Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Morjes!
Elikkä vaihdoin Om605 pumpun paineventtiilien kupariprikat ja o-renkaat ja kasasin niin alkoi nakuttamaan vaikka on ilmailtu moneen kertaan.
Käytin kaikki irti myös uudestaan niin sen
jälkeen pelitti jonkun aikaa mutta yhtäkkiä alkoi sama nakutus.
Vetääkö siis ilmoja jostain vai?
käytin myös pumpun ylä ja alapuolella olevat boksit auki.
Apuja kiireellä!
Kiitokset vastanneille etukäteen!
Elikkä vaihdoin Om605 pumpun paineventtiilien kupariprikat ja o-renkaat ja kasasin niin alkoi nakuttamaan vaikka on ilmailtu moneen kertaan.
Käytin kaikki irti myös uudestaan niin sen
jälkeen pelitti jonkun aikaa mutta yhtäkkiä alkoi sama nakutus.
Vetääkö siis ilmoja jostain vai?
käytin myös pumpun ylä ja alapuolella olevat boksit auki.
Apuja kiireellä!
Kiitokset vastanneille etukäteen!
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Löysääs putkia ja etsi se pytty jossa nakuttaa..voi olla ihan paskaakin päässyt ja suutin joko nyt tekee ihmeellisen sumun joka palaa hieman huonosti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Joo, kiitoksia. Viimesin pytty nakuttaa. Paineilmalla puhistin putken ja suuttimen päältä vaan ei ala käymään oikein niin pitäiskö käyttää suutinta irti? ja mitä avaimia tarttee?
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Sepä voi olla että se suutin pitää aukaista kokonaan eli kaikki osat pöydälle ja puhdistaa.
Joskus on tollanen suutin lähtenyt ihan itsekseen toimimaan mutta jos suihkukuvio väärä voi mäntä vioittua.
En osaa neuvoa millainen avain mutta yleensä noi on erikois avaimia.
Joskus on tollanen suutin lähtenyt ihan itsekseen toimimaan mutta jos suihkukuvio väärä voi mäntä vioittua.
En osaa neuvoa millainen avain mutta yleensä noi on erikois avaimia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Noin se menee ja jos ei ole koskaan hommaa tehny saati nähny niin melkein kiikuttaisin sen Dieselhuoltoon. Avattua sen kyllä saa ihan kotikonstein mutta kasaaminen siten että on tiivis niin siinäkohta se sitten usein kilkkaa.atlas kirjoitti:Sepä voi olla että se suutin pitää aukaista kokonaan eli kaikki osat pöydälle ja puhdistaa.
Olen nähnyt miten homma tehdään mutta silti en itte alkais hommaa tekemään kun sen kuitenkin sitte jonkin ajan päästä joutuisi pajalle viemään.
Jos viet pelkän suuttimen ni pyydä uusi pohjaprikka suuttimen ja kammion väliin. Kato ennen vanhan poisottamista et kumminpäin sen kuuluu olla jotta saat sen uuden oikein päin sinne.
Meisselinvarrelle laitat sen uuden ja sormella pidät kiinni. Sit työnnät sen meisselinpään sinne suutinkoloon ja päästät etusormesta sen prikan putoamaan sinne paikoilleen meiselinvartta pitkin. Menee kohdilleen (ei jääpoikittain) ja jää oikein päin

Jos pahasti kolisee ni ajaminen on vähä niin ja näin. Esikammiot taitaa olla tulilinjalla monivenoissa ensin ja tietysti mäntäkin jos pitkästi ajelee?
En neuvo tekemään mutta ittellä jos olisi ni koittaisin vielä silleen että rankaisisin eli maantielle ja kerta tai kax kertaa täyskaasukiihdytys ykkös tai kakkosvaihteella mutta ei huudatusta. Tällä toimenpiteellä suuttimista menee täysannos sopaa läpi ja joskus sekin voi poistaa roskan.
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Suutin käytetty irtaallaan ja roskaahan siellä oli ja neula jumissa. Puhdistelin suuttimen ja kasailin polttoaineessa sen. Lähti käyntiin kuulostaa käyvän oikein paitsi että nakuttaa enemmän kuin ennen? ja tälle aamua ei lähtenyt edes käyntiin.
Ilmoja näyttää olevan letkuissa vaan ei tunnu millään lähtevän ilmat pois?
Ilmoja näyttää olevan letkuissa vaan ei tunnu millään lähtevän ilmat pois?
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
tuomaala kirjoitti:Suutin käytetty irtaallaan ja roskaahan siellä oli ja neula jumissa. Puhdistelin suuttimen ja kasailin polttoaineessa sen. Lähti käyntiin kuulostaa käyvän oikein paitsi että nakuttaa enemmän kuin ennen? ja tälle aamua ei lähtenyt edes käyntiin.
Ilmoja näyttää olevan letkuissa vaan ei tunnu millään lähtevän ilmat pois?
Jos neula oli jumissa niin nuinkohan otti ja suutu siitä? Jos ymmärsin oikein ni itte teit homman ja et päässy testaamaan avautumispaineita tai kuseeko ja millainen oli sumukuvio?
Silloin kun suutin on purettu osiin niin neulan pitäisi liikkua rungossa ees taas kun suutinta aavistuksen kallistaa. Jos pitää sormin avittaa et neulan saa liikkeelle ni melki voi sanoa että ei pelaa

Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Nyt lähti käymään vaan nakuttaa kyllä normaalia enemmän? kannattaako 2-tahtiöljyä laittaa tankkiin?
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
neula lähti liikkumaan pihdeillä ja sitten puhdistelin hyvin ja liikuttelin sitä neulaa.
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Vopi olla, että tuo suutimen kärki on entinen jos ei neula lähtenyt sormin irti vaan piti vetää pihdeillä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
tuomaala kirjoitti:neula lähti liikkumaan pihdeillä




Me ja osta uusi kärki siihen suosiolla.
Nehän ei paljo maksa ja vältyt rikkonaiselta esikammiolta ja mahdolliselta mäntärikolta kun se esikammionpala tippuu männänpäälle. Selvästi alle 50€ vissiin marmorillakin?
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Jooh
elikkä uskaltaakohan ajaa normaalisti nyt? vai kannattaako eka vaihtaa se kärki ennenku ajelee yhtään?

Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
En kyllä kovin paljo ajelisi ettei mäntä pala jos pelkkää kusemista tulee männän päälle niin on pian reikä männässä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Tämä selvä. Kiitoksia kaikille auttaneille! Jospa tuolla 30km uskaltaisi lähimmälle pajalle ajaa kun ei itseä enää henkilökohtaisesti kiinnosta rassata 

Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Uskaltaa hyvinkin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
nakutuksen voi aiheuttaa unohtunut vanha kupari prikka eli siellä on nyt kaksi päällekkäin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Eikös tuo kerro aika paljon jo jos suutimen neula pitää vetää pihdeillä irti.atlas kirjoitti:nakutuksen voi aiheuttaa unohtunut vanha kupari prikka eli siellä on nyt kaksi päällekkäin.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
No paskaa siellä on ollut tai jumiutunut se on kyllä kivasti.
Muistaakseni neula pitää liikkua vapaasti 45asteen kulmassa kun suutinkärki on ja kara on dieselillä voideltu i ..tällöin ok mutta se on voinut jo vioittua ja käynti ääni kertoo kyllä sitä.
Muistaakseni neula pitää liikkua vapaasti 45asteen kulmassa kun suutinkärki on ja kara on dieselillä voideltu i ..tällöin ok mutta se on voinut jo vioittua ja käynti ääni kertoo kyllä sitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Ei oo missään kahta kupariprikkaa päällekkäin.
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Nonii elikkä nyt ois semmone ongelma että viimeseltä paineventtiililtä ei tuu kunnolla polttoainetta niin mikä voisi olla vikana? Käytetty irti ja puhdisteltu. Voisko olla pumpun elementti halki? Uus suutin on vaihettu nyt.
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Elementti ei halkea.
Todennäköisesti elementti ei pysty tekemään täyttä liikettä.
Joissakin pumpuissa on palautus jouset jotka peruuttaa elementin alas että se seuraa nokka akselia...tästä en tiedä miten on toteutettu.
Tasaantuuko käynti ylemmillä kierroksilla?
Toinen on että se lika tuli elementin kautta ja se on leikannut ja takertelee.
Todennäköisesti elementti ei pysty tekemään täyttä liikettä.
Joissakin pumpuissa on palautus jouset jotka peruuttaa elementin alas että se seuraa nokka akselia...tästä en tiedä miten on toteutettu.
Tasaantuuko käynti ylemmillä kierroksilla?
Toinen on että se lika tuli elementin kautta ja se on leikannut ja takertelee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Ehkä hieman tasaantuu isommilla kierroksilla. Taitaa olla paras käyttää pumppua jossaki dieselpajalla..
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Kokeilepa 2t öljyllä ensin ..se on auttanut .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Ei siis tuu kunnolla polttoainetta takimmaiselta venttiililtä ja kaadanko 2-töljyy tankkiin vai?
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Jep sinne tankiintuomaala kirjoitti:Ei siis tuu kunnolla polttoainetta takimmaiselta venttiililtä ja kaadanko 2-töljyy tankkiin vai?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Onkos siinä sellaista mahdollisuutta että polttoaine vuotaa sen kuparitiivisteen välistä pumpun pohjalle? Jos näin ni ei taida 2teet auttaa?tuomaala kirjoitti:Nonii elikkä nyt ois semmone ongelma että viimeseltä paineventtiililtä ei tuu kunnolla polttoainetta niin mikä voisi olla vikana?
Mullon muistikuva että pumpun kuoria on menny myös halki

Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Vissiin auttoi prikan ja 2-t öljyn laitto. Paitsi että nyt hytkyy tyhjäkäynnillä, mikä voisi olla vikana?
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Ekaveikkaus: Joku sylinteri on pois pelistä ?tuomaala kirjoitti:Vissiin auttoi prikan ja 2-t öljyn laitto. Paitsi että nyt hytkyy tyhjäkäynnillä, mikä voisi olla vikana?
Löytyykö Infra lämpömittaria? Pakosarjaltakin saattasi selvitä se pytty joka ei pelitä kunnolla? On selkeästi kylmempi kuin muut?
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
Voi olla muissa venttiileissä sitä vuotoa mutta availe suutin putkia ja etsi se ...ilmavuotokin linjassa saa sen hytkymään.
Vaihdoitko kaikkiin uudet kupari prikat?
Sen kiristyskin on tarkka eli sekin saa hytkymään eli epätasaisen ruiskutuksen.
Eli se hytkähtelevä pyttty niin nippa auki ja uudelleen kiinni ohjeiden mukaan.
Taisi ollakin niin että momenttiin,löysäys ja lopullinen momentti joka taisi olla sama kuin ekalla kerralla.
Haulla löydät arvot ja neuvon tohon.
Vaihdoitko kaikkiin uudet kupari prikat?
Sen kiristyskin on tarkka eli sekin saa hytkymään eli epätasaisen ruiskutuksen.
Eli se hytkähtelevä pyttty niin nippa auki ja uudelleen kiinni ohjeiden mukaan.
Taisi ollakin niin että momenttiin,löysäys ja lopullinen momentti joka taisi olla sama kuin ekalla kerralla.
Haulla löydät arvot ja neuvon tohon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb Om605 nakuttaa! Apuja!
En oo vaihtanu kaikkiin. Tais olla 30nm ja sitte löysäys ja 35nm? Vaan ei oo itellä momenttiavainta.