Hölmöin ominaisuus mersussa
Toimiihan tuo, mutta kuinka usein sitä todella tarvii? Aika usein tarttee säätää lämpötilaa esim. 23->21 C riippuen ajaako ilman takkia vai takki päällä. Joutuu tosiaan aina molempia nappeja painamaan turhan takia, koska jos toisella puolella puhaltaa kuumempaa niin tuntuu se toisellakin puolella aika herkästi.
kyllä se meillä on jokapäivä käytössä. Ja jos kaksi matkustaa niin ainahan sen toisen (lämpimämmän) mielipitene ajellaan. Laittaa isoimman osan puhaltamaan jalkojen kautta niin pysyy erokin isompana. Ite siis ajan aina suorastana kylmällä autolla ja emäntä rakastaa kuumaa. Kun varpaat sa alämpimäksi, on muukin kroppa samaa mieltä herkemmin.
Se o siinä kuskin puoleisen konepellin saranan ja puoliksi tuulilasin alla niin että se kansi mahtuu nousemaan 5mm. Ja se takapäään lukitussysteemi o kokonaan siellä lävessä minne aurinko harvoin paistaa.Aku P kirjoitti:Missä se muuten siinä olikaan? Itse en ny muista yhtään 190:sen tuota, vaikka siihenkin jonkun sulakkeen vaihdoin...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Minua taas huvittaa Mersukuskit jotka - matkustajan vieressä istuessa - säätävät auton lämpötilan molemmista rullistajumetsap kirjoitti:Nämä 124:sta.
-Mitä helkattia tekee omalla lämmönsäädöllä kummallekin puolelle? Aina saa kahta rullaa pyöritellä

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3029
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mua ottaa taas päähän toi valojen summeri.
Veemäinen turina jos avaat oven ja valot päällä (auto ei käy).
Kaipais sellast jenkki meininkiä.
Eli nätisti ilmottaa et valot päällä (ding ding ding).
Ainakin siinä aiheessa muistaa laittaa valot pois kun alkaa se kaamee surina.
Veemäinen turina jos avaat oven ja valot päällä (auto ei käy).
Kaipais sellast jenkki meininkiä.
Eli nätisti ilmottaa et valot päällä (ding ding ding).
Ainakin siinä aiheessa muistaa laittaa valot pois kun alkaa se kaamee surina.

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Comandin navissa on puutteena että jäljellä olevat kilometrit ja laskettu saapumisaika ei ole koko ajan näkyvissä, vaan niitä joutuu kaivelemaan napin takaa. Esim Audissa nuo näkyvät koko ajan.
Mersussa sen sijaan voi koko ajan seurata tarkkoja koordinaattilukemia ja löydettyjen satelliittien määrää
Mersussa sen sijaan voi koko ajan seurata tarkkoja koordinaattilukemia ja löydettyjen satelliittien määrää

Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Tuo ominaisuus löytyy myös W115 ja 123:sesta että voi säätää kummallekkin puolelle lämpötilat oman mielen mukaan ja on minusta todella hyvä ominaisuusTimo L. kirjoitti:Minua taas huvittaa Mersukuskit jotka - matkustajan vieressä istuessa - säätävät auton lämpötilan molemmista rullistajumetsap kirjoitti:Nämä 124:sta.
-Mitä helkattia tekee omalla lämmönsäädöllä kummallekin puolelle? Aina saa kahta rullaa pyöritellä. En siis tarkoita sinua mutta yleensä. Itse yleensä mainitsen "ensikertalaiselle" että voi itse räplätä lämpötilan mieleisekseen - omalla puolellaan.

auto w123 200D/300DT vm, -81
Siis et ole päivittänyt Comandia? Omassa voi kyllä valita ETA-näytön pysyvästi ruudulle noitten koordinaattitietojen sijasta ja varmaan saa sinunkin autossasi jos oikeasti haluat.Matti R kirjoitti:Comandin navissa on puutteena että jäljellä olevat kilometrit ja laskettu saapumisaika ei ole koko ajan näkyvissä, vaan niitä joutuu kaivelemaan napin takaa. Esim Audissa nuo näkyvät koko ajan.
Mersussa sen sijaan voi koko ajan seurata tarkkoja koordinaattilukemia ja löydettyjen satelliittien määrää
Ei riitä. Nuo huoltovalot ja muut täytyy näkyä vaimon autossa myös silloin harvoin kun itse sitä satun ajamaan, kukaan muu ei niihin tunnu kiinnittävän huomioita.masaf1 kirjoitti: -jos on palanut vaikkapa rekkarivalon polttimo, niin joka v*tun kerta ajotietsikan siitä pitää muistuttaa käynnistäessä ja sammuttaessa auton niin kauan kunnes sen polttimon vaihtaa uuteen - siis daa, eikö se riitä, jos vian ilmaantuessa kerran kuittais sen...

Tietenkin voisi olla sellainen asetus että "ajaako auto vain miehet" (OK, ehkä joku muu määrittely kun on niitä naisiakin jotka huolehtivat autosta, tai ainakin olen kuullut niin väitettävän).
En tähän threadiin olekaan vielä maininnut että jos tuo lämpötilojen säätäminen erikseen harmittaa niin laittaa sieltä asetuksista "mono"-asetuksen päälle (myönnetään, ei löydy kaikista malleista mutta monista löytyy).jari_w123 kirjoitti:Tuo ominaisuus löytyy myös W115 ja 123:sesta että voi säätää kummallekkin puolelle lämpötilat oman mielen mukaan ja on minusta todella hyvä ominaisuusTimo L. kirjoitti:Minua taas huvittaa Mersukuskit jotka - matkustajan vieressä istuessa - säätävät auton lämpötilan molemmista rullistajumetsap kirjoitti:Nämä 124:sta.
-Mitä helkattia tekee omalla lämmönsäädöllä kummallekin puolelle? Aina saa kahta rullaa pyöritellä. En siis tarkoita sinua mutta yleensä. Itse yleensä mainitsen "ensikertalaiselle" että voi itse räplätä lämpötilan mieleisekseen - omalla puolellaan.
.
Miksi ihmeessä et sitten kytke valoja pois päältä ennen kuin avaat auton oven? Sitten ei tule sitä harmillista ääntä.Manu300cea24 kirjoitti:Mua ottaa taas päähän toi valojen summeri.
Veemäinen turina jos avaat oven ja valot päällä (auto ei käy).
Kaipais sellast jenkki meininkiä.
Eli nätisti ilmottaa et valot päällä (ding ding ding).
Ainakin siinä aiheessa muistaa laittaa valot pois kun alkaa se kaamee surina.
Minusta tuo nykyinen toteutus (ainakin niin kuin se on omissa autoissani tehty) on ainoa oikea, jos ovea avatessani valot ovat päällä niin todennäköisesti unohtaisin ne ellei auto siitä tarpeeksi huutaisi.
Joo, eiköhän tämä jo riitä, pointtini tuli varmaan selväksi. Ja ymmärrän kyllä jos joku haluaa olla eri mieltä (vaikka ei siinä mitään järkeä olisikaan

Hienoa, tämä oli hyvä tieto. Vaatii ilmeisesti käynnin merkkiliikkeessä? Et kai tarkoittanut koko laitteen päivittämistäDBFI kirjoitti:Siis et ole päivittänyt Comandia? Omassa voi kyllä valita ETA-näytön pysyvästi ruudulle noitten koordinaattitietojen sijasta ja varmaan saa sinunkin autossasi jos oikeasti haluat.Matti R kirjoitti:Comandin navissa on puutteena että jäljellä olevat kilometrit ja laskettu saapumisaika ei ole koko ajan näkyvissä, vaan niitä joutuu kaivelemaan napin takaa. Esim Audissa nuo näkyvät koko ajan.
Mersussa sen sijaan voi koko ajan seurata tarkkoja koordinaattilukemia ja löydettyjen satelliittien määrää

Tiedätkö onko mahdollinen sekä W211 että W220-malleissa? Niissä on eri valmistajan comand.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Myös W111:sta.jari_w123 kirjoitti: Tuo ominaisuus löytyy myös W115 ja 123:sesta että voi säätää kummallekkin puolelle lämpötilat oman mielen mukaan ja on minusta todella hyvä ominaisuus.
http://heckflosse.nl/wheel4.htm

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jos ei hölmöin, niin ainakin mielenkiintoinen ominaisuus mikä W124:ssä on nyt tähän mennessä tullut vastaan on se, että mittaristo (ei siis mittaristo valot vaan itse mittarit) ja jarruvalot ovat saman sulakkeen takana. Kyllähän se varmaan on turvallisuus ominaisuus, kun kovin moni tuskin ajelee mittarit pimeinä, mutta kun sitä itse on sitä sorttia että on tottunut jo edellisen auton kanssa, että mittarit toimii millon itseään huvittaa jos silloinkaan, siltikin se kyllä säikäytti sitten kun tuon hotas muutaman sadan kilometrin mittaristo pimeänä ajon jälkeen "perkele, tässä ei oo jarruvalotkaan toiminu...".



Perusväyrysessä etupenkkien sähkönamikat "piilossa" penkin kupeessa.
Kun vertaa prameammin varusteltua, jossa ko. nappulat ovessa..
Kun vertaa prameammin varusteltua, jossa ko. nappulat ovessa..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Haa! Mullakin on perusväyrynen.Esa H. kirjoitti:Perusväyrysessä etupenkkien sähkönamikat "piilossa" penkin kupeessa.
Kun vertaa prameammin varusteltua, jossa ko. nappulat ovessa..

Ihmetyttänyt kyllä jonkin verran tuokin varuste(lemattomuus)taso, kun vertaa niihin kymmeniin muihin koodeihin kantakortissa ja autoon on sentään rastittu comandia ym...
yks kaveri jaksaa aina huomauttaa siitä kun mersussa on niin huono ohjaus kun se ei palauta
tykkää kyllä muuten mersusta laadusta,ulkonäöstä,kyydistä...mutta kun se ohjaus ei palauta niin nyt ajetaan sitte volvolla..itse en kyllä ole huomannu mitään,tätä oon saannu kuulla eräänkin kerran 


[url=http://kuvaton.com/k/][img]http://kuvaton.com/k/ts7.jpg[/img][/url]
Mitäpä tuo haittaa vaikka ohjaus ei väkisin itseään takaisin väännäkkään?Itse oon ainakin pärjännyt hyvin mersujen ohjauksen kans enkä oo huomannu siinä mitään outoa,sitä paitsi ohjaus ei lyö käsille missään vaiheessa kun pyöriltä ei tuu riittävästi momenttia palauttamaan sitä.Arvaappa onko ollu mulla tuskaa ajella vanhalla eskortilla vielä vanhemman mersun sijaan kun ohjaus iskee eskortissa näpeille melkein jo silloin kun pikkukiven yli ajaa,lisäksi ohjaus yrittää palauttaa jo kesken mutkaa suoraksi jostain kumman syystäjokeri kirjoitti:yks kaveri jaksaa aina huomauttaa siitä kun mersussa on niin huono ohjaus kun se ei palautatykkää kyllä muuten mersusta laadusta,ulkonäöstä,kyydistä...mutta kun se ohjaus ei palauta niin nyt ajetaan sitte volvolla..itse en kyllä ole huomannu mitään,tätä oon saannu kuulla eräänkin kerran


auto w123 200D/300DT vm, -81
Valon saa pois päältä, ks. http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5460Sergey kirjoitti:w201 kun ajaa takaluukun kansi auki (pyörä, joulukuusi tms. kyydis) ei se takapenkin valo sammu millään vaan vilkkuu monttujen, siis takaluukun katkasijan tahtiin.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
no äkkiseltään tulis mieleen ettei sitä oo suunniteltu käytettäväksi silleen että luukku seilaa miten sattuu kun siellä on välissä jotaintomant kirjoitti:Valon saa pois päältä, ks. http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5460Sergey kirjoitti:w201 kun ajaa takaluukun kansi auki (pyörä, joulukuusi tms. kyydis) ei se takapenkin valo sammu millään vaan vilkkuu monttujen, siis takaluukun katkasijan tahtiin.
tomant

niiin mut jos ja kun kuskaa sillee ni sehä pitäs olla näppärästi napilla pois
Oha se sentää mersu! Pakko käyä kokeilee miten toi Tomantin linkittämä, EPK:n kirjoittama ohje toimii käytännös! Hieno auringonpaistekki! 
Edit: PYH! Ei toimi... Paitsi tossa Coupessa. mut W201 ei ole samanlainen! Otin iha käteen kjoko roskan tosta tenavasta ja kattelin että olisko tarvikekatkasija mutta ei, mersun painatuksetki viel. siis 1988 w201 ei toimi ja 1992 c124 toimii.


Edit: PYH! Ei toimi... Paitsi tossa Coupessa. mut W201 ei ole samanlainen! Otin iha käteen kjoko roskan tosta tenavasta ja kattelin että olisko tarvikekatkasija mutta ei, mersun painatuksetki viel. siis 1988 w201 ei toimi ja 1992 c124 toimii.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ota polttimo irti matkan ajaksi, niin ei vilku enää ,-)Sergey kirjoitti:...Edit: PYH! Ei toimi... Paitsi tossa Coupessa. mut W201 ei ole samanlainen! Otin iha käteen kjoko roskan tosta tenavasta ja kattelin että olisko tarvikekatkasija mutta ei, mersun painatuksetki viel. siis 1988 w201 ei toimi ja 1992 c124 toimii.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Samaa mieltä. Pitää poistaa kokonaan toiminnasta ettei naarmuta takalasia. Ja ei siitä tarvii mitään nähdäkkään. Peilit on sitä varten. Taustapeilistä voi vilkaista välillä takanaolioille kun keskustelee... Mut ulos katsomiseen sitä ei tarvitapurde kirjoitti:joo tuo takalasinpyyhin, silloin kun laitat pakin päälle niin pyyhkäisee tuulilasinpyyhkijöiden päällä ollessa..

Kahden tähden ja Linttalla lähden.
Jaa niin... Tuo harmittava puute mikä löytyy muutamista 6-mäntäisistä yksilöistä
Lukkoperän PUUTE
joskus ostaes ei ollu perehtyneisyyttä vielä Opelien jälkeen eikä hokannu asiaa. Koeajolla se tuntu olevan kun hiekalla pyörittelin. Kun vaihtoi perään öljyt, "lukko" hävisi.
samat öölit takasi






Kahden tähden ja Linttalla lähden.