ei millään. Vain takana ilmajouset.
Mistä päin maailmaan porukat ovat tilailleet näitä jousia?
Nettiosoitetta kaipaisin, tietoa hinnasta, toimitusajasta jne...
Ja mikä mahtaa olla tuo ADS, sitä kun on tarjolla jousen mukana tai sitten ei.
ebay:stä on tullut katseltua (uk / de), mutta valikoima ja kirjo on aika valtava, löytyy mm Arnottia, orggista ynnä muuta.
Jospa joku käyttäjistä antaisi apua ja -tietämystä asiaan.
Kiitollisena vastauksia odotellen.
-farmaristi
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
tarkan markan mies säästää silti reilun satkun ulkomailta
tuossa vaikka yks, 679e pari / 349e yks kpl (kuluineen).
http://www.hood.de/i/bilstein-40-076638 ... 698175.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

tuossa vaikka yks, 679e pari / 349e yks kpl (kuluineen).
http://www.hood.de/i/bilstein-40-076638 ... 698175.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Heps
Ei jaksa millään lukea kaikkia viestejä läpi.
Voisiko joku tietävä kertoa, miten päin tuo jousituksen kompuran ilmanpuhdistimen tulee olla, siis mihin suuntaan nuoli?
Autoni kävi vastikään kolarikorjauksessa. Ilmanpuhdistin oli irronnut kolarissa ja se oli kiinnitetty uudestaan kolarikorjaamossa nuoli poispäin kompurasta. No nyt lakkasi kompura tuottamasta ilmaa(perä maassa, vaikka kompura käy), niin tuli mieleeni että onko suodatin vahingossa laitettu väärin päin ja syötetty kompuralle kaikki suodattimeen kertyneet liat?
Mistä tuo kompura muuten kannattaisi hommata?
T. Tero
Ei jaksa millään lukea kaikkia viestejä läpi.
Voisiko joku tietävä kertoa, miten päin tuo jousituksen kompuran ilmanpuhdistimen tulee olla, siis mihin suuntaan nuoli?
Autoni kävi vastikään kolarikorjauksessa. Ilmanpuhdistin oli irronnut kolarissa ja se oli kiinnitetty uudestaan kolarikorjaamossa nuoli poispäin kompurasta. No nyt lakkasi kompura tuottamasta ilmaa(perä maassa, vaikka kompura käy), niin tuli mieleeni että onko suodatin vahingossa laitettu väärin päin ja syötetty kompuralle kaikki suodattimeen kertyneet liat?
Mistä tuo kompura muuten kannattaisi hommata?
T. Tero