1- ja 2-tehoilla ei pyöri ollenkaan. 3:lla pyörii jo, mutta useimmiten vikisee tai pitää kauheeta ääntä... Vois ulkoapäin luulla diisseliksi tota kun räksyttää silleen!


Puhutaanhan me nyt molemmat siitä pikku "imurista", joka imee ilmaa katon lämpöanturista ja joka pyörii vaikka puhaltimen katkaisin olisi nollilla? Tuo mööpeli alkaa tavallisesti pöristä heti, kun virrat kääntää päälle – pakkasella menee vähän aikaa ennen kuin tuttu jurina alkaa. Eli ihan äänestä päättelin, ettei mitään tapahtu.dieselflosse kirjoitti:Mistä tiedät, ettei ropelli pyöri?
Meidän W201:ssä kuuluu välillä sellainen hampaan paikkoja täristävä pörinä, mutta olen arvaillut sen tulevan lämppärin moottorista....
Tuo vertaukseni w201:seen oli lähinnä äänimaailmalähtöinen. En ajatellut siinä olevankaan moista hienoutta kuin tuo imumoottori.Roisto kirjoitti:Puhutaanhan me nyt molemmat siitä pikku "imurista", joka imee ilmaa katon lämpöanturista ja joka pyörii vaikka puhaltimen katkaisin olisi nollilla? Tuo mööpeli alkaa tavallisesti pöristä heti, kun virrat kääntää päälle – pakkasella menee vähän aikaa ennen kuin tuttu jurina alkaa. Eli ihan äänestä päättelin, ettei mitään tapahtu.Itse lämppärin puhallin on mulla OK – vaihdettu joskus puolitoista vuotta sitten.
Onko sinulla 201:ssä ilmastointi? Ilmastoiduissa moinen imuri varmaan on mutta miten on tavallisella lämppäreilla varustetuista. Eikö noissa ole vielä tavalliset venttiilit ilman mitään tekoälyä ja antureita?
t.
Risto
Jep, jep. Sisätilan anturi on kyllä siellä katossa. Tuon anturin ilman saanti on päätetty varmistaa yhdistämällä anturi letkulla imuriin, joka taas on sijoitettu hanskalokeron alle.mjo33400 kirjoitti:Lämppärin anturit on jalkatilassa ( ilmakanavissa) ja sisätilan anturi on siellä peilin vieressä.? Missä se ongelma oikein on?
On se kiva kosteana talvena, ei tarvitse huuruisten ikkunoiden takaa kurkkiaRoisto kirjoitti: Olitpa felmit melkoisen urakan tehnyt tuon ilmastoinnin kanssa.
Tulipa vihdoinkin mitta täyteen hitaasti reagoivan lämppärin säädön kanssa. Lämppärihän työnsi helteellä ensin muutaman minutin jääkylmää (ilmastointi) ja pakkasella tuli kuumaa ennen kuin lämpö tasaantui. Ilma ei oikein virrannut peilin vieressä olevalle anturille.felmit kirjoitti:Pikku puhallin vai imumoottori löytyy myös ilman kattoluukua olevasta autostakin hanskalokeron takaa rintapellistä oikea reuna.
EDIT: Tarkemmin sanottuna apparin raitisilmasuuttimen alta!
Autossa on automaatti-ilmastointi ja W124E