Aijaijai...näyttää vähä jo liian hyvältä!Ei voi muuta ku sanoo että johan on reteen olonen peli...kateeks meinaa käydä ku vertaa tuohon omaan turbotukseen. Pako ja imusarjat oli kyllä makean näköiset, omasta kokemuksesta voin sanoa että ei ollu mukavaa niitä tehä ku tuumaa olla vähä ahdasta ku imu ja pakosarja on samalla puolella ja pultitki pitää pystyä vielä kiristeleen. 123sessa on kuitenki vähä paremmin tilaa konehuoneessa nii hieman helpottaa.
MAHTAVAN NÄKÖISTÄ JÄLKEÄ ja ilmeisesti tulee voimaakin olemaan
Coolerin päällä (kuva) on ilmeisesti kompuran ohituskanava ja siinä läppä? Onko läppänä joku auton läppärunko ja millä ajattelit ohjata sitä? Kompuran ja imusarjan väliin ei ilmeisesti tule enää toista välijäähdytintä?
Melitos, läppä on bmw 325sesta, ja se ohjataan ihan normi ahtimen painekellolla, ja se toinen välijäähdytin hylättiin nyt aluksi ainaskin ihan tilan puutteen takia, mittaukset kertonenvat jatkossa että tarvitaanko sitä?
Tuohon tyyliin? Delta S4
Onkohan tuo lancian kompressorin ohitus vain sitä varten jos turbon lykkäämä paine kasvattaa kompuran sisäänmenopaineen isommaksi kuin ulostulopaine? Eli takaiskuventtiili?
Ps. Kyllä ei mersun kone aikoinaan tiennyt mihin hommaan alko..
Jarno.v kirjoitti:
Onkohan tuo lancian kompressorin ohitus vain sitä varten jos turbon lykkäämä paine kasvattaa kompuran sisäänmenopaineen isommaksi kuin ulostulopaine?
Ei, kyllä ne sen käsittääkseni ohitti kokonaan suurilla kierroksilla ettei sen pyörittämiseen mene hukkatehoa.
Kompuran sisäänmenopainehan ei voi mitenkään kasvaa ulostulopainetta suuremmaksi. Ei se kompura (roots, vakiotilavuuspumppu) välitä missä paineessa sen ottama vakiotilavuus ilmaa on. Paineentuotto perustuu siihen että pumppu imee enemmän ilmaa kuin moottori imisi vapaastihengittävänä. Näin syntyy ylipaine imusarjaan.
tosiaan, se et luku oli muistaakseni 35, mene siinä vielä ennenkuin päästään rullille riivaamaan sitä, takapyöränkotelot pitää suurentaa vielä ja muutama ruostevika sen jälkeen maalaukseen.Mutta pikkuhuljaa, työt haittaa harrastuksia myös täälläpäin
[quote="Melitos[OT] http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage36.htm
Tästä ko karsis kaikki kromit pois niin oispa tosi häjy, mutta tämä ulkonäöstä jutustelu kuuluisi sitten jo tuning-palstalle...
[/OT][/quote]
Ei missään nimessä kromeja pois, tolanen tumma väri vielä korostaa hienoja kromeja. Tosta tulee hieno just noin!
Pahaa pelkään että jos oikeesti meinataan ajaa kovaa vartilla niin tuohon on laitettava jenkkivoimansiirto kokonaisuudessaan. Lootaksi Ford C4, Moparin 904 tai GM TH350, kaikki nämä hyviä ja saa halvalla palikkaa (manuaaliventt.koneistoja, räikkiä, turbiineita, vahvistuksia jne). Peräksi paras on Ford 9". Senkin voi nykyään ostaa uutena sellaisille tehoille kun haluaa. Sitten alukardaani väliin.
Taalan kurssikin on kohillaan. Osat myy Racers Place, Kerava. Kannattaa olla yhteyksissä.
Ahti kirjoitti:Peräksi paras on Ford 9". Senkin voi nykyään ostaa uutena sellaisille tehoille kun haluaa. Sitten alukardaani väliin. Taalan kurssikin on kohillaan.
Taitaa olla leiman kans ongelmaa jos heivaa orkkis taka-akselin mäkeen ja lyö tilalle ysituumasen nelilinkeillä.
Ymmärtääkseni tehdasvalmisteisilla linkeillä saa vaihtaa, eihän tossa oikeastaan vaihtuis edes jousituksen tyyppi (kierrejouset/coiloverit).
Tai sitten käyttää mersun tukivarsia
On kai Suomessa joku vanhempi V8 mersu kilvissäkin just tolla Ford 9" (Matin).