~200hp ulos OM603 turbosta, miten ?
.
Minä olisin Paloviidan kanssa samaa mieltä.
Antin auton savuarvo 0,62 ei nyt ainakaan viittaa ilman vähyyteen, tai muutenkaan liian pieneen ahtimeen.
Eri "aikakausien" ahtimissa on eroja.
Ja on niissä ahtimissa muitakin eroja, kun vaan ne millit aukoissa.
Ahdistus imupuolella, tai ahtoputkissa pyrkii nostattamaan pakopainettakin.
Tehokas ruiskutus taas parantaa, siis vaikuttaa myönteisesti koko polttoaineen polttamiseen liittyvään tapahtumaketjuun.
Minä olisin Paloviidan kanssa samaa mieltä.
Antin auton savuarvo 0,62 ei nyt ainakaan viittaa ilman vähyyteen, tai muutenkaan liian pieneen ahtimeen.
Eri "aikakausien" ahtimissa on eroja.
Ja on niissä ahtimissa muitakin eroja, kun vaan ne millit aukoissa.
Ahdistus imupuolella, tai ahtoputkissa pyrkii nostattamaan pakopainettakin.
Tehokas ruiskutus taas parantaa, siis vaikuttaa myönteisesti koko polttoaineen polttamiseen liittyvään tapahtumaketjuun.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ehkä vähän OT.
Onkohan tuo OM606:en ahdin alakanttiin mitotettu, kun näyttävät käyttävän 1,7L ranskalaisissa samaa ahdinta.
Näin maallikon silmällä katottuna kliks.
Käytetäänkö nuissa erilaisia "sisuskaluja".
Onkohan tuo OM606:en ahdin alakanttiin mitotettu, kun näyttävät käyttävän 1,7L ranskalaisissa samaa ahdinta.
Näin maallikon silmällä katottuna kliks.
Käytetäänkö nuissa erilaisia "sisuskaluja".

Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
mites tämän kanssa nyt olikaan ?
vakiopumpusta on nyt kaikki otettu irti, tarkoitus on lähinnä laittaa sellainen ahdin että koneen kesto ei ole kovilla, tehoja ei ole tarkoitus saada maksimoitua vaan kulutusta pienemmäksi ja pakosarjan paineita. Kuhan nyt ei tehot laske tuosta nykyisestä niin hyvä on. Mitään muulinpotkua ei missään nimessä haluta vaan jouheva käytös niinkuin tuolla orkkis mutkalla nyttenkin on.
Motarinopeuksilla olis hyvä olla ahdot pienellä, mutta siten että herää kaasulla samointein.
onko tuo hevosvoima.comin MP 802314 se paras tähän tarkoitukseen vai onk o jotain muuta tiedossa ? myös HYVÄÄ käytettyä voi tarjota !
http://hevosvoima.com/site/tuotteet.php?tid=4&lang=0
semmoista, kiitoksia jos joku jaksaa mietiskellä

vakiopumpusta on nyt kaikki otettu irti, tarkoitus on lähinnä laittaa sellainen ahdin että koneen kesto ei ole kovilla, tehoja ei ole tarkoitus saada maksimoitua vaan kulutusta pienemmäksi ja pakosarjan paineita. Kuhan nyt ei tehot laske tuosta nykyisestä niin hyvä on. Mitään muulinpotkua ei missään nimessä haluta vaan jouheva käytös niinkuin tuolla orkkis mutkalla nyttenkin on.
Motarinopeuksilla olis hyvä olla ahdot pienellä, mutta siten että herää kaasulla samointein.
onko tuo hevosvoima.comin MP 802314 se paras tähän tarkoitukseen vai onk o jotain muuta tiedossa ? myös HYVÄÄ käytettyä voi tarjota !
http://hevosvoima.com/site/tuotteet.php?tid=4&lang=0
semmoista, kiitoksia jos joku jaksaa mietiskellä

en suosittele Master poweria meni tuo MP 802314 ahdin 6600 valametissa 500 tunnissa paskaksi ja joutui asentaan vanhan 12500h ajetun switserin paskan väliaikaisesti paikalle....ja nyt on pari turboa takuussa ja toinen ainakin vähän viipyy ja pari viikkoa sitten meni toi traktorin ahdin kesken paalikuorman vedon ...eikä ole se ollut etes lujilla.... jotain toimitus häikkää on muutenkin...kannattaa soitella Murolalle...ja kysellä....laittakaa joku kunnon ahdin tai muokkauta vaikka vakiosta...
Itse tein ja säästin
hmm on muuten eka kerta kun minä kuulen mastereista tommosta ! http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ster+power tuolla ainakin kokeiltu ja todettu " vähän hemmetin kestäväksi" olisko ollu vikaa jossain muualla ? ja miten ahdin siis hajosi ? 2 kpl takuuna ei tee tuotteesta vielä paskaa, vai miten selitätte, kun autoja kutsutaan takuukorjaukseen jonkun viallisen osan takia ? paskoja heti ? 

VNT-ahdin kammiomoottorissa leimataan helposti tällä foorumilla vääräoppisten puuhasteluksi. Viitisenkymmenentuhatta kilometriä sellaisella yhdistelmällä ajaneena, uskaltaisin kuitenkin suositella mikäli nimenomaan haetaan jouhevaa käytöstä ja vääntöä myös alakierroksille.epk kirjoitti:tehoja ei ole tarkoitus saada maksimoitua vaan kulutusta pienemmäksi ja pakosarjan paineita. Kuhan nyt ei tehot laske tuosta nykyisestä niin hyvä on. Mitään muulinpotkua ei missään nimessä haluta vaan jouheva käytös niinkuin tuolla orkkis mutkalla nyttenkin on.
Motarinopeuksilla olis hyvä olla ahdot pienellä, mutta siten että herää kaasulla samointein.
Tuossa 124:ssani on 250 turbodieseli ja 320 CDI:n VNT-ahdin (joita saa esim. ebaysta kohtuulliseen hintaan). Vääntöä on 320 Nm @ 2000 rpm ja 450 Nm @ 2500 rpm. Max teho, noin 200 kW, tulee 4300 kierroksella. Suurempaan tehoon tämä ahdin ei riitä. Alakierrosväännön kääntöpuolena on korkeat ahto- ja pakopaineet tasakaasuajossa. Tämä on taklattu ohjaamalla johdinsiivet auki pienillä kaasupolkimen asennoilla. Kulutus on seka-ajossa 7 litran kahta puolta. Matkakulutus alkaa viitosella. Tämä manuaalilaatikolla, automaatti toki vie enemmän.
Auto on käytökseltään mielestäni erittäin salonkikelpoinen ja mukava. Jos nyt sellaisesta sattuu tykkäämään...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Suurin ponnistus taisi olla viritellä johdinsiipien aukaisu kevyellä kuormalla. Varsinainen ahtopainerajoitus on tässä tehty painekellolla, jota ohjaa suoraan ahtopaine. Vastakkaiselle puolelle lisäsin ALIpainekellon, joka vetää johdinsiivet auki, kun kaasuvivun asento on riittävän pieni. Alipaine tulee alipainepumpulta ja sitä ohjataan on/off mankkuventtiilillä. Mankkuventtiili saa ohjauksensa kaasuvivustossa olevalta mikrokytkimeltä (sama kytkin, jolla ilmastointi kytketään pois päältä täyskaasukiihdytyksissä. Tässä vain säädetty uudelleen...) On/off säädöstä huolimatta toiminta on juohevaa, eikä mankkuventtiilin aukeamista huomaa kuin ahtopainemittarista. Ahtopainemittarin viisari nousee, kuin se olisi langalla yhdistetty kaasupolkimeen.epk kirjoitti:onkos toi vnt kovin mutkikas projetki (lue aikaavievä) saada toimimaan kunnolla, ohjaukset sun muut. Tölliprojetki pukkaa kohta päälle ja "kivikautis" turbon asennuksessa kun ei kauaa nokka tuhise.
Tasakaasuajossa 120 km/h nopeudella ahtopaine on 0.1-0.2 bar.
Kyllä hukkaportillisen ahtimen asennus on tässä suhteessa yksinkertaisempi. Ja siitäkin saa oikein mitoitetulla ahtimella aika mukavasti toimivan.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Ei se masteri kauaa Maurilla ollut käytössäJTM kirjoitti:hmm on muuten eka kerta kun minä kuulen mastereista tommosta ! http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ster+power tuolla ainakin kokeiltu ja todettu " vähän hemmetin kestäväksi" olisko ollu vikaa jossain muualla ? ja miten ahdin siis hajosi ? 2 kpl takuuna ei tee tuotteesta vielä paskaa, vai miten selitätte, kun autoja kutsutaan takuukorjaukseen jonkun viallisen osan takia ? paskoja heti ?

Tuohon epk:n autoon ei sovi semonen vnt kun sulla on, kun seon vähäpäästöinenPetehri kirjoitti:Mulla olis sulle epk tiedossa sopiva vnt ahdin.

Masterin ahtimeen kannattaisi varmaan laittaa suurempi pakopesä.
Se on nykyään enää rahakysymysepk kirjoitti:onkos toi vnt kovin mutkikas projetki (lue aikaavievä) saada toimimaan kunnolla, ohjaukset sun muut.

Lisää tietoa: www.skg.fi
juu, ei ollu kauaa, mutta sitäkin kovemmassa
en ainakaan itse usko kys. olevien tuotteiden olevan paskoja. taitaa kaikissa ahtimissa olla vikoja, kun ruvetaan oikein tutkimaan. vnt- jumittaa, kiinan kopiot -räjähtää ( no ne oli turha ottaa mukaan ) garreteissa ja muissa laatumerkeissä saattaa jopa puuttua elintärkeitä osia, kun tehtaalta tulevat
. ( mastereista samaa en ole kuullut ) olisi kiva kuulla mikä siinä ahtimessa hajosi, kun tää asiahan on sama, kuin jos autosta hajoaa jokin ja leimataan koko auto heti paskaksi. ( tiedän toistan itseäni ) . tuskin noita mastereita olisivat esim : professional motor ottanut myyntiin, jos ovat paskoja... heillä taitaa kuitenkin olla jokunen vuosi takana ahtimien parissa
sori off topic



no toi traktori käytössä ollut ei ole etes joutunut lujille laakerit meni ja koneessa ei vikaa ja ahdin oli isompi mitä vakio ja portillinen ja ahtoja oli 0.5bar vähempi mitä vakio ahtimella...ja takuut kuitenkin tökkii ja ei meinaa saada muutenkaan suomeen niitä...paremmuudesta ja huonoudesta paha sanomaan mut en kuitenkaan suosittele niin ja eka turbo hajosi tiiseli omegassa....JTM kirjoitti:hmm on muuten eka kerta kun minä kuulen mastereista tommosta ! http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ster+power tuolla ainakin kokeiltu ja todettu " vähän hemmetin kestäväksi" olisko ollu vikaa jossain muualla ? ja miten ahdin siis hajosi ? 2 kpl takuuna ei tee tuotteesta vielä paskaa, vai miten selitätte, kun autoja kutsutaan takuukorjaukseen jonkun viallisen osan takia ? paskoja heti ?

VNT se voisi olla mukava käyttikseen....
Itse tein ja säästin
Niin kummalta se kuulostaa, itsekkin uskon tuon masterin olevan ihan ok, jopa parempi kuin joku garretti, mutta kokemusta suomessa pitemmän ajon matkalta ei juurikaan tunnu löytyvän. Kaikki niitä kyselee ja ihmettelee, muttei kenenkään pellin alla tunnu sellaista olevan.
Tuohon Maurin autoon ja sen ahtimiin ei varmaan kannata tavallisen tallaajan referoida, kun on vähän erilainen käyttötilanne.
Aina hajonneesta ahtimesta pitäisi lopulta löytyä se syy miksi se hajosi, ja mikä sieltä hajosi. Silloin voidaan vasta spekuloida tuotteen laadusta.
Meni laakerit joo, mutta miksi ne loppujen lopuksi meni, kukapa sen tutkii, valmistaja toivon mukaan.
Tuohon Maurin autoon ja sen ahtimiin ei varmaan kannata tavallisen tallaajan referoida, kun on vähän erilainen käyttötilanne.
Aina hajonneesta ahtimesta pitäisi lopulta löytyä se syy miksi se hajosi, ja mikä sieltä hajosi. Silloin voidaan vasta spekuloida tuotteen laadusta.
Meni laakerit joo, mutta miksi ne loppujen lopuksi meni, kukapa sen tutkii, valmistaja toivon mukaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Laitathan pakopainemittarin sitten samalla ja kerrot kokemuksia tänne, kiitosJTM kirjoitti:niin.. sen takia minäkin kyselin, kun olisi kiva tietää se laakerin hajoamisen syy. itelle on tulossa kys. merkkiä oleva ahdin... saa nähdä kestääkö

Lisää tietoa: www.skg.fi
Onhan noita myyty huomattava määrä. Itselläni ja työkaverillani ollut käytössä noita, eikä ole ollut ainakaan vielä mitään vikaa.JTY kirjoitti:Noh mikä on viimoisin tilanne tuon masterin suhteen ?
Homma jääny vähän kesken kun ei oo tullu päivitystä tähän ketjuun.
Itsellä on täysin eri kokemukset mastereista, firma tuntuu satsaavan laatuun ja se näkyy ahtimen rakenteessa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Master Power -ahtimien laatu?
Master Power -ahtimien valmistuksen laatua on kehuttu. Suunnittelun laadusta sen sijaan on vaikeampaa muodostaa arviota. Ahtimien myyjillä Suomessa (http://www.hevosvoima.com/) ja USA:ssa (http://partsexpressonline.com/) ei ole käytettävissään kompressorikarttoja eikä niitä siis anneta asiakkaille, mikä tuntuu sangen oudolta. Ahtimien täsmällisiä ominaisuuksia on mahdoton arvioida ja suunnittelussa täytyy turvautua suunta antaviin mittatietoihin. Ei kai kyseessä vain ole taitavaa muiden valmistajien tuotteiden kopiointia ilman omaa suunnittelua?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Olis tommonen kkk27 tiedossa edullisesti, rempattu. Ilman hukkaporttia tosin, eli luultavasti parempi tehdä tuolle kokonaan uusi pakosarja. Pakosiivellä kokoa n. 64mm ja imusiipi n. 48mm. Pakopesän ar KAI 14? Ainakin myyjän mukaan se ainoa sellainen luku joka voisi olla a/r. Olisko passeli päivitysahdin? Onko jollakulla kokemusta tuosta 603:ssa?
Hommasin Finn Turbolta ahtimen lankkuun silleen että käy suoraan kkk:n tilalle. pesät on selvästi suuremmat kun kkk:ssa. On ollu paikallaan kohta vuoden. Viivettä on jonkin verran. Varmaankin pienemmällä pakopesällä heräisi paremmin pakopaineitten ja kulutuksen kustannuksella? Spekseinä ahtmelle oli teho, motin kesto ja että sopii kkk:n paikalle. Siis käyttöautoon. Coolerin ja Mynätyksen jälkeen olen ainakin toistaiseksi tyytyväinen.Sultzi kirjoitti:Olis tommonen kkk27 tiedossa edullisesti, rempattu. Ilman hukkaporttia tosin, eli luultavasti parempi tehdä tuolle kokonaan uusi pakosarja. Pakosiivellä kokoa n. 64mm ja imusiipi n. 48mm. Pakopesän ar KAI 14? Ainakin myyjän mukaan se ainoa sellainen luku joka voisi olla a/r. Olisko passeli päivitysahdin? Onko jollakulla kokemusta tuosta 603:ssa?
Mitäs kööri ehdottelee 3.5seen OM603seen fööniksi
Tuo vakio on auttamattomasti liian pieni... ja väljä... Ahtaa 120kmh tasasessa vauhdissa 0.7kiloa. Satasessakin 0.5-0.6
Vähän hipasee kaasua niin menee kiloon.
Teho tavoite 200hv ylitys.
Tuossa "isolohkossa" heräilee luultavasti suurempikin fööni kivasti suurempien pakopulssien takia.
HX35w löytys tallista mutta se taitaa olla vähän turhan suuri. Ainakin katsurin mielestä.
Hakusessa semmonen joka herää kuitenki mahdollisimman alhaalta mutta tasakaasulla ei tarvisi kovin kummosia ahtoja olla.

Tuo vakio on auttamattomasti liian pieni... ja väljä... Ahtaa 120kmh tasasessa vauhdissa 0.7kiloa. Satasessakin 0.5-0.6


Teho tavoite 200hv ylitys.

Tuossa "isolohkossa" heräilee luultavasti suurempikin fööni kivasti suurempien pakopulssien takia.
HX35w löytys tallista mutta se taitaa olla vähän turhan suuri. Ainakin katsurin mielestä.

Hakusessa semmonen joka herää kuitenki mahdollisimman alhaalta mutta tasakaasulla ei tarvisi kovin kummosia ahtoja olla.
EDIT: Mikähän tuo 3.5sen vakio fööni muuten on? Imupesä on niin hapettunut ettei siitä ota selvää.Mika.T kirjoitti:Mitäs kööri ehdottelee 3.5seen OM603seen fööniksi![]()
Tuo vakio on auttamattomasti liian pieni... ja väljä... Ahtaa 120kmh tasasessa vauhdissa 0.7kiloa. Satasessakin 0.5-0.6Vähän hipasee kaasua niin menee kiloon.
![]()
Teho tavoite 200hv ylitys.![]()
Tuossa "isolohkossa" heräilee luultavasti suurempikin fööni kivasti suurempien pakopulssien takia.
HX35w löytys tallista mutta se taitaa olla vähän turhan suuri. Ainakin katsurin mielestä.![]()
Hakusessa semmonen joka herää kuitenki mahdollisimman alhaalta mutta tasakaasulla ei tarvisi kovin kummosia ahtoja olla.