Sitten katsoin tämän kuvaamani videon uudelleen ja hokasin että HEETKINEN mikäs tahra tuolla kaasuläpän vieressä oli? Sen näin jo aikaisemmin mutta ei herätyskellot soineet!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wRWZd79lf4w[/youtube]
Nooh se sitte unohtu ja vehe taas nippuun Mutta ei niin ei.... Kunnes sitten otin koko imusarjan pois, niin huomasin että missä vika on




Tuo armottoman surkea paskavalu läppämekanismi oli katkennut kahdesta kohtaa, ja tässä alkupäässä ilmeisesti värissyt niin kovasti että akseli oli syönyt itselleen seinään reijän. koko rakenne tuossa systeemissä on aivan hirvittävän paskaa tekoa, luulisi että nuo läpät olisi yhteeisellä akselilla, mutta paskanmarjat, ei ne ole, ne on toisissaan vain kiinni heppoisilla stopparivivuilla VAIKKA ne on valettu yhdeksi kappaleeksi. videossa näkyy mistä ne o katkennu 2min9sek kohdalla. Rakenteessa ei ole mitään syytä miksi ne ei voisi olla yhdellä akselilla kaikki kolme läppää. Säästetty 2c kolikon verran materiaalia jättämällä pätkä pois.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=giq2svACxpY[/youtube]
Ennustan että tuo vika tulee jokaikiseen M27x moottoriin kuluvan 10v aikana. Aivan ilmiselvä tyyppivika. Uusi varaosa on huomattavasti paljon laadukaampi kuin tämä vanha. Uusi tosin on alumiinikuoressa muoviläpät yhtenäisellä teräsakselilla. Muutoinkin detaljit on paljon paremmin totetutettu.
Jos ja kun ostaa M27x moottorilla varustetun auton, kannattaa katsoa kaasuläpän taakse onko siellä alumiiniset paskaläpät vai muoviset vähä paremmat läpät.