W202 subbarin kuuluminen

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
samael
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: W202 subbarin kuuluminen

Viesti Kirjoittaja samael »

Eipä tuossa w202:ssa pellitkään tunnu resonoivan, jos ei oikein kabiiniinkaan kuulu. Mikä on toki hyvä ja tarvittaessa vaimennusmattoa pelteihin. En ole vielä ehtinyt peltejä rei'ittämään, mutta palaan aisiaan jahka olen sen tehnyt.
simoks
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja simoks »

samael kirjoitti:Eipä tuossa w202:ssa pellitkään tunnu resonoivan, jos ei oikein kabiiniinkaan kuulu. Mikä on toki hyvä ja tarvittaessa vaimennusmattoa pelteihin. En ole vielä ehtinyt peltejä rei'ittämään, mutta palaan aisiaan jahka olen sen tehnyt.
Ei sinne tartte mitään reikiä tehdä... Tarpeeks järee subi vaan ja sille hyvä vahvari. Tommoset reiät saattaa vaikuttaa jo korin käyttäytymiseen jollainlailla?
W210 E320cdi
samael
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja samael »

simoks kirjoitti:
samael kirjoitti:Eipä tuossa w202:ssa pellitkään tunnu resonoivan, jos ei oikein kabiiniinkaan kuulu. Mikä on toki hyvä ja tarvittaessa vaimennusmattoa pelteihin. En ole vielä ehtinyt peltejä rei'ittämään, mutta palaan aisiaan jahka olen sen tehnyt.
Ei sinne tartte mitään reikiä tehdä... Tarpeeks järee subi vaan ja sille hyvä vahvari. Tommoset reiät saattaa vaikuttaa jo korin käyttäytymiseen jollainlailla?
Tuon vuoksi rei'ittämistä itsekkin olen empinyt ja jos siihen on mentävä, niin hillitysti ja hallitusti.

Joka tapauksessa tässä kävi niin, että maapontentiaaliongelmaa selvittäessä vahvistin heräsi? eloon. Jopa alkoi taustapeili täristä ja piti tiputtaa tasoa -9db. Nyt soi omaan tarpeeseen turhankin kovaa. Ilmeisesti tuo ongelma alapään signaalikaapelissa teki häiriötä ja sai vahvistimen suojareleen katkaisemaan laulun liian varhain.

Jahka saan vinkunan lopullisesti häivytettyä ja kokoan viitseliäisyyttä, niin tulppaan hattuhyllyn reiät erillissarjalla. Saa nähdä miten sitten kuuluu.
Pynskiman
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Pynskiman »

Hei, olen asentanut subbarin hattuhyllylle kyseisen korimalliseen autoon johon tein puusta ja lasikuidusta korokkeen subbarille, jottei se ota kiinni hattuhyllyn Peltiin. Tiivistin peltiä jonkin verran ja pumpulia täyteen ja subbari kiinni. Nyt subbari rätisee pienilläkin basson potkuilla ja se loppuu kun painaa kevyestä subia ja alkaa heti kun ei painakkaan sitä. Painelin hattuhyllyäkin eri kohdista eikä ääni muuttunut ollenkaan eli ei pitäisi resonoida senkään. Subbari oli suljetussa kotelossa ennen tätä asennusta eikä mitään räminää ollut tiedossakaan. Subbarista ei tietoa muuta kuin 10 tuumanen ja pioneerin 700w vahvistin. Viisaat neuvot olisivat erittäin tärkeitä.. :cry:

Voiko subbari olla rikki mennyt yhtä-äkkiä? Onko subbarin kytkennöillä väliä, + - jos vaihtaa paikkaa vahvistimessa?
Tai voiko se vaikuttaa että subbari ei ole suljetussa "kotelossa"?
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

kuuluhan 202ses basso vähintään riittävästi kabiiniin eikä tartte eres 12" elementtiä. itellä 7" takaluukus. ennen oli 2
kpl 8" ja kuulu liianki kovaa
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Pynskiman
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tottahan tuo, mutta halusin takaboksin kokonaan käyttöä varten ja subbari esti sen. Nyt jälkeen päin tarkastellen elementtiä paremmin huomasin, että kalvon kumi reunus oli revennyt asennusten välissä näköjään jotenkin... Pikaliimaa paljon reunaan ja katsotaan toimiiko.
jesuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jesuu »

itse tein vasta ylöspäin ampuvan ref-kotelon ja nyt vasta jytisee kunnolla kabiinin puolella :D ennen oli taakse osoittava sulj-kotelo, kotelo ja subbari olisi myynnissä jos joku haluaa ostaa :)
autoja ei ole kuin kahdenlaisia! uusia mersuja ja vanhoja mersuja
Pynskiman
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Itselläkin oli pyöreä suljettu kotelo kontissa, mutta se koitui paloittelun uhriksi ja nyt se on hattuhyllyllä. Liiman kuivuttua asensin subin ja ai että sitä tunnetta, kun basso taas kuuluu :D Jo pienellä volyymillä basso kuuluu selvästi, eikä niin kuin ennen et piti olla volyymiä jo melko paljon, ennen kuin basso alkoi kuulua. Ja nyt minulla ei ole edes vahvistimesta GAIN säätö tapissa, niin kuin ennen oli... Ja parastahan tässä on myös se, että koko tavaratila on käytössä.
Vastaa Viestiin