Taitaa joutua perästä hiihtelemään Kainuun suuntaan....
200 cdi, piristystä+teoriaa
Komia lappu! Pahnan pohjilta keulille, niinhän se motto oli...
Taitaa joutua perästä hiihtelemään Kainuun suuntaan....
			
			
									
						
							Taitaa joutua perästä hiihtelemään Kainuun suuntaan....
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
			
						W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
.
No niin, tänään kävin taas Ohenmäellä mittuuttamassa tehoa.
Olin edellisestä käynnistä lisännyt ruiskutusaikaa 5%.
Teho oli laskenut 3hv, ollen siis 287.
Ruiskutus meni siis vaan liian pitkäksi.
Näillä (AMG) suuttimilla ei vaan kolmeensataan pääse, piste.
Syöttöjä on nyt vähennetty 40-50hv,n verran ja väännöt alle viidensadan.
Tämä auto jää nyt ansaitulle eläkkeelle, kauppa-autoksi vaimolle.
Täytyy yrittää loppukesästä saada jonkinlainen harrasteauto tilalle.
Sylintereitä täytyy saada kaksi lisää . . .
			
			
									
						
							No niin, tänään kävin taas Ohenmäellä mittuuttamassa tehoa.
Olin edellisestä käynnistä lisännyt ruiskutusaikaa 5%.
Teho oli laskenut 3hv, ollen siis 287.
Ruiskutus meni siis vaan liian pitkäksi.
Näillä (AMG) suuttimilla ei vaan kolmeensataan pääse, piste.
Syöttöjä on nyt vähennetty 40-50hv,n verran ja väännöt alle viidensadan.
Tämä auto jää nyt ansaitulle eläkkeelle, kauppa-autoksi vaimolle.
Täytyy yrittää loppukesästä saada jonkinlainen harrasteauto tilalle.
Sylintereitä täytyy saada kaksi lisää . . .
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
			
						tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Joo, valinta olisi helppo, jos Eemeliä saisi tuolla moottorilla farkkuna, joka on ehdoton vaatimus, koirien takia.veskola kirjoitti:Voi niitä sylintereitä olla kahdeksankin, dieselissäkin
Maasturi ei taas iske kipinää - ei sitten millään.
Kuusipyttyisessä Wäyrysessä on laatu ja hinta kohdillaan, ja kun laittaa vielä sen ikäisen, ettei rupea alahuuli vapisemaan, jos vaikka jotain sattuisi särkymäänkin ...
... Vaikka eihän ne.
Ja on sopivasti vastustakin, jos koettais nyt siitä pienemmän paineen moottorista lähelle samoja tehoja/syl saada.
No, sellaiset on haaveet, saas nähdä, mille kantille maailma pyörähtää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
			
						tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
No kaikki apu on varmaankin tarpeen.
Harrasteautoasia, tai harrastemersuasia kyllä etenee omalla painollaan.
Jotain ajatuksia ja ideoita jo vähän onkin mietittynä.
Monenlaista pitää kokeilla ja aihion pitää olla sellainen, johon sitten raskii asian vaatimat, ...hmm muutoksiakin vaativat toimenpiteet suorittaa, ilman että alkaa alahuuli vapisemaan, vaikkei onnistuisikkaan, jonkinlainen WoimaWäyrynenhän siellä pitäisi putken päässä näkyä.
Täytyy nyt kuitenkin kortit pelata niin, etten tietyistä syistä jää itseaiheuttamani kolmen auton loukkuun, josta en sitten pääsekkään toisille mielipahaa aiheuttamatta poikkeen - joo, mukulat...
Kauppa-auto-ohjelmallahan tässä on nyt jo ajeltu.
Täytyy sanoa, että olen lievästi sanoen pettynyt.
Viitisenkymmentä heppaa ja melkein sata newttonia on vetoja vähennetty, muttei se kyllä oikein todellisuudessa haittaakkaan mitään...
			
			
									
						
							No kaikki apu on varmaankin tarpeen.
Harrasteautoasia, tai harrastemersuasia kyllä etenee omalla painollaan.
Jotain ajatuksia ja ideoita jo vähän onkin mietittynä.
Monenlaista pitää kokeilla ja aihion pitää olla sellainen, johon sitten raskii asian vaatimat, ...hmm muutoksiakin vaativat toimenpiteet suorittaa, ilman että alkaa alahuuli vapisemaan, vaikkei onnistuisikkaan, jonkinlainen WoimaWäyrynenhän siellä pitäisi putken päässä näkyä.
Täytyy nyt kuitenkin kortit pelata niin, etten tietyistä syistä jää itseaiheuttamani kolmen auton loukkuun, josta en sitten pääsekkään toisille mielipahaa aiheuttamatta poikkeen - joo, mukulat...
Kauppa-auto-ohjelmallahan tässä on nyt jo ajeltu.
Täytyy sanoa, että olen lievästi sanoen pettynyt.
Viitisenkymmentä heppaa ja melkein sata newttonia on vetoja vähennetty, muttei se kyllä oikein todellisuudessa haittaakkaan mitään...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
			
						tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Parikin juttua tänne.
Jonkinlainen merkkipaalu ajomäärässä on ylitetty.
Eli yli neljännesmiljoonaa km.

Sitten viime viikolla taistelin ahtimen kanssa.
Meinasi jo jossain vaiheessa tuntua epätoivoiselta, kun näytti, että enemmän särjen koko ajan, kun saan ehjättyä, tuntuuko tutulta...
Ahtimen säätömoottoria vaan aluksi olin vaihtamassa.
Mutta siitä se sitten lähti.
No, pienet puutteet pakosarjan ja ahtimen kiinnityksessä on nyt mietitty uudestaan ja korjattu - toivottavasti siihen ei tarvi hetikohta palata.
Säätömoottorin "järki" on silläkeinon tyhmä, että se osaa liikuttaa moottoria yhteen suuntaa ja takaisin alkupisteeseen.
Ne aivot on siinä kannessa.
Ensin kävi niin, että kokeillessa kyllä moottorin liikkui aivan järkevän tuntuisesti, kädessä ja kaikki tuntui vielä helpolta...
Mutta enpäs hoksannut, että boxin aivot liikutteli siipiä aivan äinpäin, mitä oli tarkoitus, toiminta oli ikäänkuin peilikuva oikeasta.
Tieten kaikki oli kasassa ja auto koeajossa, ennenkuin asia valkeni, kun mitään vikakoodiakaan ei tullut.
No, ei auttanut kun Antin kolvata alkuperäinen kansi kuntoon ja istuttaa se sopivan moottorin niskaan.
No, monta juttua tuli opittua.
Helpoin tie näissä muutoksissa on aina se, että siirtelee sitä alkuperäista säätömoottoria ahtimesta toiseen ja laittelee ne vivustojen suhteetkin vastaamaan alkuperäistä kokoonpanoa.
Sitten lopuksi päivä räminän poistoa, ettei tule ajaessa raivohulluksi hälyäänistä.
			
			
									
						
							Parikin juttua tänne.
Jonkinlainen merkkipaalu ajomäärässä on ylitetty.
Eli yli neljännesmiljoonaa km.

Sitten viime viikolla taistelin ahtimen kanssa.
Meinasi jo jossain vaiheessa tuntua epätoivoiselta, kun näytti, että enemmän särjen koko ajan, kun saan ehjättyä, tuntuuko tutulta...
Ahtimen säätömoottoria vaan aluksi olin vaihtamassa.
Mutta siitä se sitten lähti.
No, pienet puutteet pakosarjan ja ahtimen kiinnityksessä on nyt mietitty uudestaan ja korjattu - toivottavasti siihen ei tarvi hetikohta palata.
Säätömoottorin "järki" on silläkeinon tyhmä, että se osaa liikuttaa moottoria yhteen suuntaa ja takaisin alkupisteeseen.
Ne aivot on siinä kannessa.
Ensin kävi niin, että kokeillessa kyllä moottorin liikkui aivan järkevän tuntuisesti, kädessä ja kaikki tuntui vielä helpolta...
Mutta enpäs hoksannut, että boxin aivot liikutteli siipiä aivan äinpäin, mitä oli tarkoitus, toiminta oli ikäänkuin peilikuva oikeasta.
Tieten kaikki oli kasassa ja auto koeajossa, ennenkuin asia valkeni, kun mitään vikakoodiakaan ei tullut.
No, ei auttanut kun Antin kolvata alkuperäinen kansi kuntoon ja istuttaa se sopivan moottorin niskaan.
No, monta juttua tuli opittua.
Helpoin tie näissä muutoksissa on aina se, että siirtelee sitä alkuperäista säätömoottoria ahtimesta toiseen ja laittelee ne vivustojen suhteetkin vastaamaan alkuperäistä kokoonpanoa.
Sitten lopuksi päivä räminän poistoa, ettei tule ajaessa raivohulluksi hälyäänistä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
			
						tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tätä menoa jatkuu niin saat mun Viton kilometrit heti kohta kiinni. Mulla taitaa olla 273 nyt lasissa ja kohta taas pannaan tauolle  
 
Mikäli sulle ilmaantuu "ylimääräisiä" ahtimen säätömoottoreita voisin olla kiinnostunut ostamaan niitä sopivaan hintaan...heitä YV jos noin on.
Niin ja tuntuu kyllä tutulle...askel eteen ja kaksi taakse, näin meillä
Viime talvi ja tämä kesä olivat kyllä hyvä noin testaamisen kannalta, oli ääripään lämpötilat käytössä.
			
			
									
						
							Mikäli sulle ilmaantuu "ylimääräisiä" ahtimen säätömoottoreita voisin olla kiinnostunut ostamaan niitä sopivaan hintaan...heitä YV jos noin on.
Niin ja tuntuu kyllä tutulle...askel eteen ja kaksi taakse, näin meillä
Viime talvi ja tämä kesä olivat kyllä hyvä noin testaamisen kannalta, oli ääripään lämpötilat käytössä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
			
						Tervehdys uudelta tulokkaalta. Nyt kun muutama sata viestiä parissa päivässä tullut luettua, niin rohkenen jo kysyäkkin, eli...
Olis tuikku:n kans samanlainen vehje (tai sullakin oli joskus) eli C200 CDI manuaali. Se on sen 85kW vakiona ja tekis mieli maltillisesti käydä jossain Keskisuomessa sitä "lastuttamassa". Kytkin on uusi, mutta laatikko orkkis ja ajettu on 450tkm! Omalla vastuulla tässä toki mennään mutta onko näppituntumaa että miten laatikko kestäis tuollaisen 115hp -> 160hp noston? Väännöissä varmaan jotain 270 -> 350nm, oletan.
Laatikon vaihto lienee aika arvokas toimenpide, vai kuinka?
Kiitoksia etukäteen jos joku jaksaa naputella...
			
			
									
						
										
						Olis tuikku:n kans samanlainen vehje (tai sullakin oli joskus) eli C200 CDI manuaali. Se on sen 85kW vakiona ja tekis mieli maltillisesti käydä jossain Keskisuomessa sitä "lastuttamassa". Kytkin on uusi, mutta laatikko orkkis ja ajettu on 450tkm! Omalla vastuulla tässä toki mennään mutta onko näppituntumaa että miten laatikko kestäis tuollaisen 115hp -> 160hp noston? Väännöissä varmaan jotain 270 -> 350nm, oletan.
Laatikon vaihto lienee aika arvokas toimenpide, vai kuinka?
Kiitoksia etukäteen jos joku jaksaa naputella...
- CDI203
 - Asiantuntija

 - Viestit: 12889
 - Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
 - Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
 
Oliko 85kw malleja jo isommala ruiskutus paineela kun 1350bar ?
laatiko ei ole onkelma vakio kytkin voi alkaa luistamaan,
kunnossa ollessan kestää kun vääntö otetaan oikeesa kohtaa
			
			
									
						
							laatiko ei ole onkelma vakio kytkin voi alkaa luistamaan,
kunnossa ollessan kestää kun vääntö otetaan oikeesa kohtaa
Yhteydet YV:lä  viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
 
			
						voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Kiitoksia vastauksista!
Josko sitä sitten uskaltaisi. Kutkuttaisi sinänsä, että kun on tottunut tuohon vakiomyllyyn, niin siihen ~35% lisäys tuntuu varmaan aika hyvin. Varsinkin kun olen täällä leuka lattialla lukenut mitä siitä vois saada.
edit: sitten vielä, miten ohjelmointi voi maksaa jotain 300-600€? Ovatko nuo koneet todella kuluneet niin yksilöllisesti, että se softa pitää räätälöidä? Tehtaallakin bulkkina lyöty tuhansiin sama ohjelma. Vaikea uskoa että tuota tarvitsisi dynottaa, se nyt vain on C200 W203 CDI kuten kaikki muutkin, u know?
			
			
									
						
										
						Josko sitä sitten uskaltaisi. Kutkuttaisi sinänsä, että kun on tottunut tuohon vakiomyllyyn, niin siihen ~35% lisäys tuntuu varmaan aika hyvin. Varsinkin kun olen täällä leuka lattialla lukenut mitä siitä vois saada.
edit: sitten vielä, miten ohjelmointi voi maksaa jotain 300-600€? Ovatko nuo koneet todella kuluneet niin yksilöllisesti, että se softa pitää räätälöidä? Tehtaallakin bulkkina lyöty tuhansiin sama ohjelma. Vaikea uskoa että tuota tarvitsisi dynottaa, se nyt vain on C200 W203 CDI kuten kaikki muutkin, u know?
- CDI203
 - Asiantuntija

 - Viestit: 12889
 - Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
 - Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
 
On niisä kyllä sille tekijälle/laittajalle kulujakin tiedon/siirto kaapelit/ohjelma, ohjelma millä muokaataan sitä ohjelmaa,
lisäksi voi kai jotain hintaa ajateela siihen käytetylle ajalle.
lisäksi jos on vielä kyse itse ohjelmansa tehneestä on siihen mennyt jonkun verran aikaa... ja taas lisää aikaa
			
			
									
						
							lisäksi voi kai jotain hintaa ajateela siihen käytetylle ajalle.
lisäksi jos on vielä kyse itse ohjelmansa tehneestä on siihen mennyt jonkun verran aikaa... ja taas lisää aikaa
Yhteydet YV:lä  viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
 
			
						voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Onhan sillä joka sen ohjelman tekee vähän vastuutakin, vai mitä poppamies ajattelis jos auton boxi menee jumiin ohjelmoidessa? Kyllä siinä softan asentajan täytyy kaivaa taskua..Poppamies kirjoitti:Kiitoksia vastauksista!
Josko sitä sitten uskaltaisi. Kutkuttaisi sinänsä, että kun on tottunut tuohon vakiomyllyyn, niin siihen ~35% lisäys tuntuu varmaan aika hyvin. Varsinkin kun olen täällä leuka lattialla lukenut mitä siitä vois saada.
edit: sitten vielä, miten ohjelmointi voi maksaa jotain 300-600€? Ovatko nuo koneet todella kuluneet niin yksilöllisesti, että se softa pitää räätälöidä? Tehtaallakin bulkkina lyöty tuhansiin sama ohjelma. Vaikea uskoa että tuota tarvitsisi dynottaa, se nyt vain on C200 W203 CDI kuten kaikki muutkin, u know?
- CDI203
 - Asiantuntija

 - Viestit: 12889
 - Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
 - Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
 
Mitäs taskusta pitää kaivaa, eikös se riitä että palautta/pelastaa boxsinmagai kirjoitti:Onhan sillä joka sen ohjelman tekee vähän vastuutakin, vai mitä poppamies ajattelis jos auton boxi menee jumiin ohjelmoidessa? Kyllä siinä softan asentajan täytyy kaivaa taskua..Poppamies kirjoitti:Kiitoksia vastauksista!
Josko sitä sitten uskaltaisi. Kutkuttaisi sinänsä, että kun on tottunut tuohon vakiomyllyyn, niin siihen ~35% lisäys tuntuu varmaan aika hyvin. Varsinkin kun olen täällä leuka lattialla lukenut mitä siitä vois saada.
edit: sitten vielä, miten ohjelmointi voi maksaa jotain 300-600€? Ovatko nuo koneet todella kuluneet niin yksilöllisesti, että se softa pitää räätälöidä? Tehtaallakin bulkkina lyöty tuhansiin sama ohjelma. Vaikea uskoa että tuota tarvitsisi dynottaa, se nyt vain on C200 W203 CDI kuten kaikki muutkin, u know?
toimintaan?
(palautus homman pitäisi kyllä onnistua paikoissa jotka ottavat bulki kamasta 600€)
Yhteydet YV:lä  viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
 
			
						voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
.
Poppamiehen auto on edc-15 boxilla.
Siinä "pelastustoimet" onnistuu prommerilla.
Mitä uudempi, sen todennäköisempää, että vauriotilanteessa joutuu vehon tiskille menemään.
Ymmärrän hyvin magain pointin.
Autoissa, myös mersuissa on erilaisia ohjelmia tavaton määrä.
Jos meinaa "varastosta" napata bulkkiohjelman, pitää niitä olla siellä apauttiarallaa satoja, ihan mersuihinkin.
Hinta on varmaan yksi tekijä, niinhän se aina on.
On niissä ohjelmissa ja toimivuudessa muitakin eroja.
Jos hinta tuntuu liian kovalta, voi aina jättää ostamatta, tämä ei ole maailman tärkein, eikä vielä toiseksikaan tärkein asia.
Omalta kohdaltani sanoisin, että asian opettelu ei ole ollut aivan helppo tapahtuma ... eikä ihan halpakaan.
Ihan kyllä sanoisin, että jos ei ole sairaalloisen kiinnostunut aiheesta ja haluaa vaan pikkuisen lisävoimaa autoonsa, niin ei ehken kannata alkaa aiheeseen ruutia polttamaan, vaan maksaa sen muutaman satasen ja nauttii vielä kesästä.
			
			
									
						
							Poppamiehen auto on edc-15 boxilla.
Siinä "pelastustoimet" onnistuu prommerilla.
Mitä uudempi, sen todennäköisempää, että vauriotilanteessa joutuu vehon tiskille menemään.
Ymmärrän hyvin magain pointin.
Autoissa, myös mersuissa on erilaisia ohjelmia tavaton määrä.
Jos meinaa "varastosta" napata bulkkiohjelman, pitää niitä olla siellä apauttiarallaa satoja, ihan mersuihinkin.
Hinta on varmaan yksi tekijä, niinhän se aina on.
On niissä ohjelmissa ja toimivuudessa muitakin eroja.
Jos hinta tuntuu liian kovalta, voi aina jättää ostamatta, tämä ei ole maailman tärkein, eikä vielä toiseksikaan tärkein asia.
Omalta kohdaltani sanoisin, että asian opettelu ei ole ollut aivan helppo tapahtuma ... eikä ihan halpakaan.
Ihan kyllä sanoisin, että jos ei ole sairaalloisen kiinnostunut aiheesta ja haluaa vaan pikkuisen lisävoimaa autoonsa, niin ei ehken kannata alkaa aiheeseen ruutia polttamaan, vaan maksaa sen muutaman satasen ja nauttii vielä kesästä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
			
						tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Eiköhän sieltä rahaa uutta boxia varten.. Millä saa boxin taas toimimaan jos se menee jumiin esim. cmd:llä tai mpps:llä kirjoittaessa??CDI203 kirjoitti:Mitäs taskusta pitää kaivaa, eikös se riitä että palautta/pelastaa boxsinmagai kirjoitti:Onhan sillä joka sen ohjelman tekee vähän vastuutakin, vai mitä poppamies ajattelis jos auton boxi menee jumiin ohjelmoidessa? Kyllä siinä softan asentajan täytyy kaivaa taskua..Poppamies kirjoitti:Kiitoksia vastauksista!
Josko sitä sitten uskaltaisi. Kutkuttaisi sinänsä, että kun on tottunut tuohon vakiomyllyyn, niin siihen ~35% lisäys tuntuu varmaan aika hyvin. Varsinkin kun olen täällä leuka lattialla lukenut mitä siitä vois saada.
edit: sitten vielä, miten ohjelmointi voi maksaa jotain 300-600€? Ovatko nuo koneet todella kuluneet niin yksilöllisesti, että se softa pitää räätälöidä? Tehtaallakin bulkkina lyöty tuhansiin sama ohjelma. Vaikea uskoa että tuota tarvitsisi dynottaa, se nyt vain on C200 W203 CDI kuten kaikki muutkin, u know?
toimintaan?
(palautus homman pitäisi kyllä onnistua paikoissa jotka ottavat bulki kamasta 600€)
- CDI203
 - Asiantuntija

 - Viestit: 12889
 - Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
 - Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
 
samanlaisia boxseja mikä ko autossa on tullut jokunen nyt elvytettyämagai kirjoitti:Eiköhän sieltä rahaa uutta boxia varten.. Millä saa boxin taas toimimaan jos se menee jumiin esim. cmd:llä tai mpps:llä kirjoittaessa??CDI203 kirjoitti:Mitäs taskusta pitää kaivaa, eikös se riitä että palautta/pelastaa boxsinmagai kirjoitti:Onhan sillä joka sen ohjelman tekee vähän vastuutakin, vai mitä poppamies ajattelis jos auton boxi menee jumiin ohjelmoidessa? Kyllä siinä softan asentajan täytyy kaivaa taskua..Poppamies kirjoitti:Kiitoksia vastauksista!
Josko sitä sitten uskaltaisi. Kutkuttaisi sinänsä, että kun on tottunut tuohon vakiomyllyyn, niin siihen ~35% lisäys tuntuu varmaan aika hyvin. Varsinkin kun olen täällä leuka lattialla lukenut mitä siitä vois saada.
edit: sitten vielä, miten ohjelmointi voi maksaa jotain 300-600€? Ovatko nuo koneet todella kuluneet niin yksilöllisesti, että se softa pitää räätälöidä? Tehtaallakin bulkkina lyöty tuhansiin sama ohjelma. Vaikea uskoa että tuota tarvitsisi dynottaa, se nyt vain on C200 W203 CDI kuten kaikki muutkin, u know?
toimintaan?
(palautus homman pitäisi kyllä onnistua paikoissa jotka ottavat bulki kamasta 600€)
jos ajonesto mennee tilttin niin siihenkin on elvytys konsti
Yhteydet YV:lä  viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
 
			
						voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Onko salaisuus millä laitteella ne voi avata?CDI203 kirjoitti:samanlaisia boxseja mikä ko autossa on tullut jokunen nyt elvytettyämagai kirjoitti:Eiköhän sieltä rahaa uutta boxia varten.. Millä saa boxin taas toimimaan jos se menee jumiin esim. cmd:llä tai mpps:llä kirjoittaessa??CDI203 kirjoitti:Mitäs taskusta pitää kaivaa, eikös se riitä että palautta/pelastaa boxsinmagai kirjoitti:Onhan sillä joka sen ohjelman tekee vähän vastuutakin, vai mitä poppamies ajattelis jos auton boxi menee jumiin ohjelmoidessa? Kyllä siinä softan asentajan täytyy kaivaa taskua..Poppamies kirjoitti:Kiitoksia vastauksista!
Josko sitä sitten uskaltaisi. Kutkuttaisi sinänsä, että kun on tottunut tuohon vakiomyllyyn, niin siihen ~35% lisäys tuntuu varmaan aika hyvin. Varsinkin kun olen täällä leuka lattialla lukenut mitä siitä vois saada.
edit: sitten vielä, miten ohjelmointi voi maksaa jotain 300-600€? Ovatko nuo koneet todella kuluneet niin yksilöllisesti, että se softa pitää räätälöidä? Tehtaallakin bulkkina lyöty tuhansiin sama ohjelma. Vaikea uskoa että tuota tarvitsisi dynottaa, se nyt vain on C200 W203 CDI kuten kaikki muutkin, u know?
toimintaan?
(palautus homman pitäisi kyllä onnistua paikoissa jotka ottavat bulki kamasta 600€)
jos ajonesto mennee tilttin niin siihenkin on elvytys konsti
Kävin luetuttamassa softani ja viikon päästä mennään uudestaan varsinaiseen ohjelmointiin. Pari tuntia kuulemma menee ja kun siinä katselin ympärilleni, niin kyllä tuo hinta alkaa tuntua olevan ihan linjassa. Aika kovat investoinnit ja aikaa menee aina auton kanssa. Että silleen.
Koskahan päästään samaan kuin pärrien kanssa eli laitetaan läppäristä piuha kiinni ja ladataan asetukset tuosta vain.
			
			
									
						
										
						Koskahan päästään samaan kuin pärrien kanssa eli laitetaan läppäristä piuha kiinni ja ladataan asetukset tuosta vain.
- CDI203
 - Asiantuntija

 - Viestit: 12889
 - Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
 - Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
 
se on oikeestaan niisä ihan sama juttu ja toisin päin autoihinkinPoppamies kirjoitti:Kävin luetuttamassa softani ja viikon päästä mennään uudestaan varsinaiseen ohjelmointiin. Pari tuntia kuulemma menee ja kun siinä katselin ympärilleni, niin kyllä tuo hinta alkaa tuntua olevan ihan linjassa. Aika kovat investoinnit ja aikaa menee aina auton kanssa. Että silleen.
Koskahan päästään samaan kuin pärrien kanssa eli laitetaan läppäristä piuha kiinni ja ladataan asetukset tuosta vain.
sen voi tehdä niin mutta niin tekemällä ei hyvä kummasakaan
pyöristäkin tulee vielä pararempia jos tekee pyörä kohtaisen eikä vaan tökää yleis tavaraa sisään
Yhteydet YV:lä  viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
 
			
						voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
 - Asiantuntija

 - Viestit: 12889
 - Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
 - Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
 
200 muttui siis hitusen yli 220:seksi  
ei tarvitse kesto miettiä kestää kyllä ton hyvin
			
			
									
						
							ei tarvitse kesto miettiä kestää kyllä ton hyvin
Yhteydet YV:lä  viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
 
			
						voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659




 

